bang aan het water

Plaats reactie

Bang aan het water tijdens nachten

ik ben wel eens bang geweest
316
70%
ik ben nooit bang
134
30%
 
Totaal aantal stemmen: 450
Gebruikersavatar
Jasper Lens
Berichten: 148
Lid geworden op: 08-08-2004 10:03
Locatie: Driebergen
Contacteer:

20-10-2004 14:21

He robert C,

Wat vonden je ouders van de gebeurtenis?

Gr Jasper
Perfectie is een woord, dat zeer nauw verbonden is met succes...
peelman joris
Berichten: 28
Lid geworden op: 05-08-2003 02:00
Locatie: Oost vlaanderen

20-10-2004 15:57

vorige maand heb ik me nog is bepist...
Je word wakker door brekende takjes, draait je met je gezicht naar het water en ik stond oog in oog met 4 tweelopen... Achteraf nog veel plezier gehad met die jagers, maar het is toch effe schrikken...
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

21-10-2004 10:03

's nachts jagen? en waarschijnlijk in het weekend? mag dat wel? :roll:

Maar goed, ik ben me wel eens goed geschrokken 's nachts. Gelukkig nog nooit een confrontatie meegemaakt met types die je liever niet ontmoet. Zeker niet midden in de nacht aan het water. Keertje geschrokken van een egel! :D Maken rare geluiden tijdens het foerageren. Nog wel meer van dat soort dingetjes meegemaakt waardoor je wel ff schrikt 's nachts. Je hoort soms de raarste geluidjes 's nachts. De meeste zijn wel thuis te brengen, maar sommige ook niet....
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

21-10-2004 13:02

Hey Roy, was dat die keer dat je met Mark en Mark zat te vissen? Dat jullie een kind of iets of iemand keihard hoorde krijsen in de nacht. Mark vertelde mij dat pas geleden nog.


Ik hoorde gisteren nog iets op het nieuws, waar je toch wel weer even van schrikt. Het volgende, er is bij de rijn in Arnhem een tent aan het water gevonden, die zowel aan de binnen als buitenkant met bloed besmeurd was. De tent bleek van een duits sprekende man te zijn. De honden hebben een spoor de rijn gevolgd. Maar van de man is tot op heden niks vernomen.

mvg Sergio
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

22-10-2004 20:22

sergio,

het was geen kind dat we hoorden krijsen. maar het leek er wel heel erg veel op.

je moet je voor stellen.... je bent met 3 mannen onder elkaar. in een bos waar de volle maan door de takken heen schijnt. je hoort geen geritsel, maar echt takken breken. Je ligt stil in je slaapzak in een frans bos( we hadden geen tent of plu opgezet) plotseling hoor je om 02.00uur snachts aan de andere kant van het water ( 400meter) iets krijsen... heel hard krijsen. je haren gaan ervan overeind staan.....het geluid gaat door merg en been.... je kan het geluid niet thuis brengen. het klinkt als een mens die gilt/krijst voor zijn leven....je zegt niks... je laat je niet kennen. totdat 1 van de anderen na een paar minuten zegt: hoorden jullie dat ook...pffffff. hoe lang nog tot het weer licht is?
patrick van oorschot
Berichten: 29
Lid geworden op: 24-05-2004 23:28
Locatie: etten-leur

22-10-2004 23:30

he mark dat moet echt VRESELIJK geweest zijn gelukkig heb ik zoiets nog niet meegemaakt! ik zou niet weten wat ik moest doen.

Wel zat ik enige tijd geleden bij mijn baas op z'n erf te vissen deze woont aan een rivier.
Hij en zijn vrouw waren die nacht niet thuis en ik had het rijk voor mezelf alleen zoals dat heet.
Ik lag wat in te dutten en schrok ineens wakker omdat ik een auto hoorde, dit was heel erg vreemd want de dijk waaraan hij woont is doorlopend voor auto's.
Ik ging mijn tent uit en zag een auto bovenaan de dijk staan, die bleef vervolgens even staan en reed kwam vervolgens met een rotgang achteruit.
Even later reed hij bij mijn baas het erf op en bleef ook daar enige tijd staan.
Na een minuut of twee (het leken er wel 10) draaide hij om en reed hij gelukkig weg.

