karpervissen is de lol van af

maarten lansink1
Berichten: 53
Lid geworden op: 05-01-2003 01:00
Locatie: zutphen

01-08-2004 16:26

voor mij is de meeste lol van het karpervissen af der zijn steeds meer mensen die het verzieken rommel achter laten stekke pezen altijd wat te zeuren hebben over mensen die goed vangen uit jaloezie ruzzie's wateren worden naar de god geholpen omdat mensen persee op 1 stek willen zitten de beginnende jeugt die het verpest met zuipen en blowen nachtvissen word op veel plekken verboden je kunt nergens meer rustig zitten mijn plezier in het vissen gaat er echt van achter uit door al die peppie's met hun gezeur en gedoe dus voor de mensen die dit allemaal veroorzaken (denk niet dat die hier zitten maar voor die enkeling die het wel doet ) ruim je rommel op hou de sfeer aan de waterkant goed en houd de vissen netjes en je stek !!!ps:laat jullie mening horen

met vriendelijke groeten maarten

carpfishing you get born with it !!!!
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

01-08-2004 16:58

Maarten,

de lol is er bij mij nog niet af hoor ik vind het alleen jammer dat ik de gene ben die telkens de rommel moet opruimen van de vorige visser.
Van stekkenpezers heb ik gelukkig geen last want wou houden wel rekening met elkaar als er iemand heeft gevoerd.

Maar zoals je zeg over het blowen e zuipen zie ik ook steeds vaker wat ik wel jammer vind. Een biertje oke maar nie te veel.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

01-08-2004 17:20

Sinds wanneer is het verkeerd als je een plantje rookt tijdens het vissen?? :roll:

Geniet maar doe et met mate :wink:

Je kan je eigen wel op laten fokken door vissers die zich misdragen door bijvoorbeeld vuilsorting,stekkenpezerij en dergelijke maar je eigen blijven irriteren schiett niet op.......Trek je conclusie en ga naar de plaatselijke hengelsportvereniging.
Afspraken kunnen er altijd gemaakt worden door bijvoorbeeld meer op deze "verziekers" te gaan controleren....
Het enige is dan nog: Wie financieert extra controle en dergelijke??
Dan komen we weer bij de hengelsportbeoefenaars die zich wel goed en netjes gedragen in de natuur(waar we nog steeds te gast zijn!!!!!) en die moeten meer betalen omdat de "verziekers" extra "toezicht" nodig hebben :cry:

Zeer trieste zaak maar helaas komt dit steeds meer voor :evil:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

01-08-2004 17:38

Laten we eerlijk zijn, normaal gesproken heeft eenieder water zat bij hem of haar in de buurt liggen. In de regel zijn de wateren waar vrij makkelijk vis te vangen is het drukst bezocht, en hier komt ook al dat volk op af wat we niet willen zien. De wateren waar je dit volk niet ziet, zijn vaak grote, moeilijk bereikbare, en moeilijk vangbare wateren. Als het je even teveel wordt op je thuiswater, sla er dan een tijdje op uit op nieuw water. Het geeft je nieuwe ideeën, nieuwe moed, en misschien zelfs wel een aantal mooie vissen!

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

01-08-2004 22:12

Tis idd niet allemaal wat het hoort te zijn, en ook ik tref vaker en vaker rommel aan aan de waterkant.

Erg jammer. Heb ook regelmatig overlast van jongeren van mijn leeftijd tijdens het vissen, de jongeren krijg je niet weg dus mijn oplossing is het zoeken naar plekken waar ik geen overlast ondervind. T gaat ten koste van mooie stekken voor mij maar zo kan ik wel met plezier blijven vissen.

