Vanavond op TV: Het Roer Om

Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-01-2004 00:31

Jan,

Ik ben hartstikke objectief. :roll:

Ik heb ook bijna alle btw internetsites afgestruind. Toen werd ik verdrietig. :cry:

toen zich ook grote namen ermee gingen bemoeien, werd ik pissig. (zie artikel P. Lagabbe) :evil:

Toen er ook grote namen bedreigd werden als er foto's gepubliceerd zouden worden, werd ik stil. :(

En zo heel af en toe? Zo af en toe denk ik :roll:

Maar ok. Ik had een vraag gesteld en leek niet serieus, maar was wel zo bedoeld. Wat kan een btw eigenaar doen als op zijn water geen vis meer wordt gevangen? Ik denk dus dar daar zo ongeveer de crux zit.

MVG

Klaas
jan van kranenburg

17-01-2004 00:46

Klaas,

Dank je dat zo laat de moeite neemt mij te antwoorden.

Natuurlijk, Klaas, ik ben ook niet helemaal van lotje getikt, en hoor en zie de misstanden bij de expolitatie van BTW's.

Maar "verdoem" ze zeker niet allemaal.
Er zitten verdraaid goeie tussen! Vormen weliswaar een forse minderheid, maar toch..

Generaliseren, daar verzet ik me tegen, en zolang ik dat bespeur in KSN -bestuurders-meningen, heb ik geen vetrouwen in een objektief onderzoek

Wil je best eens meenemen naar een BTW waar natuur hoog in het vaandel staat; naast natuurlijk het vissen.

Moet 't eerst een beetje warmer worden.

Klaas, we zullen de degens nog wel eens kruisen; moet kunnen, vind ik.

Een goede nachtrust toegewenst,

Jan
Hank Piek
Berichten: 12
Lid geworden op: 27-09-2003 02:00

17-01-2004 12:04

Voor iedereen iets om over na te denken.

Als ik om me heen kijk aan het openbare water in Nederland, Belgie en Frankrijk zie ik nog steeds veel te veel afval van vissers. Het is werkelijk ongehoord wat er allemaal aan troep langs het water zwerft. Het zal niet allemaal van karpervissers zijn, maar als ik de maaltijdverpakkingen, lege blikjes fris en bier, plastic zakken van ready made boilies enzovoort aantref in de struiken dan weet ik alweer genoeg. Ook de vele vierkante metersgrote tentafdrukken geven al een duidelijke indicatie! Als ik de bergen afval in Frankrijk aan het water zie, waarvan de afkomst overigens vrij snel te bepalen is aan het merk van de lege bierblikken (Duits) of de verpakkingen van 's lands grootste grutter....., ben ik overtuigd dat de toekomst van het karpervissen misschien wel dichterbij betaalwateren ligt dan openbaar water. Mensen denk na en verpest het niet langer voor iedereen als het al niet te laat is!

Misschien past dit niet helemaal in dit topic maar het is maar weer eens gezegd!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-01-2004 13:05

Hank,

Is 1 van de reden om "angst" voor te hebben. Zie bijv. 2023 Een droom.

http://www.karperstudiegroep.nl/De_Karp ... 0droom.htm

Jan,

Als objectief betekend, dat je het ergens mee eens moet zijn, jammer.

Als ik dan maar geen mening meer mag hebben, ook jammer.

Als gezegd wordt, dat het niet mogelijk is om op een min of meer verantwoorde wijze een btw te runnen en winst te maken, heb ik dat niet zelf verzonnen, maar komt dat uit de mond van een btw eigenaar. Es in dit geval. Van de grootste organisatoren kwam toen zeker geen tegenspraak, eerder een instemmend gemurmel.


Maar anders: ik heb helemaal nix tegen het fenomeen btw. He..? Ik snap zelfs waarom het populair is. Wat?

Alleen wordt de markt meer en meer overspoeld dor lieden, die er een slatje uit willen slaan. Geld verdienen dus. en dan wordt het anders.

kom ik weer terug op mijn vraag:

Een bonafide btw eigenaar verliest zijn klanten. er wordt niet meer gevangen. De malafide eigenaren zitten nergens mee en dumpen hun forelentrutput vol met 40-ers en 50-ers. Wat moet de bonafide dan?

MVG

Klaas
jan van kranenburg

17-01-2004 14:45

OBJECTIEF

"zich bepalend tot de feiten /niet beinvloed door eigen gevoel of vooroordelen"

Van Dale - Het groot woordenboek der Nederlandse taal.

mvg

Jan
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

17-01-2004 15:53

jan,

al had je gelijk, en waren alle bestuursleden voorzien van enig vooroordeelschap betreffende de wetenschap dat het zo vreselijk grote gros aan veranderingen op het gebied van karpervissen, een zo een groot gedeelte verantwoordelijk is voor het bedreigen van het eigen voorbestaan ervan...

