Karpervissen en relaties.........

Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-01-2002 04:41

Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie, en dan vooral jullie partners, omgaan met onze toch wel tijdrovende hobby.
Ik zelf heb 11 jaar lang een relatie gehad en zij kon zichzelf niet zo vinden in mijn hobby. Na die relatie had ik een vriendin die het leuk vond om mee te gaan. Ik vis bijna uitsluitend vanuit mijn boot dus je moet elkaar erg aardig/lief vinden om op zo'n klein opervlak (geldt ook voor je vismaat trouwens, he Stymon) om zolang in een beperkte ruimte te vertoeven. Door omstandigheden, buiten het vissen om, deze relatie beeindigd. Nu heb ik sinds september een nieuwe vriendin die erg enthiousiast is over mijn hobby en het leuk vind om mee te gaan. Ik moet hier wel bij vermelden dat ze op alle fronten erg makkelijk in de omgang is. Soort van lot uit de bekende loterij....
Hoe gaan jullie vrouwen/mannen om met jullie hobby??
Misschien een beetje "raar/delicaat" onderwerp maar volgens mij moeten er wel een paar leuke verhalen uit voortkomen.
Met vriendelijke groet, MB
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-01-2002 05:24

vrouwen en vissen ,

Dat zijn twee onderwerpen die mij erg interesseren , al probeer ik het wel gescheiden te houden.Ik heb nu zo`n 3 jaar een relatie en ik moet zeggen dat die relatie mij soms meer vistijd kost dan dat mij lief is.Mijn vriendin vindt het leuk om mee te gaan (s`zomers)en heeft zelf ook al karpers gevangen.Als ik het te gek maak (soms 3 to 4 nachten per week)dan leidt dit wel eens tot wrijvingen.Ik probeer de laatste tijd ook wel wat meer rekening met haar te houden.Ik bedoel een dikke vis vangen is lekker , maar het vrouwtje ook.....
Soms stelt dit mij voor erg moeilijke keuzes..
Ben benieuwd hoe anderen vrouw/visgebeuren met elkaar combineren.

MVG ROY
Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

06-01-2002 08:19

Tja, ik ben nu bijna dertig jaar getrouwd. Zelf vist mijn vrouw helemaal niet. Integendeel, eigenlijk. Dat ik toch kan karprvissen komt omdat wij elkaar vrijheid gunnen. Een eigen leven naast het gehuwd zijn. We hebben elk onze eigen iteresses, eigen sporten en eigen vrienden en kennisenkring, naast alles wat we uiteraard gemeenschappelijk hebben. Bij alles wat we doen geven we elkaar maximale support. Daar waar nodig helpen we elkaar te bereiken wat we nastreven. Al met al geeft het mij de tijd en ruimte die ik nodig heb voor mijn hobby.

Sjors
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

06-01-2002 09:13

Sins kort heb ik een vriendin (1 1/2 maand) dus het combineren vrouw/vissen heb ik nog geen ervaring mee. Alhoewel ik wel de indruk heb dat ze er nou niet op zit te wachten om elk weekeinde mee te gaan. We laten elkaar wel vrij. We wonen een uur bijmekaar vandaan dus dat is ook niet zo moeilijk. Je tuft er voor een bakkie koffie niet zo snel heen.

Daarvoor ben ik verscheidene jaren vrijgezel geweest, kon ik doen en laten wat ik wou en ging ik regelmatig volle weekeinden vissen. Wanneer ik dat nodig achtte deed ik dat. Ik ga nu mijn visserij aan passen aan de relatie met haar en dat komt er op neer dat er wat meer kortere sessie's worden gehouden.
Die lange weekeinden heb ik ook geen behoefte meer aan trouwens. Voor 2 jaar geleden ben ik op mijn werk intern verhuist van het magazijn naar de vrachtwagen en dat is dusdanig vermoeiend dat ik in het weekeinde geen behoefte heb om ook nog met een zooi visspullen te gaan slepen. Sinds die tijd is het weekeinden vissen ook minder geworden.

