50 ponder op de maas

ik denk dat er

Peiling eindigde op 06-07-2004 22:01

meer 50ers zwemmen in nederland dan we denken.
31
44%
meer dan 1 60+ ponder zwemt in nederland
29
41%
een 70 ponder zwemt in nederland.
11
15%
 
Totaal aantal stemmen: 71
rens kop
Berichten: 89
Lid geworden op: 07-04-2004 17:26
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

17-05-2004 22:01

ha mede boarders

een opmerkelijke vangst op de maas. blijft deze trent erin dat er steed zwaardere karpers worden gevangen op grote wateren. of is dit weer een toevals treffer. een combinatie van een zachte winter en paaitijd.

ben benieuwe wat de reacties van jullie zijn op deze vangst

groetjes rens :lol:
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

17-05-2004 22:04

En overal wordt een polletje voor geopend.

Polletje hier, Polletje daar.

Haatsjiew!

Frank

PS. Dit getuigd maar weer wat de grote rivieren zo speciaal maken he!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-05-2004 07:40

Niet alleen de grote rivieren Frank, maar daar hebben we het zometeen langs een van die grote rivieren wel over.

Heb trouwens de middelste keuze aangevinkt.
mark hofman.

18-05-2004 09:31

waarschijnlijk was deze vis al reeds bekend, maar is zijn vangst niet naar buiten getreden en stilgehouden.. zoals bij de meeste dikke vissen

ik kijk niet van op van de vangst op de maas

mark
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

18-05-2004 09:33

Wat mij opvalt is het type visser wat zoiets naarbuiten brengt..

nuf said
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

18-05-2004 09:49

Yippie wat zal het druk worden daar.
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

18-05-2004 11:07

Weet je wat mij opvalt? Dat het zeur gehalte op dit forum heeeel erg omhoog gaat...

We hebben hier last van moraal ridders?

Net als of heel Nederland nu in een keer op de maas gaat vissen... De maas is toch wel een behoorlijk eind, ben benieuwd of dat nu volgende week helemaal vol zit..

Ik kan me voorstellen dat je zoiets niet bekend maakt als je zo'n bak op een putje bij je in de buurt vangt, maar de maas...? Ach ik zie het probleem niet..
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

18-05-2004 12:13

Hoe blij ik ook met zo'n vis zou zijn, ik zou er niet snel de publiciteit mee opzoeken. Lekker voor jezelf (en je vismaten) houden.

Ik denk ook, dat dit niet de eerste keer is geweest dat een dergelijke vis is gevangen op een rivier. Maar niet iedereen komt er mee naar buiten, en terecht lijkt me.

Pascal
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

18-05-2004 12:35

Je zou kunnen zeggen dat de visser voor zichzelf moet uitmaken of hij de vangst in de openbaarheid brengt of niet. Voor collega-vissers die momenteel hun stek nabij de vangstplek hebben voorzie ik echter een toename van de hengeldruk, en da's natuurlijk ook wel iets om rekening mee te houden. De vanger van de 50'er heeft overigens wel geprobeerd om herkenningspunten op de achtergrond weg te halen (zie de groene vage vlekken :D ) maar ik vrees dat zoiets stekkenpezers niet weg zal houden :cry:

Humphrey
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

18-05-2004 14:24

[quote="Humphrey Paap"]Je zou kunnen zeggen dat de visser voor zichzelf moet uitmaken of hij de vangst in de openbaarheid brengt of niet. Voor collega-vissers die momenteel hun stek nabij de vangstplek hebben voorzie ik echter een toename van de hengeldruk, en da's natuurlijk ook wel iets om rekening mee te houden. De vanger van de 50'er heeft overigens wel geprobeerd om herkenningspunten op de achtergrond weg te halen (zie de groene vage vlekken :D ) maar ik vrees dat zoiets stekkenpezers niet weg zal houden :cry:

Humphrey[/quote]Daar ben ik het mee eens.. Ik ben wel van mening om inderdaad de omgeving onherkenbaar te maken/ de vis in een onherkenbare omgeving bv bosjes te fotograferen.

