Theo van Gogh

Plaats reactie
Jan Vermeer
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-11-2004 19:17
Locatie: Ridderkerk

15-11-2004 19:32

Ali B. heeft gelijk............................
carp is my live
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-11-2004 19:44

Die klojo heet Mohammed B..............
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-11-2004 01:30

zucht alleen de discussie is al walgelijk.
kinderen met sintmaarten, voor hetzelfde geld waren het blanke kinderen geweest wat helemaal niet raar zou zijn, trouwens wie zegt me niet dat de kinderen waarover werd gesproken niet geboren zijn in Nederland ?

maar goed lijkt wel op een herhaling van vroeger, laten we even de puntjes op de i zetten.
Discussie Isreal:
Palestijen worden neergezet als terroristen terwijl ze verdorie uit hun eigen land worden wegggejaagd en in massa worden vermoord door notabene de joden die ditzelfde mee hebben gemaakt in de 2e wereldoorlog.
Hypocretie ten top, nu zijn het terroristen die opkomen voor hun land, in de 2e wereldoorlog waren het vrijheidsstrijders niet waar ?

Flikker toch een eind op met dit landje wat bol staat van de hyprocetie, meelopen met Bush en consorten bah bah :evil:
mensen in hun waarde laten ongeacht geloof of kleur is blijkbaar te moeilijk.

Intergratie? turken en marrokanen moeten weg why? vergeten dat we ze zelf binnen hebben gehaald als gastarbeiders?
Nederlanders waren te beroerd om bepaald werk zelf op te knappen.

Voorbeeld:
Rasul een colleag van me gevlucht uit Iran om politiek redenen, heeft hier weer een technische studie opgepakt en is geslaagd.
Spreekt prima nederlands en vraagt dingen aan je als hij ze niet begrijpt.
Zo lopen er voldoende rond in mijn omgeving, dat stigmatiseren moet eens gebeurt zijn.


Stefan, respect zeer goede relaas ook al schaar ik me niet compleet achter je standpunten.
Veel nivo voor jou leeftijd man zeer goed!


groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

16-11-2004 07:43

Peter,

gelukkig zijn we het nooit altijd met elkaar eens, dat houdt de discussie in ieder geval levendig!

mvg
Stefan
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

16-11-2004 21:45

Heren,

Als we nu allemaal eens naar ons zelf kijken en niet naar de ander wijzen wat hij fout heeft gedaan. Verdiep je eens in je naaste omgeving, je buren waar je iets voor kan betekenen.
Roepen dat het hier een kut landje is daar kom je niet mee verder. De handen uit de mouwen en niet alleen aan je zelf denken.

Jongens als Stefan die samen met zijn Jeugd commissie van de KSN veel doet voor andere daar neem ik mijn petje vooraf. Er is nog genoeg jeugd die een voorbeeld voorons zijn.
Dat moet het begin zijn van een betere wereld, die begint niet in een ander land. Niet in een andere stad, niet bij de overheid, nee bij onszelf. We zijn alleen nog maar met onze eigen ik bezig, en wijzen naar een ander.



Ben een Nederlander en nog trots ook.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

16-11-2004 22:15

JA Steef :

Ik zal mn muts ook even afnemen voor jou. :P


Ik heb helaas nog geen pet :o



Ps deze snappen jullie toch niet maar hij wel :roll:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

16-11-2004 22:16

Maar peter :


Je hebt in deze wel gelijk !


Gr menno
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

22-11-2004 14:36

http://nu.nl/news.jsp?n=445705&c=13
Alleen 'die buitenlanders' kwamen toch altijd goed weg?

http://nu.nl/news.jsp?n=445721&c=13
Waren de daders marokanen geweest, had dit er vast wel weer bij vermeld gestaan, had vast een van jullie weer wel een topic geopend, 'waar gaat het naartoe etc in dit land met overspoeld gajes van buitenaf'..... nu is het slechts een onbeduidend nieuwtje

http://nu.nl/news.jsp?n=445451&c=60
idem als item 2

http://nu.nl/news.jsp?n=445423&c=41
Lees vooral het antwoord van de twee coaches op het staken van een wedstrijd door de scheidsrechter, die nu eens wel normen en waarden stelt, waar heel het land om schreeuwt. (appearently)

http://volkomenkut.com/index.php?/weblo ... is_de_lul/
Gelukkig weet onze, vast blanke jeugd (?) WEL om te gaan met normen en waarden


http://www.nu.nl/news.jsp?n=445640&c=30
Gelukkig heeft dit kabinet, integenstelling tot paars, wel met geld gesmeten, en alle wegen waar we in de file staan inmiddels voorzien van een gloednieuwe laag dubbele zoab. Staan we tenminste in een nette omgeving de komende 20 jaar nog net zo goed stil in een netwerk van opgeknapte wegen, vol met stilstaande wagens. Belangrijk. Nette omgeving is goed voor normen en waarden!

