nachtvissers worden harder aangepakt!

Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

24-05-2004 11:06

Hoi, net hoorde ik op radio 3fm bij het nieuws dat ze de nachtvissers harder aan gaan pakken omdat ze ons beu zijn :S
Ze vinden het niet kunnen dat wij op grond van andere overnachten en de bosjes gebruiken als toilet.

De politie gaat meer controleren op nachtvissers en eerder een boete geven!

Beetje zielig vind ik!

Groetjes Kevin
marthijn van der wal
Berichten: 78
Lid geworden op: 18-01-2004 14:39
Locatie: zaltbommel

24-05-2004 11:08

he ze kunnen better boeven gaan vangen dan onze rust te verstoren

groeten marthijn
wees slim word lid van de KSN
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

24-05-2004 11:11

Totaal mee oneens wat jij zegt, ik vind dit juist goed, de goede lijden nou eenmaal onder de slechte en daardoor gebeurd dit.
Hoe zou jij het vinden als jij in de vroege ochtend je hond uitlaat en langs een bosje komt wat ondergescheten is en waar het toiletpapier overal ligt want dat gebeurd ook hoor wees maar gerust
Het (is) word nou eenmaal verpest voor de mensen die het wel netjes houden ik heb me daar al bij neer gelegd alhoewel ik er nog steeds er boos om kan worden
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

24-05-2004 11:21

Hoe zou jij het vinden als jij in de vroege ochtend je hond uitlaat en langs een bosje komt wat ondergescheten .

hallo bart jaap, ik heb eerder last van de hondenstront als van mensenstront, feit is gewoon zoals je zegt.
de vissers die er een puinzooi van maken,verpesten het voor andere.
enigste wat je kan doen bij constatering van ongeregelheden politie waarschuwen, en mocht je ze kennen een klacht in dienen bij de plaatselijke hsv, het zijn geen populaire actie's maar voorkomt wel dat jij daar niet meer kan vissen.
groet henk
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

24-05-2004 11:26

Politie pakt illegaal kamperende vissers aan

Uitgegeven: 24 mei 2004 11:07

NIJMEGEN/ARNHEM - De politie gaat illegaal kamperende vissers in het stroomgebied van de grote rivieren de komende maanden streng aanpakken. Volgens een woordvoerder van de politie zijn er steeds meer sportvissers uit binnen- en buitenland, die denken dat ze zonder toestemming in weilanden en uiterwaarden mogen overnachten.

De politie krijgt steeds meer klachten over vissers, die 's avonds een tentje opzetten bij het viswater, zodat ze 's morgens heel vroeg hun hengel kunnen uitwerpen. Deze illegale kampeerders veroorzaken overlast, brengen schade toe aan het gebied waar ze overnachten en gebruiken de struiken als toilet. De politie gaat vanaf deze week bekeuringen uitdelen aan overtreders, aldus de woordvoerder.

De politieregio's Gelderland-Zuid en Gelderland-Midden gaan de controles gezamenlijk aanpakken. Zij richten zich vooral op het gebied van de Waalsprong, de Lingewaard en de Overbetuwe. Door dat gebied stromen de Rijn, de Waal en de Linge met alle nevengeulen, wielen en plassen. Behalve de grote rivieren is het meeste viswater in het gebied particulier eigendom, waarvoor een vergunning nodig is. Ook de omliggende grond is niet vrij toegankelijk.

Visakte

Behalve Nederlandse vissers heeft de politie volgens de woordvoerder ook al Polen, Duitsers en Russen betrapt langs het viswater. Met name de buitenlanders beschikken meestal ook niet over een visakte, die op grond van de Visserijwet noodzakelijk is om te mogen hengelen.

De politie gaat tot ongeveer half augustus gericht surveilleren langs viswater. De zegsman sluit niet uit dat er in de weekeinden ook een aantal malen gerichte acties zullen plaatshebben.


bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=328098&c=10
marthijn van der wal
Berichten: 78
Lid geworden op: 18-01-2004 14:39
Locatie: zaltbommel

24-05-2004 11:53

he bart jaap

zo had ik het nog niet bekeken maar dan ist idd wel goed want er worden nu een hoop mensen ff op hun plek gezet en dan hopen dat ze ook op hun plek blijven en alles gewoon netjes achterlaten zoals het moet ik heb pas geleden nog aan een water een zak vuil meegenomen die niet van mij was echt schande maar het zag er voor een week weer netjes uit en dat vind ik dan echt klote, dat ze er dan alweer een bende van hebben gemaakt en ik hoop dat die lui eens goed aangepakt gaan worden!

