nachtvissers worden harder aangepakt!

Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-05-2004 21:01

Zet hem op Kazim, maar probeer ook gaandeweg samen een meer structurele manier te vinden om nachtvissen zodanig te kunnen doen dat het legaal kan. Die met dat pasje werkt, en wordt ondersteund door de politie. Maar wellicht zijn er andere manieren te bedenken. In elk geval moet je ergens binnen de HSV er mee beginnen.

Groet, Kees
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

24-05-2004 21:09

kees hoe moet ik bij hsv regelen gewoon met iemand contact opnemen ofzo en heb je misschien voor mij een site vriendelijke groeten kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-05-2004 21:51

Kazim, toch.

Ik kom uit Noord Holland, hoor. Het land van Jan de Winter en Nico de Boer.

Even zoeken op internet. Aha:

A.H.V. Vislust
Postbus 221
7600 AE Almelo

Clubgebouw Vislust
Slachthuiskade 50
7602 CV Almelo
telefoon 0546-815151

http://www.vislust.nl/

Of,

Vos Hengelsport
Karperspeciaalzaak
Nieuwstraat 51
7605 AB ALMELO
Tel: 0546-81517508

http://www.voshengelsport.nl/karper/

Heb je hier wat aan?

Groet, Kees
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

24-05-2004 21:56

Dankje kees Ik zal Me best doen ff direct mailtje sturen je hoort het nog van me gr kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

24-05-2004 22:59

Toen straks was er bij "tv Gelderland" bij het nieuws ook nog wat over
het illegaal kamperen langs de rivieren delta in Gelderland, en hij had
voornamelijk over mensen uit de oosterlijke landen.....! Er was ook nog te
zien dat een desbetreffende visvereniging een heel stropersnetje van ik
meende een Pool in het beslag had genomen.

groetjes Benny
Gunther van Marwijk

24-05-2004 23:39

...
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-05-2004 09:58

Goedemorgen, allen, en in dit geveal in het bijzonder, kees.

Ik zie dat je erg positief bent over het pasjes systeem. Ik ben er wel van overtuigt dat het principe er van goed is bedacht, ik heb echter wel een minder prettig bericht er van ontvangen.
Ergens in het oosten vh land op een bepaald water wordt ook een pasjessysteem geintroduceert. Het betreffende water heeft een zeer bijzondere visstand en is dan ook erg geliefd bij groot wild jagers. Ik heb nu verschillende jongens die er al jaren vissen horen klagen over het feit dat ze voorbij gegaan worden met de pasjes en dat andere vissers die nieuw zijn op het water wel een (nachtvis)pasje krijgen. diegene die wel een pas krijgen zijn lid van het KSN. de jongens die naast de pot pissen niet. Lijkt een beetje op vriendjes politiek, of een eigen viswater creëren??? Dit lijkt mij nou niet de bedoeling vh pasjes-systeem..... :oops: :roll:
Mischien een beetje off-topic maar het moest er even uit.....

Betreffende de strenge controle op het nachtvissen, Natuurlijk wel jammer voor de vissers onder ons. Hopelijk brengt het met zich mee dat we nu eens worden verlost van al die dronken en sufgeblowde kwiebussen. Het is nu al een stuk rustiger aan het worden langs de waterkant!!!!!! Oh ja, even een berichtje aan de hengelsport winkeliers: ik zou inzetten op een heleboel PEN hengels, voor diegene die nog wel blijven vissen!!.....

(nu heb ik nog een grote bek, totdat ik m'n eerste bekeuring binnenheb......)

Gr Vincent
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-05-2004 10:18

Beste Vincent,

Helaas wel de klok, maar niet de klepel.

Bussloo is "in handen" van de federatie gekomen en het vissen is behouden gebleven.

In samenwerking met de Regio Zwolle wordt het nachtvissen gereguleerd. Alle mensen die er reeds regelmatig vis(t)(s)en zijn in kennis gesteld en hebben zich aan kunnen melden voor een nachtvispas.

Van de ruim 100 waren er in eerste instatie 20 of zo, die gereageerd hebben. De meeste hadden geen "zin" om aan schoonmaakwerk of controle mee te werken.


Van lieverlede zijn toch alle passen uitgegeven. Criteria was NIET een lidmaatschap van de KSN.

Elke verdachtmaking oid in de richting van vriendjespolitiek slaat geheel nergens op.

