bang aan het water

Plaats reactie

Bang aan het water tijdens nachten

ik ben wel eens bang geweest
316
70%
ik ben nooit bang
134
30%
 
Totaal aantal stemmen: 450
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

16-10-2004 17:32

Wie is er wel eens bang geweest aan de waterkant. Wij karpervissers zijn grote jongens die nooit bang zijn in het donker. Maar stiekem weet ik dat vele van ons wel eens iets mee hebben gemaakt, tijdens een nachtelijke sessie. Ik zelf ben ook nooit bang, tot dat ik een keer snacht's een junk aan de tent kreeg, Ik had net een vis gevangen en stond nog even buiten om een uur of half vijf snacht's. Toen er opeens iemand na mij toe kwam lopen en een praatje wilde maken, opeens begon die over mijn visspullen. Of dat die spullen duur waren en derg, ik kapte het gesprek snel af en zei dat ik weer ging slapen. Maar ik heb de rest van de nacht geen oog meer dichtgedaan. Achter elke boom zag ik die gozer staan in mijn verbeelding wachtend tot ik sliep en hij mijn spullen kon weghalen.


Biecht allen jullie ervaring is op omtrent het bang zijn/of nare ervaring aan de waterkant. Geloof me het lucht op :D


mvg Sergio
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

16-10-2004 17:54

Zal beginnen met de aftrap:

Heb tijden met een vismaat snachts gevist. Niks aan de hand. Ik wou toen alleen gaan vissen, mocht niet van mn ouders.

Nu mocht ik vorig jaar eindelijk :) Je raad het al. ben volgens mij 4 keer midden in de nacht naar huis gegaan :)
Steeds zag / hoorde ik dingen waardoor ik niet op mijn gemak zat. Achteraf was het meer een geestelijk probleem :-)
Ben steeds naar huis gegaan onder het motto van, moet wel lol er in blijven houden, had ik toen zeker niet.

Begin dit jaar ben ik "goed' begonnen, om tegen mezelf te zeggen "oke van Amerongen, wat kan er in vredes naam mis gaan, er komt geen drol voorbij, waarom zo bang zijn" ....
En ja, de eerste hele nacht werd een feit :)
Heb er op t moment van schrijven volgens mij in de 15 /20 alleen gehengelt dit jaar... en het bevalt me wel....

Niet bang geweest zoals Sergio, maar wle op een andere manier, die denk ik veel mensen zullen herkennen, hoe groot ze zich ook houden :)


Met alleen nachtende groet,
Frank
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

16-10-2004 18:15

Mensen,

Je kunt mij niet wijs maken dat je nog NOOIT bang best geweest tijdens het (nacht)vissen.

Ik ben dus zelfs verschillende keren bang geweest. Ook terwijl het gewoon licht was.
bv als er 15 negers inc honkbalknuppel richting je stek rijden en roepen "waar is die belg". Daarmee bedoelde ze mij.

Even stond ik bijna in mijn broek te schijten...

Groeten.,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

16-10-2004 18:37

Vooral die koude najaars/winter nachten zijn funest. Zit je daar helemaal alleen, tis al van half 7 savonds donker, nou ik mag gerust zeggen dat ik vaak zat mijn werppijp erbij gepakt heb, om er dan achter te komen dat ik op schaduwen aan het jagen was...

mvg
Stefan
Gebruikersavatar
Lars Akkermans
Berichten: 185
Lid geworden op: 21-08-2003 02:00

16-10-2004 18:40

Gewoon een dikke knuppel naast je leggen voel je al een stuk veiliger door :D maar niet te opvallend neerleggen als de jutte komen dan ben je ook de zak
Groetjes Lars!
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

16-10-2004 18:43

Klopt Lars,

mijn Alu werppijp (grootste van Cobra :lol: ) ligt altijd binnen handberijk.
Ik ben indd een keer op schaduwen gaan jagen net zoals stefan zegt... Ben je toch behoorlijk bang!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

16-10-2004 19:10

Ik denk dat iedereen s'nachts wel een keer bang is in zijn eentje.
zoals vele is tijdens een nachtje alleen ook bij mij mijn werppijp mijn beste vriend.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

16-10-2004 19:23

Ik heb vrolijk ingevuld dat ik nooit bang was, maar kan me nu toch 3 dingen herinneren waarbij ik het niet breed had.

1. We kregen ruzie met een visser die er bekend om stond dat hij altijd een hakbijltje naast zijn tent had liggen (volgens mij was hij echt bang in het donker ofzo :wink: ).

2. Ruzie krijgen met een paar botte gasten in een boot, die vrolijk door al onze lijnen vaarden, met een duitse herder. Ze wilden zelfs al de kant op komen, maar heb het op het laatste moment weten te sussen.

