Vismaten.....

Plaats reactie
Danny Jacobs
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-04-2002 02:00
Locatie: Tilburg

22-04-2002 23:06

Hey mensen,

ik ben nieuw op deze site en hebben jullie er ook zo'n moeite mee om een (goeie) vismaat te houden?! Steeds als ik er weer 1 heb gevonden stopt ie er na een tijdje weer mee... En ja, om nou alleen een nacht te gaan zitten is ook niet echt veilig en gezellig. En vooral dat laatste nietwaar?! De laatste keer dat ik met een vismaat ging vissen was vorig jaar in mei. Toen ving ik een schitterende spiegel van 24 pnd. Mochten er (kanaalkarper)vissers zijn die dit lezen en met hetzelfde probleem zitten als ik, laat het me dan even weten aub. Misschien kunnen we dan samen eens een paar sessies gaan houden.

Zelf ben ik 22, ik woon in Tilburg en ik ben gek op karpervissen, dus mocht jij de zaterdagavond liever aan de waterkant besteden dan in de disco. Mijn email en tevens MSN-adres is >> dannyjacobs4@hotmail.com

GroetS,

Danny
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

23-04-2002 11:58

Het probleem van vismaten heb ik gelukkig niet..
ik heb er 3 die ook regelmatig vissen..
de ene keer ga ik met die, de andere keer met die..,
en soms ook met z'n allen...

Het is zeker waar dat in je eentje vissen niet gezellig is..,
je gaat voor de karpers, maar zonder gezelligheid is er ook totaal niets aan..
daarom zou ik ook nooit een nacht in me eentje gaan ofzo...
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

23-04-2002 22:35

Ik ken het probleem ook ik zelf ben een vismaat verloren doordat hij aan drugs verslaafd raakte en zelf ging dealen. Sindsdien vis ik ook alleen. Echter de waters waar ik meestal vis is niet gevaarlijk ofzo geen bloedlustige karpers en andere roofdieren hoogstens wat ratten en vleermuizen :grin:
Ach en inderdaad het is in je eentje minder gezellig maar je gaat lekker in jezelf lullen en wordt uiteindelijk gek. Meestal neem ik een stapel boeken dan mee en of schoolboeken en dan red ik het ook wel in mijn eentje, maar het blijft niet leuk en het is zeker een reden om minder te gaan vissen :sad:

MVG,
Erik
Danny Jacobs
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-04-2002 02:00
Locatie: Tilburg

23-04-2002 23:21

Hey Erik,

ja das klote man.... Die van mij gingen allemaal achter de vrouwen aan weetjewel... Inderdaad steeds minder zin in vissen.... Als ik 's nachts zo zit te vissen denk ik meestal... Kga opruimen... Kan net zo goed thuis is bed gaan liggen... Net zo gezellig
:sad: Groets,

Danny
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

24-04-2002 19:51

hallo, Ik heb het afgelopen seizoen alleen maar, alleen gevist. Is mij prima bevallen. Ben nu sinds dit jaar weer een aantal keren met een paar maats weggeweest, en idd. het is een stuk gezelliger met een maat. Maar als je echt optiemaal vis wil vangen van bepaalde stek op een water kun je beter alleen gaan. Je moet anders de aanbeten delen.

D.w.z.: stel dat er op het moment van vissen 4 karpers zijn die bereid zijn om te azen en dus (waarschijnlijk) ook bereid om te bijten, en je zit alleen aan de waterkant zul je in je eentje (als je geluk hebt) 4 karpers vangen. Zit je daarentegen met z'n tweeën...................juist.

Groeten edwin
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

24-04-2002 21:15

Ligt eraan hoe gespreid je vist denkt ik.. Als je op een kanaal zit zul je waarschijnlijk meer vis delen dan wanneer je op het Hollands Diep zit ofzo..
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

25-04-2002 12:43

ik zou nooit alleen gaan vissen...
(*lees nachtvissen)
ten eerste het is totaaaal niet gezellig..
en ik vinddat het zeker gezellig moet wezen anders is er geen zak aan...
daarnaast zitten we soms op 'gevaarlijke' stekken waar je liever niet in je eentje zit.
op sommige plekker voor criminaliteit, en andere omdat je totaal midden in een afgelegen 'bos' zit waar het pikdonker is...

alleen vissen zou best kunnen, maar dan een dag, ochtendtje, etc..
Arjen Lans

01-05-2002 13:42

Christiaan,

Mag ik je even quoten: "Ik vind dat het gezellig moet zijn anders vind ik er geen zak aan"...????!

Als ik dit soort uitspraken lees dan moet ik aan een vooruitgeschovenpuberdiezijneinietkwijtkandusgaikmaarkarpervissenmeteenbiertjeeneenpaarmaten type. Ik hoopdat ik het mis heb.