maar we gaan het vanzelf wel merken.

groeten marthijn
wees slim word lid van de KSN
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

24-05-2004 12:18

Worden die controles landelijk uitgevoerd....?
Vind het een goed ding, maar zoals gezegd "de goeden moeten altijd on-
der de kwaden lijden". Maar ja, zo is dat in het algemeen gezien altijd al
geweest.
Dus mensen wees gewaarschuwd; ruim je zooi op en houd je a.u.b. aan
de regels om het niet voor een ander te verpesten!
Ben wel benieuwd hoeveel "illegaal kampeerders" op de bon gaan. Zullen
er best veel zijn denk ik.......! :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

24-05-2004 13:05

Ben blij met de controles daar niet van,alleen het punt wil dat veel Oostblokkers die hier de problemen veroorzaken(rommel vernielingen,beschermde vissoorten meenemen,buiten het seizoen op snoek-snoekbaars vissen en vaak nog met levend visje)vaak geen tentje of wat dan ook bij zich hebben.
Ook zal er echt midden in de nacht gecontroleerd moeten worden anders pakken ze ze niet.
Afgelopen weekend ook gevist tot 23.00 helemaal alleen gezeten na 23.00 waren er ineens 16 man,spraken alleen geen Nederlands.
Incidenteel? nee hoor is eerder regel als uitzondering.

Wil.
martine broks
Berichten: 71
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: lieshout

24-05-2004 13:57

hallo allemaal!
ik vind de controles op zich wel terrecht maar inderdaad de slechte verpesten het voor de mensen die zich wel netjes gedragen heel jammer maar ja er is toch niks aan te doen
groetjes martine
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-05-2004 14:02

Er is wel degelijk wat aan te doen. Maar niet in je uppie. Wel als groepje karpervissers binnen HSV of federatie.

Kees
martine broks
Berichten: 71
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: lieshout

24-05-2004 14:04

ja dat is ook wel waar er is wel wat aan te doen maar inderdaad moet je daarvoor met meer mensen zijn
groetjes martine
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

24-05-2004 14:04

lijkt mij een goed idee, het is echter moeilijk te achterhalen wie de slechte en wie de goede vissers zijn.
hiermee bedoel ik: bij voorbeeld een visser met hoge nood...je gaat niet op je fietsje naar huis om ff lekker te beren als je 15 kilometer van huis bent, lijkt mij.
nacht vissen is in het noorden nog gewoon toegestaan maar alleen omdat er niet veel gecontroleerd wordt.
zo kwam ik laatst aan een oude stek van me...wat schetst mijn verbazing...overal papiertjes en rotzooi van andere vissers.
ik heb de rommel maar meegenomen en in de prullebak gegooid.
maar hoeveel mensen doen dit ´niet´.
ben er echt van overtuigd dat er een hoop vissers zijn die wel klagen maar tog niet echt iets doen aan wat er wordt aangericht.
zou het graag anders zien...maar als ze hier streng gaan controleren, zal het nachtvissen zeer zeker verboden worden.

mit grunningse groet,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-05-2004 14:09

Regio Noord van de KSN heeft voor de risicowateren bij de federatie geijverd om een pasjessysteem. Dat is er gekomen en het werkt naar ieders tevredenheid. Ook die van de overheid. Er zijn geen beperkingen die maken dat het elders niet zou kunnen werken. Echt, het is hoog tijd dat karpervissers zich eens gaan organiseren binnen bijvoorbeeld een HSV eventueel via de KSN regio's.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

24-05-2004 14:29

Hallo Kees ,

hoe werkt dat precies met het pasjes systeem,
wie bepaalt wie er een pasje krijgt of niet.
Federatie /HSV/KSN

Zoals ik het namelijk zo lees, is aan de plaatselijke HSV voorbij gegaan zo niet, moet er dan eerst niet gekeken worden of er op lokaal niveau de controle Samen met de overheden verbeterd kunnen worden ,voordat er op federatie niveau een beslissing komt.

Bedoel hiermee dat er straks een bestuur gaat bepalen wie en wie niet er op een water mag vissen(Drempelverhogend).