MVG
Marvin.
ralf haasjes
Berichten: 101
Lid geworden op: 05-05-2004 22:43

01-08-2004 22:48

Ook ik rook vaak een lekkere joint tijdens het vissen maar dat vindt ik er niet toe doen heeft niet veel met dit verschijnsel te maken.
Iedereen moet beseffen dat 'wij' vissers op bezoek zijn in de natuur en niet de natuur bij ons.
En over troep op je stek je zult ff een kwartiertje de tijd moeten nemen om ff de troep op te ruimen er zit helaas niks anders op en wat betreft de controles...... die zijn er alleen om de échte' serieuze vissers te treiteren!!!!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-08-2004 23:06

Ralf, bij controles worden de meeste PV's uitgeschreven voor het niet in bezit zijn van een Sportvisakte of geldige visvergunning. Dat controles er zijn om de 'echte serieuze vissers' te treiteren is de grootst mogelijke onzin.
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

02-08-2004 00:50

thja er zitten inderdaad meer rotte appels onder de karpervissers dan ik graag zou zien en dat benadeeld in een aantal sitaties inderdaad de goedwillenden... :cry:

Over die joints: De helft van de karpervissers op een thuiswater van me rookt regelmatig een joint tijdens de visserij. opzich kan me dat niks schelen want vaak word het dan een halve joint per man en soms een hele. Er zijn er helaas ook 2 bij die meer roken dan goed voor ze is en die komen dan niet of met moeite van de stretcher af als ze liggen te pitten bij een run. Thja, in dat geval geld dus ongeveer hetzelfde als bij teveel drank. Ik drink er in principe 2 en niet meer en dan is er ook geen probleem. echter als ze veel willen blowen en zuipen, dan gaan ze maar ergens anders heen en als ze dan toch gaan. Laat ze dan asjeblieft geen runs krijgen... arme karpers...

Overigens kom ook ik regelmatig een bende tegen tijdens het vissen. Vaak genoeg doe ik er dan wel wat aan. Het is regelmatig zo dat alleen aan de nette visplaats te zien dat ik er illegaal een nachtje gedraaid heb. Ik vraag me nu alleen af of ik dat als positief of negatief moet zien... :roll:

Rob
michel Tat

02-08-2004 08:47

hallo,

zuipen kan ik bij inkomen, dan gaat je motoriek achteruit, maar ff serieus he , ik blow al vanaf mn .........................te jong , maar dat doet er niet toe, ik drink niet ,ik rook soms wel 15 joints op een nacht en ik heb nooit ergens last van dat ik niet kan opstaan of weet ik veel , misschien dat die kennissen van jou er niet tegen kunnen , maar om iedereen die blowt een ASO te noemen (in andere woorden dan he ) vind ik volstrekt belachelijk, het zijn eerder die lolbroeken met die blikjes bier.die gaan lallen.en brallen en slap ouwehoeren.

laatst struikelde ik over zo een 3 meter lijn op een stek , zal ook wel van zo een asociale zuiplap of blower geweest zijn <---- dit meen ik niet , ik ben nu net zo bekrompen aan het generaliseren zoals al die geheel onthouders doen.

waarschijnlijk was het zo iemand die zondag braaf naar de kerk gaat en niets doet , maar ondertussen................................. :evil:

ps ik ruim altijd mn troep op , standaard 3 vuilniszakken + gewone tassen

maar dan zullen de mensen die niks doen het wel weer beter weten

en leg mij eens uit wat zo erg voor die karper is als ik 15 joints achter mn kiezen heb, want hij ligt er net zo snel weer in als dat ik een joint kan draaien binnen 5 minuten.

Vriendelijke groet,

een wandelende stoomboot ! 8)
michel Tat

02-08-2004 08:52

PS , wat lol betreft,


ik heb elke dag lol ,het is maar wat je er zelf van maakt, er zijn al genoeg rotte appels om je aan te ergeren.

juist om die reden ben ik gaan vissen !!!!!!!!!!!

lekker relaxed in de natuur op je gemak.