Gaarne eerst jezelf op de hoogte stellen van het werkelijke verhaal.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

25-05-2004 10:31

Heren,

Het pasjessysteem is ook niet uitgevonden door de KSN, de HSV Leeuwarden had die eer. Daar werkt het systeem erg goed en is het op de voormalige probleemwateren weer prettig vissen.

De regio Noord van de KSN zag een mogelijk (nacht)visverbod opdoemen voor enkele andere wateren. Zij heeft alarm geslagen bij de Federatie Groningen/Drenthe en enkele mogelijke oplossingen voorgesteld, waaronder een pasjessysteem. De Federatie heeft als visrechthebbende uiteindelijke de beslissing genomen en strengere regels voor nachtvissen ingevoerd. Zie hiervoor de bijlage die dit jaar bij de Grote Vergunning is meegestuurd. Ook deze maatregel lijkt succesvol en serieuze vissers hebben er nauwelijks tot geen hinder van.

Ook ik walg net als Klaas van insinuaties als zou de KSN eigen wateren willen creëren o.i.d. Ook baal ik ervan dat dergelijke maatregelen nodig zijn, maar blijkbaar is het in deze maatschappij niet anders. Zijn actieve vrijwilligers van de KSN dan de gebeten hond omdat zij deze ontwikkelingen niet met lede ogen kunnen aanzien?

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-05-2004 11:54

heren,

bedankt voor de reactie, ben weer op m'n plekkie terug gezet..... :oops:

even zonder dollen, ik had me ook nog niet optimaal laten informeren mbt dit onderwerp en spreek mischien te snel. Ik spreek ook alleen naar wat ik van een aantal vissers aldaar heb vernomen. Ik wilde het water in kwestie eigenlijk niet noemen....
Toen ik het verhaal van één kant hoorde (nu pas de andere kant) schok ik een beetje en zag ik de ksn door iets andere ogen als voorheen. Ik had al niet zo hoge pet op van de groep, dankzij een aantal leden maar dat zullen wel de rotte appels zijn, die heb je helaas overal.

Mijn excuses voor enige gemaakte insinuaties.

Mischien dat ze bij ons in zuid ook wel eens moeten gaan nadenken over zo'n systeem voor een aantal wateren, maar laat ze dit jaar eerst maar even schoon schip houden...

vr gr Vincent
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

25-05-2004 12:26

Hallo Klaas , enkele van uw uitspraken.

Bussloo is "in handen" van de federatie

In samenwerking met de Regio Zwolle wordt het nachtvissen gereguleerd

Van de ruim 100 waren er in eerste instatie 20 of zo, die gereageerd hebben. De meeste hadden geen "zin" om aan schoonmaakwerk of controle mee te werken.

Met andere woorden er onstaat langzaam aan wateren die zijn uitgesloten voor het grootte publiek(elitair?) en HET vrije vissen waar het toch allemaal om draait.

dit zijn ontwikkelingen die MIJNS INZIENS niet wilt hebben,dat er streng opgetreden moet worden op straffe van uitsluiting/royament/boetes van of tbv de vereniging kan ik alleen maar toejuigen.

maar net als wat ik eerder betoogde, geen voorwaardens(Drempels) scheppen die voor het grootte publiek onhaalbaar zijn .

Als voorbeeld als ik als buitenstaander in Bussloo wil vissen moet ik ook maar gelijk controleren en schoonmaken(zoals ik je begrijp).

Even voor alle duidelijkheid, ook ik ben controleur bij de vereniging ,ik zie en hoor ook de uitwassen en probeer daar tegen op te treden.

Ook ik walg net als Klaas van insinuaties als zou de KSN eigen wateren willen creëren o.i.d

Mocht de indruk zijn dat ik dit bedoel, dan moet ik mij verontschuldigen, het gaat mij erom, dat er al regels genoeg zijn maar de controle erop dient beter geregeld te worden, ja ook bij ons.

groet henk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-05-2004 13:12

Henk,

Iedereen mag in busloo vissen, mits een vergunning natuurlijk. De gewone federatieve is voldoende.

Alleen voor nachtvissen is een nachtvisvergunning nodig.

Nachtvissen was tot hiervoor dus verboden. Er is dus geen water uit wat voor vergunning ook ontrokken, sterker de federatie heeft er voor gezorgt, dat er extra vis mogelijkheden bij zijn gekomen.