We hebben elk ons eigen leven. Zij heeft 2 kinderen en heeft daar werk genoeg mee. Ik heb mijn eigen leven en heb het daar ook druk mee.
Het is geven en nemen in een relatie en met eerlijkheid en openheid moet je naar mijn mening een heel eind komen. Nogmaals, ik heb haar pas ontmoet, dus aankomend voorjaar blijkt hoe deze theorie in de praktijk uitpakt.
Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag :smile:

_________________
gr lukas

vissie kump zo!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lukas Linde op 06-01-2002 09:15 ]</font>
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

06-01-2002 10:48

Ik ben al 23 jaar getrouwd. Heb twee kinderen 'n zoon van 19 en een dochter van 15 die alles veel beter weten dan ik.
De relatie met mijn vrouw is prima! Zij begrijpt dat ik niet kan leven zonder te kunnen vissen, ze vind het dan ook niet erg dat ik af en toe eens een weekje(soms twee)weg ben. We laten elkaar gewoon vrij. Natuurlijk zijn er ook dingen die we samen doen, heeft echter niks met vissen te maken :smile: Al met al ben ik heel redelijk tevreden met de gang van zaken.

Groet,

Hans
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-01-2002 11:03

Ik ben 17,van een relati is nog geen spraken. En maar goed ook eigenlijk,maar ik weet totaal net wat mij te wachten staat. OP mijn water is ook ne gast dien kwam 4 keer per week vissen,totdat hij een lief had. Ik heb die jong al 1/2 jaar niet meer gezien. Maar er is ook een jong wiens vriendin altijd meegaat,di leest rustig een magazine in zijn bedchair,hij mag blij zijn dat zij nog meegaat. Maar hopen dat ik ook zo'n vrouw vind,oftewel is het wachten tot ik een zoon heb.
gr lode
Karpers vangen die je met http://www.borntofish.be
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

06-01-2002 12:18

Nou ik heb gelukkig een lot uit de loterij getroffen. Ze zegt zelf, vanochtend nog, als ik je niet weg laat gaan om te vissen dan ga je waarschijnlijk toch wel weg alleen dan definitief. Zo'n vaart zal het niet lopen(alleen bij een totale ban). Ik ben hier heel blij mee want alleen met 100% steun kan ik mijn intensieve manier van vissen en een relatie in stand houden. daarin tegen ik laat haar ook compleet vrij om te gaan en staan waar ze maar wil. Voor wat hoort wat.

Vr.gr. Arno :wink:
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

06-01-2002 13:30

Op 06-01-2002 11:03, schreef lode hermans:
Ik ben 17,van een relati is nog geen spraken. En maar goed ook eigenlijk

Groot gelijk, geniet er maar van. Nu kan het nog. Je kunt er wel eens een keer een scharrel op na houden maar je echt binden op die leeftijd heb ik toendertijd niet gedaan. En ook geen spijt van gehad. D'r zijn wel uitzonderingen maar de meesten komen ervan terug.
Vissie kump zo!
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

06-01-2002 14:34

Nou Lukas,

Volgens mij ben ik een van die uitzonderingen. Ik ben 21 en heb 4,5 jaar een vriendin. Maar om even bij het onderwerp te blijven...
Ook zij weet dat ik niet zonder vissen kan. We gaan soms wel eens een stukje lopen. Ze weet gewoon dat als ik dan ergens naar toe rij, dat ik ergens heen ga waar water is. Anders vind ik er weinig aan :smile:
't gaat perfect samen, zolang je elkaar een beetje vrij laat.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

06-01-2002 14:43

Ja Raymon, als je elkaar vrij laat is het ook geen punt. Maar waar ik op doelde is dat er jeugdigen zijn die op jonge leeftijd een relatie beginnen en verder ook niets anders meer ondernemen. Zelf heb ik dat in mijn jeugd gehad met kameraden die verkering namen en dag en nacht bij die meid zaten. Later ging het dan uit en kwamen ze met hangende pootjes terug.
Vissie kump zo!
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

06-01-2002 23:37

heb nu bijna 1 jaar verkering, alles gaat goed. Heb nu al 3 maanden niet gevist.... mede door de winter etc.
normaal vis ik 2 nachtjes per week, me vriendin komt meestal wel ff kieken.