Al hadden alle bestuursleden van mijn part een ongegrond vooroordeel t.o.v. BTW's etc... Al hadden ze gevoelsmatig niet eens een objectieve kijk erop... Waarom zouden ze eigenlijk, daar het zoals je zelf al zegt, het percentage misschien-wel-goede BTW's wel erg marginaal blijkt te zijn, waar je geen KSN onderzoek voor nodig hebt dit te hoeven staven.

Al zijn ze allen fanatiek tegenstander van BTW's, of dit zo is? tsja..

Al heb je helemaal gelijk jan....

Het siert deze mensen juist daarom dat ze OBJECTIVITEIT hoog in het vaandel hebben gehouden. Was een van de eerste stelregels. Zoals je al weet, en hier ook al eens aangehaald is, zal enig uitslag dan ook niet bezien moeten worden als standpunt van de KSN.

Nee, een uitslag slechts van een onderzoek gedaan met bloed zweet en tranen, meestens om juist diezelfde objectiviteit te kunnen waarborgen.

Ookal wist men zelfs hier en daar dat men bedonderd werd. Ook daar heb je geen gedegen onderzoek voor nodig.

Knap vind ik echter wel, beste Jan, dat jij zo ongeveer de uitslag al denkt te kunnen invullen. Hebben veel mensen bijna twee jaar op zitten ploeteren. Hadden ze jou niet beter gelijk kunnen informeren? Of oog jij niet een lichtelijk beetje bevooroordeeld? ;o)

Wat ik over BTW's alhier heb geschreven is voldoende geweest, heb nog niets nieuws toe te brengen. Kvind het nog steeds prima vergelijkbaar als legale hoerenkast.

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... highlight=

Maar goed, dat mag ik niet meer zeggen. Dat op persoonlijke titel-gedoe dringt hier toch niet geweldig hard door geloof ik. ;o)

Klaas:

Op je vraag wat dan te doen?
De klant vangt geen vis meer, vanwege dressuur ofzo?

Populatie verversen / vervangen is een simpele methode.
Is dat niet die forellenput-truuk?
Morgen komt der een cluppie van 30 man, personeelsuitje.... ow dan moeten we ffe voor zoveel vis uitzetten...
Zorg dragen voor een bekende topper is er ook een.
Agresiever reclame voor maken.
Nog verder opblazen van het gemak.
Goedkopere intree?

Allen gaan echter wel in strijd met het beheer wat hij eerst in orde bleek te hebben.

Veel lijkt mij steeds echter maar weer een vraag instant te houden.
Met de vraag de handel.
Maar ja, what's new?

Storender, veel storender echter vind ik steeds maar weer met je neus op de feiten gedrukt te moeten worden, dat juist die mensen welke, door opgelegde objectiviteit (je staat nu eenmaal voor de KSN) eigenlijk steeds maar weer trachten neutraal te antwoorden, en dit keurig doen eigenlijk, voor bevooroordeeld, of wat dan ook, aangevallen te moeten zien worden. Of ze zijn arrogant... of elitair... Ze moesten maar zwijgen war?


groeten ed

ps: Huppel ik nu mee in het polonaise-achtige treintje van klaas, uiteraart mark, aart en hoppa edwin ook? ;o)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-01-2004 16:47

Jan,

Sorry, maar jouw berichten nalezend vind ik dat je jezelf niet bepaald tot feiten maar je mening laat beïnvloeden door je eigen gevoel of vooroordeel. Kan ook niet anders want je kent de feiten niet! Je spreekt bijvoorbeeld om te beginnen al de verkeerde mensen aan als het om de betaalwater enquête gaat.

Groeten, Kees
jan van kranenburg

18-01-2004 00:08

Edwin,
Kan je niet helemaal volgen, maar doe een poging.

BTW's bedreigen het voortbestaan van karpervissen?
Maak maar hard.

Percentage "goede" BTW's marginaal?
Maak maar hard

KSN heeft objektiviteit hoog in het vaandel.
Ik trek dat in twijfel

Uitslag onderzoek naar BTW's niet standpunt KSN?
Van wie DAN wel?

Vul ik de uitslag van dit onderzoek al in.
Hoe, en wanneer dan?

Ben ik bevooroordeeld?
Neen dus, probeer objektief te zijn.

Legale hoerenkast?
Mogelijk, maar wel legaal en maatschappelijk aanvaard. Vraag 't maar
aan Rob Oudkerk.