Later hoorde ik dat sommige navigatie systemen deze polderweg als doorgaande weg aangeven... dat verklaarde de actie van de automobilist.
Je kunt raden dat ik hem wel even kneep.
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

23-10-2004 10:41

Ik heb 2 keer waarvan ik weet iets heel engs mee gemaakt samen met een vriend dus was niet eens alleen.
1 keer hadden wij het dat we aan het vissen waren naar een brug in een groot natuurgebied en het was blad stil dus je kon de weerspiegeling van de brug ‘s nachts in het water zien.
het was extreem donker daar het enige licht wat we hadden was van de maan.
Toen zagen we iemand midden in de nacht over de brug lopen we zagen het beide maar het enge was we zagen het alleen in het water dus in de weerspiegeling maar toen we op de brug keken zagen we helemaal niks!
en die persoon klam onze kant opgelopen en heel rustig!
Ik weet het, het klinkt heel ongeloofwaardig maar we hebben het beide gezien.
Toen scheet ik in mijn broek en die vriend van mij ook.

En ik heb het een keer gehad op de zelfde plek dat we beide (toevallig ook met de zelfde vismaat) iemand verder in het natuurgebied iemand hoorde gillen waarna wij 2 pistoolschoten hoorde! en daarna was het stil.
Toen scheet ik heel er in mijn broek ik heb toen midden in de nacht nog nooit zo snel mijn visspullen bij elkaar opgeruimd en letterlijk uit het natuurgebied gerend om naar mijn auto te gaan!

En Mark Zelle dat gekrijs hoorde ik toen ook ik ben denk nog nooit zo bang geweest en die vriend van mij ook!
Verder alleen wij 2 in het natuurgebied en niks enof niemand in de buurd!

En sergio verheij ik begin helemaal rillingen te krijgen als ik dit topick lees!!!
En van andere mensen!

Dit is heel oprecht opgebiecht!!!!!

Gr,
Michael
Laatst gewijzigd door Michael Bakker op 23-10-2004 10:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

23-10-2004 10:44

Die schoten heb je toch gemeld bij de politie denk ik,wat is daar uitgekomen? :o
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

23-10-2004 10:52

[quote="Wil Jeurninck"]Die schoten heb je toch gemeld bij de politie denk ik,wat is daar uitgekomen? :o[/quote]

Ik zal heel eerlijk zeggen nee we hebben er niks aan gedaan!
Ik weet dat het heel stom klinkt en dat we er zeker mee naar de politie hadden moeten gaan!
In dat natuurgebied zijn ook veel kogelgaten te vinden in borden die daar staan.
Ik was toen nog jong en najief een jaar of 16 of 17, en ik dacht het zal wel aan ons liggen we hadden een aantal maanden daar voor namelijk op die zelfde pek die schim over de brug zien lopen waarna we koude rillingen over onze rug kregen!
Mocht ik ooit nog zoiets meemaken zal ik meteen naar de politie gaan!
ik begin nu gewoon weer te trillen als ik er aan terug denk!

Gr,
Michael
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

23-10-2004 12:08

Michael rare stad dat Zaandam. Ik was al lang verhuisd :D

We hebben met zijn allen toch al aardig wat rare dingen gezien en gehoord. Ik heb toch al even lekker gelachen om sommige verhalen.


mvg Sergio
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Marc Tetteroo
Berichten: 27
Lid geworden op: 03-10-2004 19:02
Locatie: venray

23-10-2004 17:29

Ook ik ben een keertje goed bang geweest. dat was in 2001 in frankrijk toen mijn vismaat en ik zijn overvallen in noord-frankrijk vlak bij parijs.
toen er ´snachts in een keer 3 mannen op ons afliepen met pistool en stun-guns. we werden op onze buiken neergelegd en werden vervolgens vast gebonden. deze mannen zijn toen op hun gemak onze spullen aan het afbreken en een man stond met het pistool constant op ons gericht. na een paar uur vroegen ze waar we vandaan kwamen en we zeiden toen uit holland. ergens halverwegen met het weghalen van onze spullen zijn ze door iets gestoord en zijn toen op de vlucht geslagen.
tja ook ik ben bang geweest.