het is niks voor meiden (en ouders) dat een of andere hersenloze s'nachts in een tentje in de jungle 100 km van de bewoonde wereld zit te vissen... maar verder spoor ik wel hoor! :smile:

over een tijdje 2 weken met vismaten naar frankrijk, eens kijken hoe dat uitpakt.
ik denk wel goed, ik zeg altijd maar beter 2 weken vissen tussen de ongeschore mannen.... dan 2 weken tussen de geschore kale ***** in Salou, Loret ,Mallorca etc, of niet soms?

ik ben blij dat m'n vriendin er niet zo'n punt van maakt, dat ik lekker zit te vissen rustig in de natuur enz.
1 dagje vissen, en volgende dag gewoon uit met me vriendin zo probeer ik het te combineren.

ik ben 21 jaar en me vriendin is 19 jaar.

groeten!
Roel van den Broek
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Roosendaal

07-01-2002 00:04

Hoi Allemaal,

Ik heb nu 2 jaar een vriendin die het geen probleem vind als ik ga vissen. Regelmatig gaat ze zelfs met me mee. s'Zomers danwel te verstaan want in de winter of als het slecht weer is blijft ze thuis en ik kan haar geen ongelijk geven, ik ga ook niet voor de gezelligheid een paar dagen van stad en land verlaten in een tentje zitten verkleumen als het mijn hobby niet was.

De truc is gewoon dat ze het ook naar de zin moeten hebben. Gelukkig is mijn vriendin ook geinteresserd in waar ik mee bezig ben. Vroeger wist ze niet beter of vissen dat deed je met een dobber (wat tegenwoordig nog zo is natuurlijk) maar als ik met mijn afstandsspul aan kom zetten dan vraagt ze waar het een en ander nou voor dient en zeg nou zelf als er een ding is wat wij karpervissers leuker vinden dan vissen dan is het wel praten over het vissen.

Vanaf dit seizoen krijgt ze van mij ook haar eigen vergunning zodat ze zelf ook eens goed aan de slag kan ipv mijn hengel vasthouden als ik een vis aan hetdrillen ben.

Daar zit het hem ook in, je moet ze erbij betrekken.

Voor iedereen die dit geluk niet heeft in zijn thuissituatie: succes en blijf proberen.

MVG Roel
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

07-01-2002 15:22

Ik zeg 1 ding:

VROUWEN KOST JE VISSEN!!!
(meestal dan)

Ik ben zelf 17 jaar en heb nu 15 maanden een relatie en ik weet nu dus uit ervaring dat je zeer weinig aan vissen toekomt.

Ik kan ivm met school alleen in het weekend vissen en dan wil mijn vriendin MET MIJ uitgaan... je raad het al... dag sessie.

Maar ja... als ik alleen ga vissen ben ik mijn vriendin kwijt dus dat wil ik ook niet.

Ze gaat wel mee naar Frankrijk volgend jaar en dat vind ik al heel wat (ze is wel eens meegeweest maar vind er niets aan).

Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven... 1 ding: als ik WIL vissen dan ga ik ook.

Mvg, Frank Avezaat
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

07-01-2002 15:39

Hallo allemaal,ik ben franca de vrouw van john,ik ben zelf zeer fanatiek met karpervissen bezig,voor dat we onze zoon hadden visten wij vrolijk door in de winter totdat het ijs het niet meer toeliet,onze zoon is vanaf zijn 2e levensjaar elk weekend meegegaan,en sinds hij 6jaar is vist hij met zijn eigen hengels,en doet dit met veel plezier(gelukkig) we zijn het afgelopen jaar voor het eerst met hem naar frankrijk geweest,hij heeft het erg leuk gehad,hij was dan ook de 1e die een steur ving van 22,4 pond,het leukste was dat hij zelf zijn lijnen wegbracht want hij wist het beter dan zijn vader die het 3 dagen voor hem gedaan had,dus na dat succes deed hij alles zelf,heerlijk om te zien,wij vinden het nu nog te koud voor hem,dus kijken we uit naar februarie/maart om weer met z'n 3en er weer lekker op uit te trekken,wat is nu lekkerder dan een weekend heerlijk in de natuur te genieten en nog een paar vissen te vangen.
misschien een tip voor de heren waar de damens van meegaan,laat haar ook eens een vis binnendraaien,misschien gaan ze het leuk vinden en voor je het weet kun je een extra setje erbij halen,zo hebben wij het ook gedaan alleen andersom,dat is misschien makkelijker maar je weet het nooit.
met vissende groeten Franca.
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-01-2002 16:10