Kees,

Baseer me op eigen ervaringen en op hetgeen ik tot me neem op dit board.
Zeer wel mogelijk dat ik niet alle feiten ken, maar tot nu toe heeft niemand mij op de hoogte gebracht van evt. bestaande feiten.
Kreeg alleen maar algemene kretologie te horen, die me allesbehalve objektief leek.
Zeg jij me dan maar wie over die feiten wel beschikt, en ik zal daar zeker alle aandacht aangeven.

Over een lopend onderzoek naar BTW's hoorde ik voor 't eerst op een recente meeting.
Hoewel ik al ca 7 maanden geleden mijn eerste posting plaatstte inzake BTW's (uiteraard afgekraakt), ben jij nu de eerste die me laat weten dat ik mijn kritiek op de verkeerde mensen richt. Hoewel de triade, Klaas, Mark, Aart zijn toch niet de eerste de beste, denk ik.

Ben benieuwd met wie ik dan de discussie moet voeren.
Let wel, ik heb nog geen jarenlange KSN-historie!

Mogelijk had een prive-mail of PB van wie dan ook, mijn twijfels inzake objektiviteit kunnen wegnemen.

mvg

Jan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-01-2004 00:10

OBJECTIEF: in de binnen één of twee weken op de KSN site te lezen enquête gegevens betaalwateren staan louter en alleen maar de gegevens zoals die door de beheerders/eigenaren van de diverse betaalwateren ZELF zijn ingevuld en aangeleverd. Objectiever kan dus niet!

Zoveel commotie na een TV uitzending begrijp ik eigenlijk niet daar van dergelijke b-wateren er tientallen voorbeelden te geven zijn. In feite niets nieuws onder de zon dus...

Mijn persoonlijke mening is wel bekend, die hoef ik hier niet te herhalen.
Een aantal noemt mij niet objectief, op grond waarvan is mij nog steeds niet duidelijk. Hebben zij, net als ik, ook jarenlang het fenomeen betaalwater gevolgd (om niet te zeggen bestudeerd) en ook ordners vol inside en outside informatie hieromtrent verzameld? En dit vaak met hulp van Franse karpervissers die heel dicht 'bij het vuur' zaten of nog zitten. Dat ik hierdoor een bepaalde persoonlijke mening ben gaan vormen t.a.v. het overgrote deel van de b-wateren, daar is toch niets vreemds aan, niet?
En wie denkt dat de UNCM in Frankrijk (wellicht beter bekend als CAMOU) voor de lol momenteel ALLE Franse b-wateren aan het inventariseren is en probeert de Franse wet gewijzigd te krijgen t.a.v. van het transport van karper, groter dan 50 cm, is toch wel heel naïef.

Wat ik helaas vaak lees is een mening zonder enige achtergrond kennis en met name enige kennis van verantwoord visstandbeheer en in het reageren op dergelijke meningen zie ik geen enkel nut.
jan van kranenburg

18-01-2004 01:27

Sotzin van je posting is tamelijk arrogant, Aart.

Wel eens van voorlichten gehoord?

Met alle respect,

Jan
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-01-2004 09:53

Jan,

Je mag over betaalwateren discussiëren met wie je wilt. Aart Lokhorst en Piet Vogel hebben onlangs de kans gehad in de karperwereld hun mening te geven. Aart en Piet zijn beide KSN leden met een eigen mening die op punten verschilt. Een mening gevormd door hun ruime ervaringen. Mededelingen van de KSN vind je op de KSN website. Daar zullen binnenkort ook de bevindingen namens de KSN staan voor wat betreft de betaalwater enquête. Voordat dit er is zou je de werkgroep die zich daarmee bezig houdt de voordeel van de twijfel kunnen geven. Dat is wel zo objectief. Het doel van die enquête is overigens voorlichting. Maar dan wel op basis van metingen en niet op basis van gevoelens of vermoedens.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

18-01-2004 10:59

Mij niet de vraag, goed of fout, dat is duidelijk fout, heb ook het filmpje
v h desbetreffende bt water, clearwater lakes gezien
Is gewoon een baggerputje........!!
waarvan er hier 3 om de hoek liggen... niks aparts dus !
En dan die prijzen, welke malloot gaat nou 360 euro betalen, om karpers
met een nummer te vangen.
Gezien de afmetingen van het water mag je alleen rechtvooruit vissen, geen gebruik van selfmade particles en nog een hoop regels, mij niet gezien daar hoor babah.En dan nog die hijgende bouwvakker drie keer per dag in je nek om te kijken of je niks illegaals aan `t doen bent.
Ook mag je een eigen stek uitzoeken, maar alleen aan 1 kant van het water
en niet stek 1 ,4 ,7 en acht want die zijn bezet, verder mag je overal zitten hoor, ja me reet.
Wat zijn die Engelsen gek, of hebben ze zwaar geld teveel of zwaar karpers tekort, een van de twee in ieder geval.

