Het moet nu toch niet gekker worden!!

Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

24-05-2004 18:35

Dat is wat ik het eerste dacht toen ik vandaag de schuur in kwam....
Penhengel + landingsnet gestolen!!! :evil:

Ik woon in een drive-in woning met de schuur in het huis, dus ze zijn gewoon in het huis geweest! precies zoals 2 maanden terug mijn brommer is gestolen!!

Morgen maar weer naar de politie, en ik hoop dat ik nog wat geld kan terugkrijgen van de verzekering!

Maar het liefst weet ik natuurlijk wie die dief is, helaas kom je daar toch niet achter...

Tip: let goed op je spullen! niks is meer veilig tegenwoordig]


Met verdrietige groet, Joachim
Gebruikersavatar
Sigo roza
Berichten: 109
Lid geworden op: 01-04-2003 02:00
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

24-05-2004 19:08

Das wel zielig dat mensen anderemans hengels enzo stelen.
Say hello to my friend !!!!
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

24-05-2004 19:23

Echt belachelijk!! :evil:

Ze gaan ook steeds verder, brommers/fietsen enzo da's bekend en al niet normaal, maar dat ze zelfs hengels en netten uit je schuur jatten had ik echt niet verwacht. Maar dat gebeurd dus ook, echt erg tegenwoordig.
Michel Wessel
Berichten: 29
Lid geworden op: 28-03-2004 22:39
Locatie: Rotterdam

24-05-2004 20:48

een week geleden hebben ze ook mijn schuur opengebroken en alles meegenomen, heb alleen nog een penhengel over :evil: en wie t geweest is??? wist ik t maar :evil:
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

24-05-2004 21:20

Bij een vriend van mij is dat vorig jaar ook gebeurd, en wat je van de verzekering terug krijgt word je ook niet blij van.

Aangezien ik toch wel dure vis spullen bezit, gaan mijn hengels, rodpod, etc. altijd naar binnen. (Uitgezonderd net en onthakingsmat)
Mijn vrouw is niet zo blij dat alles binnen staat, maar daar heeft ze mee leren leven.

John
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

24-05-2004 22:12

is mij ook reeds overkomen, foudraal uit de bij keuken gejat... :cry:
had nog wel net nieuwe sportxxen op de kop getikt...nog geen 3 x mee kunnen vissen..
ergste was nog dat de verzekering nix uitkeerde...we waren thuis en de deur was niet op slot :(
gelukkig zijn mijn ouders lief en hebben me een nieuw setje gegeven.

mit grunningse groet´n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

25-05-2004 12:45

Er is wel een redelijke oplossing gewoon goed verzekeren.
Er zijn aparte verzekeringen verkrijgbaar voor (hengelsportartikelen)/Hobby artikelen.

Zou kan je alles goed verzekeren, zorg dat je een bon hebt met alles erop en der aan. Zorg er ook voor dat als je nieuwe spullen koopt deze mee worden verzekerd op je polis.

Ook tijdens vissen is het verzekerd met reizen ect ect...


Let op! het is niet verzekerd tussen zonsondergang/zonsopgang. (tijdens vissen wel te verstaan)

Mvg
Alex Poot
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-05-2004 13:00

Alex,

bijna goed. Er zijn nog maar weinig verzekeraars, die hengelmateriaal willen verzekeren. Nadeel: dagwaarde.

Tim,


Zodra je spullen in de woning zijn, vallen deze onder de inboedelverzekering. Voordeel: nieuwwaarde dekking. Nadeel: diefstal schuur/garage alleen na braak. Voor de woning geldt de braakclaule niet tenzij je in bepaalde buurten woont of al tig keer schade hebt geclaimd. Tja bij verzekeren heb je eerst een onzeker voorval nodig.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

25-05-2004 19:09

Tim,
Klote voor je, maar toen onze mountainbikes uit het tuinhuis werden gestolen vorig jaar (dat overigens niet op slot zat) werd het volledige bedrag uitgekeerd. Het verschilt dus duidelijk per verzekering.

Ik ben ook altijd zeer voorzichtig met mensen laten komen wanneer ik iets aanbiedt via een verkoopsite. Voor hetzelfde geldt komen ze je nieuwe set ook even meenemen de volgende nacht. :evil:

Wat ik me bij deze diefstallen altijd afvraag is wat ze er mee doen. Aanbieden op internet kan, maar valt natuurlijk op. Via de vondst enzo kom je er ook snel achter. Heeft iemand hier een idee over.
Wanneer het zelf 'karpervissers' zijn is bovenstaande natuurlijk niet van toepassing.