Hallo mannen en gelukkig Yes!!!! ook 1 dame.
Dank jullie wel voor alle reacties tot nu toe. Zoals ik al verwachte blijkt dit toch wel een "gevoelig" onderwerp te zijn. Ben nog wel benieuwd naar de reactie van een aantal vissers...dus kom maar op.:smile:
Groetjes MB
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

07-01-2002 18:29

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Roy Alofs op 2002-10-19 02:27 ]</font>
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

07-01-2002 21:52

Vrouwen en vissen,
Is er een delicater onderwerp?
Allereerst wil ik Franca? (kan het even niet nakijken) welkom heten. Fantastisch zo'n vrouw.
Vissen heeft mij al twee relaties gekost. De laatste zat met een ander hengeltje te spelen toen ik in Frankrijk zat. Het was niet mijn hengeltje. Dat moest ik horen van "haar" kinderen. We woonden pas 5 jaar samen en nadat ik haar bij terugkomst verzocht te vertrekken liet ze de kinderen bij mij achter. Vissen was toen een jaartje moeilijker want je wilt ook geen kinderen aan hun lot overlaten omdat er weer karperbloed in je aderen kookt (meisje van toen 12 en een jongen van 15).
Nu twee jaar een relatie met een lieve meid.
Toen ik haar leerde kennen heb ik haar een weekendje meegenomen om te laten zien welk een idiote hobby ik had (wees nu eerlijk, wie slaapt er nu liever naast een ongeschoren kerel als hij ook naast een zachte vrouw kan liggen?). Ik heb dat weekend ook gelijk enkele keren de hengel in haar hand geduwd bij een run. Toch wel leuk.
Vanaf dat moment ging ze regelmatig mee. Moest ook haar eigen hengeltjes, piepers etc.
Dit heeft ze gedaan tot ze me vorig jaar Februari (tijd gaat hard zeg) de mooiste vangst van mijn leven gaf. Mijn zoon Joey (begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn twee andere kinderen net zo veel alleen ken ik hen vanaf dat ze 6 en 9 jaar waren dus de babyjaren zijn nieuw voor mij).
Wel is het een feit dat ik vind dat ik altijd teweinig vis en mijn vriendin vindt dat ik teveel vis. Geven en nemen, dan hou je je relatie het best.
Suc6
edwin
Martijn van Putten
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00

08-01-2002 12:15

Beste mensen,

Ik heb sinds kort een relatie met een, voor
jullie toch ook wel, zeker ideaal meisje.
Als ik tegen haar zeg: "Hé meissie! Ik ga vissen dit weekend, dan zegt ze: Joh! ga je weer vissen, wat leuk! Moet ik langskomen??"
---> geweldig toch!! :smile:

Vrouwen en vissen kan best samen gaan,
je moet elkaar alleen een beetje vrij laten
in de dingen die je wilt doen.

En tsja, als mijn vriendin een keer zegt:
ahhh.. ik wou nou net wat leuks met je gaan
doen, dan geef ik gewoon een keer toe en ga
lekker een weekendje op haar liggen in plaats van op mijn stretcher :eek:

En Franka, Sjon en 'die kleine'(Brian?) beste wensen voor dit jaar, dat jullie maar een hoop mooie vissies mogen vangen!!

M. vr. Gr. Martijn van Putten
Gebruikersavatar
Marco Brand
Berichten: 95
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: H.I.AMBACHT

08-01-2002 22:59

Hoi, ik ben Alice de vriendin van Marco.

Toen ik Marco, 6 jaar geleden leerde kennen woonde we 200 KM uit elkaar. Hij stond toen in de weekeinden al voor de keus of vissen of naar mij komen. Hij koos altijd voor het laatste of voor beide, een nachtje vissen en de rest van het weekeinde was hij dan bij mij. Ik vond en vind het niet erg, iedereen heeft een eigen hobby.