groetjes

Marco
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

23-10-2004 18:45

[quote="sergio verheij"]Michael rare stad dat Zaandam. Ik was al lang verhuisd :D

We hebben met zijn allen toch al aardig wat rare dingen gezien en gehoord. Ik heb toch al even lekker gelachen om sommige verhalen.


mvg Sergio[/quote]

Het is mijn stad ben er geboren en getogen.
ik zou er niet graag weg willen!
De enige reden zou zijn dat ik hier weg ga omdat huizen buiten de randstad meer betaalbaar zijn!
Maar we hebben extreem wel goed viswater hier ;)
Marty van Asperen
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-10-2004 15:46
Locatie: Veghel
Contacteer:

25-10-2004 13:01

Het is al erg genoeg dat je bang zou moeten zijn. Heb het gelukkig maar weinig meegemaakt en ben van mening dat ik mijn mannetje wel kan staan. Maar ook ik ben me eens wezeloos geschrokken (in Culemborg). Je kent dat wel, lekker weertje, stretcher buiten met alleen je slaapzak, héérlijk..... todat je mede door de lastige muggen wat aan het zwaaien bent en half je ogen open doet. Zie ik daar om drie uur s'nachts ongeveer 2 meter van mijn stretcher een gast van een jaar of 25 staan !!!! Met een beet ben ik vlug, dit was meer warp speed. Ik vroeg hem wat hij hier deed (het was nogal afgelegen namelijk). Hij antwoordde mij dat hij niet kon slapen vanwege de speed die hij kennelijk gebruikte!! Na een korte woordenwisseling is hij maar gegaan. Zelf ben ik niet bang aangelegd maar ik ben wel enorm geschokken.........

Gr.Marty
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

29-10-2004 18:00

tuurlijk is iedereen wel een keer bang,

bijv was ik ook bang toen ik voor de 1e keer ging nachten,
mijn vriend en ik hoorde de hele tijd plonsjes in het water we dachten dat iemand steeds stenen naar ons gooiden, maar wat bleek dat waren vleermuizen die dan ff het water raakte
voortaan ben ik niet meer bang op dat water en kan er goed slapen

maar ik nacht ook alleen op die vijver..

mvg Nick
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

29-10-2004 20:42

Heej,
Afgelopen nacht van maandag op dinsdag. Op een gegeven moment zagen we een flinke schim midden op de plas. We konden allebei niet thuis brengen wat ut was. Volgens mij nog geeen uur later lag dr opeens een boot naast onze steiger. Nou wij dachten allebei dat dr een of andere idioot rond aant dwalen was. Maar het bleek gewoon om een boot te gaan die los lag aan de andere kant van de plas. Door zo'n stom ding hebben wij ons toch even niet helemaal op ons gemak gevoelt.

Met bange groet,
Bart
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-10-2004 08:03

@ Michael Bakker,

Het is gewoon natuurkunde hoor :lol:

Doordat je in de spiegeling in een andere hoek naar de brug kijkt kun je wellicht dingen zien die je rechtstreeks niet kunt zien, misschien iets om aan te denken de volgende keer?

Ik begrijp dat je bagger scheet hoor, dat begrijp ik heel erg goed!!

Donker en afgelegen doet nu eenmaal iets met onze fantasie, de een heeft er meer last van dan de ander. Sterker nog de ene dag heb je er meer last van dan andere dagen.