3. Ik lag rustig een beetje over het water te kijken, totdat ik plots een rood/orange licht over de dijk zag "zweven". Ik dacht, what the h*ll? :-? Ik ben vervolgens gaan kijken wat het was, maar het bleek een lantaarnpaal te zijn waarvan het licht op een rare manier over de dijk viel.

P.s. Verder ben ik eigenlijk nooit bang aan de waterkant (nu niet denken "Oww, wat een quasi-bikkel", want de mensen die me kennen, weten dat ik zo absoluut niet ben), omdat er hier in de regio eigenlijk niets is om bang voor te zijn en er ook geen rare "structuren" te ontdekken zijn, waarvan je 's nachts andere ideeën kunt krijgen. :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

16-10-2004 19:34

ik heb het wel gehad, stonden we op een camping (ik en me broer) dus me broer gaat ff met me werpbuis oefenen, bleek ie dus een paar zigeunertjes die aan de overkant van het water zaten bijna te hebben geraakt dus die zigeuners komen verhaal halen, voor hun was ik niet bang, was meer mond dan spier maar met dat soort weet je het wel je heb ruzie met 1 en de halve famillie staat voor je tent, toen heb ik ook niet echt rustig gezeten.
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

16-10-2004 20:22

sergio, donderdagnacht nog....je zat aan hetzelfde water als ik :P geen prettige gedachte :lol:
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

17-10-2004 10:00

Kees ik was toch dicht bij jou in de buurt. Als er wat aan de hand is kan je altijd roepen, dan kom ik wel even kijken. Als het er teveel zijn ren ik weg:-)

Zelfs mijn grote held Luc de Baets is wel eens bang geweest. Ik heb kostelijk gelachen over zijn verhaal "De weerwolf van sluis". Ik zag het helemaal voor me.

Je hoeft ook niet echt bang te zijn. Ik was toen niet echt bang maar, voelde mij niet op mijn gemak. Ik dacht echt dat die gozer mijn spullen wilde jatten. Zoals jullie kunnen lezen wat Ferdy Pol is overkomen( zijn spullen gejat) is het niet onterecht geweest dat ik dat dacht.

mvg Sergio
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-10-2004 10:30

Bang? ...... Bang is iedereen af en toe geloof me, en BANG! zijn is absoluut goed!!

Bang zijn is namelijk een oergevoel en tsja we zijn nog steeds niet echt gewend aan ons jagerschap, angst is een van de methodieken die jouw lijf heeft om te overleven. Waar je angst voor hebt zul je instinctief voor weg proberen te lopen m.a.g. dat je weer iets langer leeft.

Wij mensen, in tegenstelling tot dieren, kunnen als het goed is de angst rationaliseren waardoor je soms in een angstig moment juist stil blijft staan en de dingen maar eens afwacht.

Ik ben ook wel eens bang geweest, niet bang genoeg om naar huis te gaan maar wel eens dat ook ik op onderzoek uitging na het horen van kuchjes. Zoeken zoeken maar niemand gevonden :o zodra ik weer onder mijn plu zat hoorde ik het weer :( Na een aantal uurtjes hoor ik opeens voetstappen en ik kan jullie vertellen dat de greep om mijn maclight echt wel ff verstevigde. Blijkt er toch een visser te hebben gezeten die net zo verbaasd was als mij over de geluidjes en mij ook niet gevonden had :D

Bij thuiskomst verhaal verteld en tsja nu hebben we een hond, een bikkel van een hond. Momenteel nog te klein en niet goed genoeg getraind maar volgend jaar heb ik er een leuke vismaat aan hoor ..... 70-80cm en 40-??? kg.

Nee alle gekheid op een stokkie natuurlijk, hond is niet hiervoor aangeschaft, maar mijn vrouw zou het heel erg lekker vinden als ik de hond volgend jaar toch mee neem, 2 horen / zien iets meer dan 1 niet waar. (nu maar hopen dat hij geen karpers lust :roll: :roll: )

Wel opvallend trouwens dat je dit soort gevoelens alleen maar hebt als je ff niets te doen hebt (ledigheid is des duivels oorkussen?) en tijdens een dril heb je nergens last van, dan wint de rush van het drillen blijkbaar van de angst :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

AANVULLING: Ik ben 192 cm, 110+ kg en heb meestal een kortkoppie.
Dus de meeste mensen zullen liever zelf het hazepad kiezen, volledig gebasseerd op uiterlijk, desondanks voel ik me ook wel eens minder op mijn gemak.

