Lastig om te beginnen?

Plaats reactie
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

05-01-2002 20:25

Hoi Bart,

Tja lastig eigenlijk komt het er op neer dat we dit forum moeten dopen met geouwehoer dan komt het vanzelf van de grond dus plaats ik voor onze kwo-makkers maar hier en daar een bericht.
Uh, plannen genoeg alleen probeer ik niet teveel plannen meer te hebben de laatste seizoenen omdat te veel plannen niet werken... bij mij...dan ga je tobben en pendelen tussen allerlei wateren..dodelijk!
Uh, Bart zullen we afspreken dat de naam ... niet meer gebruikt wordt op dit board maar ip daarvan gewoon rivier ofzo. Moet je zelf weten hoor maar is misschien een tipje om het er rustig te houden/krijgen...wat een camping was het er dit jaar zeg maar hoorde veel geklaag dus verwacht eig. dat het er dit voorjaar wel weer wat rustiger wordt. toch vrees ik voor het mooie bestand dat er vooral bij pam in het verleden zwom...er is zoveel gekaapt! en daarbij zijn er weer bakken knollen uitgezet als het zo ddorgaat dan ziet de toekomst er voor dat deel van frankrijk slecht uit en wordt het interessanter om in Nederland aan de bak te gaan.

Ksta nu al te popelen dus vandaar mijn bericht bij frankrijk over zuidelijke rivieren-wateren (heb jij suggesties).

Wil het liefst deze maand nog weg!

groeten raymond

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raymond Hakkert op 06-01-2002 21:34 ]</font>
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

05-01-2002 21:07

Hallo Bart,

Ik heb vaste plannen om eindelijk m'n eerst Finse dertiger te gaan vangen of misschien wel een veertiger. Ik weet in iedergeval waar ze zitten. Vorig seizoen ben ik op 26 pond blijven steken, omdat ik die pas laat in het jaar ving. Het komende seizoen richt ik me geheel op dit, voor mij nog vrij onbekend, water. Ik houd jullie wel op de hoogte :smile:

Groeten,

Hans

P.s. Hé hé endelijk kan ik ook smilies maken
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

05-01-2002 21:21

Nu, dan zal ik maar een beetje helpen hier en daar wat tekst neer te zetten.
Morgen ochtend vertrek ik naar een water bij mij in de buurt om de eerste nieuwjaarssessie in te luiden.
Al 5 jaar lang ga ik het eerste weekend van Januari een nachtje vissen om het nieuwe jaar in te luiden. Een grote vuurpijl mee en afzien. Toen ik gister ging voeren was de trailerhelling dichtgevroren maar omdat ik een kanteltrailer heb ben ik daar gelukkig niet aan gebonden. Naast de trailerhelling lag een wak in het kanaal wat direct doorliep naar het grote meer waar ik ga zitten. Ik kon dus precies via het wak uiteindelijk komen waar ik moest voeren.
Leuk is dat dit een sessie word met iemand van die ik op het discussieboard heb leren kennen en waar ik het goed mee kan vinden.
Half Maart staat een internationale sessie gepland op ditzelfde water (wat ik dan hopelijk al wat beter ken) met twee kanjers ook weer van het discussieboard (je doet zo wat kennissen op).
Eind Maart en midden April staan twee keer een weekje Frankrijk op de planning.
Van de zomer moet ik nog een sessie plannen met (alweer een discussieboard gebruiker) "gevlochtenlijnen fan" Pieter om een paar lessen te krijgen in het hoe en waarom gevlochten lijnen (ben er vooralsnog tegenstander van maar zie de voordelen ook wel). Maak me maar gek Pieter.
September en oktober staat een verhuizing gepland dus zal ik weinig aan de waterkant zijn. Misschien nog een weekje Frankrijk?
En tussendoor zal ik zoveel mogelijk tijd steken in het water van morgen. Waarbij ik van de zomer naar een maagdelijke plas ga omdat ik dan het botenverkeer ontvlucht van het grote water.
Nu, ik heb er weer wat tekst bij staan. ik hoop dat er nog niemand bij in slaap gevallen is en ik wens iedereen suc6 bij het verwezelijken van zijn plannen.
groet,
edwin
Gast

05-01-2002 21:21

Hallo allemaal,

Aller eerst de beste wensen voor iedereen.