Leuk he karper vissen s'nachts

Greets Marc
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

30-10-2004 11:09

Marc,

Ik snap niet wat jij bedoelt?
Er liep namelijk niemand over die brug, er komt helemaal niemand daar snachts!
Dat was juist het vage!
En we zagen het allebij toch duidelijk!
Maar ach ja nachtvissen blijft ook door deze dingen leuk, zo maak je nog eens wat mee toch?
Maar ik heb het zelfde probleem dat somige nachten ik echt niet bang te krijgen ben en andere nachten ik er erg gevoelig voor ben.
Ik ga morgen heerlijk een sessie van 2 nachten houden ;)
Dinsdag horen jullie de verhalen!

Groetjes,
Michael
Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

31-10-2004 21:47

Dit jaar heb ik hem ook goed gehad. Ik zat lekker te nachtvissen in mijn wijk met mijn vismaat toen een auto keihard de bocht om komt scheuren en op de parkeerplaats stopt. Een gozer van een jaar of 18/19 stapt uit. Hij steekt een peukie op en wacht. Wij zaten dus al niet gemakkelijk. Gelukkig zaten we aan de donkere kant van het water en hij onder een lantaarnpaal. Komen 5 minuten later nog 2 auto's aanscheuren. Stappen er nog eens 3 mensen uit. Nadat zij ook een peukie hadden opgestoken haalde een van de jongens een vlindermes uit zijn zak :o Hij begon dood leuk te vlinderen totdat ze weer instapten. Even later stappen ze weer uit. Staan er nog even en scheuren uiteindelijk weer weg. Nadat ze de bocht om waren hoorden we ze hard wegrijden op een lange rechte weg. Je kent het harde gebrom vast wel. Je kunt je wel voorstellen dat we ff scheten. Maar wat ze nu deden weten we ook niet.

Mvg Melvin
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

31-10-2004 22:43

Laatste keer dat ik me kan herinneren was niet eens op een nachtsessie. Ik zat een middag/avond op mijn oude stek aan het twentekanaal. Toen ik 's middags kwam zag ik wat hangjeugd aan de overkant bezig met het slopen van een soort plateau. Dit was in de periode dat het kanaal bij enschede schoongemaakt werd, waarschijnlijk had dat platform daar iets mee te maken. Hoe dan ook, dat ding werd door de wind weggeblazen, zag het naar een brug een eind verderop drijven. Een tijdje later werd het donker, ik zat voor het eerst sinds tijden weer alleen in het donker op een toch redelijk beruchte stek, dus echt op mijn gemak was ik al niet. Opeens hoorde ik een motorbootje aankomen. Erin zaten een man of 4 en ze kwamen vanuit de kant van de sluis. Opeens schoot een verhaal van een stel criminelen die 's nachts met een bootje ooit eens het TK hadden afgevaren en het nodige aan materiaal geoogst hadden door mijn hoofd. Ik stond aan de grond genageld en hoopte dat ze me niet zouden zien. Vergeefse hoop natuurlijk, want door de verlichting aan de overkant was het niet echt donker en ik stond op een compleet kale punt. Ze voeren door, maar draaiden de zwaaikom naats me in. Één van mijn hengels lag naar die overkant. Ik was te bang om iets te doen, tot het moment dat mijn optonic doorgaf dat het bootje door mijn lijn ging. Even later was ik 100 meter lijn armer en ben ik snel gaan inpakken. Na een tering eind lopen van de stek naar de weg viel al het licht bij de sluis me op.Even later zag ik dta het bootje van rijkswaterstaat was en dat die lui dat gekke platform aan het zoeken waren...

Dingen als rare schimmen, voetstappen, brekende takken of soms rare dierengeluiden hebben we allemaal wel eens meegemaakt, ik geloof dan ook echt niet dat er veel mensen zijn die wel alleen nachten vissen maar zich nog nooit op zo'n manier niet op hun gemak hebben gevoeld.

Een tijdje geleden scheet mijn maat nog bijna in zijn broek. Ik had midden in de nacht die man met motor en maglite bij grasbroek al herkend als de controleur, hij niet...
Waar ik soms wel om kan lachen is de angst van andere mensen voor ratten, egels of muizen. Ik heb de geluiden van deze beesies inmiddels wel leren kennen.