Als ik met mijn hondje langs het water loop dan zie je mensen denken .... weer zo'n aso die zo nodig zo'n hond moet hebben :evil:
Zowel hond als baas zijn zeer aardig en zacht ondanks hun voorkomen.
Hondje is kruizing Berner senner / rotweiler
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

17-10-2004 10:42

Ik zit de laatste tijd aan een water met kort daar achter een weiland met koeien. Ik zat in mijn eentje en het begon al lekker mistig te worden. Hup tijd om de tent in te gaan. Zat al een tijdje rustig in de tent, toen het helemaal dichtgetrokken was van de mist. Ik kon nog net mijn hengels zien staan. Begint er ineens zo'n koe keihard te loeien zeg. Ik voelde echt mijn hard in de keel, schrok me helemaal wezenloos. Nu kan je erom lachen maar op dat moment dacht ik van ik blijf geen minuut langer. Ga lekker na miin vrouwtje thuis :D

mvg Sergio
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

17-10-2004 11:30

[quote="luuk schenkelaars"]Mensen,

Je kunt mij niet wijs maken dat je nog NOOIT bang best geweest tijdens het (nacht)vissen.

Ik ben dus zelfs verschillende keren bang geweest. Ook terwijl het gewoon licht was.
bv als er 15 negers inc honkbalknuppel richting je stek rijden en roepen "waar is die belg". Daarmee bedoelde ze mij.

Even stond ik bijna in mijn broek te schijten...

Groeten.,

Luuk[/quote]


Maar beste luuk daar is dan toch echt wat aan vooraf gegaan als ze weten dat jij zit te vissen en ze kennen jou en ze zijn ook nog opzoek naar jou dan is er daarvoor toch ook echt wel wat gebeurd anders zoeken ze je niet ! :wink:
Dus leg uit ? :roll:

Gekke dingen maken we allemaal mee
Zoals een dronke volgespoten en door geslikte junk die door zn vriendin het huis uit is gekikt er niet meer inkomt en vervolgens alle verkeersborden gaat staan verbouwen en deze volledig krom slaat
Hele bio bakken zagen wij over straat vliegen en de nodige auto ruiten moesten er ook aan geloven.
Ook dan zit je neit lekker als dat een 20 meter van je tent af gebeurd :wink:

Groep 'donker gekleurde medemensen' :wink: die ruzie komen maken met knuppels stokken en messen
Komen naar je toe pakken je maat en je schijt bagger
Vervolgens stap je je tent uit zie je daar een 'bekende' van je je roept zn naam en de hele groep valt stil, stopt, valt stil en druipt af
Hoezo door het oog van de naald

We maken het allemaal mee
Gebruikersavatar
toon martens
Berichten: 47
Lid geworden op: 27-12-2003 21:24
Locatie: helmond
Contacteer:

17-10-2004 12:00

ik ben een keer ook goed geschrokken lag ik lekker te slapen in me tentje..hoor ik op eens iets achter me maar ik sliep nog half enja hoor
fiets er een halfe gare zat lap in me tent ik schork me kapot ik meteen er uit met me voerpijp maar dus te laat hij fietste hard weg... en dat was echt een kut streek maarja... en nu neem ik altijd voortaan mijn hond mee dat schrik al wat meer af een (boerboel)
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

17-10-2004 12:53

echt nog noooit last van gehad
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

17-10-2004 12:54

Natuurlijk zijn er wel eens momenten waarop ik mij minder lekker voel aan de waterkant. Zaterdagnacht bijvoorbeeld.. dronken jongelui e.d. die willen hier meestal 1 ding; vechten en vernielen.. in een vorig topic gaf ik ookal aan mijn Duitse Herder mee te gaan nemen als hij groot is.
de Hengelsport Zwole --> http://www.hsvzwolle.com
Gebruikersavatar
toon martens
Berichten: 47
Lid geworden op: 27-12-2003 21:24
Locatie: helmond
Contacteer:

17-10-2004 13:00

dat werk gewoon het beste een hond meenemen aleen ja er komt wel van alles bij kijken als je een hond mee neemd en vooral als je een gote heb maar wel veilig kijk dit is mijn vis maat

http://members.lycos.nl/martens34/hpbimg/aldo.jpg
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-10-2004 13:10

Toon,

Ben benieuwd wat er allemaal bij komt kijken dan?

Mijn hond kan volgend jaar mee, dan is hij op hoogte en heeft hij de trainingen doorstaan (nu 13 weken, foto zal ik wel een keer beschikbaar maken) en is hij als het goed is zo waaks als het maar kan.

Hij blijft als ik blijf zeg, en ik moet ook mijn eiogen natje en droogje meenemen dus voor de hond kan er ook nog wel bij, gewoon eigen rugzakkie geven ....vind hij misschien wel leuk.