Maar ter info: Aart is er ff niet

Nog even ter verduidelijking: de KSN regio Zwolle is door de federatie Oost-Nederland (de visrechthebbende) en door de RGV (de eigenaar van Bussloo) gevraagd om het nachtvissen op Bussloo te regelen. Er mogen maximaal 100 nachtvispasjes uitgereikt worden.
Andere voorwaarden: controles dienen in 'eigen beheer' plaats te vinden evenals het schoonhouden van de visstekken.
Aan de RGV dient 1000 Euro betaald te worden (door de 100 pasjeshouders) voor het nachtvissen in 2004.

Alternatief: geen (anders nooit meer nachtvissen op Bussloo toegestaan).

Tussen de regels door blijkt dat de RGV helemaal niet blij meer is dat ze destijds de visrechten aan de fed. O-N hebben verhuurd (die van rechtswege eind 2002 weer met 6 jaren zijn verlengd). Ik vermoed dat ze wel een aanbod (of meerdere) hebben gehad van 'firma's' die graag enige tienduizenden Euro's per jaar hadden willen betalen voor het vissen op Bussloo (m.a.w. het volgende betaalwater in Nederland)...!!!!

Met vriendelijke groet,

Aart.



Bussloo, algemene brief 28-4-2004.

Dames, heren,

Allereerst wil ik jullie er zeer dringend op wijzen dat de regels die in de Extra Vergunningsvoorwaarden staan door iedereen strikt nageleefd dienen te worden.

Voor de RGV is 2004 een proefjaar wat betreft het nachtvissen d.m.v. nachtvispasjes, eind dit jaar zal er een evaluatie plaatsvinden. Het zal dus aan de gedragingen van de pasjeshouders zelf liggen of er na 2004 ook nog ’s nachts op Bussloo gevist zal mogen worden. Bij misdragingen / zich niet aan de regels houden zal het nachtvissen op Bussloo dus definitief m.i.v. 1-1-2005 verboden worden. Ik hoop dat iedereen hiervan goed doordrongen is!

Pasjesuitgifte en registratie van de pasjes: Saron Debets en Davy de Lange.
Productie van de pasjes en eindverantwoordelijke over de controles: Roy Nijkamp.
Beheer over en registratie (boekhouding) van de ontvangen gelden van de pasjes: Aart Lokhorst, vóór de jaarlijkse vergadering van alle pasjeshouders zal een kascommissie van 2 man de boekhouding controleren en hiervan verslag doen op de jaarlijkse vergadering.

Controles en schoonmaken:
Controles en het schoonmaken moeten in onderling overleg door groepjes van ca. 10 man per maand worden uitgevoerd.
Iedere groep heeft 2 of 3 groepshoofden die daadwerkelijk de controles en het schoonmaken door hun groep moeten regelen en deze regeling aan Roy Nijkamp door moeten geven.
In december, januari en februari geen controles i.v.m. dan geen/nauwelijks een karpervisser aanwezig.
De volgende personen gaan als groepshoofden optreden:
- vanaf 28-4 + de maand mei: Sander, Roy en André
- juni : Raymond, Bertus + Mirjam
- juli : Stefan en Marcel
- augustus : Romar en Edwin
- september : Davy, Saron en Maarten
- oktober : Jeroen Albers en Bart van Herwijnen
- november : Jan Wijdeman en H. F. F. Poll

Jaarlijkse vergadering:
Aan het eind van ieder jaar wordt er een vergadering gehouden van alle pasjeshouders waarop de gang van zaken etc. besproken zal worden. Tevens verslag kascommissie.
Ook de uitgifte van de pasjes voor het volgende jaar zal tijdens deze vergadering plaatsvinden.
Verder dienen alle HVR formuliertjes op deze avond ingeleverd te worden (verplicht!) en worden de nieuwe HVR boekjes verstrekt.
Indien alles dit jaar perfect verloopt kan in de vergadering van pasjeshouders eind 2004 alsnog besloten worden het aantal pasjeshouders voor 2005 wat uit te breiden.

Met vriendelijke groet,

Aart Lokhorst.

Extra Vergunningsvoorwaarden voor karpervissers die houder van het nachtvispasje ‘Bussloo’ zijn. Daarnaast blijven de normale vergunningsvoorwaarden van de federatie Oost-Nederland t.a.v. Bussloo natuurlijk van kracht (m.u.v. het niet ’s nachts op Bussloo mogen vissen daar dit verbod niet geldt voor houders van het nachtvispasje Bussloo).
Overdag mag iedereen, die in het bezit is van een Grote Vergunning (tenminste tot 1-1-2006), wel op Bussloo vissen.

