Brillen last

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

24-10-2004 12:51

hey medeboarders,

ik heb zelf een bril en hou die op tijdens het nachtvissen (dus als ik slaap) maar dit ligt niet altijd zo prettig op het kussen.
Maar zonder bril slapen kan niet want ik ben zowat stikblind en zie op 50 cm niets meer scherp.
Maar ik wil toch graag me bril af doen om te slapen.

Nu heb ik een vraag aan de bebrilde karpervissers:
hoe doen jullie dat met de bril?

Het blijft toch een lastig probleem dat ding op je hoofd.
(en lenzen wil ik niet want ik vind dat maar niks)

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-10-2004 12:58

Robert?

Hoe doe je dat thuis dan? daar slaap je toch ook niet met je bril op?

Gewoon af doen, lekker slapen en zorgen dat je bril op een plek ligt waar je er meteen bij kan en ook WEET waar hij ligt .... ook als je geen licht hebt

Greets Marc
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

24-10-2004 13:22

Marc,

maar zonder bril kan ik mijn bril niet vinden!

Groet,

Frank
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

24-10-2004 14:04

Hey robert,
Ik probeer hier nu mee te denken.
het swinger systeem wat er is als er spanning op de lijn komt schier teze uit de swinger dat zou je ook kunnen gebruiker voor je bril en deze met een touwtje boven je je stretcher te hangen zodat je altijd weet waar deze is.
kun je hem heel snel pakken en opzetten.
het is maar een idee.
Soms moet je iets wat inpofiseren.

Gr,
Michael
Gebruikersavatar
vincent apro
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-04-2004 14:37
Locatie: zoetermeer

24-10-2004 14:11

wat ik doe is een bivvy tafeltje naast me stretcher zetten en daar boven op mijn bril.
Dus ik weet altijd waar hij ligt want hij ligt dan altijd op dezelfde plaats.

Maar soms houd ik ik 'm gewoon en slaap op me rug en dan heb ik nergens last van.

gr vin
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-10-2004 17:46

oplossingen:

Niet meer slapen, niet meer nachtvissen, niet meer vissen ..... enz enz

Nee hoor gewoon altijd op dezelfde plaats leggen (net als thuis) en dan zorg je er maar voor dat je meteen wakker bent en dat je het wel weet

Greets Marc
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

24-10-2004 17:47

Hoi brilgenoten,

ik slaap nooit met mijn bril op, maar leg hem neer op een plek waar ik er snel bij kan.

Als ik echt snel bij m'n hengels moet zijn dan zet ik hem gewoon niet op, tis toch donker en de door de felle led kan ik mijn hengel altijd vinden, wees maar niet bang.

Wel handig is een koordje, dan kun je je bril snel afzetten als je even door je verrekijker wilt turen. Bij een aanbeet ben je dan niet direct je bril kwijt.

Jeroen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-10-2004 21:23

Robert, tijdens het vissen slaap ik altijd met m'n bril op (ook op de linker of rechterzijde). Je moet er gewoon een poosje aan wennen en dan merk je het niet eens meer...
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

24-10-2004 21:34

Aangezien ik nogal 'chaotisch' wakker word, en daarbij ook nog es zuinig ben op m'n bril, wil ik dus pertinent níet dat ik omrol en daarbij mijn bil 3delig maak.

Oplossing: ik hang m'n bril met een pootje aan de balein van de plu. Net zoals je em aan je t-shirt hangt dus. Als je er midden in de nacht uit moet, kwestie van blindelings naar boven pakken en je hebt em.
fishing rocks
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-10-2004 21:44

Je kunt ovegwegen om een brillenkoord te kopen, en mocht je gaan slapen om de bril in een goedsluitende afgsloten brillenkoker te doen, en de bril dus gewoon in de brillenkoker om je hals laten hangen...dan kan in elk geval de bril niet beschadigen mocht je vast slapen en je omdraaien op je zij..anders lig je op je bril en kan deze stuk gaan.
OOK
kun je overwegen om een parka te kopen...dat is een soort regenjas die je over je hoofd aantrekt zonder rits of knopen .De mijne heeft aan de voorkant ter hoogte van mijn buik een zeer grote vak met ristsluiting waar ik mijn hoofdlamp in doe en mijn bril plus onthakingstang.
gr
hans
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

25-10-2004 00:22

Even terzijde, koop vooral een sterke bril met een dik montuur.

Ik heb begin dit jaar een nieuwe bril gekocht (en die dingen kosten een som geld waar je U tegen zegt). Een zwarte met hele dunne ijzeren pootjes. Deze is dus tijdens een nachtje vissen van mijn hoofd gegaan en ik ben er in mijn slaap een paar keer goed overheen gerold. Ik draag hem nog steeds en het gaat wel, maar hij is nooit meer de oude geworden...

Nu neem ik dus een oude bril mee. Dan maar wat minder hip aan de waterkant...
Ik leg 'm nu meestal naast me neer of ik hang hem aan m'n plu.

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-10-2004 08:29

Een titanium brilletje kopen, die krijg je niet stukk door er overheen te slapen denk ik.

