Who's the king of blank?

Seann Wit
Berichten: 36
Lid geworden op: 09-09-2004 12:45
Locatie: Almere

20-09-2004 22:54

Seriues, hoe hou je het vol :)
En ik al zeiken na 3 blanks achter elkaar :roll:
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

20-09-2004 23:29

Ik zeg niks........... :oops: :oops:

Groet, Bartje "Blank" Janssen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-09-2004 23:54

Haha,

Blanken! Mijn karperhobby begon met een blank van één jaar. Is daarna ietsje beter geworden, maar niet veel. Wordt nooit wat met mij, vrees ik. Maar ja, we zijn leuk bezig. Toch???

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

21-09-2004 09:12

nouja kees, tog een mooie vis op je foto hoor :wink:
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

21-09-2004 09:15

[quote="Robert Campbell"]De tussenstand is bijgewerkt mannen :roll:

Ha ha Bart, heb ik een keer iets meer dan jou.
Als we het over ponden hebben dan moet ik daar nog op terug komen :wink:

RC[/quote]

Hoezo? :wink: , ik draai dit jaar (maar) 12 nachten per 20plusser :o :oops: , waarvan ook nog eens 8 in NL en 2 van de buitencategorie!

Dit jaar lijkt alles wel te kloppen, hopelijk doet het dat ook voor jouw dit jaar, anders zeker wel volgend jaar! De aanhouder wint, been there; done that!
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

21-09-2004 11:20

Ooow :o wat word er een hoop geblankt mannen!

Gisteravond weer wezen voeren op N K :wink:
Wat een wind zeg!
Normaal roei ik in een half uurtje naar mijn stek, ik deed er anderhalf uur over!
Moest helemaal schuin varen naar de stek met al mijn kracht, ik kwam amper vooruit.
De golven sloegen de boot in en als dat niet genoeg is, barstte er nog eens een regenbui boven me los.
En voeren........? ik kon die boot niet op z'n plek houden, werd elke keer de kant in gewaaid.
Deze week moet het gebeuren, 45 blanks paas ik voor.

Hoe graag ik ook mijn titel in deze topic wil vasthouden, zijn er een aantal mensen die in aanmerking komen voor "king of blank".

Harro met 33 nachten blanken met als hoogtepunt een nachtje van -12 er tussen.
Dat verdient respect!

Kees met 1 jaar blanken!
Dat jij dat zo schaamteloos durft neer te zetten :D
Uit medelijden zit je bij de top 5 Kees :wink:

Vinnie met 400 uur blanken, you the man Vinnie!

Bart met 37 blanks, you said it, been there done that, worn
the T-shirt :wink:

Aart moet zich ook een beetje schamen.
Al die kennis en ervaring in huis hebben, dan nog 12 sessies blanken!
Geen excuus voor Aart :wink:

Bartje Blank, je zal niet voor niks zo heten maar ben jij "the king of blank waard".

The king of bream, OK Ronnie die mag je hebben :D


Bedankt voor de steun en input mannen, is een leuke topic geworden!
Ik leg bij jullie de vraag neer: Who's the king of blank?

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

21-09-2004 11:53

Hallo Robert,

Bij deze wil ik de manier van blanken even categoriseren. Jullie zitten daar in een lekkere comfortabele tent met je luie reet op een stretcher en een warme slaapzak, met de broodnodige ' lectuur' bij de hand. Je zou bijna gaan balen als je een run kreeg en je, je heerlijk warme nest moest verlaten om in de kou een karper te gaan drillen.

