3 hengels

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

31-10-2004 20:00

Ja, het is verboden om met 3 hengels te vissen.Maar wie heeft er dit jaar met 3 hengels gevist en een bekeuring gekregen??
Ben benieuwd,of het alleen mij dit jaar overkomen is.
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

31-10-2004 20:22

zat er 1 keer héél dichtbij, zat met nog een pennetje voor de kant te kloten... maar gelukkig was de controleur vriendelijk, vrolijk een praatje gehouden. Is er 1 van 't type: als je normaal vist, zonder alochol, partytenten en barbeque, zie ik het door de vingers!
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

31-10-2004 21:08

Ik ben drie keer gecontroleerd, alledrie de keren had ik er een penhengel bij, alledrie de keren werd er niets gezegd, alleen dat ik mijn spullen zo goed voor elkaar was en dat ik zo zorgzaam met de vis en de rest van de natuur omging. Dat is leuker dan de jongeren dit de jongeren dat!
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

31-10-2004 21:12

Dit jaar twee keer gepakt op drie hengels. Controleurs kennen helaas geen genade hier als het om drie hengels gaat. Neem nu gewoon maar twee hengels mee, kan ik ook niet meer in de verleiding komen...
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

31-10-2004 22:15

ik zal er afgelopen week heel dicht bij... Maar dan werd het wel ruim 150 euro!!

52 euro 3e hengel....
50 euro wegens tent met grondzijl (mijn vriendin zou ook zo komen met een luchtbed)
en 50 euro voor het verblijven op het terrijn tussen zonsondergang en zonsopgang.
Maargoed, ik moest binnen een haf uur weg zijn.

Maar laat nou net zien dat ik 3 keer binnen 20 minuten mijn target zie springen in de windhoek (waar ik ook lig). Mijn vraag was dus dat als ik die boete betaalde of ik zou mogen blijven...
Dat viel hem niet helemaal in de smaak en moets nu echt heel snel stil houden of ik kreeg er nog een boete bij...
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

31-10-2004 22:18

overigens word je goed gematst als je 52 euro krijgt als je een boete voor je 3e hengel krijgt!

Eigenlijk is het ruim 100 euro!
voor de 3e hengel is et 52 euro, en wegens het niet in je bezit hebben van een grote sportvisacte (of 3e hengel vergunning) kun je nog een 52 euro krijgen!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

31-10-2004 22:45

Luuk,
Geen geldige grote visakte is 55 pleuri, de regering moet meer geld plukken hè :wink:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-11-2004 00:30

Tsja,
regering moet geld plukken?
vind de boetes zelfs veel te laag, in la france kunnen dit soort geintjes oplopen tot €750 of meer.

is vrij simpel, als je je niet aan de wet houdt en je wordt gesnaaid dan moet je niet zeuren.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

01-11-2004 00:57

hmm ja dat is ook zo,maar andere kant vind ik t heel suf als je een boete krijgt voor zoiets als met een 3e hengel vissen,omdat als je je normaal gedraagt en alles netjes houd en niemand heeft last van je... vind ik wel dat ze het zouden moeten/kunnen gedogen!
Ik zit vaak in me eentje te vissen en ruim alles gelijk netjes op,ik zuip niet,en er zit vaak niemand anders door de weeks te vissen op dat water ,zeg maar nooit,en dan komt er zo'n dwaas mij 52 euro boete geven smorgens?!Alles was helemaal strak en netjes,en dan toch nog een boete kom op hoor!Dus ja ik heb er dus ook 1 te pakken dit jaar,en een keer gematst,dat dan weer wel,maar die man begreep t ook wel,je zit zo dagen voor lul,ja dan vond ie t ook niet zon gek idee om met 3 hengels te vissen,als er ook nog niemand last van je hebt?!wat's the problem?Allen liet me wel gewoon een hegnltje binnendraaien,ook GEEN probleem ;)

Greetz Danny
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-11-2004 01:19

Danny,
als je hier iets mee wilt dan zul je dit wettelijk aan dienen te passen.
dit is prima mogelijk door je te organiseren.

wel zul je in dit kader mee dienen te nemen dat deze ahum "dwaas" gewoon zijn werk uitvoert, vrij simpel gezegd overtreed je de wet dus niet zeuren als je de boete krijgt. Je weet het bij voorbaat.

