bang aan het water

Plaats reactie

Bang aan het water tijdens nachten

ik ben wel eens bang geweest
316
70%
ik ben nooit bang
134
30%
 
Totaal aantal stemmen: 450
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

17-10-2004 14:12

Nee daarom, Robert! Vroeger wisten mijn ouders ook niet altijd waar ik ging vissen en zelf wist je ook niet om bepaalde plekken te mijden.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Rene molenveld
Berichten: 27
Lid geworden op: 06-01-2003 01:00
Locatie: groenlo

17-10-2004 17:45

GEEN ANGST, HEB JE OOK GEEN FANTASIE
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-10-2004 18:13

Sergio,
bang jazeker, in 1999 op een water van ca 70 hectare in Noord Frankrijk.
binnen no time was het noodweer, bestaande uit wk 10 / 11, zware hagelstenen en een gigantisch onweer.

we stonden met de tent op nog geen meter van het water dus er blij was ik zeer zeker niet.
deze bui duurde ruim 3 uur waarin ik aan de buitenkant aan de tent heb moeten hangen om hem te kunnen houden wat wonderwel lukt.

wel zijn er 2 overwraps en een tent gesneuveld, dus verre van prettig.
het enige is dat je er weinig aan kunt doen ook dit is de natuur.
Ik heb orient al een keer een bui aan zien komen die was ook heftig maar niet zoals die ene keer.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

17-10-2004 18:26

Wie zegt dat ie nooit bang is, liegt dat ie barst! :D

groetjes Benny
Gebruikersavatar
johan frans
Berichten: 52
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: Tremelo

17-10-2004 19:02

[quote="Lexus Cuyten"]echt nog noooit last van gehad[/quote]
gij zijt ook een beer he lexie!!!
Als ge der voor gaat vangt ge ze wel
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

17-10-2004 19:17

Ik ben ooit vroeger wel eens bang geweest van een man, toen ik een jaar of 11 was.

Verder heb ik hier in de buurt niks te vrezen, heb geen momenten die ik me als angstig kan herrinneren..

Dus ergens zit er wel iets in dat iedereen wel eens bang is geweest maar ik heb er echt geen last van..
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

17-10-2004 19:18

laatst lag ik alleen in men tentje een nachtje te doen

hoor ik achter mij (de weg gaat daar schuin omhoog) een auto aankomen en de lampen schijnen al over mij uit

dan hoor je zo opeens wel 10 keer de deuren op en dicht gaan + telkens een gekraak van takken enzo

kwas mij toen echt af aant vragen wat daar aan de hand was, maar als ik wou kijken moest ik ff 300m omwandelen omdat die baan omhoog ging

dan maar s'ochtends gekeken en wat zag ik , wel 20 barstensvolle vuilniszakken effe lekker gedumpt s'nachts!!!

had ik dat geweten, was ik wel omgegaan en had ik de nummperplaat genoteerd, maarja ....
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

17-10-2004 20:25

Ik woon in het oosten en vis altijd erg afgelegen.
Ik denk altijd als er een gek rondloopt die vreemde dingen wil doen, doet ie dat vist niet hier, want hier komt hij niemand tegen. Die gast zoekt wel andere plekken op om zijn nare praktijken te botvieren.
Verder hoor je wel eens dingen maar als echt natuurmens, kom al mijn hele leven in het bos en ook s'nachts om uilen e.d. te bekijken, doet me dat niet zoveel.
Wel ooit eens langs een zandpad gezeten, bleek er in de buurt een soort van rally meeting te zijn. Kei en keihard gerace langs mijn tentje, toen dacht ik wel stel je eens voor dat er zo een over mijn tent rijdt, heb mijn strecher maar even gedraaid zodat er bij een eventuele botsing alleen mijn benen geraakt zouden worden.

Mvg Anton Eckhardt
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-10-2004 21:26

Jahoor, ik ben ook vaker bang alleen in het donker in die almachtige natuur geweest, ( en nog trouwens)
Heb daar lang terug al eens wat over gezegd.
Alleen op de pier van IJmuiden, 's-nachts in de mist, ijskoud. De maand ervoor was iemand verdronken en het lichaam was nog niet gevonden.
Als het dan gaat spoken in je hoofd...Jah, ben toen snel gaan inpakken!
Met het karperen gedurende de nacht heb ik nooit veel angsten gekend, wil niet zeggen nooit niet, maar toch minder. Heeft denk ik te maken met het zeevissen in mijn uppie.

In dé Volkskrant stond overigens een interessant artikel over dit onderwerp vandaag. De omgevingspsychologe Agnes van den Berg heeft als één van de weinigen onderzoek gedaan naar het fenomeen "Angst voor de natuur".