die troep die mensen achter laten is irritant en als ze er zitten de volgende keer als ik langs loop zeg ik er wat van ,maar om me de hele tijd druk te gaan maken heb ik geen zin in. ik ruim alle troep op van mijn stek , of het nou van mij is of van hun,maar als ik me zwaar zou gaan ergeren ,dan kan ik beter als hobby naar de psychiater denk ik :(

vr gr,

michel
maarten lansink1
Berichten: 53
Lid geworden op: 05-01-2003 01:00
Locatie: zutphen

02-08-2004 12:26

ja blowen kan wel 1tje of zo das geen probleem maar als je op wateren vist tegen opstakels dan ben je altijd minder scherp als ze dat op wateren doen gewoon open water boeit me het niks en ik las dat ik naar andere wateren moes waar je moeilijk vangt en zo daar zit ik al ik vis niet op die putjes waar iedereen zit en waar je 6 vissen in een nacht kan vangen maar rotte appels kom je overal tegen als je wilt blowen of zuipen blijf dan gewoon thuis ik geniet van het vissen zo al genoeg dus waarom zou ik dat er bij doen en als je al blowt of zuipt word je toch altijd moeilijker wakker dan gewoon blijfd een feit ook al denken sommige mensen van niet heb het een keer gezien en later vroeg ik hem was je der snel bij zei die ja in het begin van de run nou hij dacht verkeerd het duurte minimaal 2 min voor die der bij was ...........

met vriendelijke groeten maarten
michel Tat

02-08-2004 12:59

er zit ook zeker weten wel wat in , maar voor mij gaat dat verhaal gewoon niet op , ik sta op met een joint en ik ga ermee naar bed, ik moet elke dag om 7.30 op mn werk beginnen en ik ga altijd rond 0.00 uur slapen dat houdt in dat ik om 6 uur wakker moet worden elke dag 6 uur slaap en ik verslaap me nooit , en trouwens als ik een nacht ga zitten , dan slaap ik op de pieper (niet letterlijk nee) zoals de nacht voor dat je op vakantie gaat ,dat je je niet mag verslapen en als de wekker eenmaal gaat sta je rechtop in je bed.

ik ken mezelf ook niet nuchter, en ja zelfs nu heb ik gerookt ( is wel te merken he )

ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten wat ie doet, zolang diegene zichzelf maar in controle heeft (en ik hoor jullie nu al denken dat ik dat niet heb,maar voor mij kost het weinig + ik ben nou eenmaal een blower van mijn laatste 3 banen ,was ik stoned bij het sollicitatie gesprek en bij alledrie aangenomen wegens mijn goed functioneren)

maar mensen die nog nooit iets gedaan hebben zullen het wel beter weten.

vriendelijke groet,

michel
Gebruikersavatar
roy van zwieten
Berichten: 173
Lid geworden op: 23-02-2004 22:04
Locatie: Aalsmeer

02-08-2004 14:49

halloa,
Met blowen aan de waterkant is niks mis. De mensen die blowen vissen juist veel intenser dan een GEMMIDELDE niet blower!!! Gaan vaak veel meer op in de natuur en zitten geconcentreerd achter hun hengels. Dan heb ik het wel over een wat meer ervaren blower, dus niet de eenmalige blower. Ik weet een beetje waar ik het over heb geloof me 8)

Wat ik wel heel erg vervelend vind, zijn associale vissers die met auto's zo dicht mogelijk aan het water proberen te komen vooral in een natuurgebied met uitzonderlijke regels aan 1 kant van het water, vervolgens de achterklep open zetten en de muziek zo hard mogelijk, allerlei lampen aan de bomen hangen. vervolgens de hengels in pleuren bbq aan kratje erbij en herrie maken maar..julie merken het al, ben het hele zaakje ook weleens zat geweest. Ik ben toen een tijdje wat rustiger aan gaan doen totdat ik een nieuwe uitdaging vond. En die vond ik :wink:

p.s. michel, ik rook al een tijdje niet meer, maar ken ik jou niet uit een shop op de grens van a'veen/a'dam?

groet roy
Matthijs Raaben
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

02-08-2004 17:13

He roy,

Waar haal jij die wijsheid vandaan dat blowers veel "intenser" achter hun hengels zitten?? Spreek aub voor jezelf en niet voor anderen. Ik kan je verzekeren dat ik zonder joint ook behoorlijk intens vis.