1 Vissen met meer dan 2 hengels is strikt verboden
2 Vissen is alleen toegestaan op de 24 stekken, gemerkt A t/m X, zie hiervoor het bijgevoegde plattegrondje
3 Visbootje, zonder motor, is toegestaan
4 Verboden om een aanhanger te gebruiken om vismaterialen naar de stek te transporteren
5 Het gebruik van een onthaakmat is verplicht
6 Hengelvangstregistratie is verplicht in het daarvoor bestemde boekje
7 Vistentje (bivvy/overwrap) alleen in een neutrale groene, bruine of camouflage kleur toegestaan. Maximummaat 3,00 m breed x 3,60 m lang
8 Alle overige recreanten mogen geen enkele hinder ondervinden van de pasjeshouders
9 Het is strikt verboden schade aan de flora en fauna toe te brengen
10 Overmatig voeren is verboden
11 Drankmisbruik en lawaaioverlast zijn verboden
12 Kampvuren zijn niet toegestaan
13 Afval dient altijd in het vistentje aanwezig te zijn en niet daarbuiten. Bij vertrek dient het afval mee naar huis genomen te worden of in de daarvoor bestemde afvalbakken bij Bussloo gedeponeerd te worden
14 Onregelmatigheden dienen direct per GSM te worden gemeld aan Roy Nijkamp (tel.0570-651578 of 06-54393515), Davy de Lange (tel. 0570-611005 of 06-48117366) of Aart Lokhorst (tel. 06-51545164)
15 Personen die geen pasje bezitten mogen niet in het vistentje verblijven. Tevens is iedere pasjeshouder ook verantwoordelijk voor de gedragingen van kennissen/bekenden die hem tijdens zijn vissessie een bezoekje brengen. Dit soort bezoekjes zijn vanaf zonsondergang tot zonsopkomst niet toegestaan
16 Het nachtvispasje dient altijd aan de buitenzijde van het vistentje bevestigd te worden
17 Na een geconstateerde overtreding ontvangt de betreffende nachtvispasje houder éénmaal binnen 48 uur een schriftelijke waarschuwing
18 Bij de tweede overtreding volgt inname van het pasje en komt de betreffende persoon tot vijf jaren daarna niet meer in aanmerking voor een nieuw pasje
19 Iedere pasjeshouder dient naast het pasje en deze Extra Vergunningsvoorwaarden ook in het bezit te zijn van de normale vereiste visdocumenten (sportvisakte en ‘grote’ vergunning van de federatie Oost-Nederland)
20 Adreswijzigingen dienen direct aan Davy de Lange of Aart Lokhorst te worden gemeld
21 Iedere pasjeshouder is verplicht zijn deel van de controles uit te voeren, dit op aanwijzingen van de groepshoofden
22 Het meenemen van karper is strikt verboden
23 Alle pasjeshouders zijn groepsgewijs beurtelings verplicht, op aanwijzing van de groepshoofden, één dag per jaar of zoveel tijd daarvoor op die dag nodig is, alle visstekken grondig te controleren op afval, aangetroffen afval te verzamelen en in de daarvoor bestemde afvalbakken te deponeren
24 Vissers dienen, indien zij met de auto komen, vóór 23.00 uur op het gebied aanwezig te zijn
25 Iedere visser dient een schepje bij zich te hebben en zijn behoeften netjes te begraven

Namens de federatie Oost-Nederland, de RGV Holding en de KSN regio Zwolle,

Aart Lokhorst
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

25-05-2004 13:35

Hallo Klaas ,
Er is een goed regelement opgesteld, waar ik toch vraagtekens bij heb.

Oa deze:
Aan het eind van ieder jaar wordt er een vergadering gehouden van alle pasjeshouders waarop de gang van zaken etc. besproken zal worden. Tevens verslag kascommissie.
Ook de uitgifte van de pasjes voor het volgende jaar zal tijdens deze vergadering plaatsvinden.

Is deze vergadering openbaar en is er een al dan niet verplichte roulering in het vergunningsstelsel(ivm nieuwe gegadigden/belangstellenden).

PS dit is geen aanval op de KSN maar wellicht komen er ideen op tafel die ook wij kunnen gebruiken.
Er zijn namelijk ook in onze regio ontwikkelingen gaande betreffende bepaalde wateren.

groet Henk
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-05-2004 13:47

Beste henk en klaas.

ik ben ook erg benieuwd hoe iemand die geen pasje heeft en niemand kent binnen de kring ooit een pasje kan krijgen.

Het zou inderdaad wel een optie kunnen zijn om jaarlijks de pasjes weer in te moeten leveren zodat anderen ook een kans krijgen. de oud eigenaren vd pasjes komen dan weer onderaan in de wachtlijst waardoor er bij weinig interesse voor de pasjes zij weer zeer snel één vd gelukkigen zullen zijn.......