Nou.. 'k hoop dat 2002 een beter visjaar voor mij wordt dan 2001. Ik ben vorig jaar slechts vier maal weggeweest en maar een handvol karpertjes gevangen.

Heb wel weer zin om een weekje naar Frankrijk te tuffen. Heeft iemand nog een ideetje voor een rustig watertje in Noord-Frankrijk?

Groeten,

Joost
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

05-01-2002 21:43

Rust en Noord......dat gaat helaas bijna niet meer op

gr ray
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

05-01-2002 21:57

Door omstandigheden en het in het najaar vinden van een vriendin is er bij mij vorig jaar ook niet veel van vissen gekomen. Dit jaar moet het anders en probeer ik de draad weer op te pakken. Het mag om mij wel weer voorjaar zijn. Het zal niet zo frequent zijn als een paar jaar geleden, toen was ik vrijgezel en kon ik doen en laten wat ik wou.
Het doel van aankomend jaar is beginnen op een niet al te moeilijk riviertje, met de pen en als de temperatuur stijgt het wat grotere water op te zoeken. De bedoeling is om rustig wat uurtjes aan de waterkant te vertoeven en lekker mijn visjes proberen te vangen.
Vissie kump zo!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-01-2002 22:04

Zit je toch mis, Raymond. Rust en Noord Frankrijk is zeer wel mogelijk!
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

05-01-2002 22:44

Hier zal ik dan ook nog maar iets zetten zeker.

Ik ga het hele jaar door de grindplas bij mij in de buurt proberen leeg te vangen. Alhoewel ik er dit jaar geen enkele heb gevangen op dat grindgat.
In de zomer ga ik 2 weken naar de Gavers in Geraardsbergen, waar ik hoop mijn record te verbreken.
Raymond van Keerberghen
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Dordrecht

05-01-2002 22:44

Dat is inderdaad waar Aart. Ook in het noorden van Frankrijk zijn nog genoeg wateren waar het nog redelijk goed en rustig vissen is. Zelfs het gebied rond de Moezel bervat locaties waar weinig vissers komen maar goed, je moet deze wel zoeken. Voor diegene die een beetje inzet toont en gewoon eens een strategie op een onbekend water toepast kan het best eens een mooi jaar (jaren?) worden. Investeren is oogsten.

Voor wat betreft mijn jaarplanning:
Op een niet nader te noemen groot meer in Frankrijk ben ik een en ander van plan...haha.. en Italie natuurlijk. Daarnaast nog wat weekenden naar wat (onbekendere locaties) in het noorden van Frankrijk en meer vissen in Nederland.Ik heb er zin in!

Heren van de redactie, board ziet er goed uit. Mijn complimenten.

Groeten,

Raymond van Keerberghen.
Paul Kuijten

06-01-2002 00:09

Ik ga naar Frankrijk yes yes yes. Naar het er nu uitziet op een rivier. Moet nog een hoop uitzoekwerk doen daarvoor. In Nederland wil ik in het najaar de Lek aanpakken, de rest staat nog een beetje open. In ieder geval geen kleine cultuurwatertjes, daar heb ik vorig jaar zo onwijs geen plezier gehad.

Groeten Paul
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

06-01-2002 01:12

Ik heb dit jaar nog geen echte planning staan, alleen ideeën. ik begin maar es zo rond maart....mede omdat mij winterstek al vroeg afviel omdat ik mijn target ving. voor het voorjaar de lokale zandafgraving maar eens aanpakken, een moeilijk water met een klein bestand. verder natuurlijk weer het twentekanaal, voor het nachtjes maken, iets wat op de zandwinplas niet mag.... en regels zijn regels, er is al genoeg verknalt in de voorbije jaren.
verder voor het af en toe vangen van aantallen heb ik nog een aardige stadsgracht in gedachten, waar ook wel mid 20 haalbaar moet zijn. buitenland zit er dit jaar voor mij niet aan, maar ja, ook in nederland zwemmen grote vissen.

allen een goede vangst in 2002,
groeten Da FoX
Gebruikersavatar
Henk Jan Borghuis
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

06-01-2002 14:40

Tja, hopelijk brengt 2002 wat meer vis dan 2001. Afgelopen jaar was niet echt een succes jaar.