Nee dan vroegah, toen je met je kauwe klauwe 's winters om 4 uur in de ochtend naar het ietwat warme water van het kanaal reed op je fietsie. Daar aangekomen van het bevroren taluud afgleed en je de rest van de ochtend met een half bevroren poot zat omdat je laarzen net niet lang genoeg waren. Met je inmiddels blauw geworden handen de sneeuw van een dukdalf veegde om vervolgens daarop te gaan zitten. Dan vlak voor je voeten een pennetje te water laten, zodat je in die kou ernstig pijn in je rug kreeg vanwege de rotte houding en de kou van die stalen dukdalf die langzaam via je reet je rug introk. De aardappel die je niet van je hand afkreeg omdat ie zat vastgevroren. Bij de eerste de beste aanbeet was je natuurlijk veels te laat omdat je door de kou geen enkel reactievermogen meer had om op tijd aan te slaan en dus gewoon zwaar zat te blanken. Was je een keer op tijd met aanslaan dan had je de kracht niet meer om de vis bij de palen aan de overkant weg te krijgen. En toch iedere vrijdagavond weer een pan aardappels koken om het op zaterdagochtend weer even te proberen. Na een lange winter (die van de elfstedentocht) eindelijk een vis in het net :D Na een lange dril, met een zeikpoot omdat je om de hoek van een betonnen paal moest drillen, leg je je met een krantenwijk bij elkaar gespaarde Hardy Richard Walker No II onopgemerkt met de top op de trambaan. Terwijl je de kant op ploetert over dat bevroren stenen taluud komt er een tram aanrijden. Je Hardy Richard Walker No II krijgt een enorme zwieper en verdwijnt in twee stukken in het midden van het kanaal. Van de schrik pleur je meters omlaag van het bevroren taluud af, je houdt het net met grote vis van de stenen af waardoor het hele zaakje te water komt en de vis met een grote slag van zijn staart uit het net zijn vrijheid herwint.

Beste Robert, dit is pas blanken.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

21-09-2004 12:06

Bas,


Zo wil ik niet blanken! :(

Ik kan een hoop ontberingen opnoemen die me gek maakten ook al zat ik aan het water in m'n warme slaapzak! :wink:

Carnaval anno 2004:

M'n maten zaten lekker warm in de kroeg met een kouwe heer en een aantal dame's met wie ze de avond en nacht wel mee door kunnen brengen!
Koen zat aan het water met zware sneeuw en zware (maar o zo koude) wind die recht in z'n tent stond!
2 nachten achter elkaar in de sneeuw en wind voor achteraf gezien die 5 brasems.... :cry: Mezelf moed inpraten, dat was nog het enigste wat me overeind hield.....en die bak met lauwe koffie(m'n kooktoestel zei: zoek et maar uit!)!
Iedere ochtend een boterham met pindakaas en lauwe koffie maakte me wakker, deed ik de tent open dan kwam er een meter sneeuw binnen vallen met als gevolg een zeiknatte en kouwe slaapzak :cry:

Dit heb ik 1 keer meegemaakt.....Conclusie is: NOOIT MEER!!!! :wink:

Zo heb ik nog genoeg verhalen....Ontberingen en ontmoedigen!
Geen zin in om ze allemaal op te noemen, die momenten blijven gekoesterd tot het moment dat ik niet vang :wink:
Zo slecht hebben wij karpervissers het niet al vangen we niks!
De natuur en gezelschap biedt mij niet alles maar wel veel..... :)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-09-2004 13:21

Hoi Vincent,

ik herken het blanken op een rivier ook, ik hecht zelf niet het allergrootste belang aan het moeten vangen van een vis (al is dat wel het doel, heb er nu 8 nachten blanken op rij opzitten, ben dus nog niet zolang bezig op de rivier), dan moet je maar een water met een hogere bezettingsgraad en lagere moeilijkheidsgraad uitzoeken. Entourage speelt zeker ook mee, mystiek van het water bijvoorbeeld, een niet in kaart gebracht, of zelfs te brengen, bestand. De mogelijkheid op een verrassing. Zelfs de normaliter ongewenste bijvangsten van brasem of (kop)voorn zijn een welkome onderbreking van het soms lange wachten.
Nu ik weet dat jij een jaar hebt gewacht op je 1e vis weet ik wat me te wachten staat.....

Gelukkig is vissen voor mij nogsteeds grotendeels een "excuse for being there".