Luuk,
Die 15 negers, was dat niet de eerste dag in zwolle?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-11-2004 08:29

@Michael,

Ik bedoel niet meer te zeggen dan ik doe ..... soms (ik zeg niet in dit geval) zie je dingen in de weerspiegeling wel die je rechtstreeks niet kan zien. En als je eens zo'n nacht hebt waarbij je niet zo sterk in je tuigje zit KAN dit gevoelens opwekken waar je niet al te gemakkelijk door wordt.

Afgelopen zaterdag/zondag moest ik ook weer erg hard om mezelf lachen hoor ...

Mijn vismaatje ligt in de tent naast me, en snurkt zijn weg door de nacht, hoor ik opeens een racende auto .... die op de handrem een 180 maakt .... mannen stappen uit beginnen een schreeuwpartij naar elkaar ..... Voor mijn gevoel probeerde mijn vismaatje de mannen te overschreeuwen door zijn gesnurk.

Later die nacht hoor ik een auto heel stilletjes aan komen rijden .... de deuren gingen open, en werden heeeeeel zacht gesloten. Dan wordt ik ook iets alerter, maar niet bang. Dan hoor ik fluisterende stemmen en sta ik naast mijn tent. Zie ik 2 schimmen lopen die een skiek skiek skiek skiek ding mee nemen. Wel grappig hoor want echt donker was het niet door al de kassen maar ik zag niet wat ik graag wilde zien ... ik zag alleen de schimmen en hoorde het geskiekt. Dan ga je wel ff denken hoor .......

Even later hoorde ik het gerustellende whoesh ...... plons plons plons plons .... ah karper vissers dus die naar de stek gaan en beginnen met de voerplek.

Probleem is vaak dat je fantasie sneller is dan je ratio :lol: :lol: :lol:

Greets Marc
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

01-11-2004 18:47

Daar heb ik geen last van!
Ik vis met Daiwa molens...uit Japan.
Met Gamakatsu haken...uit Japan.
Met Shimano hengels...uit Japan.
Met nylon lijnen...uit Japan.
De meeste hengelsport artikelen komen...uit Japan.
Tenten,laarzen,kleding, stoelen, en stetchers alleemaal...uit Japan. Maar onder die strecher heb ik wel een flinke autokrik van een Tayota juist... ook uit Japan! :P CN
Unicorn Carp Fisching
Jan Vermeer
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-11-2004 19:17
Locatie: Ridderkerk

10-11-2004 19:56

kben nooit bang. maar als je midden in de stad zit en er loopt vier keer iemand heen en weer achter je tent....... dan zit ik met mn knuppel klaar.(hout)

hoi jan
carp is my live
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

10-11-2004 22:50

ben wel vaker bang aan de waterkant in mijn tentje.

1 keer echt een toppertje

samen met een maat gaan vissen in een bos bij ons in de buurt tegen een natuurpark aan.
s'nachts de lijnen uitvaren en er achter komen dat je lijn om de peddel heen zit geslagen(erg handig)
lekker bijdehand zoals ik ben aan de overksnt in het natuurpark maar even aan de wal gestapt om mijn lijn los te maken.
Met alleen mijn hoofdlampje in het pikke donker een erg leuk karwei.
plotseling hoor ik een meter of 3 voor me takken breken en iets lopen.
ik kijk erheen en zie in mijn mini lampje 2 oogjes.
doe een stap er naar toe en zie dat het een vos is die meteen begint te blazen en zijn bovenlip optrekt.
nog nooit zo snel van de kant af geweest.
een nat pak rijker was ik blij weer op mijn eigen kant te staan.

maar s'morgen doe je je oogjes open en zie je naast je hengel papa mama en baby hertje staan het gras op te peuzelen en besef je weer wat een prachtige hobby we eigenlijk hebben
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

11-11-2004 07:15

De natuur in al haar pracht Camiel :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-11-2004 07:25

Camiel blaast de term vossenjancht nieuw leven in :D :D :D

Ik wed dat als het een leeuw was geweest dan hed je geen nat pak gekregen hoor, dan kun je opeens WEL over het water lopen :lol:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)