2002 moet het jaar worden waarin het vissen eens echt goed wordt aangepakt. Ik hoop dit jaar mijn rijbewijs te halen, waardoor ik wat makkelijker naar de waterkant kan. Als ik zo eens terugkijk op de vijf jaar dat ik op karper vis, dan is het eigenlijk huilen met de pet op. Oke, ik heb al redelijk wat vis gevangen, m'n eerste dertiger was twee jaar geleden al een feit (eigenlijk veel te snel), ik heb mooie jaren meegemaakt, maar de laatste twee jaar gaat het gewoon niet lekker. In de beginjaren ving ik nog meer dan nu. Oke, ik viste de eerste drie jaar wel meer, maar je moet toch ook leren. Als je zo eens kijkt hoe ik het altijd heb aangepakt, dan denken velen van: Logisch dat 'ie zo weinig vangt. Nooit echt gekeken hoe de bodem was, welk jaargetijde, waar die vis nou daadwerklijk zat. Voorvoeren was meestal teveel werk. Vorig jaar 1 week het goed aangepakt en meteen 8 vissen.

Dit jaar dus een nieuwe start. De eerste maanden concentreren op de Regge, een klein riviertje in de buurt. Een paar keer vissen op wat andere watertjes in de buurt. Als ik dit jaar mijn diploma haal en mijn rijbewijs moet ik maar eens gaan kijken waar in de buurt van Groningen, want daar wil ik gaan studeren, ik het beste kan gaan vissen. In de voorjaarsvakantie en zomervakantie waarschijnlijk naar een recreatieplas om daar te vissen. Voor de rest zie ik het wel. Gewoon hard werken voor die vis, dan moeten ze vanzelf komen. Zo heb ik vorig jaar iets van 150 gemaakt op de Regge en pas na 120 uur kwam de eerste vis er uit, wat tevens ook de laatste was.

We zullen wel zien wat 2002 brengen zal.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

06-01-2002 15:30

Aart en Raymond,

Moet toegeven ben het meer met jullie stelling eens dan die van mezelf als ik het nog een keer zo bekijk...tis maar net waar je heen gaat dat is zo.
En als ik even terug denk aan een aantal jaartjes terug ben ik in het Noorden heel wat schoons tegen gekomen tijdens pionier vakanties waar ik nog niet aan toe ben gekomen...alleen ik hoop dat het er nog net zo is als toen..neem Lac de veilles Forges, liep daar eens omheen (toch gauw een tippel van een kleine 20 km, ja de langste route dan, daar verkeken we ons op mijn volschub en ik) een jaar of 5 geleden...werkelijk een paradijs en wist toen nog niets van het bestand EN GEEN tent te bekeken oh oh was ik er maar meteen aan begonnen want toeval het jaar erna was het al een camping aan de oever!!!!!! En toen kwam ik er ook achter waarom mijn watersense zo aan het borrelen was toen ik het water snuifde die 6 jr terug...er zwommen ware giganten daar!

Maar ja zo gaat dat.
Maar er is idd nog zat te beleven.

Groeten Raymond
Timmy Appeltans
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kersbeek-Miskom - Belgïe
Contacteer:

06-01-2002 16:51

Ik heb vorig jaar me met te veel wateren bezig gehouden en daardoor zijn de vangsten ook naarvenant geworden. Dit kwam ook omdat ik voor het eerst op een kanaal ben gaan vissen tijdens de laatste maanden van jaar. Ik zat er vanaf oktober bijna iedere week 1 dag. Een groot nadeel natuurlijk dat ik had is dat nooit 's nachts ben geweest. Maar ja, dat was mijn eigen keuze. Gedurende deze tijd heb ik er slecht 2 gevangen. Wel beide 20 ponders. Natuurlijk als je het niet probeert zul je het nooit leren hé. Wat mij wel een beetje is gaan tegen steken is dat ik steeds bij 45min. moet rijden om aan het kanaal te komen. Daarom heb ik me voorgenomen om volgend jaar het wat dichter bij huis te gaan zoeken. Waarschijnlijk wordt het een plas, niet echt heel groot, waar ik van weet dat er een paar heel mooie karpers opzitten. Ik ga mij erop toeleggen om deze zien aan de haak te slaan.
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

06-01-2002 17:39

2001 was echt een minder jaar wat vissen betreft. Door drukte opschool heb ik nauwelijks kunnen vissen.

