Rokende karpervissers....

Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

12-03-2004 14:24

Beste vissers,



Tijdens het wachten op die ene dikke vis smaakt een shaggie of sigaretje best lekker......
Als we passief achter onze hengel zitten, of we letten op het pennen dat hopelijk onder gaat dan smaakt een sigaretje best lekker, toch?
Als ik zo eens rondkijk zijn er best veel (karper) vissers die roken...... :-?

Valt jullie dit ook zo op??? :roll:


Met (ook) rokende groeten,

Koen
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

12-03-2004 14:37

Beste Koen,

Valt mij niet op, rook zelf niet.
En de meeste karpervissers waarmee ik vis ook niet.

Mvg

Alex Poot
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

12-03-2004 14:58

Koen,

Dat was mijn maat en ik ook opgevallen.
Alleen niet alleen roken,maar ook blowen en bier drinken was ons zeer opgevallen. :) Mvg Danny
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

12-03-2004 15:21

Koen,

als ik wacht op die run dan vind ik het altijd ontspannend om ff te roken.
meestal is dat een sjaggie maar ook soms als ik een nachtje ga een jointje en natuurlijk hoort er in de zomer een koud biertje bij.
verder de meeste mensen waarmee ik vis die roken ook, ken bijna geen mensen die niet roken en toch vissen. maar ik weet wel dat er genoeg zijn.

later jos
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

12-03-2004 15:23

Ik rook zelf ook niet. Danny, dat jouw jointjes roken en bier drinken ook was opgevallen, dat valt bij mij jammer genoeg ook weleens op. Dat groene spul roken en bier drinken gaat meestal gepaard met een boel kabaal, waardoor deze vissers het nachtvissen voor anderen verpesten. Moet eerlijk zijn dat ik zelf ook wel graag een biertje drink, maar vissen gaat toch wel voor. En drink bier met mate, zoals iedereen hier op het forum doet.

Groeten Rick
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

12-03-2004 15:35

Rick,

waarom is het gelijk een kabaal als iemand een jointje heeft gerookt of een biertje heb gedronken. dat heeft diegene nog altijd zelf in de hand, als diegene een serieuze karpervisser is dan zal hij niet zo gauw herrie schoppen.
als ik met een paar vrienden ga karperen, maak ik van te voren afspraken over herrie en troep enz. ongeacht het alcohol/drugs gebruik.
en als ze zich daar niet aan houden slapen ze in een andere tent.
verder weet ik dat meer mensen bij mij in de buurt zo handelen.
Later Jos :roll:
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

12-03-2004 16:03

Heren,

Roken tot daar aan toe maar dat Jointjes en Bierdrinken in verband wordt gelegt met karpervissers vind ik toch echt te ver gaan. Dat is nu precies het probleem waardoor we de meeste problemen krijgen met eventueel omwonende en waarop algemene plaatselijke verordeningen worden uitgesproken!

Er zitten twee karpervissers, daar staan een hoop vrienden omheen te blowen en te zuipen, de buurt ziet dit en wie zijn dus uiteindelijk de gedupeerde, juist de karpervissers. Dit is niet overdreven en gaat sneller dan je denkt!

Ik vind deze topic dus ook absoluut niet thuis horen op een KarperForum!

Bart
Gebruikersavatar
Niels Wijermars
Berichten: 60
Lid geworden op: 20-06-2002 02:00

12-03-2004 16:10

Ik heb niks tegen een jointje roken en een biertje drinken ook niet. Hangt er een beetje vanaf hoe het gaat.

Kijk als ik in mn eentje zit te vissen en ik rook er eentje en ik drink twee biertjes (meer neem ik eigenlijk nooit mee) dan zal niemand dat merken en er al helemaal geen last van hebben.

Maar als het idd zo is dat er een groep (sorry, meestal jonge) gasten staat te blowen en te zuipen dat het een lieve lust is en er liggen toevallig ook nog een paar hengels in het water, dan kan ik me daar ook wel aan ergeren. Dat heeft met vissen niks meer te maken en dat zijn meestal de gasten die het voor anderen verpesten en die ook nooit hun zooi opruimen enz. enz.

Zit wel een groot verschil in lijkt me zo. Bovendien vind ik het wel belangrijk hoeveel je drinkt en rookt. Lijkt me handig dat je snachts nog wakker wordt en met goed fatsoen een vis kan landen en alles wat daarbij hoort.