http://www.nu.nl/financieel_news.jsp?n=444154&c=110
http://www.nu.nl/financieel_news.jsp?n=441524&c=110
Nou ja, je weet in ieder geval wel wie deze nieuwe wegen heeft betaald war?

http://www.nu.nl/news.jsp?n=445373&c=11
Terug naar de opvoedige tik las ik al eens ergens... welja. Let vooral op de laatste zin van het artikel....



anyway, Leuke wereld, en ik dacht. Ik ga ook eens mee proberen stemming te maken. Toch iets wat kennelijk modern is, nietwaar? en och, tis maar koffiepraat.

Heren, wat ik maar wil zeggen is: als je graag wilt afgeven op een minderheid, moet je er nooit blind op staren dat we in een wereld vol minderheden leven, die kennelijk nogal het spoor bijster zijn geraakt..... En laat dit verdwalen van al die verschillende groepen minderheden, nu net totaal niet etnisch gebonden zijn. Maar ja, afgeven op een ander, zeker op een ander persoon, identiteit, danwel nationaliteit, is vaker een valkuil gebleken.

Those who do not remember history are condemmed to repeat it.

ps...

Waarom wel heel dat geheisa over een marokaan die een theo van gogh ombrengt? en een totale negering van het bovenstaande losse stukjes info, slechts verzameld op twee dagen nieuws volgen?

Wel dat heet nu stemmingsmakerij, mijns inzien

Vriendelijke groeten ed

woorden naar mijn hart stefan
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

22-11-2004 14:45

Edwin,

het maakt me geen reet uit, waar de crimineel vandaan komt, als ie maar goed gestraft wordt.

Het is hier gewoon een slappe hap als het om dat soort zaken gaat.

Mitsz
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

22-11-2004 15:39

Oké Mitsz, hier is het recht systeem een slappe hap.
In welke landen in West Europa is het beter geregeld vraag ik mij af.
Kan ik (of wij) de koffers pakken, er moet wel viswater zijn om te karperen, of hebben we het zo slecht nog niet als we vergelijkingen trekken?

Peter
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-11-2004 15:53

Peter,

Inderdaad we hebben het hier niet zo slecht!

Maar is de minst slechte zijn, reden om maar te accepteren? Ik denk van niet.

Het is hier ook een slappe hap, boefjes moeten in het gareel gepraat worden terwijl we na jaren van pappen en nathouden allemaal weten dat dit geen zoden aan de dijk zet.

Ik heb ook geen oplossing, maar je hoeft niet altijd oplossingen te weten om te kunnen constateren dat iets niet klopt.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

22-11-2004 16:55

Heren,

Je mag je gelukkig prijzen dat je in een land als Nederland mag wonnen en opgroeien. Het is hier helemaal niet slecht, kijk eens naar andere landen... waar alles veel minder is, op het gebied van onderwijs, ziekenhuizen, zorg, AOW, enz.

Ik denk dat we het hier helemaal niet slecht hebben.

Wel is er een bepaalde neergaande tendens ingezet, normen en waarden zijn vaak ver te zoeken, maar dat is zowel bij autochtonen als allochtonen het geval.

Ik geloof er zeker in dat er voor sommigen jeugdige 'boefjes' hoop is, je kan niemand afschrijven.
Wel is de hulp die van buitenaf komt te weinig en te nihil.

Sinds een paar maanden hebben mijn vrouw en ik ons eigen huis gekocht, het huis hebben wij 'Hoop" genoemd.
De zolderkamer word helemaal klaargemaakt als zijnde een 'gastenverblijf' waar mensen van de straat (ja, daklozen en verslaafden) in kunnen worden opgevangen.
Ik geloof met heel mijn hart dat ieder de maatschappij kan verbeteren met de juiste instelling.

Mijn vrouw en ik zijn beiden verslaafd geweest en weten hoe het is als 'verslaafden' door het leven te gaan. Je bent uitschot, er wordt over je gepraat en niemand kijkt naar je om.