MV(oorzichtige)G Stefan Sand
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

25-05-2004 21:34

Zou de politie hier ook wat aan doen, of hebben die het te druk met bekeuringen schrijven aan mensen die toevallig met een tent aan het water zitten?


m v g gradus scholtens
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

25-05-2004 21:36

ik denk te druk gradus want als je iemand ontvoerd ben je volgende dag vrij hoor dit is schande :evil: :evil: Met Boze Gr kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

25-05-2004 22:20

Heren,

Klaas heeft gelijk op een punt na : er is namelijk geen maatschapij meer in de land die nog hengelsportartikelen wil verzekeren. In huis valt het gewoon onder de inboedelverzekering maar buiten en zelfs in de auto is het nog niet verzekerd. Ik ben onlangs er nog weer achteraan geweest via een maatschapij dat speciaal verzekeringen afsluit voor hobby/recreatie en je kan het zo gek niet bedenken alle sporten en hobby's kun je gewoon verzekeren behalve.......

waar moet dit heen....
MVG"BK" 8)
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

25-05-2004 22:40

Tsja, ik mag het niet zeggen natuurlijk :(

Maar dan maar een koevoet tussen de achterdeur !

Heb helaas al een inbraak achter de rug waarbij de hengels gelukkig bleven staan maar wel veel andere dingen gestolen werden. (schade 10K)
Een normale inbraak waarbij overigens alles keurig en tijdig werd afgehandeld, ook de nieuwe deur inclusief beveiligings maatregelen werden vergoed door de verzekering.

Nog even een vraagje aan de experts, indien je je spullen tweedehands aanschaft kun je natuurlijk geen koopbon overleggen, is het dan mogelijk om de verzekering op enige wijze te overtuigen van het daadwerkelijk ontvreemde materiaal ?? En nee, dan doel ik dus niet op het proberen op te lichten van de verzekering door duurdere spullen op te willen geven dan daadwerkelijk ontvreemd.
Om het maar even duidelijk te maken, het enige waarvan ik een bon zou kunnen overleggen als mijn foedraal ontvreemd zou worden is het net en foedraal zelf!, de hengels, molens, rodpod en tent zijn alle tweedehands aangeschaft en zeer zeker een hele berg meer waard dan het foedraal zelf ?

Mvg
MC
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-05-2004 22:55

tuurlijk heb ik gelijk. Sterker uit de auto eur. 250 maximaal.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

26-05-2004 07:28

Klaas dat was ik even vergeten.

Mark,

dat probleem van bonnen heb ik ook gevraagd en daar is een regel voor. want het gaat (bij thuis inbraak) gelijk op als ze bijvoorbeeld je kleren of jassen stelen ook hiervan bewaren de mensen de bonnen niet. Het enige wat je kunt doen is bij je plaatselijke leverancier nu alvast iets regelen met een bon die hij voor je schrijven wil. dan heb je toch iets op papier en wat ook helpt zijn FOTO'S
MVG"BK" 8)
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

26-05-2004 09:04

Bert,

Foto's heb ik idd. ook aan gedacht (zeker na de laatste keer en op advies)
Het is alleen met dit soort spullen moeilijk een waarde toe te kennen voor verzekeringen tenzij je ook het merk en de type nummers op de foto zet.
Maar iig een puntje van het overwegen waard idd.
Bedankt

MC
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

26-05-2004 09:15

Alles stond binnen. Dus als ik het goed begrijp krijg ik dus wel geld terug? En is dit de nieuwprijs of dagwaarde? (dat zal niet veel verschillen want het was vrij nieuw allemaal)

De aankoopbonnen heb ik niet meer maar die kan ik wel regelen. Foto's heb ik wel.

Gelijk maar even nieuwe spullen halen :D

de groeteee
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-05-2004 10:28

Joachim,

Welke maatschappij en welke dekking(uitgebreid of extra uitgebreid of All risk) geldt er?