Dan komt er straks iemand op het idee DAT op sommige wateren een intree(lidmaatschap) betaalt moet worden.

dus de zelfde toestanden als in de UK hoezo?! tegen(toekomstige) betaalwateren.

Ik ben er volledig mee eens dat overtreders met goede maatregelen bestreden moeten worden , maar we moeten uitkijken dat deze maatregelen niet te ver doorslaan.

met bezorgde groet
Henk
Laatst gewijzigd door Henk Janssen op 24-05-2004 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

24-05-2004 14:46

Beste Mensen,

Van de ene kant kan ik jullie standpunten begrijpen, maar van de andere kant vind ik het echt kl*te. Dit vanwege het feit dat ik nooit herrie maak, ruim al mijn rotzooi op, steek nooit een vuurt(je), nooit met meer dan 2 hengels vis en bezit alle papieren én als ik dan een keer ga nachtvissen; hopla, 28 euro wat je in het putje gooit! Dit is mijn mening; dus weeral dat de goeden het onder de kwaden moeten lijden, en daar schijt ik van (niet in de bosjes :lol: )!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

24-05-2004 15:27

bas,
je kent de regels...houd je, je er niet aan dan weet je wat er tegenover kan staan.
als het niet mag moet je het ook gewoon niet doen.

mit grunningse groet´n
Tim :D
Groet'n,
Tim
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

24-05-2004 15:48

Mr. Bouwens, :cry:
Ik heb tot nu toe redelijk geluk gehad als het om nachtvissen gaat, maar als ik dit zo lees zit het er dik in dat ik een dezer dagen echt de lul ben...
Wel wil ik me helemaal aansluiten op het feit dat de goeden onder de slechten lijden..... ik vis met 2 hengels, heb alle papieren (bijna aparte tas voor nodig :P ) en neem standaard een vuilniszak mee, zodat ik als ik wegga ALLES mee kan nemen, ook zooi van anderen wat ik tegenkom......
Ik ben eigenlijk wel voor een verbod op MEERDERE nachten op een plek bivakkeren, omdat dit voor veel mensen het teken is dat de barbecue uit de schuur kan en men de halve camping langs het water kan gaan installeren.... Dit veroorzaakt in mijn ogen veel meer overlast dan iemand die (uit puur tijdgebrek) in z'n eentje af en toe een nachtje vist.... Ga maar eens na, hoe vaak moet je nu echt schijten tijdens een nachtje vissen? Valt wel mee toch, en bovendien kun je ook ff naar de plee gaan voor je weggaat.......

Hoop dat mensen een beetje redelijk zullen handelen, en tot dan wacht ik af....

Mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-05-2004 15:54

Gaat wat ver die vergelijking met betaalwater, Henk. Er is helemaal geen sprake van commerciële uitbating.

In geval van regio Noord is het op federatie niveau via de aangesloten HSV’en geregeld, meen ik. Maar wellicht kan een regio Noorder dat wat preciezer uit de doeken doen. Er zijn afspraken met de locale overheid over de controle. Er wordt gecontroleerd of het pasje aan de tent hangt. Zo ja, dan wordt je verder niet lastig gevallen, behalve als je rotzooi schopt natuurlijk. Pasje kan iedere vergunninghouder aanvragen. De enige drempel is dus dat je het aanvragen moet. Dit blijkt overigens al genoeg om het spreekwoordelijke kaf (de niet karpervissers) van het koren (de karpervissers) te scheiden. De enige reden om geen pasje te krijgen is als je pasje eerder ingetrokken is bij gebleken misdragingen. Dit is alleen op specifieke probleemwateren. Iedereen blij, inclusief de overheid. En een dreigend verbod voorkomen, dus ook de karpervissers blij. Wij zijn hier ver van Engelse toestanden, maar voorkomen dat het eens zover komt kunnen we beter zelf doen, dan aan het toeval overlaten.

KSN is geen partij want beheert geen water en is dat ook niet van plan. KSN is slechts adviserend.

De enige die uiteindelijk effectief controles zal uitvoeren en bekeuringen geeft is de overheid. Dat gebeurt dus nu en dan kun je ook nagaan dat er eerder beperkingen bijkomen dan afgaan. Overnachten in een visserstentje bijvoorbeeld, verboden in het kader van de WOR. Makkelijk zat. Als we zelf preventief de zaken via onze HSV’en regelen hoeft dat niet zover te komen. Ik denk dat we juist zelf actie moeten ondernemen binnen onze organisaties om extra beperkingen te voorkomen.