Maar dat moraal ridder geneuzel hier..
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

18-05-2004 14:51

Mannen,

Ik ben zelf tegen openbare stekinfo en ik zou ook m'n vangst stil gehou-
den (denk ik!?) hebben, maar ik kan soms best begrijpen dat je door je
"enthousiasme" word geleid....!
Persoonlijk denk ik dat het erger was, wanneer de stek "exact" was ver-
meld; ik denk dat het nu nog wel meevalt! De Maas is zolang.....en op de foto's word zie je weinig van de stek.....!
Maar kortom; voorzichtigheid hierom trent is altijd geboden.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

18-05-2004 16:34

Lexus, wat is er mis met deze persoon????????????????????????
Wat voor type visser is het dan? Waar baseer je het op?
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

18-05-2004 16:47

Ik ben ook voor het vervagen van de "herkenbare" plekken. Wat ik wel merk is dat vele "karpervissers" wel grote egoïsten zijn. Die man is trots op zijn vis, en wil het laten zien, was er ook zo'n hele heisa rond die 63 ponder die op de nieuwkoopse plassen is gevangen?

Wat een bullshit allemaal, gadverdamme....[/quote]

Dat bedoel ik!
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

18-05-2004 16:48

[quote="Bertil Wielink"]Lexus, wat is er mis met deze persoon????????????????????????
Wat voor type visser is het dan? Waar baseer je het op?[/quote]

En ook vroeg ik me dit af...

Misschien dat 'meneer' een antwoord kan formuleren, kan me er weinig bij voorstellen..
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

18-05-2004 17:02

Fuck'n ongelooflijke bak zeg... prachtig!!!
VAN HARTE!


Bas; hij heeft niks willen weghalen dat is gewoon een vlinderstruik of koninginnenkruid op de achtergrond. het lijkt een vlek dat wel, door het flitsen geeft een plant een gek beeld snachts. Ik begrijp niet wat je bedoelt met drukte op die plaats, je kunt toch helemaal niets zien verder op die foto's, knappe visser die daar achter komt m.i. :o

Lexus; ?????? :cry: :cry:

dan aan de opperzeikerds;
STELLETJE ZEIKERDS... :evil: :roll: :x :cry:
GA toch vissen mannnnnnnnnnn ipv je druk te maken om dingen waar je je niet druk om hoeft te maken, die vent zegt toch niet exact waar ie 'm had, hij geeft niet eens op waar ie woont en dat zegt nog niets... Denk je nu echt dat als iemand ineens op het board staat met een ijsselmeer 40-er dat ik daar boos om zou worden integendeel, dat moedigt de meeste mensen aan die er vissen, een hart onder de riem zeg maar!!! zo van; ja HET kan... en de typetjes die op dit soort info afkomen en er meteen bij zijn, zijn ook zo weer weg mensen, die laten zich heel makkelijk gek maken nmll, dan horen ze ineens weer dat er op het zuigergat een 30-er is gevangen en dan rennen ze daar weer heen, wat een conditie zullen die sukkels hebben zegggg!!??? :o

toch groet hakkert
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

18-05-2004 17:21

Allereerst het moraal ridder gedoe,persoonlijk vind ik dat je met een vis naar buiten toe moet kunnen komen,je bent trots op je vangst en je wil de hele wereld het laten horen en terecht,zoverre niks mis.

De karpervisserij laat dit alleen niet toe en dat is in en in triest

Het probleem is de hordes eikels die op zo'n vangst afkomen,nul punt nul rekening houdend met de plaatselijke vissers,zoveel rotzooi en overlast bezorgend dat het einde van het liedje is dat er een nachtvis verbod komt of nog erger een algeheel vis verbod.
En begin niet te roepen dat dat niet gebeurd want het is in deze contreien al vaker als 1 keer gebeurd(je staat echt heel vreemd te kijken als er op een stuk van nog geen 300 meter maar liefst 27 tenten staan),wat dat betreft ben ik blij dat de vis niet hier uit de buurt komt.