De publikatie heb ik inmiddels op haar website gevonden:
http://www.agnesvandenberg.nl/angst.pdf

Adres website:
http://www.agnesvandenberg.nl/index.html

Ennuh bang zijn in de natuur is blijkbaar héél natuurlijk! :wink:

Groet,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

17-10-2004 22:27

[quote="Benny van de Werfhorst"]Wie zegt dat ie nooit bang is, liegt dat ie barst! :D

groetjes Benny[/quote]

Dus jij noemt mij een leugenaar :wink:

Ron
Is het internet ook op zondag open?????
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

17-10-2004 23:09

Bang ben ik nog nooit gweest aan het water......Wel oplettend voor hetgene wat komen gaat.
Ruzie en/of ander gespuis heb ik ook nog niet meegemaakt(ff afkloppen :wink: ) maar je eigen minder comfortabel voelen tijdens onweer of iets dergelijks gebeurt me nog wel al zoek de weertype's wel op om te gaan vissen!(hoezo fanatiek :-? )
Ik heb 1 keer iets meegemaakt aan het water toen de spullen van m'n vismaat waren gestolen al lagen we een meter van zijn hengels af......Met mijn hengels was er niks aan de hand......
Bang ben je op zo'n moment niet......Boos op z'n minst :evil:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

18-10-2004 00:11

Misschien moet je bang veranderen naar niet op zijn gemak.
Ik heb ook wel eens tijdens extreme onweer gedacht of dit wel goed gaat. (Koninginnendag (2001 denk ik), redelijk beroemde storm bij ons in het oosten.) Maar echt bang wil ik dat niet noemen, meer onprettig, tijdens het drillen op dat moment voelde ik mij ook echt niet prettig hoor, wilde vis zo snel mogelijk binnenhebben. Mijn maat daarin tegen vertelde dat hij 7 kleuren scheet, (ofwel echt bang was)
Ik wil niet opscheppen, maar echt bang ben ik nog nooit geweest (vis al vanaf mijn 16/17e alleen). En de mensen die mij kennen, weten zeker dat ik wel fantasie heb en ook zeker geen überbikkel ben. Ben alleen niet zo snel bang (weinig emotie misschien? :-? )

Anton

Waar ik wel bang voor ben zijn:
moeilijke meiden (in de verkeerde periode)
de muggenbulten na een goede vissessie
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-10-2004 09:07

Aha .....

We zijn aanbeland bij definities van bang? ......

Wanneer ben je bang:

als je wegrend? (hoe ver moet je dan rennen?)
als je baggerschijt? (Moet de broek dan vol zitten / of telt opmerking ook al?)

Nee ik vind dit onzin, bang (ongemakkelijk daar gaat dit over)

Normaal zit je lekker te mijmeren aan het water over de karpers, hoe ze er uit zien hoe je ze gaat vangen en hoe verdomde graag je toch die ene uit dit water wilt plukken!

Als je dat even onmogelijk gemaakt wordt door omstandigheden dat je iets beter oplet of de geluiden die je hoort niet toevallig bij die ene ontsnapte seriemoordenaar horen, of het geschuivel achter je niet per ongeluk een dolle stier is die je te lijf wil gaan enz enz.

Het gaat dus om de emotie "angst" jouw reactie daarop is dan niet meer relevant, ik loop bijvoorbeeld nooit weg .... als ik echt schrik zul je dat niet aan mij zien aangezien ik geleerd heb om echt stil te gaan staan en af te wachten ........

Zoals ik al eerder schreef is angst een emotie waar je wel / niet iets mee doet, de basis blijft het oerinstinct VLUCHTEN!!!!!!!. Zodra je die prikkel hebt gehad, en die krijgen we echt allemaal wel eens, spreken we over angst en nogmaals wat je daarna doet is allen maar de evolutie.
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

19-10-2004 00:25

FF flauw doen

Misschien ligt het aan de naam Marc. SCHRIKke ma(ar).

En nee, ik ben nog nooit op onderzoek uit geweest na het horen van iets. Ik maak me serieus nergens druk om tijdens het vissen, behalve dan die twee keer dat ik al vertelde, maar ik vind nog steeds dat ik toen niet echt bang was of zo. Ik dacht er enkel een moment aan, om vervolgens weer verder te gaan met de orde van de dag/nacht.