Als door de pashouders wordt overlegd tijdens een vergadering wie er volgend seizoen een pasje krijgt dan is de uitkomst niet moeilijk te raden lijkt me......

gr vincent
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-05-2004 13:52

Henk,

Geen idee verder. Is ook niet aan de KSN. Volgende week is Aart er weer.

Vincent,

Ik ken ze allemaal, maar heb ook geen pas :-)

Als ik mocht gokken? Aart en / of Saron. Lid worden en er regelmatig (overdag) vissen zal ook helpen.



MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

25-05-2004 13:56

Hallo Klaas ,
alvast bedankt voor de info,
groet Henk
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-05-2004 14:00

duidelijk,

heb overigens weinig intenties om er een pas te verkrijgen of te gaan vissen. volg het meer uit het oogpunt wat ons straks hier te wachten staat. Ik ga m'n gezicht maar veel laten zien op m'n favourite wateren, kan ik alvast een pas voor later zekerstellen....... :roll:

Het opruimen deed ik al, controleren ook, met harde hand.....

:lol:

Gr Vincent
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

25-05-2004 14:34

Heren,

Misschien ontstaat nu het beeld dat de KSN alle interessante wateren in Nederland aan het "inlijven" is, het tegendeel is echter waar. Omdat de KSN de meest actieve belanegbehartiger voor karpervissers is, worden wij in geval van problemen vaak benaderd om te redden wat er nog te redden valt. Dat er dan beperkingen en regels worden opgesteld ligt aan de eigenaar/visrechthebbende die nachtvissen alleen nog onder die voorwaarden wil toestaan. Het doel van de KSN is en zal blijven om wateren zo toegankelijk mogelijk te houden voor iedereen. Dat dit niet altijd zal lukken is te danken aan enkele van onze "collega's" die er een zootje van hebben gemaakt.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-05-2004 14:56

Tja, ik zie nu dat Bussloo ineens als voorbeeld voor de toekomst dient. Dit water schept een heel uitzonderlijke situatie en is daardoor niet zo een geschikt voorbeeld.

Ik begrijp de roep om strengere controles. Maar vergeet niet dat de overheid al jaren in de vakantiemaanden controleert op kamperen langs de weg. De aandacht op de waterkant richten is niet zo een probleem. Ze zullen dat echter zonder onderscheid van persoon doen en geen rekening houden met onze wensen. Afgelopen dus met het nachtvissen in een tentje.

Het gaat mij er maar om dat wijzelf preventief gaan werken aan de oplossing van de problemen binnen onze HSV’en. Het pasjessysteem laat zien dat dit kan, met medewerking van diezelfde overheid. Dat vind ik positief. Ik vind elke andere actie die waarborgt dat we onze hobby zonder onredelijke beperkingen uit kunnen voeren ook prima. Ik ken ze alleen niet.

In ieder geval is het niet de bedoeling elite watertjes te creëren voor een aantal bevoorrechte personen. Zo lang die bevoorrechte personen tenminste niet alle serieuze sportvissers zijn die gewoon willen vissen. Met name karpervissers want die vissen nou eenmaal het meest in de nacht.

Dat er zekere obstakels zullen komen lijkt me overigens voor de hand te liggen. Het is anders wel heel erg makkelijk voor willekeurige "toeristen" om met een visvergunning een zo goedkoop mogelijke vakantie in Nederland langs de waterkant te vieren. Hoe moet de overheid dan onderscheidt gaan maken tussen “toeristen” en door de wol geverfde karpervissers die slechts hun vangstkansen willen vergroten?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

25-05-2004 15:13

Hallo Mark

Dat de KSN een actieve belangenbeharterger is ,niets dan lof
Ook ik ben lid mischien iets kritischer.

maar ondermeer in de regels hieronder blijkt uit niets dat de vergaderingen een openbare gelegenheid is en dat de vergunningen rouleren.

En zoals ik al eerder zei,er zijn 100 (schaarse)nachtvisvergunning te vergeven/gunnen.

Jaarlijkse vergadering:
Aan het eind van ieder jaar wordt er een vergadering gehouden van alle pasjeshouders waarop de gang van zaken etc. besproken zal worden. Tevens verslag kascommissie.
Ook de uitgifte van de pasjes voor het volgende jaar zal tijdens deze vergadering plaatsvinden.
Verder dienen alle HVR formuliertjes op deze avond ingeleverd te worden (verplicht!) en worden de nieuwe HVR boekjes verstrekt.
Indien alles dit jaar perfect verloopt kan in de vergadering van pasjeshouders eind 2004 alsnog besloten worden het aantal pasjeshouders voor 2005 wat uit te breiden.