mvg,
P
It's not who you are, it's who you know.
jan van kranenburg

01-11-2004 02:09

't wordt tijd voor de 2e foto!!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-11-2004 08:16

Luuk,

Volledig technisch gezien kunnen ze je niet twee maal straffen voor hetzelfde vergrijp. Dus als jij de boete accepteerd kunnen ze eigenlijk niets anders dan je laten begaan in die sessie. Echter vinden ze altijd wel een gaatje in de wet waardoor ze het je moeilijker kunnen maken. Gaan ze zeggen dat je door opnieuw in te gooien WEER met 3 hengels zit te vissen.

Daarbij heeft de opmerking van zo'n man, nu moet jij je mond houden anders krijg je er nog een bon bij in mijn ogen total geen pas, enerzijds claimen ze we doen ons werk en wij moeten niet zeuren maar aan de andere kant gaan ze kinderachtig lopen doen met dreigen met meer boetes als jij een terechte vraag stelt? Dat stond dacht ik niet in de werkvoorschriften :wink:

Het voorhanden hebben van vistuig is helaas al strafbaar ...... daar denken veel mensen niet aan, maar als je een echte L*L treft kan hij je dus beboeten omdat je een 3e hengel in je foedraal hebt. Zorg er daarom ook voor dat je foedraal altijd dicht zit, ze mogen niet zomaar in je handel kijken nl. Ik bedoel dus als jij de hengels van je maatje mee hebt en die moet nog komen ...... want vissen met meer dan 2 hengels is natuurlijk een grote foei he!

Spod vissers dus ook opgelet ....... de spod hengel i.c.m. reservelood / rigs ....... tsja tsja tsja .... wie weet he. Of je peilhengel?

Gelukkig is de controle hier minimaal, al sprak ik laatst wel een snoeker die wel gepakt was zonder acte ...... had 2 dagen de tijd alsnog zijn vergunning te komen laten zien bij de hermandaat.

Greets Marc
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

01-11-2004 08:59

Het voorhanden hebben van vistuig is helaas al strafbaar??

Het is toch geen geweer?? Kom nou.

De politie alhier wist anders te vertellen dat ik 20 hengels ook aan de kant mocht hebben,en alleen een bekeuring gaf voor het daadwerkelijk vissen met 3 hengels.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

01-11-2004 09:22

[quote="luuk schenkelaars"]ik zal er afgelopen week heel dicht bij... Maar dan werd het wel ruim 150 euro!!

52 euro 3e hengel....
50 euro wegens tent met grondzijl (mijn vriendin zou ook zo komen met een luchtbed)
en 50 euro voor het verblijven op het terrijn tussen zonsondergang en zonsopgang.
Maargoed, ik moest binnen een haf uur weg zijn.

Luuk,

Was dat maar waar, 85 voor het opzetten van een tent en wanneer je zou liggen te slapen ook nog eens 85 voor het wildkamperen (weten veel mensen niet, maar hier kunnen ze 2 boetes voor geven), 55 voor meer hengels dan toegestaan (of dit er nu 3 of 20 zijn boeit niks) en 30 voor aanwezig zijn wanneer niet toegestaan. Officieel kunnen ze je omdat je met drie hengels zit te vissen en je niet de goede papieren hebt je ook nog eens bekeuren met het niet in het bezit hebben van de sportvisakte voor beroepsvissers 55 en het niet hebben van toestemming van de visrechthebbende 30 euro. Zou het totaal dus eigenlijk 340 euries zijn. Zo laag zien die boetes dus niet in Nederland, maar over het algemeen geven ze enkel de boete voor het zwaarste vergrijp.

Oh, diezelfde agent kan je niet 2 keer bekeuren voor hetzelfde vergrijp, maar hij had wel de rest mogen schrijven of een maatje terug kunnen sturen, deze zou het vergrijp wel opnieuw kunnen constateren.

