een dipje en dan.....

Plaats reactie
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

03-05-2002 01:04

je hebt een redelijk seizoen achter de rug en bij aanvang van het nieuwe seizoen heb je plannen. Nu blijkt alleen dat alles mislukt, simpelweg K.U.T., tientallen blanks later en een paar visjes heb je steeds minder zin om op de betreffende wateren weer te gaan blanken. Om nu op een knollenputje te zitten is ook nie echt een optie, omdat je dat al zolang hebt gedaan en je hier gewoon geen plezier meer uit haalt.

Hoe gaan jullie met zulke gigantische tegenvallers om???

met Vr Gr
Niels
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

03-05-2002 03:18

Een dipje heeft iedereen wel eens,ik vis zelf alleen nog maar op de IJssel dit doe ik nu een jaar of 6/7 . Je hebt nachten erbij dan kan het niet op,maarik heb er ook jaren bij dat het om te janken is. Het is dan altijd wat Hoog water, slecht weer, mensen op je stek (duitsers) ga zo maar door .Ik heb wel eens 18 nachten geblankt(ik vis er zo'n 45)dan heb je het helemaal gehad,dan wijk je uit naar wateren waar je weer veel vangt,dan is het ook na 3 nachten en 20 vissen verder ook bekeken .Voor mij is het dan zo ik wil weten waarom die vis het niet doet.Ik weet dat mijn boilies goed zijn,mijn systeem is goed,ik op 3 normaal goede stekken gevist,je weet het soms niet,het licht niet altijd aan ons zelf,gewoon doorzetten.IK heb dit veel mee gemaakt en op eens gaat het voor de zon WAAROM???? Verleden jaar 6 vissen boven de 30 p en 1 boven de 40 in een paar weken tijd.Hoe dit komt ??? Als je het jaar erop terug komt is het waarschijnelijk niks. Maar ja dit is ook weer het mooie ervan,als altijd maar vangt gaat de schik er ook vanaf.(of ze moeten wel heel dik zijn)
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-05-2002 05:35

Niels ,

Tegen zulke dips is er maar 1 remedie en dat is gewoon doorzetten.Als je maar volhoud dan zal succes vroeg of laat je deel zijn.Pak eventueel tussendoor eens een wat makkelijker water om de hengels weer eens krom te krijgen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-05-2002 08:08

Ray, ik kan geheel met je meegaan.18 nachten blanken van de 45 is op de IJssel een heel normaal verschijnsel. Heeft niets met je boilies etc. te maken. Het verhaal is gewoon simpel, de vissen blijven trekken op deze rivier, je vangt als ze 'toevallig' op je stek zitten of daarlangs komen als je er zit te vissen. Zo niet: blank!
Alleen ga ik nooit ergens anders vissen (m.u.v. Frankrijk dan) dan op de IJssel. Wie het geduld voor dit soort visserij niet kan opbrengen (zijn de meesten, want er komen niet meer maar minder vissers hier op de rivier) moet gewoon in ander gemakkelijker water gaan vissen.
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

03-05-2002 13:42

Ik zit nu dus al op 6 nachten en een stuk of 15 avonden. En dan elke keer vooraf 3 dagen voeren of meer. En dan pas 2 visjes, dan word het gewoon niet leuk meer. Maar ik doe nu ff een paar dagen rustig aan en ga het na het weekend maar weer es een nachtje proberen dan. In ieder geval veel particels voeren zodat ik dan maar in ieder geval een brasempje vang ofzo.

Niels
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-05-2002 09:51

De aanhouder wint Niels.

Je kunt het ook anders bekijken. Als je al lang op een water bezig bent en de nodige blanks hebt gehad wordt de waardering van het vangen alleen maar groter. En dat vangen komt echt wel.

Bart
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

04-05-2002 19:12

Awel, ik heb vorig jaar verschillende stekken een nachtje bevist met een drie dagen op voorhand beginnen te voederen. Maar in al die nachten heb ik geen enkele vis kunnen verschalken.
Maar op zo een momenten denk ik er gewoon niet aan en zie ik alleen het mooie en hoop ik dat het het volgende seizoen maar beter wordt. Zo kom ik er doorheen.

Groeten piotr
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

04-05-2002 19:48

Vooral bij targetvissen is het juist super om naar de climax toe te vissen.. blanken en afzien en twijfelen en dan plots ligt de vis van je dromen in je net..

Dat gevoel wat je dan hebt dat is zo gigantisch, die bevrediging en voldoening, alle moeite is vergeten, je doel is bereikt..
Als je daaraan denkt dan maakt een beetje blanken niet zo veel uit..

Gewoon doorgaan.

Vr.Gr.

Bertil
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

04-05-2002 19:55

Af en toe een flinke dip houd je scherp. Als je nooit een dip kent, ga je langzaam op automatische piloot vissen en dan gaat de uitdaging verloren.

Als je af en toe eens een mindere periode hebt of een portie pech, leer je de mooie momenten nog meer waarderen.

Als er nooit winter was, zou ik nooit van de lente en zomer genieten zoals ik dat nu doe.
Vissen is net als in het leven, ups en downs.

MVG, Mark
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

04-05-2002 23:40

Bekijk het van de andere kant, wat ook 'dodelijk' kan zijn voor je motivatie of scherpte is als je dagen of weken op een roze wolk drijft door de vangst van een bak. Vorig jaar is me dat dus overkomen, totdat ze me gingen bellen waar ik in hemelsnaam zat? Oh ja ik was karpervisser, laat ik weer eens naar het water gaan...wanneer je heel vroeg in het jaar een bak vangt of een target behaald (ben zelf geen target visser maar goed ieder zijn meug) dan heb ik (en vele ander ook denk ik) de neiging om het een paar versnellingen lager te gaan doen...wat je absoluut vissen kost!
Dit seizoen is het weer knokken geblazen en de blanks stapelen zich ook bij mij op, nog even en mijn PB gaat eraan (qua blanks welteverstaan en die staat op 11...Aart ik ken dat bij mij was dat op het Zwarte meer...de bocht om bij de IJssel maar dat hoef ik jou niet te vertellen)

voorall doorgoan zou Berry zeggen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raymond Hakkert op 2002-05-04 23:43 ]</font>
Plaats reactie