IPV bang aan de waterkant, Geiriteerd aan de waterkant

Iriteer jij je wel eens mateloos aan de waterkant?

Ja, bijna elke vissessie!
9
8%
Ja, zo af en toe
86
80%
nee, nooit!
13
12%
 
Totaal aantal stemmen: 108
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

28-10-2004 09:11

Ik las Bang aan de waterkant en dacht: "bang ben ik niet vaak (ik vis altijd bij rustige plaatsen) maar ik irriteer me wel soms mateloos.

Zo lag ik van het zomer heerlijk in mijn tent te slapen toen ik in een keer een hoop geplons hoorde. ik kijk verbaast naar buiten om te kijken, zie ik aan de overkant een stel jongeren staan die met stenen in het water gooien en het later op mijn tent voorzien hadden. Na ze 1ste keer vriendelijk te hebben verzocht op te houden, en de 2de keer wat minder vriendelijk, (de 3de keer haalde ik niet meer) kwam ik erachter dat ik nog wat "oude loden" van Ca. 120 gram in me tacklebox had liggen. ik bedacht me dan ook geen moment en begon met loden terug te gooien. ik hoorde ze nog hard op het spoor aan de overkant van het kanaal klappen waar de jongens stonden. ze dropen langzaam af. maar wat was ik toen geiriteerd.

dus ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die zich iriteren aan de waterkant. mischien aan jongeren maar aan muggen ofsow :P (ik zal geen namen noemen.) ;) Ik kan ook nog wel andere dingen opnoemen, maar dat mischien later.
Prutser
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

28-10-2004 10:23

Mogen jongeren zich ook aan andere jongeren irriteren? Want alles over 1 kam scheren is natuurlijk niet oprecht. En ja, ik irriteer me ook weleens aan het water. Gelukkig niet te veel anders zocht ik een andere hobby. Maar irritatie is een ruim begrip. Je kunt je aan andere mensen of collega "vissers" irriteren, maar zoals je zei ook aan muggen of bijvorobeeld een 30+karper voor de kant verspelen lijkt me best irritant.
Mensen die denken dat het water van hun is vind ik bijzonder irritant. Dat ze vanaf de overkant staat te schreeuwen dat ik daar niet mag vissen omdat hun lijnen er al liggen. Lijntjes uitgevaren naar alle hoeken van een water en je wegsturen. Dat soort zaken. Ook drukte op mijn stek vind ik irritant, hou van rust. Voor mezelf en voor de vangst! Hou niet van een hoop lawaaierige visite tijdens het vissen.

Ik denk dat iedereen zich wel eens irriteert tijdens het vissen.
Arjan Swinkels
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Klaaswaal/Rotterdam

28-10-2004 12:38

Hoi Jasper,

ik kan je irritatie begrijpen en ik snap best dat je die jongens weg wilde hebben, en je voelt hem misschien al aankomen, maar als die loodjes van je zo'n jongen goed hadden geraakt, dan ben jij toch echt de lul. En ik denk dat je echt geirriteerd zal zijn, wanneer de politie naast je tentje staat met de vraag: of jij misschien een jongen een gat in zijn hoofd hebt gegooid (of erger) met een loodje. Het excuus, dat zij eerst gooiden, zal je dan echt niet helpen. Dus denk eerst even na voordat je iets doet, ook al irriteer jij je mateloos aan die jongens.

met vriendelijke groet Arjan Swinkels
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

28-10-2004 12:55

Toevallig, gisterenmiddag was ik even geiriteerd gevolgd door een dikke grijns.
Ik zat in mijn bootje tegen een prachtig grote lelieveld aan te vissen toen er 2 snoekvissers mijn kant op kwamen geroeid.
Ze kwamen steeds dichterbij, op dat moment keek ik heel geiriteerd naar ze.
Op een gegeven moment roeide ze zo die lelieveld in.
He! riep ik naar ze.
De roeier draaide zich om, schrok een beetje van me en besefte dan pas dat ie in de lelieveld zat.
Super klungelig probeerde die het lelieveld uit te roeien.
Eenmaal zichzelf bevrijd hoorde ik ze nog zoiets van eikel, mafkees zeggen.
De niet roeier gaf nog een mooie worp langs het lelieveld, en ja hoor hij zat gelijk vast.
Toen ik ze zo zag klungelen kon ik niet anders dan lachen :lol:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