Ik ben een paar keer met hem mee geweest, we hebben zelf samen aan een karperwedstrijd meegedaan, waar we 1ste werden. Al sinds ik hem ken ga ik mee naar beurzen en ook de viswinkels weet ik te vinden. Ik weet inmiddels al aardig wat over het karpervissen, materialen enz.

We wonen nu 4 jaar samen en hebben sinds 15 maanden een dochtertje. De keus om te gaan vissen is zeker in het begin heel moeilijk geweest, maar zal nu, nu ze ouder wordt steeds makkelijker worden.

Ik vind het leuk dat hij zo van karpervissen houdt. En misschien als onze dochter wat ouder is gaan we wel met z'n drietjes.

Het stukje (pag. 1)uit het boek van Luc De Baets, "De dunne lijn", is voor hem zeer van toepassing en ik denk ook voor vele andere karpervissers, het stukje is als volgt.

Voor alle mensen
die in hun leven heen en weer gesleurd worden
tussen de drang om te vissen
en de liefde voor een vrouw of een gezin

Groetjes,
Alice
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-01-2002 11:06

Ben nu bijna 30 jaar getrouwd en altijd was sporten en vissen een groot onderdeel van mijn, toen nog schaarse, vrije tijd.
Gelukkig is er nooit een punt van gemaakt terwijl er toch diverse keren een reden voor was. - nou ja nooit :roll: -
Elkaar vertrouwen en het in eigen waarde laten is een belangrijk onderdeel in een relatie.

De laatste drie jaar ben ik er achter gekomen hoe snel dingen kunnen veranderen.
Ziekenhuis in, ziekenhuis uit, operaties, onderzoeken, controle,s de ene keer een opluchting de andere keer een klap in je gezicht.

Vaak zat ik dan naar buiten te staren of liep een rondje om het huis.
Soms pakte ik de auto en reed naar het water en sprak met de vissers die er zaten.
Mijn vrouw werd vaak gek van mijn dralen, en spoorde mij dan aan om te gaan.

Relatie en vissen het kan heel goed samen.
Mijn vrouw gaat nooit mee en ik waardeer dat ook, gelukkig kent zij die koorts niet.
Misschien is het egoïstisch maar ik voel mij bij het vissen het best in mijn ééntje of in gezelschap van een heel goede vriend.

Maar het besmet zijn met het vissersvirus kan ook heel goed een relatie kapot maken.
De dan onvermijdelijke ruzie,s hollen de relatie uit of de visser kiest en stopt maar zal altijd blijven verlangen naar het ongrijpbare.

Ik kan mij geen leven voorstellen zonder mijn vissen en ook niet zonder mijn vrouw.
Gelukkig hoef ik niet te kiezen.

Sjoukje bedankt.
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

09-01-2002 12:28

Heren,

Ik hoef geen vriendin/ vrouw die net zo gek is op vissen als ik!!!!!!!! En gelukkig heb ik nu zo'n vriendin; ze ziet de lol er niet van in :grin:

Vissen doe ik het liefst alleen, of met een goede vriend (hier valt mijn broertje ook onder). Natuurlijk is het leuk als je meisje wel eens komt kijken (of zelfs mee vist), maar toch zou me dat gaan irriteren.

Het belangrijkste is dus (zoals Douwe al zegt) dat er een wederzijds respect is voor elkanders hobbies....

Met verliefde groet (ik kan er ook niets aan doen :eek:)

Martijn
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

09-01-2002 18:45

Volgens Luc de Baets zijn twee eigenschappen van een karpervisser:
-vrijgezel zijn
OF
-een partner hebben die zich opzij laat zetten

Ik heb GEEN partner die zich opzij laat zetten, maar wel een flexibele.
Trouwens, aan alle eigenschappen kan je "werken" :smile:

Groeten, Mark
Roel van den Broek
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Roosendaal

09-01-2002 23:46

Eigenlijk boffen we toch maar als ik de reacties van de meeste van jullie zo eens lees. Bijna allemaal visvriendelijke vrouwen.

MVG Roel :grin: