Ned. smokkelaars zitten hier hun straf uit.

Plaats reactie
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

23-01-2004 15:13

Hallo karpervrienden,

Nu ik toch aan de koffietafel zit en naar de tv kijk, zie ik twee blijde nederlanders in beeld. Het blijken 2 harddrugs smokkelaars te zijn. Ze hadden zware straffen gehad in Thailand. Onze regering en het staatsbezoek van Bea heeft er toe geleid, dat ze gratie kregen.

Stelling: Laat ze lekker daar zitten in Thailand. Deze mensen hebben getracht hun zakken te vullen. Was men geslaagd om de harddrugs naar Nederland te brengen, dan lopen onze kinderen het risico aan deze drugs te geraken. Wat vinden jullie?

Groeten John
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

23-01-2004 16:02

John,
(Wat mij betreft mogen ze daar blijven, stel je eens voor dat ze besluiten om karpers te gaan smokkelen!!!!!!!!!)

Nee hoor geintje, ik vind het een goede zaak dat er zo'n verdrag komt , je weet namenlijk nooit de achter gronden van zo'n persoon. En ik ga er van uit dat ze er hier ( eenmaal terug in Nederland) ook nog niet mee klaar zijn.........

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

23-01-2004 16:11

Moeilijke vragen stel je John, volgens mij vergeet je er ook bij te vertellen dat ze waarschijnlijk een oneerlijk proces hebben gehad. Maar dat even terzijde. Volgens mij zijn ook hier weer voorstanders en tegenstanders. Ondanks hun vergrijpen gun je het niemand om zo behandelt te worden als een gevangenen in Thailand. Maar aan de andere kant wens je ook niet dat ze in een Hotel in Nederland komen te zitten. Was er maar een tussenweg!!


En aan de andere kant als er geen afnemers zijn. Heb je ook geen verkopers. Hetzelfde als, als er geen karpervissers zijn die makkelijk willen scoren. Zijn er ook geen betaalwateren. En dan uit eindelijk wat is er dan eerder het kip of het ei?

Ik ga je het antwoord niet geven vrees ik.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

23-01-2004 16:11

Lekker daar laten zitten als je zowat pland en uitvoerd moet je je ook maar van de eventuele gevolgen bewust zijn dat het geen paradijs is die gevangenissen daar hadden ze zich ook wel kunnen bedenken
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

23-01-2004 16:26

Jongens,

Ik ben het deels met jullie eens. Zij hebben wel degelijk een proces gehad, of dat eerlijk is geweest, kan ik niet zeggen.
Ik ben het dus niet eens, dat er zo'n verdrag komt. Wat dat betreft heeft de heer Sahner gelijk. Als je iets plant, kun je weten wat voor consequenties je er aan kan en moet verbinden.
Het gaat mij er om, dat de heren levenslang hebben gehad in Thailand. Bij mij is levenslang ook levenslang. Dit is al omgezet in 30 en 40 jaar gevangenisstraf. Men komt naar Nederland. Gaat waarschijnlijk al 1 derde van de straf af en men trekt de jaren eraf, dat men daar heeft gezeten.
Stel die man van 30 jaar zit al 10 jaar vast. Dat is dus 20 jaar zitten in Nederland. Maar dat is niet zo. Want hij krijgt de maatstraf die in Nederland er voor staat.
Voor hetzelfde vergrijp "smokkelen van drugs" krijgt hij in Nederland 6 jaar. Deze man staat met 2 jaar weer buiten.

Ik vind dit onbegrijpelijk. Neem van mij aan, dat ik genoeg drugsleed om mij heen zie.

Gr. John
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

23-01-2004 16:53

Jongens,

Beiden hoeven dus niet meer te zitten. Ze zijn vrij. Dit maakt het nog zuurder. De een zat voor heroinesmokkel en had inderdaad 40 jaar gehad. Morgen komt ie in Nederland aan.

Blijf er bij. Daar lekker laten zitten.

Gr. John
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

23-01-2004 17:15

Je kunt je natuurlijk afvragen of ze daar een eerlijk proces hebben gehad maar als het waar is (dus de drugssmokkel) mogen ze van mij part daar mooi blijven.
Gebruikersavatar
Theo Smids
Berichten: 177
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

23-01-2004 19:13

Misschien een goed idee om ook zo'n uitleverings verdrag met Turkije, en Marokko te sluiten.
Alle Nederlandse criminelen die daar gevangen zitten hier naartoe, en vice versa.

