vissen vanuit de weekendboot

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

26-05-2004 12:04

Hallo ,
ik vroeg mij af wie er allemaal vanuit de boot vissen ,ik bedoel daar mee niet voor een paar uurtjes maar voor een paar dagen.
mischien ideen om deze dagen door te brengen en de uitrusting in de boot
wat te doen bij mindere situaties zoals regen, onweer en wind.
groet henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

26-05-2004 14:27

Beste Henk,

Wij vissen veel op groot water vanuit een open boot, alleen met redelijk weer dus. Regen en een beetje kou maakt niet zoveel uit. daar hebben ze hele mooie slaapzakken voor (in de dump; commando zakken met cortex buitenmantel). Bij extreem weer zoeken we toch maar de kant op.

Wij vissen vanuit de boot nooit sessies langer dan 24 uur, gewoonweg omdat je gek wordt van gebrek aan bewegingsvrijheid. (naast de twee stretchers en 4 hengels is er nog ca 1 m2 over in onze boot).

wat in ider geval een aanrader is: neem naast de""hoofdboot" nog een rubber dingetje mee waarmee je dan af en toe naar de kant toe kan gaan of gewoon even kan varen voor de beweging. Tevens gemakkelijk bij eventueel uitvaren of drillen.... En niet te vergeten om een wc op te zoeken (plons plons in het riet, en vergeet de aansteker voor het papiertje niet)

Vergeet ook niet een goede, dikke onthakingsmat voor in de boot, uiteraard voor de vis, ook als geluidsdempende werking. de bankjes van de boot kun je ook eventueel voorzien van iets geluidsdempends (als je dichtbij vist kan het 't verschil uitmaken)

Als je op open water gaat vissen, vergeet dat niet bij het slapen gaan een lichtje te voeren, dan is de kans overvaren te worden een stuk kleiner.

Zorg ook voor reserve boilienaald, (hoofd)lamp, schaartje, enz enz. de kans dat je iets in het water laat sodem.. is groter dan bij de kantvisserij. Hiernaast kun je dingen als je net voorzien van een drijver.

Om de tijd te "doden" een penhegel meenemen of wat kaarten (in geval van vismaat); verder veel genieten van wat er om je heen gebeurt.

Veel vaarplezier en vangse!

Gr Vincent
Beter een strakke maagd dan een karper die al teveel wordt belaagd!!
Plaats reactie