Geen verwijt naar de vanger toe dus,integendeel de vis gun ik hem van harte,het probleem is gewoon de gevolgen van zo'n vangst,hier kan de vanger niets aan doen maar hij kan wel proberen om het te voorkomen.

Moraal ridder ?? als jij dat vind,prima dan ben ik dat,is jouw keuze.

Denk echter als jouw water eens goed verneukt(sorry voor de woord keuze)is dat je er misschien iets genuanceerder over gaat denken.

Misschien gaat het meevallen wat betreft drukte,ik hoop het voor de vanger en de overige vissers die er bezig zijn.

De groeten van Wil de moraal ridder.
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

18-05-2004 17:23

[quote="Raymond Hakkert"]Fuck'n ongelooflijke bak zeg... prachtig!!!
VAN HARTE!


Bas; hij heeft niks willen weghalen dat is gewoon een vlinderstruik of koninginnenkruid op de achtergrond. het lijkt een vlek dat wel, door het flitsen geeft een plant een gek beeld snachts. Ik begrijp niet wat je bedoelt met drukte op die plaats, je kunt toch helemaal niets zien verder op die foto's, knappe visser die daar achter komt m.i. :o

Lexus; ?????? :cry: :cry:

dan aan de opperzeikerds;
STELLETJE ZEIKERDS... :evil: :roll: :x :cry:
GA toch vissen mannnnnnnnnnn ipv je druk te maken om dingen waar je je niet druk om hoeft te maken, die vent zegt toch niet exact waar ie 'm had, hij geeft niet eens op waar ie woont en dat zegt nog niets... Denk je nu echt dat als iemand ineens op het board staat met een ijsselmeer 40-er dat ik daar boos om zou worden integendeel, dat moedigt de meeste mensen aan die er vissen, een hart onder de riem zeg maar!!! zo van; ja HET kan... en de typetjes die op dit soort info afkomen en er meteen bij zijn, zijn ook zo weer weg mensen, die laten zich heel makkelijk gek maken nmll, dan horen ze ineens weer dat er op het zuigergat een 30-er is gevangen en dan rennen ze daar weer heen, wat een conditie zullen die sukkels hebben zegggg!!??? :o

toch groet hakkert[/quote]
als jij goed gelezen had dan hoor je mij niet klagen!

Ik heb er zelf heeeeleeeeemaaaaaaal GEEEEN problemen mee als men met een vangst naar buiten wil komen, ook al is dit op "mijn" water.

Zolang men het fatsoenlijk houd. En dat heeft deze meneer ook zeker gedaan!! En de maas is naar mijn weten behoorlijk lang..(kan in mijn tekst niks ontdekken waarin ik zeg dat dat niet zo is.. dat sommige mensen niet kunnen lezen is niet mijn probleem)

Ja het is inderdaad zo dat er soms hordes 'vissers' op af komen... Daar heb ik hier in de buurt een heel duidelijk voorbeeld van (Hengelo -> Twente -> Twentekanaal).

Voor de rest wens ik er geen woorden meer aan vuil te maken!
Laatst gewijzigd door Bas Goorhuis op 18-05-2004 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
frank van loon
Berichten: 114
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Dongen

18-05-2004 17:24

Helemaal mee een Raymond de mensen die hier voor op de Maas gaan zitten gaan toch op hun bek.
Want dat feit dat er een paar dikke vissen zwemmen wil nog niet zeggen dat je ze zomaar even vangt de maas is niet voor mietjes.

Ik vind dat hij het goed aan heeft gepakt met die foto s.

Alleen mensen bij hem in de buurt zullen hem herkennen en weten waar hij vist misschien.

Ik feliciteer hem van harte hierbij.

En meeloppers ik zou zeggen succes op de Maas.