28-10-2004 13:00

Inderdaad, om dan met lood terug te meppen is geen porum. Dan verlaag je je tot hun niveau en het is gevaarlijk ja. Ik probeer zoveel mogelijk op plekken te vissen waar dit niet voorkomt. Dat scheelt al een hoop irritatie!
Sommige mensen zijn zo talentvol bezig dat je er gewoon om moet lachen ja. Zo kijk ik af en toe ook stiekem lachend toe hoe sommigen het zaakje in de boom slingeren en dan in alle macht weer los proberen te komen. Wat meestal niet best lukt. :D
Zolang ik er zelf geen hinder van ondervind, irriteer ik me ook niet eraan.
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

28-10-2004 13:03

ik geef jullie groot gelijk dat het verkeerd was om met lood te gaan gooien.. maar op dat moment is dat een reactie.. later denk je er pas overna.. jullie hebben vast ook wel eens dingen gedaan waarvan je later dagt dat was niet zo slim..
Prutser
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

28-10-2004 14:35

irriteer me nooit aan de waterkant, ik zorg gewoon dat ik niet in het zicht van anderen zit, en de wateren waar ik aan vis zijn over het algemeen zo rustig dat ik me er ook niet druk over hoef te maken. :wink:

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

28-10-2004 14:46

Ik irriteer me soms aan andere vissers die het leuk vinden om boompjes om te zagen en vuilniszakken vol met rotzooi achter te laten
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

28-10-2004 15:52

Hé jas, âhwe spinner!

ff lichtelijk off topic:

als ik die 60 grmrs gister in m'n zak had gehad waren ze waarschijnlijk voor die **$## Kufu geweest........

over geirriteerd gesproken!

Overigens, aan het water moet je natuurlijk een goed voorbeeld stellen, maar dat wordt je wel moeilijk gemaakt als ze je tent bestenigen, ben bang dat ik dan ook niet ga zitten afwachten!

mzzzzl Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

28-10-2004 18:23

whahahah hallo ouwer reiger..
jah en teregt long kufu ik heb ut gesien op tv...
ik heb nu al sin in juni ofsow..(wedstrijd)

sry mensen voor off topic
Prutser
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

28-10-2004 18:44

Ik kan me irriteren aan mensen die helemaal uit den haag naar t altijd schitterende en stralende eefde toe komen om te vissen en als je dan even bij je hengels weg bent ze de enige vis van de sessie vangen....he kuipers ouwuh gabbert.
Ik kom nog wel een keer knollen trekken in dat stinkende zuiderpark, zal ik het je eens voordoen op je eiguh wateren. Maar dan wel met een beetjuh silver dr bij he...

jah off topic....
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

28-10-2004 18:59

Thijs,


Zal het echt ALLEEN aan de Hagenezen liggen?? :roll: Lijkt me niet :wink:

waar ik me aan irriteer tijdens een sessie is: Pleziervaart die bekant je toppen eraf vaart terwijl het kanaal 50 meter breed is! :evil: Asociale hengelaars die hun troep niet opruimen :evil: Irritante mannetjes die alles beter weten als je meer vangt als hun met z'n allen bijelkaar :evil:
Opdringerige politiemensen/controleurs die verwachten zo snel mogelijk uit je slaapzak te komen om 6uur in de ochtend :evil:
Brasem en meerkoeten irriteren me ook mateloos :evil: Auto's die bijna je viskar binnen in je tent lanceren :evil:

Eigenlijk hebben we toch best een mooie hobby! :wink: :D
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

28-10-2004 22:09

ik zat laatst aan een klein vijvertje te vissen. komen er stuk of 5 jongeren aan (13 tot 16 jaar schat ik) gooien zo 3 bakstenen op de plek waar ik zat te vissen..