Maar goed, verstoppen is ook een kunst op zich en 3 hengels over het algemeen overbodig. Ik heb nog maar zelden stekken gehad waar ik meer dan 2 hengels aan het lopen heb gekregen. De keren dat ik wel het vermoeden heb dat hij vis op kan leveren dan niet mooi voor de show op een rod pod bij de andere hengels, maar tenminste enkele tientallen meters verwijderd tussen de struiken met een camouflagenet erover en de top onder water. Lang leve de betrouwbare TXI's! Heb dit jaar nog maar weinig prenten gehad, een voor aanwezig zijn tussen verboden tijden en een voor m'n 3de hengel (begon laks te worden en had hem niet goed genoeg verstopt). Oh, ook nog een tijdens het voeren voor het inrijden van een weg waar niet toegestaan vanuit die richting, was enkele weken hiervoor verandert en dit wist ik niet, maar de boa in kwestie met een onwetende politieagent als maatje was onverbiddelijk en had geen ruimte tussen de vingers.
mvg

Bart van den Hurk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-11-2004 09:45

Bart,

Kul.

WOR artikel 15. Plaatsen kampeermiddel. Slapen oid is niet relevant.

Wel kan het verboden zijn om bijv. na zonsondergang aanwezig te zijn.

Daarnaast ben je of niet in bezit van de juiste papieren of je vist met ongeoorloofd vistuig. Dus 1 keer 55 euro. Daarna wordt je geacht je weer aan de wet te houden dus 5 minuten later kan je weer beboet worden.

"Want anders... " is een zwakte bod.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-11-2004 10:30

@Rob,

Tsja helaas maar waar! ....

{quote}
Het voorhanden hebben op of in de nabijheid van enig binnenwater, terwijl met niet bevoegd (akte) of gerechtigd (vergunning) is in dat water te vissen, van:
Een of twee hengels: € 28.-
Meer dan twee hengels: € 52.-
Een ander toegestaan vistuig: € 121.-
Een niet toegestaan vistuig: * * *



{/quote/}

Zie http://www.karpervissersonline.nl en dan bij boetes.

Greets Marc
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

01-11-2004 10:43

Dit jaar wederom geen bekeuringen, nou ja behalve te snel rijden in Zwitserland. Achteraf bleek dat m´n vriendin toen reed. geintje kosste me wel 220 euries.

Gewoon niet de fout in gaan kan ik alleen maar aanraden. Op den duur heb je zoveel krediet opgebouwd bij de desbetreffende controlerende instanties dat bij een misstap e.e.a. makkelijk door de vingers wordt gezien.

Mvgr. Rene Berger
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-11-2004 10:45

@ Marc en Rob,

Niet helemaal.

De vraag is namelijk wat de wet verstaat onder het voorhanden hebben van vistuig. En dat is in de wet omschreven!

Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-11-2004 11:03

Eerlijk gezegd begin ik me steeds meer te ergeren aan dit soort postings.
Karpervissers hebben al geen beste naam (en vaak terecht). Zit je bij de NVVS met de voorzitters van alle federaties en het NVVS bestuur dan kan ik dit soort overtredingen op geen enkele wijze uitleggen. We zijn bezig te proberen een 'vistentje' op termijn gelegaliseerd te krijgen (de WOR wordt ingetrokken...), bedenk echter wel dat jullie gedragingen (overtredingen dus) het er allemaal niet makkelijker op maken.
En Bart...als bestuurslid van een HSV en karpervisser waar de jongere jongens tegenop kijken, moet jij in feite een goed voorbeeld geven en geen dingen zeggen als 'goed verstoppen is ook een kunst' etc.

Via de legale weg is er een heleboel te bereiken stop daar maar eens wat meer energie en tijd in (dit geldt voor iedereen).

Aankomende jonge vissertjes krijgen door dit soort verhalen de indruk dat het heel normaal is om met drie hengels te vissen en overal waar ze zelf maar willen, kunnen gaan vissen, of dat nu overdag of 's nachts is.

Iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen gedragingen (of misdragingen) tijdens het vissen maar laten we in ieder geval ermee ophouden slechte voorbeelden openlijk op dit board te verkondigen.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

01-11-2004 12:52

Je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Overtredingen zijn niet goed te praten en onderhandelen met gezaghebbenden om iets voor de karpervisserij voor mekaar te krijgen wordt er niet soepeler op. Hoe meer karpervissers de regels overtreden hoe slechter het beeld van ons (karper)vissers wordt. Op te veel plaatsen zijn door "de rotte appels" onder de karpervissers regels zo streng geworden dat het visplezier erdoor aanzienlijk minder wordt. Waardoor ook nachtvissen op veel plaatsen verboden wordt/blijft.
Veel karpervissers doen weleens iets dat niet mag, ook kleine zaken. Maar er moet geen algemeen beeld ontstaan dat "wij karpervissers" er een zooitje van maken aan het water en de regels aan de laars lappen.
Ook al zijn sommige regels belachelijk. Ik vind het feit dat je niet eens een derde hengel (opgetuigd) bij je mag hebben, duidt niet echt op veel kennis over de visserij. Dat sommige controllerende politieagenten de regels uit de sportvisakte of lokale HSV niet kennen is ook lachwekkend.
Maar goed, je moet je toch aan de regels houden. In ieder geval niet promoten dat het geen probleem is om met 3 hengels te vissen of 's nachts te vissen waar het verboden is. Want op den duur gooi je dan je eigen glazen in.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

01-11-2004 13:25

Hoera voor Aart :P

We zijn allemaal geen heilige dus als ze je hebben mekker ook niet !!!!

We weten allemaal heel goed wat wel mag en wat niet .

En die gene die zich wel overal aan houden lezen dit maar ff niet.


Ik vraag mij nu alleen dus af wat 4 stokken kost ??

1x 52 € of 2x 52 € die t weet mag t zeggen. (helaas nog geen ervaring)
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

01-11-2004 13:44

Menno,

De bekeuring voor een derde hengel luid als volgt.

Vissen met meer dan 2 hengels waar toegestaan. (iets omslachtiger)

Oftewel of je nu met een derde vierde of mij part met een 20ste hengel zit te vissen maakt dus niet uit de bekeuring blijft hetzelfde.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

01-11-2004 13:51

Menno,

Volgens mij (weet het praktisch zeker!) maakt het niet uit, of je nu met
3 of 4 hengels zit, de boete blijft 52 euro...! Ze bekeuren gewoon voor
meerdere hengels, en niet per hengel.
Trouwens is 2 hengels op de meeste wateren veel productiever, denk daar
maar eens over na mensen....! :wink: Een derde hengel is vaak alleen
maar productief, als je de hengels een heel eind uit elkaar kunt vissen; op
b.v. groot water. Op kleine wateren is die derde stok vaak alleen maar 1
brok ellende, denk aan: Teveel lijnen (strakke) door het water wat dus
dressuur veroorzaakt, last van de derde hengel tijdens een vis afdrillen
enz. enz.

Tot slot: Dat een derde "gewoon" lijkt te raken, zie ik maar al te vaak!
Kijk maar eens naar die beginner setjes, overal zitten 3 hengels bij en dat
vind ik zeer verkeerd. Je creeerd dan vooral bij de jeugd, dat men dat als
heel gewoon gaat zien; en dat is volgens mij niet geheel de bedoeling!
Oh ja....ik ben ook geen heilige hoor, maar ga gewoon verstandig om met
het gebruik van een derde hengel....!

groetjes Benny
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

01-11-2004 15:40

En is het dan nog nooit opgevallen dat het vaak dezelfde stok is die de vissen weet te pakken. Bij mij was het in ieder geval altijd zo dat ik de vissen vooral of al helemaal op dezelfde hengel/stek ving.Waarom zou je dan zo stom zijn om er dan ook nog eens een derde tegenaan te gooien die dan ook weer zorgt voor een strakke lijn en meer aas in het water als de vissen toch op alleen de linkerhengel komen? Kan je net zo goed gewoon 1 hengel pakken.

Of over het mobieliere vissen gesproken.Jij zit er leuk te zoeken naar springende vissen. Je ziet er eentje springen en wilt verkassen. Wat kost meer tijd? 1? 2? 3? of misschien wel 4 hengels inhalen? Wat kost vervolgens meer tijd? 1 of meerdere hengels uitgooien? En wat als je maar 1 vis ziet springen? Gooi je dan alle 3 op zijn kop?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
kenneth pepels

01-11-2004 16:06

Ik en mijn maat hebben dit jaar allebei een boete gekregen van 56 euro en daarmee hadden we nog geluk omdat we geen 16 waren was de prijs gehalveerd, waren we 16 geweest dan had het ons 112 euro gekost.

groetjes kenneth
Plaats reactie