Namens de federatie Oost-Nederland, de RGV Holding en de KSN regio Zwolle

groet henk
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-05-2004 15:21

of door de wol geverfde toeristen die hun vangkans willen vergroten??


een aantal punten die zouden kunnen helpen (en een paar ervan zijn al ingevoerd):

1- geen gebruik van tent, een vakantieganger gaat echt niet een week onder z'n plutje liggen

2- geen openbaar dronkenschap: daar gaat weer een hele berg "karpervissers"

3- nachtvis seizoen verplaatsen: sept-april/mei. Zo kunnen de "toeristen" in het hoogseizoen maar beter een camping opzoeken.

- punt 1 en 3 zijn ook leuk te combineren: hele jaar nachtvissen maar van april tot sept geen tent toegestaan........

4- een duurdere (landelijke, gekoppeld aan grote vergunning) nachtvisvergunning.(met een PASJE!!) en dan heb ik het niet over 10 euro, je hobbie mag wat kosten en zo filter je ook weer wat gespuis er uit. het extra geld kan weer aan controle worden besteed......

5- geen kampeergerei(lees kooktoestellen) toegestaan: vergeet de warme knakworstjes maar!!


er is genoeg te verzinnen, er moet toch iets gebeuren........

gr v
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

25-05-2004 15:53

Ik denk dat een water als Bussloo zeker precedent kan scheppen,als straks het Nederlands Centrum voor Visstand en Sportvisserij een feit is.
Hierdoor zou het weleens onmogelijk kunnen worden om op de pareltjes die Nederland rijk nog vrij of zonder al te veel kosten te kunnen (Nacht)vissen.
Als voorbeeld noem ik de groote visvergunning,ook hier staan (nog)niet alle wateren in en moet je lid zijn van de plaatselijke hsv om in de mooiste wateren te vissen.
Een dure landelijke nachtvergunning is mischien voor werkende onder ons nu nog op te brengen, maar Nederland vergrijst en dan.
groet henk
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-05-2004 16:05

met alle respect,

Ik weet niet of ik na mijn vergrijsingsperiode nog wel met volle bepakking er op uit trek om een nacht te vissen.
eventueel kan er altijd nog een senioren/65+, (oh nee 62+) vergunning verzonnen worden voor de die-hards onder ons?...


Als je nu Nederland vergelijkt met andere landen (daar gaan we weer) mag het allemaal best iets duurder, van de +/-300 euro die ik aan vergunningen uitgeef per jaar is de helft maar voor Nederlands gebruik, en 90% van m'n vissen doe ik toch echt in Nederland!

Ik ben groot voorstander van verhoging van de kosten, als het de Kwaliteit van het vissen in Nederland in stand kan houden!

Nu al lege portomonietus hebbende groet,
vincent
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

25-05-2004 16:43

Beste Vincent. U zegt dat u graag ziet dat kosten van vergunningen omhooggaan, maar realiseert u zich niet dat daarmee niet alleen 'het ongewenste gespuis', maar ook de jeugd de dupe is?
Ik heb persoonlijk een godsgruwelijke hekel aan 'karpervissende' jeugd, die er een absolute *****zooi van maakt, waar ik met pijn in m'n hart langsloop wetende dat deze mensen niet alleen hun eigen, maar ook mijn graf aan het graven zijn!! Maar vergeet niet, dat er ook nog kinderen zijn die hun hobby, passie, serieus nemen! Als vergunningen opeens 250 euro per jaar zouden gaan kosten, dan zouden mijn ouders ook niet meer betalen voor mijn vergunningen, en wat moet ik dan? Dat zijn bedragen die ik niet op kan brengen......

Ik ben zeker voor een oplossing waarbij de 'rotte appels' worden gesorteerd van de echte natuur- en visgenieters, maar deze manier is in mijn ogen niet de juiste!

Misschien is het een idee om controleurs en politie zo op te leiden dat zij ook kunnen zien wie zich wel gedraagt en wie niet!

Mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-05-2004 16:47

Henk,

De eisen zijn voor 90% opgelegd. Meer als 100 visten er toch al niet.

Tja je moet ook een keer ergens beginnen. Gelukkig kan je er ook nog van leren.

MVG

Klaas