Verder heb ik helemaal niks tegen een jointje hoor!

Groet,

Matthijs
Vis en gij zult vangen!!
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

02-08-2004 17:57

[quote] ik drink niet ,ik rook soms wel 15 joints op een nacht en ik heb nooit ergens last van dat ik niet kan opstaan of weet ik veel , misschien dat die kennissen van jou er niet tegen kunnen , maar om iedereen die blowt een ASO te noemen (in andere woorden dan he ) vind ik volstrekt belachelijk, het zijn eerder [/list][/quote]

Beste Michel,

Ik krijg het idee dat jij leest wat je wilt lezen want ik noem een blower alleen assosiaal als ie zoveel blowd dat ie niet meer goed met de vis om kan gaan. Als jij er 15 rookt en je gaat goed met je vis om enzo, dan is dat voor mij geen reden om jou associaal te noemen. als iemand er 2 rookt en hij komt niet meer van zn stretcher af, dan noem ik dat wel degenlijk associaal en dan moet diegene ook niet langs me zitten want dan help ik hem wel met opstaan... 8) Ik hoop dat we elkaar nu goed begrijpen.

mvg Rob

p.s. Ik heb zelf nooit geblowd maar dat is voor mij geen reden om blowers als 'minderen' oid te zien.
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

02-08-2004 18:38

eej maarten wneer kom je is langs an de vesting..gaan we weer paar dikke ketsers roken..en tegen de struik an vissuh..gheghe

k ben het wel met maarten eens dat mensen die gebruiken/misbruiken vaak wel de probleem vissers zijn maar ik ken er ook zat die altijd netjes scherp en allert zijn. Ik rook zelf ook wel is het een en ander maar zeker niet als ik tegen een obstakel aan vis ofzow want ik weet van mezelf dat ik dan echt niet snel ben...Ik heb veel meer problemen met die lui die hun visspul niet voor mekaar hebben dat zijn vaak de 'vissers'die rotzooi achterlaten en voor een hoop overlast zorgen.

gr.
thijs
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
roy van zwieten
Berichten: 173
Lid geworden op: 23-02-2004 22:04
Locatie: Aalsmeer

02-08-2004 23:51

matthijs, ik haal die wijsheid uit inderdaad een eigen bevinding en van wat mensen om me heen, dat je als je goed stoned bent je je eigen compleet overgeeft aan 1 ding. mijn leef wereld is dan gewoon een stuk kleiner, dus viste ik in ieder geval meer geconcentreerd en gefocust.
michel Tat

03-08-2004 09:34

hallo mensen ,

ik ben het enigins toch wel eens met Roy, als ik gerookt heb dan ben ik zeker voorzichtiger en geconcentreerder (al helemaal in het verkeer) en als ik nuchter ben ga ik eerder wat harder door de bocht en kijk ik toch wat minder uit.

maar aan de andere kant als ik een joint aan het draaien ben en mn pieper gaat lopen ,dan spring ik op en laat alles voor wat het is, want dan heb ik nog maar 1 ding aan mn hoofd en dat is die vis op een goeie manier binnen halen en net zo behandelen.kijk mensen die pillen slikken en vaag zijn , of zo veel drinken en lam/dronken worden, of mensen die zo knetter zijn dat ze een lachkick krijgen? :-? dat kan natuurlijk niet.

Rob,

sorry voor de felle reactie van mij gisteren , ik zat niet geheel lekker in mn vel.ik ben echter wel nog steeds van mening als iemand gecontroleerd blowd of drinkt dan is dat in principe niks mis mee.
maar mensen wijzen vaak met hun vingertje naar blowers omdat dat drugs is !!!!! maar ik ben van mening dat alcohol drugs is , en daar ga jeje werkelijk ook anders van gedragen.

iedereen die een beetje van de natuur houdt ,ruimt natuurlijk zn troep op , en die van anderen als je toch op die plek zit ,als de natuur naar de kl#te gaat ,dan blijven er ook geen dieren over.maar dat is wel duidelijk lijkt mij.