Wat nou, cellen tekort :roll:

Met oplossende groet Teejoo
Gebruikersavatar
Frans Knijff
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00

23-01-2004 19:53

Scherpe opmerking teejoo
Carp anglers do it all night long with ...
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

24-01-2004 12:10

Theo,

Vergeet niet Theo, dat er meer mensen uit Nederland verslaafd zijn aan de drugs dan de Marokkaanse of Turkse jeugd. De problematiek van
allochtone groepen ligt op een heel ander vlak. Wel is Marokko (voor hash) en Turkije (doorvoerland heroine vanuit de gouden driehoek) in beeld wat betreft smokkel, maar niet in de verslaafdenproblematiek in Nederland. Ik vond je opmerking dan ook een beetje kort door de bocht. :wink:

Gr. John
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

24-01-2004 15:41

Heel fijn laten zitten in de Thaise gevangenis,zeuren dat het er mensontwaardig is?smokkel dan geen drugs!!!

Het wel of niet eerlijk verlopen van een proces buiten beschouwing gelaten ze zijn opgepakt met drugs in het bezit en geven het toe,ook nu nog geven ze toe dat ze drugs smokkelde wegens geldgebrek,en dan zeuren dat ze opgepakt worden.

Staat tegenover dat als je opgepakt word op Schiphol met een drugsvoorraadje onder de 3 kg dat je er toch op aangesproken word foei,foei niet meer doen en dan teruggestuurt worden naar je eigen land,jesus zal indruk maken.

Wil.
marc molanuss
Berichten: 103
Lid geworden op: 01-02-2003 01:00
Locatie: Haarlem

24-01-2004 19:16

Theo ,

Hoe zit het dan met al die nederlandse criminelen ,die maar naar huis worden gestuurd omdat er geen ruimte is. Weet je wie dat zijn of niet?

Dat zijn meestal van die witte boorden, die steevast het dubbele jaarsalaris vangen in de maand:
* handelen met voorkennis
* Milieu regels in de stront trappen (lekker dubbelzinnig)
* Ellebogentechniek,
* Politiek (valt me vooral de laatste tijd op)
* Bonnetjes inleveren voor privé-uitgaven

Zal maar niet doorgaan, want dan worden we nog te verdietig en gaan we er misschien iets aan doen?

Want wie weet nog hoe staken werkt?

Ik ben nog geen ouder van een kind, maar wel een leerkracht en weet dat er in het onderwijs niets meer klopt, maar dat maakt de hedendaagse ouder niet meer uit, trouwens de politiek ook niet. Of is het wel normaal dat we elke 5 jaar een nieuw projectje door moeten voeren wat al door het veld is weggehoond. Dit omdat er geen reet van klopt in de praktijk, maar op papier zie het er erg goed uit. Dus doorvoeren en smijten met al die miljoenen. Dus wat nou de maatschappij verhardt, dat doen we allemaal zelf.

Het kind zit op school en daar leren ze het wel normen en waarden ,wij moeten geld verdienen voor vakantie nr12 dit jaar. Ook moet Sjaak deze maand nieuwe naikes, anders ligt hij eruit bij dat groepje kinderen en krijg ik een scheldpartij naar mijn hoofd en wordt ik door andere ouders met de nek aangekeken.

Weet best dat ik het nu Zwart wit neerzet, maar alle nuances grijs vervagen nmi.

Marc
lorenzo berlijn
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-08-2003 02:00
Locatie: almere

24-01-2004 20:01

[quote="michel kemp"]John,
(Wat mij betreft mogen ze daar blijven, stel je eens voor dat ze besluiten om karpers te gaan smokkelen!!!!!!!!!)

Nee hoor geintje, ik vind het een goede zaak dat er zo'n verdrag komt , je weet namenlijk nooit de achter gronden van zo'n persoon. En ik ga er van uit dat ze er hier ( eenmaal terug in Nederland) ook nog niet mee klaar zijn.........

Mvg Michel[/quote]

nou ik vind het helemaal geen goede zaak.. die kerels hebben heroine gesmokkeld. en weten de consequenties en moeten het dan maar niet doen. en dan komen ze hier en dan zijn ze vrij. nee van mij mogen ze daar hun straf wel uitzitten
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

24-01-2004 20:08

hun gingen naar een land waar druk smokkel zwaar wordt aangerekent hun namen het risico hun werden gepakt, hun waren de lul, hun mogen zitten




daar gepakt? daar zitten bek dicht en niet zeiken dat zijn de risco's die je neemt
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
Theo Smids
Berichten: 177
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

24-01-2004 20:20

John,

Begrijp me niet verkeerd, elke vorm van criminaliteit keur ik ten zeerste af. Dat er meer nederlandse verslaafden zijn dan turkse of marokkaanse lijkt me logisch, we bevinden ons dan ook in Nederland. :wink:
Die Nederlandse criminelen die door Thailand uitgeleverd worden mogen wat mij betreft nog best een paar jaar brommen, geen enkel probleem. Mits het proces wat ze gehad hebben ook een eerlijk proces is geweest, en schuld bewezen is.
Dat ik in m'n stelling Turkije en Marokko naar voren haalde is misschien wat kort door de bocht, maar je mag hier wat mij betreft een willekeurig land voor nemen.