Groeten, Frank van Loon.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-05-2004 18:42

Weet iemand hoe het met de drukte is gegaan op de ijsel na die 50er vorig jaar???
Het kan zijn dat ik het gemist heb ( ben hier niet zo vaak geweest laatste tijd) maar ik heb er niks over kunnen vinden. Ik denk dat een stekkenpezer op de maas heel stevig in zijn schoenen moet staan wil ie een goeie stek vinden. Ik denk dat er met het naar buiten brengen van dit soort vissen een verschil ligt tussen een plas van 30 hectare of een rivier als de maas. Die vis kan intussen wel 50 km verderop zijn, dat zal de gemiddelde idioot die alleen voor die ene vis komt zich misschien ook nog net beseffen.
Waarschijnlijk zitten dat soort mensen er 2 keer, vangen niet (nouja, brasem of winde misschien) en zijn dan weer weg.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Lesley Ophuysen
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-05-2004 22:46
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

18-05-2004 19:46

Ik wil er nog even op inhaken dat er mensen zijn die er op dit forum reeds 600 berichten hebben geplaatst en het merendeel hiervan is regelrechte onzin.

De Maas is zoals Bas dat beaamd een behoorlijk groot kanaal en zal heus niet zomaar vol zitten.

Als onbekende zou je niet weten waar je gaat beginnen, want zo'n plas water ziet er toch wel indrukwekkend uit.

Natuurlijk zijn er de geijkte HOTSPOT's maar al eens gedacht aan het trekgedrag van een kanaalkarper in het algemeen??!

Ga hier eerst eens wat artikelen over lezen voordat je, een in mijn ogen toch wat serieuser crack forum leek te zijn volspuugt met
PRIET-PRAAT!!!!!! :o

Goede vangst,

Niels
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

18-05-2004 20:25

Lesley, met het eerste kan ik het wel vinden.

Het tweede dat de Maas een kanaal is wordt wel erg twijfelachtig.

Of je ooit artikelen over de Maas gelezen heb. ???

Dan laat je het je broer ondertekenen.

Wat is van dit alles de zin of onzin.

MVG,

Peter
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

18-05-2004 21:39

Lesly of is het Niels?

De maas met een kanaal vergelijken gaat niet op,buiten dat er water in beide staat zijn de overeenkomsten ver te zoeken.
Als je de vergelijkingen haalt uit een boekje zou ik toch eens uitkijken naar een andere auteur :P

Verder moet ik tot mijn spijt toegeven dat ik totaal niet uit je posting kan opmaken wat je nu bedoeld,kan best aan mij liggen maar ik begrijp niet wat je duidelijk wil maken.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

18-05-2004 23:07

vraagje:

Wat schiet je ermee op om het aan de grote klok te hangen dat je een dergelijke vis gevangen hebt? Waar vissen we nu eigenlijk voor?
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

18-05-2004 23:50

Daar heb je gelijk aan, je schiet er niks mee op. Maar dat werd ook niet gezegt. Maar om iemand die het WEL verteld de grond in te trappen cq dood gooien met commentaar..

En nu lijkt het me een mooi moment dit topic te sluiten, volgens mij gaat het allang niet meer over datgene waarvoor het topic was geopent!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

18-05-2004 23:57

Super voor die gozer dat hij deze vis binnen zijn spreidblok mocht hebben, bij deze gefeliciteerd.

Of hij dit wel cq niet wereldkundig maakt is mij om het even, iedereen heeft hier haar/zijn visie in.

Beetje vreemd vind ik sommige reacties wel, ik zal proberen uit te leggen waarom:

Men reist namelijk wel massaal af naar la france om hier op de geijkte wateren te zitten waarvan men door publicatie weet dat er grote vissen zitten en men vaak vraagt om info betreffende deze locatie en het bijbehorend bestand, als hier iemand zich meld met een mooie vis uit nl dan wordt hij door sommigen afgeschoten.

Maar goed blijkbaar begrijp ik er nog niks van :-?
Voor diegene die nu hun **** achterna gaan lopen veel succes op de Maas, ik blijf liever hier en pioneer zelf wel wat rond :)

groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 19-05-2004 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.