En, wat hebben we allemaal aangeschaft...

Gebruikersavatar
Rob van Burik
Berichten: 158
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00

08-02-2007 00:30

Matthijs Gerrietsen schreef:En Rob, volgend jaar weer dezelfde rodpod halen op de beurs? :P whaha
Zit wel degelijk verschil in, maar goed...Zoek-functie zou ik zeggen!


Tuurlijk zou ik ook zeggen als ik 150 euro teveel voor mijn rodpod betaald had, geloof me ik werk de hele dag met RVS, en als die pod kwa stabiliteit, afwerking en materiaal niet minimaal even goed zou zijn (naar mijn idee, materiaal kan ik zo niet zien natuurlijk..) had ik hem echt niet gekocht! :D
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

08-02-2007 08:02

Ik heb helemaal niets aangeschafd!!
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

08-02-2007 08:14

niets :o
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

08-02-2007 08:40

hallo martijn,

tent kost 300 euro ex grondzeil en mozzy front

mvg

viktor
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

08-02-2007 13:08

ik heb een fouderaal van ultimate gekocht voor een prikkie en een fox rigbox. en een vieze hamburger!!!
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

08-02-2007 13:28

Een patatje en een colatje....
Mn maat had nog een paar ovb spiegeltjes gekocht voor in zn vijver. Mooie visjes, alleen de bekkies waren nogal beurs, misschien van tegen het glas aanzwemmen de hele tijd?

Mvg Tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-02-2007 14:20

Ian Deeben schreef:is niemand opgevallen dat die rodpod van proline (die dus 150 pleuro duurder was als de x2) krom was.. de veerste buzzerbars stonden er scheef op.. ik heb er nog op staan kijken maar dit was gewoon scheef geboord....

gr Ian


Welke Ian, de nieuwe 4 poot die verticaal is te vissen of het oude model wat hierboven op de foto staat? Ben wel benieuwd namelijk. Een productiefoutje zou altijd voor kunnen komen, maar dat het niet netjes staat op een promotiestand of in de winkel moge duidelijk zijn. Maar dan zal ik het eens controleren hoe het zit. Normaal gezien is alles namelijk wel gewoon strak en recht.

Nog even iets over het X2 geval, tuurlijk is hij goedkoper. X2 (Raven) kiest ervoor om zijn spullen te laten fabriceren in het verre Oosten. Dit betekend een lagere kostprijs, maar ook kwaliteit. Nog altijd is het RVS dat in die landen gebruikt wordt niet gelijk aan de Europese kwaliteit, simpelweg minder duurzaam. Wij hebben ervoor gekozen hem in Europa te fabriceren, omdat wij kiezen voor een het beste dat te krijgen is. X2 zijn filosofie is dat het product een niet te lange levensduur mag hebben, omdat er omzet gegenereerd moet worden, vandaar ook de lagere prijzen. Het is dus maar waar je voor kiest, weet wel dat de PL pod (die ik heb ontwikkeld) de X2 pod overleeft en zelfs 2x, dus op de lange termijn ben je voordeliger uit.

Daardoor is hij trouwens ook nog goedkoper, de "innoverende" merken investeren in de toekomst door nieuwe producten te ontwikkelen, dit kost geld en vindt je terug in de kostprijs. De hoekie foekie merken als X2 doen dit niet, die sturen de producten van een ander simpel weg op om ze na te laten maken. Jammer, maar het zij zo. Dan kan je wel met patenten gaan werken, maar ook dit betaald de consument weer, waardoor producten nog duurder moeten worden. Aangezien patenten in de hengelsport niet blijken te werken, onnodige geldverspilling dus, zien wij daar iig vanaf.

Maar goed, het is ieder zijn persoonlijke keuze om te kopen wat hij wil. Dat het model an sich ontzettend stabiel staat en een trend heeft gezet in Rod Pod land (2 banksticks naar de buzzerbar) is voor mijzelf alleen maar leuk natuurlijk! :wink: Dat merken producten van je namaken is ook een goed teken, dat betekend dat je een goed product in elkaar hebt gezet. PL blijft nu en ook in de toekomst iig innoveren, want dat is iets waar het bedrijf goed in is.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

08-02-2007 14:31

Bart van den Hurk schreef:
Ian Deeben schreef:is niemand opgevallen dat die rodpod van proline (die dus 150 pleuro duurder was als de x2) krom was.. de veerste buzzerbars stonden er scheef op.. ik heb er nog op staan kijken maar dit was gewoon scheef geboord....

gr Ian


Welke Ian, de nieuwe 4 poot die verticaal is te vissen of het oude model wat hierboven op de foto staat? Ben wel benieuwd namelijk.