Groetjes

Paul
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

21-09-2004 13:26

Sneeuwwinter vissen. mooiste moment om te blanken. Iig voor mij!
Heerlijk genieten van de kale natuur en de ijsvogeltjes in de sneeuw. Echt geweldig... Met pennetje of loodpoken, maakt niet uit. Als t maar koud en een mooie sfeermomenten oplevert ;)

Verder.. nu 6 blankjes achter elkaar op de rivier. hmm hmm... as weekend nogmaals proberen. Met andere "insteek" erheen gaan. Hopelijk wordt t weer niks dat ik richting Robert zn record blanks ga! :)

Groet,
Frank
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

21-09-2004 13:28

En heren,

Jullie Blanks, waar worden die voor t grootste gedeelte behaald?

Rivier?

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

21-09-2004 13:29

Hahahaha,

RC, verander je onderschrift maar !



Nu komt een deel van de sfeer van het karpervissen naar boven........,
mooie herkenbare momenten !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

21-09-2004 14:34

Schitterend mannen!
Zo lust ik er nog wel een paar.

Nog een paar uurtjes en de werkdag zit er weer op.
Dan de voorbereidingen treffen voor een 3 daagse sessie!

Please let me catch a carp :x :x


Foos
Zo te zien is de topic nog niet voorbij, de mannen zijn geinspireerd!
Pas als de King of blank benoemd is zal ik mijn onderschrift overhandigen aan deze gelukkige blanker.

Wie nomineren we mannen?

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

21-09-2004 14:49

O ja Robert,

Ook ik heb tientallen keren geblankt op de rivieren enkele jaren terug. Ik had uiteraard gewoon vastloodsystemen en boilies ingezet op stekken die mij wel gunstig leken. Voorvoeren, peilen, honderden kilometers in de week rijden, strekdammen afklouteren om een hele nacht op het uiteinde zonder stoeltje te bivakkeren, niets was me te veel.
Totdat ik ergens een hol kantje met een pluk riet ondekte. Daar heb ik me helemaal scheel gevangen met soms meer dan tien vissen in anderhalf uur tijd, met een pennetje en een blikje mais :wink:

Groeten en succes vannacht,

Bas
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

21-09-2004 14:57

Goedemiddag,

Frank;mijn blanks komen uit "the UK",zijn van Harisson ... :D

FF geintje tussendoor Heren,moet kunnen he ? 8)

MVG "GRUM"
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

21-09-2004 15:14

Geintje moet altijd kunnen Jeroen :wink:
PB me even over die vraag over OC.

Bas

Je slaat de spijker op de kop wat riviervissen betreft.
Locatie, locatie en nog eens locatie!
Als je dat eenmaal goed heb, zit je voor 80 procent gebakken.
Met zo veel water aan je voeten kost dat gewoon heel veel tijd en investeringen.

Bart z'n onderschrift is in deze toepasselijk.
Never give up, dreams can come true.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-09-2004 15:21

Haaaaaa! na het lezen van het bericht van Kees (die zijn karpercarierre begon met een blank van een jaar)bedenk ik me dat ik eigenlijk best wel mee kan dingen voor de titel!

Ik begon met karpervissen op mijn 8e, samen met paps die er ook niet al teveel van begreep (een brasemvisser pur sang). De reden dat ik toen al probeerde een karper te vangen had te maken met een magazine waar een paar foto's van Karpers in stonden..... Papa, ik wil zulke vissen vangen!!!, het gebruikelijk voornhenheltje (met werpmolentje welteverstaan) werd omgebouwd naar een karperhengel (dwz er ging een schuifloodje aan). Als aas werd steenvast een stuk kaas aan m'n haak gehangen......... Je raad het al , het werd één groot viasco, wonder boven wonder bleef ik er vertrouwen in houden, vooral het Albatos jaarboek hield mij op de been, hier stonden wederom een paar mooie foto's van karpers in, ik kon onderhand ook al beter lezen en kreeg een echt visboek van familievrienden, wederom met genoeg karperplaatjes (van o.a. Rini, oh oh oh, wat een beauties!!)
Uiteindelijk ving ik zelf m'n eerste karper rond m'n twaalfde....

Dat wil dus zeggen 3a4 jaar blanken achtereen!!!! oeps.....