Min of meer standaard clausule:

3.3 diefstal of poging daartoe, al dan niet voorafgegaan door inbraak of
geweldpleging, mits de opstal resp. de woning waarin de inboedel zich
bevindt, permanent bewoond is, als omschreven in artikel 1.6. Indien
dit laatste niet het geval is, dan is van de verzekering uitgesloten schade
aan of diefstal van goud, zilver, juwelen en sieraden, geld en geldswaardig
papier, tenzij verzekeraar heeft vastgelegd dat de dekking wel
is voortgezet.
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

26-05-2004 13:04

Vreemd,

Ik ben dit jaar gewoon weer opnieuw verzekerd voor mijn karperuitrusting. dekking tot € 6500,- bij Interpolis.
Wel inderdaad nieuw waarde.
Heb zelfs ooit is mijn dyneema vergoed gekregen omdat er een boot overgevaren was. Dat is later wel uit de dekking gehaald.

Nooit klachten prima verzekeraar.

Mvg
Alex Poot
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

26-05-2004 19:05

Alex,

Ik wil niet lullig doen maar ik denk dat je het nog eens goed na moet gaan vragen hoe en wat en WAAR je uitrusting is verzekerd. Ik heb een paar maand geleden via mijn verzekekrings agent alles laten uitzoeken en bij elke maatschapij komen ze tot bovendstaande. Aan de waterkant is het niet verzekerd en thuis valt het gewoon onder inboedel. indien jij wel gelijk hebt (wat kan natuurlijk) zou ik graag nadere gegevens hieromtrend willen hebben. Want ik wil toch graag mijn spulletjes verzekeren.

ik denk dat er nog wel meer personen zijn die hetzelfde willen

Ik hoor het wel.
MVG"BK" 8)
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-05-2004 00:00

Ik had me toch even vergist in de naam van de verzerkeraar.
Het is bij Aegon.
Voorwaarden onder 1080 "recreatiegoederen"
clausule 908

De verzekering is een recreatiegoederenverzekering.
met daaronder je hele uitrusting.
dekking is 3000 euro voor recreatiegoederen
eigen risico van 45 euro Dit is van vorig jaar het wordt gewoon stilzwijgend verlengd dus weet niet of er steeds aanpassingen zijn ect.

Wel staat er bij 'clausule 908' hengelsport/ bij beschading van of verlies van carbonhengels zijn niet meeverzekerd. Dus geen hengels.
De rest wel dus de hele mikmak.

Ik ben al een paar jaar verzekerd misschien dat je nu niet meer dit soort verzekeringen kan afsluiten?

Mvg
Alex Poot
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

27-05-2004 07:38

Alex,

Ik had al zo vermoeden. Maar nu komt het volgende probleem, je tas met tackle box word gejat dan willen ze toch graag (denk ik) weten wat er in zat en dus d.m.v. bonnetjes kunt aantonen tenminste of niet. Als alles is verzekerd behalve je hengels nou ja dat is beter iets dan niets.
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

27-05-2004 08:26

Shit man, een kameraad van me overkwam laatstehet zelfde, ook eerst de brommer en dan het visspul.

Succes in iedergeval met het regelen van de verzekering(maar ik denk dat je er niks van terug krijgt:()

Een Tip: Ik leg m`n spullen altijd boven op m`n kamer neer, als daar iemand binnekomt dan merk je het wel.
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-05-2004 12:15

Het geen wat jij opgeeft is ook verzekerd de rest wat je niet opgeeft niet, dat lijkt me ook logies.

Kijk kleine dingetjes tja...
Het gaat meer op molens, piepers, rod pot, schepnet, tent, stretcher ect ect.
Een doosje haakjes dat niet, misschien kan het wel maar dan moet je gewoon bijv: klein materiaal 100 euro opgeven, maar ja of ze dat idd ook daadwerkelijk uitkeren ?

Zou wel leuk zijn toch? verspeel je een loodje: 100 euro uitkeren :lol:
Hehe nee dat zal denk ik niet gaan.

Maar het vist altijd een stuk beter.
En Let op neem een doorlopende reisverzekering, als je dan gaat vissen in het buitenland ben je ook voor een groot deel verzekerd.
Kan ook handig zijn toch, auto stuk, opengebroken, schade ect ect je filmapparatuur is daar onder ook verzekerd.

Mvg
Alex
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

27-05-2004 12:24

Waar gaat het heen in deze wereld!!!! :evil:

Ik heb zelf verhalen vernomen van mede vissers die tijdens het vissen beroofd zijn van hun spullen :evil:
Gewoon een mes op je strot en weg al je zooi!!!!

Suc6 jongen met de verzekering. Ik denk inderdaad wel dat je wat bonnen moet laten zien anders kan het nog wel eens een vervelende questie worden :(
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)