ik werd echt bloed link.. en heb me schepnet steel gepakt en heb er 2 ff flink op de rug zij mee gemept... zal wel niet echt zeer hebben gedaan vanwege hun winterjassen maar ze gingen wel weg..

maarja ik kon ook inpakken omdat voorlopig de vis zeker niet terug zal komen op die plek. waar ik die dag er al 3 had gevangen.
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

28-10-2004 22:12

met zo'n dingen kun je ernstig in de probleme komen hoor remko...
stel nou dat die ukkies naar de politie of hun ouders gingen daarmee ?
dan was jij wel de pineut :roll:
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

28-10-2004 22:14

weet ik wel.
maarja luisteren wilde ze niet.

ze stonden al een tijdje te eikelen bij mijn stek. en had ze er al 2x op aangesproken om ff 20 meter verderop te gaan staan ouwehoeren..

maarja ze bleven uitlokken...

en als ze me echt kwaad maken door stenen in het water te gooien op mijn stek dan jaag ik ze zelf wel weg..
kon me nog wel inhouden om niet op hun koppen te mikken ofzo.
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

28-10-2004 22:18

Ik kan me mateloos irriteren aan leeftijdsgenoten die je stek terroriseren of je spullen, mensen of jonge "vissers" die even met hun kunstvis je lijnen op gaan dreggen. Maar ik heb laatst een man gehad, dat was zielig irritant gewoon, die me uit liep te schelden omdat ik op ZIJN STEK zat, ik wel rood omdat ik pissig was, zijn stek, het water is van iedereen, hij zat de heletijd steentjes op mijn hengels te gooien en zette zij volumeknop even goed aan. Vervolgens pakte hij zijn stoeltje om recht achter mijn stokken te gaan zitten, toen ik heb vroeg, hoe oud ben u nou zei hij 43. Toen schoot ik in de lag en ging hij in zijn auto zitten. Hij starte de motor, trok een paar keer op en zette hem weer uit, toen ging hij weer naast me staan om rook in mijn haar te blazen, toen ik ook dat zat was vroeg ik de man waarom hij het deed waarop hij niet antwoorde en toen ik hem verzocht om weg te gaan, ging hij na "per ongeluk" mijn parra om te stoten.

Dat is niet alleen strondirritant, maar voor een "volwassene" uitermate kinderachtig vind ik.
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

29-10-2004 07:50

Pim,

Kijk Kijk ..... nu zal ik je eens iets vertellen mannetje :lol: ... zo'n gast mag jij van mij rustig ff met je boiliewerppijp bewerken hoor!!!!! Tenminste als jij het gunstig inschat qua leeftijdverschil en wellicht verschil in postuur.

Kinderen die lopen te etteren, tsja kids will be kids .... maar volwassen mannen? Zijn ze nu helemaal gek geworden ...meppen jongen! En dan niet zo maar stoppen he! pas als jij zeker weet dat hij weg zal vluchten en niet weer terug zal komen dan pas stop je ....... Als hij gaat zitten te piepen en janken dan een paar extra klappen! hij wilde toch lullig doen?

Greets Marc
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-10-2004 10:27

amen!
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-10-2004 10:42

shit, weer off-topic, nah ja this koffietafel...

Hé Thijsie!

Zuiderpark staat, maar dan wel eerst voor de Amstelcup toch?



Ook irritant aan de waterkant:(om weer op topic te geraken....)
Een Fransoos die claimt dat hij meer recht op een stek heeft (waar jij al een week zit) en het dus nodig acht om links rechts over je lijnen heen te moeten vissen......... gaat dan over 2600 hectare water dus stekken genoeg zou ik zeggen.........kwiebus.


vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

29-10-2004 12:01

jah amstelcup kome we ook wel... ff beetjuh ouwehoeren...
ik hoorde namelijk dat er groen gele reigers in ut zuiderpark lopen die wil k wel eens sien :P

wat ook irritant is zijn koeien die egt alles maar dan ook alles proberen op te eten of af te lopen likken :S
en op je schepnetsteel gaan staan...
Prutser
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

29-10-2004 12:35

euj vinnie je weet t he!! mocht het zover komen dat de groen gele reiger tegen de adelaar mag voetballen in t amstel cuppie dan zullen wij julie eens laten zien hoe een stiff rigg en een terry dinges rig werkt. Ga je haken maar vast wat scherper maken want anders kennen julie reigers net zo goed thuis blijven...vergeet ook je aminos niet!!!

Ik kan me btw ook iriteren aan mensen die op de brug gaan staan waar ik tegen aan lig te vissen en dat ze dan vervolgens fietsen gaan staan gooien...

mossolssssss
http://www.trotsaandeijssel.nl
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

02-11-2004 10:56

Ik kan mij soms behoorlijk irriteren aan niet vissers die commentaren leveren als: dierenbeul, ooh wat zielig en zal ik ik jou eens aan een haak door je lip hangen, wanneer ik aan het drillen ben of zojuist een karper geland heb.

Gelukkig vis ik meestal op wateren waar het niet zo druk is, maar soms zit ik na een lange periode blanken langs de bosbaan om het moraal hoog te houden en daar krijg ik dit soort commentaren bij bijna iedere vis die ik vang.

En dan zijn er nog de al eerder genoemde irritaties, maar gelukkig is het vissen nog steeds meeer dan 90% genieten!
michel Tat

02-11-2004 11:19

bij mij is het meestal andersom ,als ik een vis van 10 pond heb .zeggen de meeste voorbij gangers zoiets van: WAUW wat een grote vis


ik moet daar meestal juist om lachen ,nooit negatieve opmerkingen gehad. (moeten ze ook niet doen trouwens)

trouwens , ik ging om het "moraal" hoog te houden eergisteren voor het eerst naar de bosbaan, en je raad het nooit..................

niets gevangen :lol: :lol: :lol:

groet,

michel
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

02-11-2004 17:34

Ik irriteer me regelmatig, zal ff een paar punten opnoemen. Op een goede eerste plaats staat in veel gevallen:
Mijn vismaat!
Dit mag raar klinken, maar denk eens aan een paar gevallen. Vismaat die zijn eigen voer vergeten is en er dus vanuit gaat dat ie wel even een kilotje mag hebben, heb ik tegenwoordig gelukkig goede afspraken over. Vismaten die niet met een katapult om kunnen gaan en dus het elastiek kapot trekken, heb ik ook al een oplossing voor, leen mijn katapult NOOIT meer uit, wie het ook vraagt. Vismaat die het nodig vind om hardcore te luisteren en zijn discman nogal hard te zetten, is trouwens werderzijds als ik black metal luister. Oplossing: alleen zachte radio op de stek. Vismaten die, als je met zonsopgang afspreekt, om een uur of 12 zonder hengels komen aankakken met de mededeling dat ze zich verslapen waren maar toch even langs wouden komen. Geen oplossing voor te vinden.
Vismaten die hun fietskar kapot of uitgeleend hebben en hun foudraal te zwaar vinden om te dragen. Vismaat die mijn rodpod en/of banksticks wil lenen om zijn hengels in het water te zetten, die vervolgens niet gebruikt en maar ergens in de buurt van de stek in het zand laat rondslingeren. Denkt dat ik nu de meeste vismaat punten wel gehad heb, waarschijnlijk kan iedereen er nog wel wat bijbedenken.
Drie keer raden waarom ik vaak alleen vis :lol:
Nog wel even een positieve opmerking, voordat het lijkt alsof vismaten alleen maar iirtaties oproepen. Wat ik bijzonder waardeer zijn vismaten die helpen met drillen, uitvaren, boodschappen doen of die zelfs langskomen om een paar foto's te maken of om even op mijn hengels te letten als ik even weg moet. Gezilligheid is op sommige sessies ook heerlijk.
Dan komen we bij dingen aan waaraan ik me minder vaak maar wel veeeeeeeeel meer irriteer:
Mede vissers die er een zooitje van maken of lopen te zeiken.
Goedbedoeldende voorbijgangers die bij de dril van een vis staan te kijken of proberen te helpen en daarbij gigantisch in de weg lopen, ook als je al hebt meegedeeld dat je de vis alleen gaat scheppen.
Meisjes die vragen wat het nut is aan vissen of wat de lol is aan vissen.
Als ze meewillen of langs willen komen graag, maar als het je niet kan boeien doe dan ook niet alsof.
Meerkoeten die boilies op duiken, soms is het voor die beesten maar goed dat ik geen vuurwapens bij me heb. Boten die lijen eraf varen, speedboten die menen dat het hele water alleen van hun is en "dat je maar ergens anders moet gaan zitten met die hengels van je" Jetskie's (grasbroek in de zomer :evil: ).
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