Roy.

met jou ben ik het weer eens.

die mensen die met een hele groep keiharde muziek , BBQ <-- (maakt opzich niks uit) ,herrie schoppen een bende maken en vervolgens weer weg gaan met alleen hun opgetuigde hengeltje ,Dat zijn geen vissers ,maar randgroep jongeren die zichzelf vervelen dus maar vervelend gaan doen.

en dat probleem .............................ligt toch echt bij hun ouders :P en gelukkig niet bij mij :)

Vriendelijke groet,

'michel
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

04-08-2004 03:18

Hoi Michel,

T is al goed hoor, zo hebben we allemaal wel eens van die dagen. Maar als ik het zo bekijk dan zijn we het nu wel eens met elkaar. blowen met mate vind ik niet erg... evenals drinken met mate :lol: Dat vingertje komt me inderdaad heel bekend voor. Oók als ik met twee pilsjes een nachtje draai krijg ik soms scheve gezichten. En de oorzaak daarvan, thja das dus die groep randdebielen :-?

mvg Rob
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-08-2004 08:11

drink met mate

alleen is maar alleen........
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-08-2004 10:25

Beste Michel,

je moet jezelf maar wijs blijven maken dat jij die ene uitzondering bent die beter gaat rijden onder invloed van hasj/wiet.
Wat weten die onderzoekers (zie link) er nou eigenlijk van?

http://www.jellinek.nl/vraagenantwoord/ ... q=509&id=3

Als door het blowen jouw stijl van verkeersdeelname beïnvloed wordt ben je letterlijk 'onder invloed' en of dat nou van alcohol of van drugs is(ja daar valt hasj volgens mij onder, zeker gezien de alsmaar stijgende thc waarde), dan moet je geen deel nemen aan het verkeer.

En of je nou tijdens het vissen een blowtje gebruikt of een paar biertjes drinkt daar is mijns inziens niets op tegen zolang het i.d.d. met mate gebeurt en je geen overlast veroorzaakt.

Gr.

Paul
michel Tat

04-08-2004 11:00

ben benieuwd wat de politie zegt als ik knetter op mn (snor)scooter zit en ze uit lach (net als laatst) ik denk weer 65 euries :cry:

nou ja...................... zijn wel ergere dingen :-?
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

04-08-2004 12:53

Mensen, als ik stoned aan het vissen ben en krijg een run dan ben ik op de een of andere manier vanaf het moment dat ik die run krijg 110% gefocust op die run. dat mensen zeggen dat het je concentratie verslechterd is grotendeels ook zo. Maar als jij echt serieus zit te vissen ben je altijd voorbereid op die run. en is alles zo duidelijk dat je bijna geen domme dingen kan doen, toch??

Later Jos
michel Tat

04-08-2004 13:00

daar ben ik het zeker mee eens , en wat Roy zegt , het is nog veel intenser ook , alhoewel het zonder joint ook lekker intens is natuurlijk.

je moet gewoon lekker van je leven genieten,zolang je je kop er maar bij houdt.

ik ga vanavond weer zitten, en 1 ding is zeker door die wiet ga ik echt niet eerder pitten.

maar als ik 1 biertje drink..............................voel ik me erg raaaaaaaaaaaaar , dus daar zie ik maar van af. :wink:

gr,

michel
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-08-2004 13:36

Hoi Michel,

je zegt het mooi "je moet gewoon lekker van je leven genieten,zolang je je kop er maar bij houdt". Helemaal mee eens.

Ik hoop dat je vanavond wat vangt, maar vooral dat je lekker geniet, van het vissen en van je blowtje(s) :D .

Gr.

Paul