Niels
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

12-03-2004 16:17

Jos, ik zeg ook niet dat iedereen zo is, en ik kijk ook niet iedereen erop aan. Maar bij een water waar ik eerder veel viste gebeuren dit soort dingen regelmatig. Jongens die de struiken aan het vernielen zijn, omdat ze denken dat ze een kampvuur moeten bouwen. En als de controleur komt en zegt dat ze het vuur uit moeten maken nog een grote bek geven ook, waardoor de controleur de politie moet inschakelen. Dit vind ik dus allemaal niet nodig en erger me er ook mateloos aan. Vandaar dat ik nu op wateren vis, waar bijna nooit karpervissers komen. Lekker rustig van de natuur genieten en het is mooi als ik een visje mee pak.

Groeten Rick.
Laatst gewijzigd door Rick Nijland op 12-03-2004 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

12-03-2004 16:17

Ik ga niet voor niet elke 1 a 2 maanden naar Frankrijk, laat ik dan toevallig langs een van die 4 tankstations komen in Luxemland :wink:

Trouwens, wat ook super is is "pain de la maison" bij het shell tankstation net na de Franse grens, zeker proberen :lol:

mvg

Bart
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

12-03-2004 16:27

Ik rook niet, en drink sporadisch eens een blikje bier aan het water. Dus
eigenlijk nooit aan het water!
Waar het probleem eigenlijk schuild (ook al doe je het met mate), is de
omgeving. Ook al zou je maar 1 a 2 biertjes drinken, men maakt er al
gauw van dat je de ene naar de andere op drinkt! En zo komen de roddels
in de wereld. Dus wil je met MATE een biertje drinken aan het water, heb
ik echt niets op tegen, maar doe het wel uit het zicht van anderen! :wink:
Want "wat het oog niet ziet wat het hart niet deerd"!

Tot slot: Veel mensen roddelen nu eenmaal graag, en een praatje over
iemand is zo opgezet. Ook al is er haast niets van waar, mensen lullen nu
eenmaal graag! :)

groetjes Benny
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

12-03-2004 16:54

Tja het komt dus iedereen wel bekend voor dat een hoop gasten het voor andere SERIEUZE karper vissers verzieken,in heel nederland gaat het zo.
Het begint meestal dat er een paar van je vrienden komen kijken bij het vissen(vooral in het weekend),die zien vervolgens dat je een leuke vis weet te vangen,en ze genieten(net als bijna elk ander mens)van de mooie natuur.
Vervolgens worden ze op hun mobiel gebeld nodigen ongevraagd nog meer mensen uit,die vervolgens al zwaar beschonken en knetterstoned op de stek ariveren.
Op dat moment heb je de wat nuchtere mensen bij jou staan,en onstaat op een andere plek aan het water een groepje debielen die denken dat er een feestje aan de gang is aan de water kant,met eenauto erbij met natuurlijk de nodige muziek instalties,of gewoon een draagbare stereoset.Vervolgens kan je net zo goed gaan inpakken want vangen doe je dan toch niet meer,en je moet nog oppassen ook dat ze niet over je rodpod of degelijk struikelen!En als het jou kenissen niet zijn,zijn het de kenissen van die gozer van de overkant wel!Ik zeg niet dat het altijd zo gaat,GELUKKIG niet,daarvoor ben ik naar water verhuisd waar ze me toch niet kunnen of weten te vinden,maar als op een water zit te vissen midden in je dorp/stad dan gaat het dus vaak wel zo.HELAAS!
En wat er vaak ook nog eens gebeurd is,een van die gasten koopt een hengel een beetverklikker en 2 steuntjes,en gaat vervolgens ALLEEn in de zomer elke vrijdag avond op dat zelfde water zitten vissen,met een hele dikke toeter en een laading bier,om vervolgens niet naar ze hengel tekijken maar de nieuwe scooter van een ander die daar flink in het gras staat te maaien!Nou dat is dus absoluut geen goede zaak.Want zo worden onze vrienden(karpers)slecht of niet goed behandelt.Denk maar aan papagaaien bekken,litekens en andere zaken.
Ik denk dat er een hoop wateren zijn in Nedreland waar dit vaak het geval is,daarom nodig ik iniedergeval alleen mensen uit bij het vissen,waarvan ik zeker weet dat ze hersens hebben,en vertel zoiezo niet waar ik zit of heb zitten vissen.Al is het alleen al om dat soort dingen tegen te gaan,want inderdaad zo word het dus voor ons serieuze karper vissers verziekt!Zo dat is er ff uit!Met vriendelijke groet Danny Schaltin
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