BTW Ik draag wel lenzen en dat vind ik prettig de prettig ...... alleen sinds kort door probjes met ogen harde lenzen en ik kan jullie verzekeren dat dit kloten slaapt :evil: Zachte lenzen geen probleem hoor, alsof je geen lenzen in hebt. Harde lens ervaringen tot nu toe is regelmatig "zand in je ogen gevoel" als je ff weg dommeld.

Ik ga max 1 nachtje vissen dus ik sla dan gewoon mijn slaapje over en dus heb ik t probleem niet

Greets Marc
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

25-10-2004 15:37

Ik heb ook wel eens geprobeert om de bril naast de stretcher op een tafeltje te leggen maar ik vond dit persoonlijk niet een succes daarom hou ik nu dan ook meestal de bril op of blijf ik dat ene nachtje wel wakker.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

25-10-2004 17:19

Ik zit er bijna dagelijks op, maar hij is nooit stuk :lol: CN
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

25-10-2004 17:37

lenzen ???

ik heb zelf ook een bril,, en ik heb er gelukkig geenlast van, ik hou hem gewoon op
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

25-10-2004 18:08

Aart,

ik heb al 3 jaar een bril met nachtvissen en ik wen er toch niet aan als ik op me zij ga liggen. Op me rug gaat natuurlijk wel gemakkelijk maar als ik snachts draai dan lig ik weer te trutten met dat ding.

Bedankt voor de tips van de anderen en ik zal er eens een paar proberen.

Wie nog meer tips heeft mag ze vertellen.

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

25-10-2004 20:27

Leg hem altijd op mijn koelbox (nachtkastje) alleen als ik hem opzet zijn mijn glazen beslagen en zie nog geen steek.
Ophouden is ook geen optie in mijn slaap maak ik de meest rare bewegingen ben hem s’morgens dan nog kwijt.
Is in het verleden wel voorgekomen dat mijn bril plotseling uit twee dele bestond en dan zie je ook al geen steek.
Heeeeeelp.

Groeten,
Peter
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

25-10-2004 20:51

haha Brillie's!

Ik heb normaal lenzen in, alleen voor het nachtvissen doe ik ze uit, en dan zet ik mijn oude bril op m'n neus. Ook tijdens het slapen heb ik deze op.

Het scheelt wel of je een brede of smalle bril op hebt, van een brede heb je last tijdens het slapen, van een smallere (net zo breed of smaller dan je hoofd) heb je nagenoeg geen last. Als je de pootjes ook nog dusdanig af kunt stellen dat de bril zeer lastig afgaat, dan heb je altijd goed beeld!

Oja, tijdens regenachtig weer heb ik ook standaard een pet op, deze dient dan als "afdakje" voor de brilleglazen als ik er ineens uit moet....

MVrGr;

WouteR StegginK
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-10-2004 21:24

Tijdens het slapen vis ik nooit
Toen ik slapend viste heb ik ooit
Mijn bril pardoes in het water gegooid

Ik was vergeten hem op mijn hoofd te klemmen
Dacht dat die bril wel kon zwemmen
Geen moment te verliezen ik moest die karper remmen

Bij het ochtendgloren, net uit mijn bed
Heb ik hem weer teruggevonden, hij lag in mijn net!

Misschien kan heer Fox of Nash een speciaal karperbrillenopvangbakjeingebouwdineentafeltjecarphunterspecial in mekaar fabrieken..... :lol: :o

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

25-10-2004 21:37

Henk,

Moet dat speciaalkarpervisserbrillenopvangbakjeingebouwdineentafeltjecarphuntersspecial ook nog om je nek passen?
En wel zo, dat elke bril opgevangen wordt ongeacht welke vrije vluchtrichting deze ongeleidekarperbril gaat maken? :D
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-10-2004 22:09

Uhm Koffietafelpraat toch:

Henk,
ROFLOL Een spectaclefindingdeviceprovidedbylowrance en natuurlijk op afstand bestuurbaar met extra grote led's ( geen pad's).

Overigens voor degene die hierover vallen, ik heb links alswel rechts een :o nodig. Zit in de familie zullen we maar zeggen.

Ik vind dat de lensen- of is het lenzen- dragende vissers in het voordeel zijn. Goed idee om speciaal voor het vissen lens(z)en aan te schaffen?
Weer moet ik aan heer Fox en Nash denken, gek hé.... (Carp......Lens...Camouflage)


Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-10-2004 10:46

Vis laatste tijd ook wel eens met het brilletje ..... en moet zeggen dat in deze periode een afdakje in de vorm van een baseballpetje dan geen overbodige luxe is.

Lensdragers in het voordeel? Denk dat de mensen met standaard goede ogen het meeste voordeel hebben!

Alleen mensen die zachte lensen hebben, kunnen gewoon gaan slapen met die dingen in, harde lensdragers heb ik het nog niet horen vertellen ..... wel kloten trouwens maar goed.

Bedenk net dat ik nog ergens zachte lenzen moet hebben, misschien alleen tijdens vissen indoen? ..... ff overdenken dan maar weer.

Greets Marc

Defintie van een optimist: Een slecht geinformeerde pessimist :lol:
gerrit koop

27-10-2004 08:55

probeer een oude legerbril op de kop te tikken met die platte plastic pootjes en laat daar je eigen glazen in zetten er zitten ook van die ronde dingen aan die helemaal om je oorschelp vallen, dus verliezen is erg moeilijk gr gerrit
Plaats reactie