Nu wij ons leven al een paar jaar helemaal op rit hebben, willen wij deze mensen helpen en een stuk hoop geven d.m.v. een dak boven het hoofd en iedere dag een goede maaltijd.

Ben geen moraalridder, maar vaak ligt de oorzaak van bepaald gedrag erg diep. deze mensen hebben vertrouwen nodig, aandacht nodig en een arm waarop ze kunnen huilen als dat nodig is.

Probeer eerst de mens achter het gedrag te leren kennen, dan zal je vaak heel anders tegen iemand aan gaan kijken.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

22-11-2004 17:06

Marijn,

helemaal top wat jullie doen. Kan er geen kwaad woord over kwijt.

Er is echter een scheidslijn, waarna ik helaas geen begrip meer op kan brengen voor bepaald gedrag. Soms komt de hulp gewoon te laat. Neem nu bv mensen die kinderen sexueel misbruiken?? Moet ik dan begrip op gaan brengen voor het gedrag van deze persoon? Waarschijnlijk is ie zelf ook slachtoffer geweest, maar ja......

Op een dag wordt een slachtoffer dus misdadiger. Jammer dan, maar dan moet ie van mij in het gevang.

Hopende op je begrip.....
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

22-11-2004 17:21

Mitsz,

Ben ik wel zeker met je eens, dit soort mensen moeten absoluut worden aagepakt, want de schade die ze een ander persoon aanrichten is zo vreselijk groot!

Het verwoest levens, vooral omdat er over praten (als slachtoffer zijnde) vaak te diep gaat, te moeilijk is. Gevolg is dat je alles maar oppropt.

Als het slachtoffer groter wordt, dan gaat het opeens weer terugkomen, de pijn, maar ook de angst en de afwijzing die er op dat moment heeft plaatsgevonden. Het slachtoffer kan hier vaak niet mee omgaan en klapt in elkaar, met alle gevolgen van dien, zelfmoord, verslaving, dader worden, noem maar op...

Dit soort misbruik moet keihard worden aangepakt, maar weet je hoe moeilijk het is om als slachtoffer naar de politie te gaan en melding te doen?
Dan hoeft het niet eens familie te zijn geweest, maar die stap is a bridge too far!

Ik hoop echt dat deze mensen keihard orden aangepakt, want iemand misbruiken is het ergste wat je iemand kan aandoen. Alle grenzen worden overschreden en dat is totaal onacceptabel, dus mijn begrijp heb je zeker!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-11-2004 17:36

Mannen,

Ik ben het met de stelling eens dat sommige mensen geholpen kunnen worden, maar realiseer je ook dat sommige mensen die je probeert te helpen jou het ongeluk in kunnen doen storten!

Wie kent niet een ouder (desnoods van de verhalen) die hun verslaafde kinderen willen helpen en zelf berooid achter blijven. Marijn je doel is absoluut bewonderingswaardig, echter dekn ik dat ALS je al zoiets zou willen (moeten van jezelf) doen dan denk ik dat je veel tijd moet hebben. Niet iedereen is te vertrouwen.

Mitsz,

Begrip MOET je altijd hebben. Wat iemand ook doet ik kan meestal wel begrijpen waarom iemand iets doet, goedkeuren is echter iets heel anders.

Ik "begreep" zelf nooit dat mensen hun baby iets aan konden doen, ik snapte het echt niet ..... TOT wijzelf een huilbaby hadden, die mijn vrouw en mij 7 maanden lang niet 1 nacht heeft laten slapen. We hadden om en om een nachtdienst (terwijl werk e.d. gewoon doorging he) gek werden we ervan.

Gelukkig is alles nu opgelost en bleek die kleine last te hebben van het KISS syndroom, wat in ons geval op te lossen bleek na lang zoeken op internet door een oestheopaat.

Ik begrijp nu dat mensen hun kind uit machteloosheid iets aan kunen doen, niet om het kind iets aan te doen maar om er voor te zorgen dat je even mag slapen.

Begrijpen ja, goedkeuren absoluut niet.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

22-11-2004 18:42

Klasse Marijn,

Je weet als geen ander wat je mogelijk te wachten staat door verslaafde op te nemen. Blijkt wel wat ik al eerder aangaf er zijn nog genoeg personen die zich betrokken voelen om andere te helpen. Is een uitdaging voor jullie die zeker niet gemakkelijk is. Dat je door dit ons mede te delen je kwetsbaar opstelt geeft aan dat je nu erg sterk in je schoenen staat.