Het "oude" model! Maar qua uitleg helemaal met je eens! Na 1 seizoen vissen zie je al duidelijk verschil tussen de Proline pod en die van X2 of van Ultimate, ook als je dagelijks in de RVS zit Rob! ;)
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

08-02-2007 14:42

Bart, snap niet dat je de(hele) tijd nog moeite neemt om je product te beschermen.
Het is algemeen bekent wat voor een kwaliteit x2 ultimate etc is.
Degene die deze merken gaan vergelijken etc willen of voor een kwartje op de eerste rij zitten of er niet zoveel geld aan uitgeven.

Het kwliteit verschil etc valt naar mijn mening duidelijk te zien.(vooral na een half jaar)

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-02-2007 15:08

Joris,

Klopt hoor, maar als ik hierboven lees dat er geen verschil zit tussen de X2 en mijn ontwikkelde pod doet dat toch wel even zeer, al moet je het ook niet overdrijven natuurlijk. Dat het uiterlijk hetzelfde lijkt wat ze namaken is duidelijk, daardoor is het voor de minder geinformeerde visser ook moeilijk om de verschillen te zien tussen beiden. Maar kwaliteit betaal je en inderdaad het is maar net of je dit ervoor wilt betalen, of dat je kiest voor het goedkopere imitatiespul.

Matthijs,

Ik kijk het morgen even na op de zaak, dan ga ik daar even een bakkie doen. Maar als het meerdere mensen is opgevallen dan zullen ze wel een rod pod met een productiefoutje op de stand hebben gezet, niet goed natuurlijk, maar je hebt ze er gewoon heel soms tussen zitten. Zal door alle commotie en stress ons ontschoten zijn. Zoals gezegd, normaal is het niet het geval en worden ze allemaal gecontroleerd alvorens ze verzonden worden naar de winkelier.
mvg

Bart van den Hurk
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

08-02-2007 15:28

Bart van den Hurk schreef:
Ian Deeben schreef:is niemand opgevallen dat die rodpod van proline (die dus 150 pleuro duurder was als de x2) krom was.. de veerste buzzerbars stonden er scheef op.. ik heb er nog op staan kijken maar dit was gewoon scheef geboord....

gr Ian


Welke Ian, de nieuwe 4 poot die verticaal is te vissen of het oude model wat hierboven op de foto staat? Ben wel benieuwd namelijk. Een productiefoutje zou altijd voor kunnen komen, maar dat het niet netjes staat op een promotiestand of in de winkel moge duidelijk zijn. Maar dan zal ik het eens controleren hoe het zit. Normaal gezien is alles namelijk wel gewoon strak en recht.

Nog even iets over het X2 geval, tuurlijk is hij goedkoper. X2 (Raven) kiest ervoor om zijn spullen te laten fabriceren in het verre Oosten. Dit betekend een lagere kostprijs, maar ook kwaliteit. Nog altijd is het RVS dat in die landen gebruikt wordt niet gelijk aan de Europese kwaliteit, simpelweg minder duurzaam. Wij hebben ervoor gekozen hem in Europa te fabriceren, omdat wij kiezen voor een het beste dat te krijgen is. X2 zijn filosofie is dat het product een niet te lange levensduur mag hebben, omdat er omzet gegenereerd moet worden, vandaar ook de lagere prijzen. Het is dus maar waar je voor kiest, weet wel dat de PL pod (die ik heb ontwikkeld) de X2 pod overleeft en zelfs 2x, dus op de lange termijn ben je voordeliger uit.

Daardoor is hij trouwens ook nog goedkoper, de "innoverende" merken investeren in de toekomst door nieuwe producten te ontwikkelen, dit kost geld en vindt je terug in de kostprijs. De hoekie foekie merken als X2 doen dit niet, die sturen de producten van een ander simpel weg op om ze na te laten maken. Jammer, maar het zij zo. Dan kan je wel met patenten gaan werken, maar ook dit betaald de consument weer, waardoor producten nog duurder moeten worden. Aangezien patenten in de hengelsport niet blijken te werken, onnodige geldverspilling dus, zien wij daar iig vanaf.