Als die van mij groot is, betreur ik degene die iets wil flikken .......
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-10-2004 13:21

Ik was een jaartje of 14,15 (denk ik) was in ieder geval erg jong.
Bepakt en bezakt fietste ik naar het Amsterdamrijnkanaal om een dagje achter de karpers aan te zitten.
Mensen uit de buurt van Nieuwegein kennen die stek wel, het betonnen blok.
Ik was lekker geinstaleerd en zat te wachten op wat komen zou.
Even later stopt er een auto op een parkeerplaatsje lings van mij.
Even bleef hij daar staan, na ongeveer een kwartier reed de auto weer weg.
Later nog zo eentje, en nog een even later.
De eerste auto kwam weer terug, weet het nog goed, was een witte bedrijfsauto van een koffiemachine bedrijf.
De man stapte uit zijn auto en liep een heuvel op de bosjes in.
Na een paar minuten ging hij weer bij zijn auto staan.
Op dat moment dacht ik, nou het zal wel.
De man kwam op een gegeven moment mijn richting opgelopen.
Hij knielt naast me en vraagt of ik wat heb gevangen.
Nee nog niks antwoorde ik.
Het was even stil toen vroeg de man of ik wel eens had geneukt.
Ik was nog een kersverse maagd maar met mijn grote bek zei ik, ja natuurlijk.
Hij vroeg of ik zin had om gepijpt te worden.
Ik wist niet hoe ik hierop moest reageren, ik wilde de man ook niet kwaad maken dus ik zei netjes, nee dankjewel.
Op dat moment kneep ik hem al natuurlijk.
De man zei me vaarwel en liep weer richting zijn auto om vervolgens weg te rijden.
Als een speer ruimde ik al mijn visspullen op en stapte op de fiets.
Ik wilde net wegfietsen en ik zie die zelfde auto weer aan komen rijden.
Ik heb nog nooit zo hard gefietst en dat met al mijn visspullen.

Ik denk dat ik die dag een hoop geluk heb gehad.
Toen ik wat ouder was kwam ik er achter dat het daar een ontmoetings plaats is voor homo's.
Jaren heeft dit me dwars gezeten en met die info heb ik daar zelfs staan wachten op die ene koffieautomaat auto.
Ik heb hem nooit meer gezien.
Aan de ene kant gelukkig maar.
Aan de andere kant zou het mij een hoop rust hebben gegeven om zo een t....g viezerik zijn nek om te draaien.

Nou ik er weer aan denk, kan ik er echt boos om worden :evil: basterd!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

17-10-2004 13:32

Beste Robert,

Tsjah van die vetkezen (sorry voor de mensen die Kees of Cees heten, maar dit is bij ons thuis een normaal woord) heb je hier ook. Heb weleens een verhaal gehoord van iemand die werd lastiggevallen door een vent die zijn geslachtsdeel uit zijn broek had hangen. Die gast had daar absoluut geen zin in en stak een boilienaald dwars door zijn hand. :o
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-10-2004 13:40

Ik ben nou wat groter dan toen ik die leeftijd had.
Ik vrees de dag dat er nog zo eentje dat bij me probeerd, waarschijnlijk kan ik dan zelf zitten want dat loopt heel naar met hem af!

Bij deze zijn alle viezerikken gewaarschuwd!
Niet dollen met de jongens achter de stokken :evil:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

17-10-2004 13:49

Beste Robert,

Wat betreft dat ouder worden moet ik je gelijk geven, kan namelijk niet anders zijn. MAAR stel nu dat er een andere jongen gaat zitten van die leeftijd die jij toen had, en zo'n kerel komt weer langs..... Dan heb jij er geen last meer van, maar die jongen wel.

Misschien moet er in de vergunning bij sommige wateren of stekken een melding worden opgenomen, waarbij jonge vissers gewaarschuwd worden om bepaalde plekken niet alleen te bezoeken. Zoiets als de kijkwijzer, zeg maar, puur uit voorzorg en bescherming van zulke kinderen.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-10-2004 14:07

1x lag ik ook lekker te slapen.

ik hoorde ineens kraken van takjes achter me tent en ineens een mag-lite in me snoet scheen recht in me ogen..

zag niets meer en kon ook niets meer. heb alleen flink zitten schelden en tieren..

bleken het de wouten te zijn om ff te controleren of alles wel in orde was met papieren. ben me nog nooit zo kapot geschrokken..
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-10-2004 14:10

Dat vind ik een goed idee Bas!
Die stek waar ik het over heb staat bekend dat het een ontmoetingsplaats is, dat kan elk karpervissend Nieuwegeiner wel bevestigen.
Maarja als je zo jong bent weet je zulke dingen niet.

Bepaalde waarschuwingen in de vergunningen zou haalbaar moeten zijn.
Wat ik zeg, het zijn vaak bekende plekken!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#