02-11-2004 21:53

[quote="Daaf Wolters"]Ik irriteer me regelmatig, zal ff een paar punten opnoemen. Op een goede eerste plaats staat in veel gevallen:
Mijn vismaat!
Dit mag raar klinken, maar denk eens aan een paar gevallen. Vismaat die zijn eigen voer vergeten is en er dus vanuit gaat dat ie wel even een kilotje mag hebben, heb ik tegenwoordig gelukkig goede afspraken over. Vismaten die niet met een katapult om kunnen gaan en dus het elastiek kapot trekken, heb ik ook al een oplossing voor, leen mijn katapult NOOIT meer uit, wie het ook vraagt. Vismaat die het nodig vind om hardcore te luisteren en zijn discman nogal hard te zetten, is trouwens werderzijds als ik black metal luister. Oplossing: alleen zachte radio op de stek. Vismaten die, als je met zonsopgang afspreekt, om een uur of 12 zonder hengels komen aankakken met de mededeling dat ze zich verslapen waren maar toch even langs wouden komen. Geen oplossing voor te vinden.
Vismaten die hun fietskar kapot of uitgeleend hebben en hun foudraal te zwaar vinden om te dragen. Vismaat die mijn rodpod en/of banksticks wil lenen om zijn hengels in het water te zetten, die vervolgens niet gebruikt en maar ergens in de buurt van de stek in het zand laat rondslingeren. Denkt dat ik nu de meeste vismaat punten wel gehad heb, waarschijnlijk kan iedereen er nog wel wat bijbedenken.
Drie keer raden waarom ik vaak alleen vis :lol:
Nog wel even een positieve opmerking, voordat het lijkt alsof vismaten alleen maar iirtaties oproepen. Wat ik bijzonder waardeer zijn vismaten die helpen met drillen, uitvaren, boodschappen doen of die zelfs langskomen om een paar foto's te maken of om even op mijn hengels te letten als ik even weg moet. Gezilligheid is op sommige sessies ook heerlijk.
Dan komen we bij dingen aan waaraan ik me minder vaak maar wel veeeeeeeeel meer irriteer:
Mede vissers die er een zooitje van maken of lopen te zeiken.
Goedbedoeldende voorbijgangers die bij de dril van een vis staan te kijken of proberen te helpen en daarbij gigantisch in de weg lopen, ook als je al hebt meegedeeld dat je de vis alleen gaat scheppen.
Meisjes die vragen wat het nut is aan vissen of wat de lol is aan vissen.
Als ze meewillen of langs willen komen graag, maar als het je niet kan boeien doe dan ook niet alsof.
Meerkoeten die boilies op duiken, soms is het voor die beesten maar goed dat ik geen vuurwapens bij me heb. Boten die lijen eraf varen, speedboten die menen dat het hele water alleen van hun is en "dat je maar ergens anders moet gaan zitten met die hengels van je" Jetskie's (grasbroek in de zomer :evil: ).[/quote]

als ik dit zo lees kun je misschien maar beter stoppen.. Volgens mij erger je je bont en blauw ;)