Maar goed, het is ieder zijn persoonlijke keuze om te kopen wat hij wil. Dat het model an sich ontzettend stabiel staat en een trend heeft gezet in Rod Pod land (2 banksticks naar de buzzerbar) is voor mijzelf alleen maar leuk natuurlijk! :wink: Dat merken producten van je namaken is ook een goed teken, dat betekend dat je een goed product in elkaar hebt gezet. PL blijft nu en ook in de toekomst iig innoveren, want dat is iets waar het bedrijf goed in is.


Afbeelding

deze.. hij stond als je vanuit de loterij stand keek links (het dichste bij te tenten)..

verders vind ik de spullen van x2 redelijk.. alleen heel jammer dat ze nogsteeds niet snappen hoe je goed schroefdraadjes moetten tappen op de een of andere manier zitten de schroeven er altijd scheef in...

maja ik vis met solar dus van slechte kaliteit rvs heb ik niks te zeggen.. maar als ik zou moetten kiezen tussen een solarworld wide pod een pro line pod of een x2 dan zou ik gaan voor een x2 of een solar.. pro line valt er een beetje tussen in.. niet inovatief genoeg om echt iets byzonders te zijn en niet goedkoop genoeg om de doorslag te geven...

mvg Ian
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

08-02-2007 15:38

Begint weer een mooi gezeur te worden! Het is toch logisch dat je voor een mindere prijs een mindere kwaliteit krijgt!!!! dat eeuwige gezeik altijd!!![b] :evil: [/b]
Gebruikersavatar
Rob van Burik
Berichten: 158
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00

08-02-2007 17:20

Ik kan met je meegaan dat de kwaliteit misschien RVS misschien niet dezelfde is (een magneet vertelde me net dat het materiaal iig geen volledig RVS is....), ik heb de pod nog niet lang genoeg daarvoor, maar kom op nou, ik denk niet dat ik deze pod verslijt in mijn leven, en ik vind niet dat de X2 slechter gebouwd is als de PR, het is idd net wat je zegt "revolutiewerk", in mijn ogen is op het materiaal na de pod even goed als die van PR, dat bedoel ik niet lullig IK zie het nou eenmaal als waarheid.....
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

08-02-2007 19:12

Spreek je over een half jaar wel weer.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

08-02-2007 20:03

Dit heb ik allemaal gekocht ;

2 butt hangers van fox euro 12,50
1 landingsnet van JRC de defender euro 22,50
1 pva setje van Korum euro 14,95
1 pakje haakjes Gamakatsu euro 4,20
1 boilie droogzak van JRC euro 7,75
2 zakjes mouthsnaggers euro 10,-
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

08-02-2007 21:14

Friet met......mayo.
:lol: :lol:
==--- catch your dream ---==
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

08-02-2007 22:30

Marcel Ulje schreef:Friet met......mayo.
:lol: :lol:


Kreukelfriet of gewone? :D 8)
Jan Peter Teerling

11-02-2007 15:37

Daardoor is hij trouwens ook nog goedkoper, de "innoverende" merken investeren in de toekomst door nieuwe producten te ontwikkelen, dit kost geld en vindt je terug in de kostprijs. De hoekie foekie merken als X2 doen dit niet, die sturen de producten van een ander simpel weg op om ze na te laten maken. Jammer, maar het zij zo. Dan kan je wel met patenten gaan werken, maar ook dit betaald de consument weer, waardoor producten nog duurder moeten worden. Aangezien patenten in de hengelsport niet blijken te werken, onnodige geldverspilling dus, zien wij daar iig vanaf.

@Bart,
Kan je mij dan ook vertellen,als je het toch over copieren/innoveren hebt waarom de PL gold collection dome precies lijkt om de Aqua Armadillo?
Vind wel dat je erg op X2 afgeeft,niet iedereen,en zeker de jonge beginnende vissers hebben simpelweg het budget niet om gelijk "je van het spul" aan te schaffen.Dat het kwalitatief niet het beste spul is zullen ze zelf ook wel snappen voor die prijs.
Groeten,
Jan Peter