Die zo genaamde boefjes zijn in veel gevallen goed ontwikkelde jongens die doorslaan, de rede waarom is een vraag die me bezighoud.

MVG,

Peter
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

22-11-2004 19:14

het magische woord in dit verhaal is ''aanpassen'' denk ik

stukje uit de metro van vanmorgen even samen gevat.

vrouwlijke minister(geen idee wie het was) heeft een afspraak met een imaam om te praten over intergratie.
Bij aankomst rijkt zei hem de hand, maar die word echter afgeslagen

Hij mag uit geloofs overtuiging niet de hand van een voor hem onbekende vrouw zomaar beetpakken

uit mijn oogpunt gezien echt het toppunt van intergratie.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

22-11-2004 19:52

Peter,

De reden dat veel van dit soort jongens doorslaan ligt hem vaak in niet verwerkte traumatische ervaringen.
Beinvloeding van buitenaf, enz..

Veel van dit soort jongens staan emotioneel zwak, daarom zijn ze makkelijk te beinvloeden door 'gasten'die een natuurlijk overwichten (denken te) hebben. Hierdoor worden mensen snel beinvloed in het doen van 'foute'dingen, zoals drugsgebruik, overvallen, enz.

Een van mijn beste vrienden was ook mijn beste 'gokmaatje'hij heeft meerdere overvallen gepleegd door invloed van een ander. Hij heeft daar zoveel spijt van gehad, dat hij zich zelf heeft aangegeven en 3 jaar heeft gekregen. Eigen schuld, dikke bult... Hij heeft samen met mij in een afkickcentrumgezeten en werkt nu zelf in de verslavingszorg, helpt anderen en geeft voorlichtingen in scholen en gevangenissen.
Iemand die ne als mij de keerzijde kent en deze mensen wilt hlelpen, ook hij was beinvloedbaar en om andere ten waarschuwen voor de gevaren beinvloeding isook noodzakelijk, want succesvolle mensen kunnen de grootste criminelen worden.

Het koppie is helemaal goed, maar als deze negatief word beinvloed zal het negatief worden gebruikt.
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

22-11-2004 20:15

..... want succesvolle mensen kunnen de grootste criminelen worden.

Neem van mij aan (15 jaar lang politieburo's binnngelopen om te kijken of er nog wat te redden valt) dat Marijn hier groot gelijk in heeft.
jan van kranenburg

22-11-2004 23:26

Marijn,

Als ik zo'n Danau stok zou hebben, kreeg je 'm cadeau.

Klasse van jullie; maar gewaagd en riskant.

Er gaat een PB volgen,

mvg

Jan
marinus gaasbeek
Berichten: 85
Lid geworden op: 08-05-2003 02:00
Locatie: enschede

23-11-2004 09:59

Hoi allemaal,

Gelukkig zie ik hier overwegend genuanceerde meningen. Pet af voor sommige jeugdigen ( en ook ouderen) op dit board die niet zwart/wit denken!
Er is hoop!
Niet alleen een aantal Moslims denken extreem. In ons kikkerland lopen er ook genoeg met een christelijke achtergrond die denkbeelden aanhangen waar een weldenkend mens van kan gruwelen.
Een voorbeeld: Was ooit 24 jaar getrouwd. Mijn ex kwam er achter dat ze gevoelens had voor het eigen geslacht. Ze was kerkelijk. Werd uit de kerk gezet door een christelijke "Imam"omdat homosexualiteit een doodzonde is. Over extreem gesproken!
Groetjes
Rinus
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

23-11-2004 11:06

Marinus,

In sommige kerkelijke kringen is homosexualiteit een doodzonde.
Als je naar het hart van deze mensen kijkt, kan je zien dat deze mensen alle regels en wetten uit de bijbel naleven, terwijl er ook staat: "Heb uw naaste lief".

Iemand vanwege zo'n reden de kerk uitgooien is natuurlijk geen goede reclame voor het evangelie, aan de andere kant zijn er in Nederland ongeveer 50 verschillende christelijke geloosvormen, de een is stren en leeft bij alle wetten uit de Bijbel, de andere kerk is meer openener en gaat het om de relatie.

Feit is dat er steeds meer soorten geloof komen met ieder hun eigen opvattingen. Daarvoor zal de Bijbel niet geschreven zijn....
Dat zie je ook bij moslims, in de koran is geen zinnetje te vinden dat vermeld dat je zelfmoordacties moet ondergaan, terreur moet uitoefenen, en mensen die niet jouw ideeen uitdragen moet vermoorden...