Waar ik zeker van ben is dat wanneer alle nederlandse criminelen, wie in het buitenland gevangen zitten uitgeleverd worden voor alle in Nederland vastzittende buitenlandse criminelen, dat we in één klap van het cellen tekort afzijn.

Marc,

Wanneer het bovengenoemde uitgevoerd wordt, dan hoeft er niemand meer naar huis gestuurd worden, cellen in overvloed.
Inclusief de door jou genoemde witte boorden criminelen hoeven hun straf niet te ontlopen.

Met nog steeds oplossende groet Teejoo
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

25-01-2004 20:34

Theo,

Daar zou ik niet al m'n geld op willen zetten. Door de publicaties in het nieuws worden de strafbare feiten door de allochtone medemens naar voren gehaald. Als een nederlander iets doet, staat er niet in de krant: "Nederlandse jongeren verzieken buurt door een hangplek" Dat zal er nooit staan. Wel: "Marokkaanse jongeren verzieken buurt."
Ik bedoel maar. Ik denk dat de pers hier ook een aardig duitje in het zakje doet.

Voor de rest van de reageerders van deze topic. Ik geef jullie nog steeds gelijk. Eerlijk proces of niet. Wie z'n gat brand, moet op de blaren zitten.

Gr. John
Gebruikersavatar
Theo Smids
Berichten: 177
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

25-01-2004 21:11

Waar ik zeker van ben is dat wanneer alle nederlandse criminelen, wie in het buitenland gevangen zitten uitgeleverd worden voor alle in Nederland vastzittende buitenlandse criminelen, dat we in één klap van het cellen tekort afzijn.

John de Vries schreef:Theo,

Daar zou ik niet al m'n geld op willen zetten. Door de publicaties in het nieuws worden de strafbare feiten door de allochtone medemens naar voren gehaald. Als een nederlander iets doet, staat er niet in de krant: "Nederlandse jongeren verzieken buurt door een hangplek" Dat zal er nooit staan. Wel: "Marokkaanse jongeren verzieken buurt."
Ik bedoel maar. Ik denk dat de pers hier ook een aardig duitje in het zakje doet.

Gr. John



Sorry John, jij als brigadier van politie zou toch beter moeten weten.....

Gr Teejoo
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

25-01-2004 21:21

Wat mij betreft mogen alle straffen hier in NL flink omhoog worden gegooid. Laatst weer een stuk gelezen over iemand die zijn vrouw had neergestoken, en maar 4 jaar cel kreeg. Dat is toch niet meer normaal!

Jij iemand doden? Gewoon levenslang zonder kans op eerder vrijkomen, jij drugs smokkelen? Uitleveren aan je eigen land, en daar je straf uitzitten. Dan bouwen ze er maar wat gevangenissen bij, maar de nederlandse wetgeving is gewoon veel te soft!

mvg
stefan
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

25-01-2004 21:23

Theo,

Je hebt een pbtje

Gr. John
marc molanuss
Berichten: 103
Lid geworden op: 01-02-2003 01:00
Locatie: Haarlem

26-01-2004 18:37

Beste Teejoo?

Als John brigadier is bij de politie, dan weet hij het toch juist beter of niet??
Hij zit daar waar een hoop mensen opge(sloten, pakt, verhoord) worden.

Dus ik vraag me af hoe jij aan je mening komt? Werk je in een P.I. of wat?

Want als we allemaal moeten geloven wat er in de media wordt verteld, kan ik je ook wel een mooi sprookje vertellen: Als er in een visblad staat dat iemand zich klemvangt aan Nesj boilies en dat je met iets anders nix vangt geloof jijj dat dan ook? Ik niet ,want die man moet dat van zijn baas doen; geen sponser-> geen gratis aas. Zo werkt het bij de krant ook: geen 'spannende' verhalen-> geen lezers -> geen lezers-> geen advertenties/ geld..... dus weg krantje.

Dus de krant maakt de waarheid net iets scherper en komt vaak met een eenzijdige mening.


Marc
Gebruikersavatar
Theo Smids
Berichten: 177
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

26-01-2004 23:32

Marc?

Iedereen heeft gelijk totdat het tegendeel bewezen is, zelfs de media.
Ik hoef jou niet te overtuigen van mijn gelijk, en jij mij niet van het jouwe.

Gr Teejoo
michel paans
Berichten: 18
Lid geworden op: 06-02-2004 16:02
Locatie: omg. nijmegen

06-02-2004 16:10

doodstraf? :evil:
Plaats reactie