Komend jaar probeer ik mijn oude recordvis terug te vangen, maar nu hopelijk op 30+ pond
Verder ga ik enkele kanalen in de buurt serieus bevissen (met drie hengels, wat dat mag nu!).

Suc6

Martijn
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

06-01-2002 17:52

Beste allen

Na zeer weinig gevist te hebben afgelopen jaar wil ik dit jaar weer meer aan het water zijn. De illusie dat ik dit jaar beter zal vangen(uren voor een grote vis) heb ik niet, maar lekker vissen, dat wil ik wel. Ga dit jaar veel naar france. Lekker genieten van de rust daar(en dat stokbrood). Ik wens eeieder een supertijd dit jaar, en veel plezier.

MVG

Roger Feijen
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

06-01-2002 23:30

Voorjaar 2002 (dus vanaf eind februari) of begin maart bij aardige temperatuur op groot water vissen (haringvliet).
in maart 2 weken naar Cassien in La France!!!
de rest v/d tijd, een beetje switchen tussen 2 wateren en medio oktober voor 3 of 4 weken op een ander water vissen. Al met al, met 10 vissen ben ik zeer tevrede.
Roel van den Broek
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Roosendaal

07-01-2002 00:15

Hoi allemaal,

Vorig jaar een klote seizoen gehad wegens familie omstandigheden. Wat we dit jaar natuurlijk proberen in te halen.

Dit jaar ga ik het een en ander eens lekker omgooien, allereerst ga ik mijn eigen mixen samenstellen voorheen gebruikte ik 50/50 mix.
Ten tweede ga ik een kanaal bevissen bij ons vlakbij waar ik eigenlijk nooit veel aandacht aan gegeven heb, ook ga ik het op het hollands diep proberen.

Ook heb ik een water gevonden waar de populatie nagenoeg geen boilies kent (iedereen vist er met mais want op boilies bijten ze niet, jaja) redelijk maagdelijk dus wat boilies betreft, mijn plan is dus om daar eens verandering in te gaan brengen.

Ik hou jullie wel op de hoogte.

iedereen een vis en vangstrijk 2002 toegewenst en nou maar hopen dat je verwachtingen overtroffen worden.

MVG Roel
Ramon Kuipers
Berichten: 66
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Oldenzaal

07-01-2002 12:32

Hallo medevissers,

Mijn planning voor dit jaar is nu een keer serieus wateren aan te gaan pakken waar de kans bestaat op een zware vis en niet meer te blijven hangen op die zogenaamde karperputten.

Tevens ga ik dit jaar voor het eerst naar Frankrijk,lac D'aiguebelette, en hoop om hier in ieder geval mijn eerste franse vis te vangen.

mvg,

Ramon
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

07-01-2002 18:38

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Roy Alofs op 2002-10-19 02:28 ]</font>
Roel van den Broek
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Roosendaal

07-01-2002 19:49

Je ziet het niet meer zitten?????
Hoe dat zo??

MVG Roel
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-01-2002 09:02

Planning.....

Vooralsnog doorvissen op de plaatselijke zandafgraving voor 1 nachtje per week en als de dagen weer wat beginnen te lengen en de temperatuur weer wat stijgt, eind maart, een voercampagne met mini's opstarten op een park in de buurt. Ik draai me nu dus 4 avonden per week een slag in de rondte aan 10mm boilies! Verder concentreren op de zandafgraving tot het te druk wordt met andere karpervissers en daarna zien we wel.
Tevens proberen om in het voorjaar/zomer met de pen/drijvend nog wat karper te verschalken in kleine slootjes.

Groeten
Paul
Mark van der Made
Berichten: 39
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

08-01-2002 10:31

Planning:

nog meer te gaan genieten van het karpervissen!! is dat mogelijk? weet ik niet maar ik ga het wel proberen!

groeten mark
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

10-01-2002 16:15

Ik ga dit jaar om te beginnen 10 dagen naar frankrijk. Eens kijken of dat iets leuks te brengen heeft. En verder ga ik me richten op vijvers in de buurt. Met misschien nog een enkele 2 of 3 daagse sessie op een kanaal.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

06-12-2004 15:03

ja
Plaats reactie