De radicale gelovigen (in veel gevallen moslims) kunnen met hun gezag anderen beinvloeden, waardoor je veel van dit soort ellende ziet. Zelfmoordacties, opleidingskampen voor Al Qaida, enz...

Het geloof is in zijn zuiverste vorm erg puur, gericht op de medemens en een relatie met God, dar horen dit soort acties niet bij, en dat is jammer.

Je ziet dat het alleen maar erger word en er word alleen maar met een scheef oog naar deze groeperingen gekeken.
Terwijl er maar een heel klein percentage zich bezighoud met deze idiote praktijken krijgt de hele groepering een stempel opgeplakt...
Zowel moslims, al Christenen, als Marokkanen, noem maar op.
marinus gaasbeek
Berichten: 85
Lid geworden op: 08-05-2003 02:00
Locatie: enschede

23-11-2004 11:29

Hoi Marijn,

Exact. Beter had ik het niet kunnen verwoorden. Het is slechts een kleine groep die de zaak vaak verziekt. Neem het voetballen als voorbeeld.
De "harde kern" bestaat daar ook vaak maar uit een handvol "verziekers".
Bedankt voor je genuanceerde bericht.
Groetjes
Rinus
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

23-11-2004 12:09

Bijbel? ... Koran?

Opvallend is dat 9 van de 10 keer de intrepertatie van wat er geschreven zou staan de oorzaak is van de ellende. Dat een moslim een vrouw de hand niet mag schudden zoals mijnheer de imam claimde berust dus alleen op ZIJN idee over de Koran! Getuige de andere meningen en opvattingen die ik over dit onderwerp heb gehoord.

We hebben het idd over doorgeschoten ideeen en meningen van mensen die door hun ambt (Imam's / Priesters / Dominee's / Voorgangers etc etc) "macht" hebben over andere mensen. Juist door deze macht is er altijd wel iemand die het presteert om een kudde mee te krijgen met ideeen die gewoonweg alleen maar in zijn straatje passen en niet zoals gepredikt voor de gemeente goed zijn.

Er zijn hierover in het verleden legio voorbeelden geweest Bijvoorbeeld de Bagwan en die club uit Amerika die zichzelf allemaal vergiftigden etc. Achteraf, en dat is altijd de makkelijkste positie, bleek het in 99 van de 100 gevallen om gewin te gaan voor de oprichter (geldelijk/prestige).

Ondanks dat ik erg meeleef met Marinus, heeft zijn vrouw keuzes gemaakt in het leven. Blijkbaar behoorde ze tot een geloofsgemeenschap die homoseksualiteit verwierp. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat zijn vrouw toen ze nog niet deze gevoelens had tegen de regels van deze gemeenschap was, dan was ze voor mijn gevoel al eerder vertrokken. Klinkt een beetje hard van mij maar vaak zijn mensen het pas oneens als ze zelf het bekende bokje zijn.

Als je een gemiddelde "preek" beluisterd van een imam / priester / dominee zal je verrast zijn door het gelijk dat die mensen hebben, niet omdat het doorspekt is met "kerkelijke" regels maar meer omdat (althans die ik heb bijgewoond) de meeste preken mensen alleen maar waarden en normen willen leren / uitleggen. In dat licht denk ik dat geloof op zich een heel goed wapen kan zijn tegen de problemen die mensen in hun dagelijks leven tegenkomen.

Extremiteiten zijn idd een hele dunne plak van alle mensen, ze zijn er in tegenstelling van wat Marijn schreef niet meestal bij Moslims, dat is zelfs de minderheid! Alleen grijpen deze mensen vaker in hun onmacht nar extreme middelen, maar kijk eens eerlijk naar het verleden de kruistochten etc. Men zou en moest over naar het gepredikte geloof desnoods onder bedreiging van het afslachten van hele volksstammen.

Gr. Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
marinus gaasbeek
Berichten: 85
Lid geworden op: 08-05-2003 02:00
Locatie: enschede

23-11-2004 12:33

Hoi Marc,

Volkomen gelijk, ook v.w.b. hetgeen je over mijn ex aanhaalt.
Ja, vaak worden de mensen pas wakker als het hen zelf aangaat.
Overigens ben ik inmiddels weer gelukkig getrouwd. Let wel met een Turkse( moslim) vrouw. En zij verwerpt net als ieder weldenkend mens extreme denkbeelden!
Groetjes
Rinus en Semra