Groet, Kees
Gunther van Marwijk

24-05-2004 17:25

...
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

24-05-2004 17:35

Beste Gunther,

Wat u als laatste zegt vind ik erg kortzichtig en overdreven. Bij ons (rivierengebied) is het zelfs zo dat je aan de ene kant van een dijk een vergunning moet hebben van de ene hsv en wanneer je aan de andere kant je materiaal uitpakt, je een vergunning van een andere hsv nodig hebt. Als u dan juist aan de verkeerde kant van de dijk zit in de veronderstelling dat die vergunning voor dat gehele water is en u wordt door de politie gecontroleerd dan staat u ook even met uw oren te klapperen wanneer ze zeggen dat al het materiaal en zelfs uw auto ingenomen wordt. :o
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gunther van Marwijk

24-05-2004 17:43

Bas

Dit soort toestanden zijn hier veelvuldig aan de orde,ik moet wel opmerken dat meerdere HSV.hun viswater beter moeten kenmerken.
Bij mij bestaat ook nog een groot verschil tussen moet willig en illigaal vissen en laten wij het heel voorzichtig onwetendheid noemen.

Ik ben ervoor dat bestande wet en regelgeving eens worden uitgevoerd.

Mvg Gunther
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

24-05-2004 20:17

kees ma wie willen er aan meej werken dan dat groep karpervissers, goeie naam weer te krijgen om slechte (karper)vissers aan te pakken moeten ze dan ook gaan controleren ??? want dat gaat nooit goed als zo door gaat mag je nie eens meer vissen is tog belachelijk.\
Paar weken terug kwam politie man contoleren had alles goed voor me kaar. Hij wenste me prettige avond en ging weer weg ma voor dat hij weg ging zij hij wel blijven vissen met 2 hengels. en ik viste op een plek waar je wel mocht nacht vissen en lag ook rommel van iemand anders ook meej genomen. zo ziewat iedereen al zegt goeie vissers worden gestraft . :evil: :evil: gr kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-05-2004 20:34

Kazim,

Je bent vast lid van een HSV. Wellicht ken je meer karpervissers in de omgeving. Ga anders eens een paar keer een kop koffie drinken bij een hengelsportwinkel in de omgeving. Daar zie en hoor je veel. Plak een oproep op in de winkel. Doel is in elk geval een clubje gelijkgezinden te formeren. Zoek met dit clubje aansluiting als karpergroep binnen de vereniging. Houdt een enquête onder de leden van de HSV. Kijk wat er leeft. Probeer oplossingen te vinden. Spiegelkarperproject wordt vaak heel erg gewaardeerd.

Andere route. Wordt lid van de KSN. Bezoek een regioavond. Zoek daar contact met gelijkgezinden. Vorm wederom dat clubje binnen de HSV en kijk wat de lokale behoefte is. Wat zijn de pijnpunten.

Nog een manier. Kijk eens of ze bij de HSV nog enthousiastelingen zoeken. Controleurs bijvoorbeeld, of commissieleden.

Dit zijn zo maar wat praktijkvoorbeelden. Ik ken je persoonlijke omstandigheden niet, maar er is vast wel een manier om mee te doen en je stem of liever die van meerdere karpervissers te laten horen bij je HSV.

De weg van de hengelsportwinkel met koffietafel is vaak heel geschikt om wat bekend te worden met wie en wat.

Succes, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 24-05-2004 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Herman Smit
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: Zwolle

24-05-2004 20:39

Hoi Luitjes.

Doe nou zoals ik en neem nou gewoon zo,n klein schepje mee wat ze in het leger ook gebruiken, graaf een gaatje, doe daar je behoefte in EN zand er over.
Krijg je nooit geen gezeur dat er ''wat'' ligt

Groeten Herman (Manus) Smit
Geniet van het leven, je bent er maar even
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

24-05-2004 20:40

ik wil gerust controleur worden wil best veel tijd in steken om slechte (karper) vissers aan te pakken ben wel beetje spug zat ik ben lid van HSV personen die mij kennen weten wel hoe ik ben denk ik gr kazam ;)
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....