12-03-2004 17:41

Bart Janssen schreef:Heren,

Roken tot daar aan toe maar dat Jointjes en Bierdrinken in verband wordt gelegt met karpervissers vind ik toch echt te ver gaan. Dat is nu precies het probleem waardoor we de meeste problemen krijgen met eventueel omwonende en waarop algemene plaatselijke verordeningen worden uitgesproken!

Er zitten twee karpervissers, daar staan een hoop vrienden omheen te blowen en te zuipen, de buurt ziet dit en wie zijn dus uiteindelijk de gedupeerde, juist de karpervissers. Dit is niet overdreven en gaat sneller dan je denkt!

Ik vind deze topic dus ook absoluut niet thuis horen op een KarperForum!


Bart
.

Bart,

Ik heb deze topic niet voor niet bij "Koffietafelpraat" neergezet......
Kan geen kwaad in mijn ogen om zo'n topic te openen als dit.... :P
Een biertje drink ik ook wel eens aan de waterkant en over die jointjes, dat moet ieder voor zich weten....
Om jointjes en biertjes=rotzooi trappen gelijk over 1 kam te scheren vindt ik ook een beetje ondoordacht.... :wink:
Als je een biertje of een plantje rookt met mate kan het in mijn ogen niet kwaad zolang je geen herrie schopt of ongein uithaalt!

Waar ik met deze topic op doelde was normale tabak en geen plantjes rokerij!
Hopelijk kan het weer hervat worden met positieve postings!
Bij deze heren! :)

MVG Koen
Laatst gewijzigd door Koen de Been op 12-03-2004 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

12-03-2004 17:41

Tis me opgevallen dat ik veel meer sigaretten rook als ik vis. En als ik dan aant drillen ben MOET ik 1 tje opsteken :P , kweenie , da is dan gewoon " de top " .

maar wel ongezond...


greetzzz
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

12-03-2004 17:59

Heren het is weer gezellig onder het genot van een peukie en een biertje !!!!!!!!!

Ik drink zelf niet en ben al weer twee jaar gestopt met roken !!!!!!!!

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

12-03-2004 18:04

Koen,

Daarom zei ik, het roken tot daar en toe. Ik doelde eigenlijk meer op de Jointjes en de biertjes.

Groet,
Bart
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

12-03-2004 18:14

Ja Koen dat kan wel dat je daar op doelde,over het roken.Maar ja van het een komt het ander,en ja ik vind het belangrijk het te zeggen hoe het vaak gaat over mensendie het voor ons verzieken,dan kunnen de beginnend karper vissers er iniedergeval rekening meehouden.
En je hebt zeker gelijk dat je best een paar biertjes kunt drinken en een jointje erbij,ben er zelf ook niet vies van,alleen wel zo dat je wel met vissen bezig blijft op een normale goede manier.En trouwens ik rook zelf niet,misschien een enkele keer voor de gezelligheid :lol: .Greetz Danny
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

12-03-2004 18:55

Ja mij valt het zeker op in me woonplaats, maar ik vis daar als enige met me maat van 16 jaar, hij rookt ook, stomme lul dat tie is :evil: .
De andere vissers die daar zitten zijn allemaal een jaar of 20 of nog ouder, en ja daar rookt een groot deel van.
De jointjes vliegen ook voor bij de neus, doe het zelf niet meer en roken ook nie.
Het is echt slecht voor je, maar weten jullie al als het goed is.
Over het bier gesproken valt dat nog wel mee op een paar enkele na die nog wel eens een kratje achter de strechter hebben staan.
Alleen wat de meeste zeggen tegen mij dat ze hebben besloten om niet zoveel bier meer mee te nemen tijdens het vissen omdat het anders fout gaat, ik vind dat ze dat zeker moeten doen. Een biertje of 2 oke maar kratten vind ik tog ook te gek worden.


mvg,

Robert.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

12-03-2004 18:59

Hallo,

Ik ben nu ruim 2 maanden gestopt.
Maar ik weet nog goed hoe ik lekker over het water uitkeek met een sigaretje in de knuist. Heerlijk.
Op z'n tijd een jointje...heerlijk.