Mvg ANton
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-10-2004 05:31

@ Anton,

Het is je gelukt, je bent de eerste in 36 jaar die zo'n grap over mijn naam weet te maken :wink:

Ik wil gewoon iets duidelijk maken, zegt niet meteen dat ik zit te trillen als een rietje bij het water he :D

Ik ga het dadelijk ff proberen, vandaar zo vroeg :D :D
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

19-10-2004 05:39

Sommige hebben geluk op dit tijdstip andere zijn aan het werk op dit tijdstip :-?
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

19-10-2004 10:54

Leuk toch dat beetje spanning in de nacht! Vooral als er een onweersbui boven je hangt... schimmen zien onder de bliksemschicht! Prachtig en ergggg freaky... heb alle horrorpersonages al over het water zien zweven.. bij de laatste onweersbui dacht ik dat ik net als dat kereltje in de film "six sense" de doden kon zien... dacht dat er zo 1 voor mn "oval" kon staan...

En dan smeken om het eerste ochtendlicht, heb mezelf vaak uitgelachen om mn nachtelijkefantasie! Heurt dr allmoal be'j.
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

19-10-2004 11:06

in je uppie nachtvissen vind ik vandaag de dag behoorlijk riskant.
vooral in en rond de grote steden en industrie gebieden.
in het verleden deed ik het ook wel maar altijd op plekken waar ik de auto naast me kon parkeren, (meestal asdrijnkanaal)en nam inderdaad de hond ook mee.
met zn tween of meer vind ik veel leuker, meer stekkenkeuze en je belefenissen delen,en is veel veiliger.
groetjes koos.
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

19-10-2004 11:08

Wat ook erg goed is voor je "hartslagbeheersing"... midden in de bossen van een groot Etang... je kunt geen kant op.... de familie Everzwijn incl. de kleine evertjes en pappa Evert achter- en rondom je tent hebben hangen.. een uur lang! Dan een run krijgen... waadpak aan....het water in tot je middel... mooie karper vangen en dan moet je terug naar "het droge " waar pappa Evertzwijn voor je slaapplaats zenuwachtig heen en weer zit te blazen en te knorren... ( Heb voor mijn gevoel wel een uur stokstijf in het water gestaan totdat De Beer was vertrokken )

Leuke ervan is dat je er later over kunt lachen... mooi man!
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

19-10-2004 11:50

Ja Marc, vervelend he.
Je wil niet weten hoe vaak ik het nummer Anton aus Tirol moet aanhoren. Laatst in de supermarkt werd ik omgeroepen, stond er een vent van in de 70 bij de kassa dat liedje te zingen toen ik langskwam.
Sorry

Mvg Anton
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-10-2004 13:56

Anton,

Geeft niks menneke ..... ik heb weer een schubje in haar kladden weten te grijpen vanmorgen (85cm / 18.4 pond) :lol: :lol: . En verdomd ook weer een snoekje op de boilie (70cm) en een op de spinner (75cm)

Verder geen piep geen helemaal NIETS :o ......... maar wel heerlijk weer toen de zon eenmaal op was. :lol: :lol:
joeri van der reyken
Berichten: 13
Lid geworden op: 15-02-2004 10:47

19-10-2004 14:32

ben eigenlijk maar 1 keer een beetje geschrokken in een nacht en dan was ergens in mei toen er ineens om 4.30 een auto achter me tent stopte ik tuurlijk gauw gelijk me hamer pakken en afwachten wie het was het ineens de politie die effies een boeten kwam uitschrijven omdat ik zet te nacht vissen :( , en met diegene was had nog mee rpech want die zat met 3 hengels.
Dat is eigenlijk het enigste :wink:
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

20-10-2004 11:13

Toch leuk om al die verhalen te lezen. Wij karpercracks maken toch nog aardig wat mee aan de waterkant. Vanacht nog ff een nachie gedraaidt en heb heerlijk geslapen. Wel jammer had toch liever een vis gevangen :D

mvg Sergio
Laatst gewijzigd door sergio verheij op 21-10-2004 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

20-10-2004 11:45

ik vis eigenlijk nooit s'nachts in mijn eentje ben altijd met mijn maat.
Ik ga snachts niet in mijn eentje in een bos zitten zou ik dat wel doen dan zou ik mij daar absoluut niet op mijn gemak voelen.
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

20-10-2004 11:47

Zat vannacht alleen te vissen en werd om een uur of 2 wakker van lawaai. De karpers in de zak werden ook erg onrustig.

Kijk op het water, zie ik een vaag lichtje door het water gaan. Ik sta op, komt er ineens een duiker die bezig was met een nachtduik boven water. :-?

Daarna ook niets meer gevangen. Het was ook behoorlijk fris.Maar ik had al spiegels van 26 en 31 pond in de zak :P Is al de 3e keer dit jaar dat m'n PR sneuvelt. :P

Raymon