Ik vis meestal alleen, zelfs in Frankrijk, en geniet elke sessie weer. Gevaarlijk zo als je zegt? misschien in jouw ogen, maar dit kun je jezelf ook aanpraten. Een klankbord heb ik ook nodig, al was het slechts om mijn fotos aan iemand anders dan mijn vrouw te tonen, dus ben ik blij met een aantal goede kontakten die ik (gelukkig) niet perse aan het water hoef tegen te komen.

Ik ben het met je eens dat een goede maat gezellig is, maar het is niet van een dusdanig belang dat het anders geen zak aan is. Verre van dat. Sta maar eens een ochtend vroeg op om te gaan penvissen en geniet van de natuur die wakker wordt. Als ik dat soort momenten zou missen dan pas zou het geen zak aan zijn. Dit geld overigens gelukkig voor de meeste vissers.

Een bekende Engelse visser zei eens "Fishing is just an excuse for being there", of vrij vertaald "Vissen is slechts een excuuus om in de natuur te zijn". Laat dat eens op je inwerken en als je dat beaamt hoop ik je nog eens tegen te komen.

Arjen
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

01-05-2002 16:14

Arjen,

Als ik dit soort uitspraken lees dan moet ik aan een vooruitgeschovenpuberdiezijneinietkwijtkandusgaikmaarkarpervissenmeteenbiertjeeneenpaarmaten type. Ik hoopdat ik het mis heb.


Dan heb je goed gehoopt.., want je hebt het mis :wink:

Ten eerste, ik heb vroeger ook vaak genoeg in me eentje gevist, met de pen, en statisch..
maar ik vind het gewoon leuker om met iemand anders erbij te vissen.
het is gezelliger (*lees, gezelliger)
en me ei hoef ik niet zo nodig kwijt onder het vissen hoor, ik heb genoeg aanspraak over andere dingen.. maar met dat soort mensen kan je meestal niet over vissen praten, omdat het hun totaal niets uitmaakt, of je nou een 20ger of een 30ger gevangen heb, of je met boilies of met particals gevoerd heb, de meeste mensen snappen nog niet eens wat het allemaal IS...
en zoals jou laatste zin was...
is ook gedeeltelijk waar, ik vind het mooi om in de natuur te zitten... maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik daar in me eentje hoef te zitten, of toch wel ??

en gevaarlijk ? is het op sommige plekken waar ik vis zeker wel..
want daar komen van die jongeren langs met een houding van : "Laat ik daar eens iemand gaan vervelen, hopen dat ik weerstand krijg, en een grote bek terug, want dan kan ik weer eens iemand hard in elkaar slaan" type...
owja.., nog iets, als hij in z'n eentje zou komen, no problem, maar dit gebeurd dan met een groepje van 4 a 5 man...
sorry, maar geen pretje...

ik hoop dat ik je 'foute' inzicht in mij, heb kunnen weg nemen, zoniet, zeg het...
mischien kan ik het nog duidelijker maken :wink:

no hard feelings btw..:rolleyes:

ciao,

Christiaan.
Willem Driessen
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Erp (bij Veghel) N.B.
Contacteer:

12-05-2002 22:27

Hallo,

Ik zit bjna nooit in mijn uppie. Vaak omdat we altijd langs het kanaal zitten bij Veghel. En daar is een groep lui van 20-25 jaar bezig die het een leuk tijdverdrijf vinden om naast het vissen (wat ze zelf vaak doen en je wil het niet meemaken dat je op hun stek zit want dan ben je echt zo weg) je spullen ff in beslag te nemen en als je ze niet terug wil kopen verkopen ze het wel aan iemand anders.

Politie inschakelen heeft geen nut wan die K*T wouten doen er geen zak aan en ze geven je ook nog een bekeuring omdat je daar miet mocht nachtvissen.

][V][azzel Willem Driessen
Een run in de morgen is een dag zonder zorgen. CarpTeamErp
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

13-05-2002 20:31

In mijn visserscarierre heb ik meerdere vismaten gehad waarmee ik soms ging vissen. Je hebt wat aanspraak met z'n tweeen, dat is een feit. Het punt is dat ik ga vissen wanneer ik zin heb. Als ik geen zin heb, of wat dan ook, er kan wat tussen komen dan ga ik niet. Als je dan wat afgesproken hebt met een vismaat om op een bepaald tijdstip aan het water te zijn dan heb een probleem.

Verder woon ik alleen en werk ook alleen (vrachtwagenchauffeur) en dat bevalt me perfect en het alleen vissen bevalt me ook perfect. Je kunt je eigen stekken uitzoeken en je hoeft geen rekening te houden met het feit dat je er met twee man moet zitten. Er zijn weinig stekken te vinden waar je met twee man allebei even zoveel kans hebt om te vangen. Als je 4 hengels niet op 1 hoop wil gooien teminste.

Desalniettemin vis ik een paar keer per jaar met een viskennis die dezelfde mening er op na houdt. We zoeken dan een stek op waar we allebei "redelijk" kunnen zitten en maken er een gezellig babbelavondje van. Dat is voor de verandering wel een keer gezellig.
Vissie kump zo!
Plaats reactie