Bier drinken bij de vleet.
Maar tijdens het vissen? No Way!!
Tijdens het pennen heb je volle concentratie nodig!

1 keer gevist, 's morgens na een stadsfeest, een mooie aanbeet, te laat, de slip te strak, lijnbreuk.

Nooit weer......

Meer Koen..hoewel ik ben gestopt met roken en er van genoot.....ik kan nog steeds met een rustig gevoel over het water uitkijken. Ook zonder een peukie tussen de knuisten.

Tabeee

Koen
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

12-03-2004 19:10

Inderdaad Koen' en vooral dat peukie na het terug zetten van een dikke vis ........ Maar ja nu twee jaar gestopt en echt geen spijt , en geniet er nu ook van ......... :P

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

12-03-2004 19:19

tjah ...

Das het verschil...
Ik vang nooit dikke vissen ;-)

tabee
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

13-03-2004 00:53

Heerlijk een pilsje aan het water (mits koud) na een gevangen vis, sigaretje erbij en ff helemaal genieten!!
je kunt ook overdrijven, 1 pilsje op een nachtje vind ik wel genoeg. Weekje frankrijk kan ik er natuurlijk ook niet van af blijven maar echt MET MATE!!
Blowen, snuiven..... Nee sorry, nix voor mij, drink wel een retbull als ik echt wakker wil blijven :P
Dat iemand een jointje opsteekt heb ik geen moeite mee hoor. Maar zoals eerder gezegt, die persoon moet het zelf in de hand houden!! Helaas kom ik hiet nog altijd mensen tegen die met zijn 5en een weekendje gaan vissen (ook op mijn thuiswater :-? ) en dan flink lopen blowen en bier zuipen. en alsof het niet genoeg is een kampuurtje erbij. Echt waardeloos vind ik dit.

(koffitafelpraat mag je wat mij betreft ook dingen plaatsen die helemaal niets met vissen te maken heeft! kijk maar naar wat andere topics!)

Misschien een rare vraag: Is roken voordat je het aas aanbrengt slecht (kwa geur aan de boilie die de vis moet pakken)???

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

13-03-2004 10:54

Heren zelf rook ik niet (daar ben ik blij om ook het scheelt een hele hoop centen!)
Maar op z'n tijd een biertje dat gaat er wel in ik neem nooit meer dan 2 biertjes mee (voor 1 nachtje dan he 2 nachtje's is dan 2 biertjes en ga zo maar door :wink: )
Maar zolang we het met mate doen kan eht geen kwaad en wat al werd gezegd doe het zoveel mogenlijk uit het gezichtsveld van een ander anders is de roddel al snel gemaakt ja !
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

13-03-2004 12:09

Voor mij is een sigaret een moment van rust, vooral als ik ga voeren. Menigmaal buikpijn krijgen, gewoon van de zenuwen, als je aan het voeren bent, en denkt aan de grote karpers die er misschien wel, of waarschijnlijk niet jouw bollen zullen opslurpen. Die sigaret maant mij tot kalmte, de kalmte die ik zo nodig heb omdat ik mezelf vaak genoeg voorbij ren met ideeën en taktieken.

Voor mij is een sigaret een moment van bezinning, als ik vanonder mijn oval over het water tuur, zoekend naar karper activiteit, stiekem hopend dat ik de visarend weer mag volgen in zijn eeuwige jacht naar voedsel.

Voor mij hoort een sigaret er gewoon bij, het voegt voor mij wat toe aan mijn visserij. Blowen, zuipen etc. daarentegen, dat doe je maar lekker in de stad of thuis, maar niet langs de waterkant.

mvg
stefan
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

13-03-2004 12:56

Ik ben zelf ook een aantal jaar gestopt, maar als je vismaat een sigaretje oopsteek tijdens het vissen krijg ik er ook wel trek in. Ik weet niet wat het is maar het heeft iets meer ontspanning. Maar ik kan er gelukkig afblijven.

Groeten Rick.