(uiteraard ving ik af en toe wel eens een voorntje, de "karperhengel" ging echter steenvast mee. Er hebben ook genoeg karpers aan gehangen, drillen is echter een kunst hè?!) :roll:



Gr Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

21-09-2004 15:31

Bijna Robert, z.o.a.p. (zie onder aan post\) :D
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

21-09-2004 17:40

[quote="Frank van Amerongen"]Sneeuwwinter vissen. mooiste moment om te blanken. Iig voor mij!
Heerlijk genieten van de kale natuur en de ijsvogeltjes in de sneeuw. Echt geweldig...
Groet,
Frank[/quote]

Ik ben het helemaal met Frank eens! Het is me echter nog nooit gelukt om een karper in mijn handen te houden met de sneeuw op de grond.
Daar ga ik altijd nog voor!
Bij mijn 1e vis dit jaar ging het er even op lijken. De hele tijd lichtjes gesneeuwd en toen een run. Natuurlijk meteen vol de zon schijnen en alles weer wegsmelten. Een halfuurtje na het terug zetten van de schitterende vis, komt de sneeuw met bakken uit de lucht vallen 8)

Maar de king of blank.....
Ik vind het niet mis RC.
Toch vind ik dat vinnie ook zeer hoog op de lijst staat met 400 uur!!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

21-09-2004 18:06

"Mistflarden verdwalen in de wind, het water lijkt haast dood, de delkims zwijgen. Balen, dat wel, volgende nacht beter? Wie weet… Blanken, een voorbode van wat komen gaat, of een tijdelijke dip. Verslaafd aan de geur van karperslijm op de vroege ochtend, die slaapdronken momenten waar je ineens in een wereld van dromen belandt, momenten met een hoofdletter M. Ik zwijg, denk na, en probeer opnieuw. Meer kan ik niet, meer doe ik niet. Mijn hersenen kraken, ik lig te woelen in bed, probeer van alles te bedenken, om vervolgens weer gedesillusioneerd thuis te komen. 2004 begint niet volgens plan. Ik had alles goed gepland, wist waar ZE zaten, en zou ZE wel even gaan vangen en natuurlijk faal je dan gruwelijk, het kon bijna ook niet anders. Het is inmiddels nacht nummer dertien zonder vis. Overal om me heen worden kleine en grote vissen gevangen, mij lijkt het niet te lukken. Zelfs mijn Belgische vismaat weet een drietal schitterende vissen onder mijn neus vandaan te plukken. Waar ik het najaar van 2003 weinig fout kon doen en zonder al te veel moeite een hele reeks mooie vissen op mijn mat wist te krijgen, lijkt het nu wel alsof ik niks goed kan doen. Iedere blank wordt verwoord met een kruisje in het logboek, geen hoofdletters, geen uitroeptekens, slechts een kruisje"

Houdt Karpervissers Online in de gaten om te zien hoe het afloopt...

mvg
Stefan
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

21-09-2004 18:08

Prozacje, Stefan?
Het valt wel erg op dat al die trieste blankverhalen van riviervissers komen.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

21-09-2004 18:59

Mooi hé bas ?

Maar komen daar ook niet de mooiste en meest onbeschadigde vissen vanaf ? Nog nooit gevangen zelfs misschien ?

Stefan, ik ga het zeker in de gaten houden !

Met ook al naar de rivier toegestuurde groet ;
CarpeR Diem
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

21-09-2004 19:17

[quote="Foos"]Mooi hé bas ?

Maar komen daar ook niet de mooiste en meest onbeschadigde vissen vanaf ? Nog nooit gevangen zelfs misschien ?

[/quote]

Ha Foos,

En zo te horen blijft dat ook voorlopig zo 8)

Met aanmoedigende groet voor de riviervissers!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-09-2004 19:22

Ik heb anders altijd wel leuk gevangen op rivieren.

Waarom lukt de meesten dat toch zo moeilijk?
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

21-09-2004 19:24

Scherp Bas !

Hup riviervissers, hup riviervissers.........


Mitsz, leg eens uit ?
CarpeR Diem