Gr Rinus.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-01-2004 11:01

Jan, die slotzin is absoluut niet arrogant bedoeld. Je zult het toch hopelijk met mij eens zijn dat gemiddeld genomen karpervissers wel overal een eigen mening over hebben maar het gros geen enkele moeite wil doen om eens wat verder te kijken dan hun eigen visserij.
Voorlichting is er, in het algemeen gesproken, meer dan voldoende te vinden. Kijk o.a. maar eens op de OVB, de NVVS en de KSN site, maar helaas kan ik niet anders als constateren dat het gros hiervoor nauwelijks of geen interesse heeft.
Om nog maar eens een ander voorbeeld te noemen:
Wie heeft er gehoord van de Europese Kaderrichtlijn Water? Laat staan dit gelezen? Te downloaden van de KSN site (wel ca. 120 pagina's, maar ambtenarij en papier horen nu eenmaal bij elkaar...).
In het kader hiervan zullen, zoals dit er nu voorstaat, visuitzettingen over een aantal jaren niet meer mogelijk zijn. Waterbeheerders (waterschappen, hoogheemraden etc.) zullen in de nabije toekomst niet alleen maar verantwoordelijk worden voor schoon water maar ook voor een gezonde visstand. Waarom denk je dat wij ons zo druk maken met diverse Spiegelkarperprojecten?
Wat meer informatie hierover is ook steeds te vinden op: http://stowa.nl

Eveneens met respect,

Aart.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-01-2004 12:06

Nog even voor alle duidelijkheid: ik zie hier ook mensen die acres met ha verwarren. 1 acre is ca. 4047 m2. Oftewel 1 ha is ca. 2 1/2 acres.
Pieter de Jongh

18-01-2004 16:50

Aart,

als jij zegt dat de gegevens die ingeleverd zijn door de beheerders zelf objectief zijn, moet ik toch laten weten dat ik dat betwijfel.
Subjectief lijkt me het wel, want wie kan de antwoorden op de waarheid testen.
Objectief kan alleen maar door een derde partij beoordeeld worden.

Iemand die onpartijdig is.

Jan,
jij met zoveel levenservaring lijkt me nogal naief van tijd tot tijd.
Op La belle epine in La Tombe, een btw van een hectare of 2/3 zwom/zwemt enkele 40-ers en een vis van 62 pond.
Als je vraagt aan de beheerder waar die vandaan komen zegt hij, dat ze ervan nature zitten.
Dat de rivier de seine op 50mtr afstand stroomt, lijkt mij een faktor dat ik dat dus betwijfel.

Een maat van mij zat eens te vissen aan de Seine, en is wel eens door een Engelsman benaderd ofdat hij vissen wilde verkopen aan hem, en dat waren toch heel verleidelijke bedragen die werden geboden.

Feiten heb ik niet om dat dat te bewijzen.
Maar moet je nou echt eerst bewijs heben voordat je om bent.
Vaak dempt men de put pas als het kalf verdronken is, terwijl het makkelijker is om er een hek omheen te zetten.

pieter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-01-2004 18:25

Pieter,

Hopelijk komt er dus respons, lees ervaringen, van bezoekers.


MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-01-2004 18:44

Pieter, ik denk dat wij elkaar verkeerd begrijpen. Ik heb niet beweerd dat de aangeleverde gegevens objectief zijn maar dat de KSN objectief is door louter en alleen maar de aangeleverde gegevens in de enquête te vermelden.
Bij het lezen van deze enquête gegevens is het voor iedere karpervisser vrij simpel om z'n eigen conclusies te trekken...
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

18-01-2004 19:23

Pieter niemand zegt hier dat er geen foute betaalwateren zijn, integendeel! Vooral door de engelse gerunde wateren.. is mijn ervaring dan. Op La Belle epine naast La Tombe zaten al grote vissen voordat deze zijtak van de Seine afgedamd werd.. Ik heb zelf meerdere 20+ kg vissen gezien hier en heb ook uit zéér betrouwbare bron vernomen dat hier zelfs 25+ vissen (regelmatig) zwommen! Nou ga ik niet zeggen dat hier geen vis in uit is gezet, maar weer mis(sen) ik/wij de feiten. Ik vind persoonlijk niet dat alles over één kam valt te scheren.

doodles
Als je er maar vertrouwen in hebt.
erwin snaaijer

18-01-2004 23:19

ach lex anders heb ik wel een fijn zakkammetje voor je lol :wink:
jan van kranenburg

18-01-2004 23:48

Wil nog 1x reageren. Naief of niet.

Kees,

Posting aan jou was in feite alleen bedoeld om advies van je te krijgen met wie ik dan beter de discussie had moeten voeren.

Klaas,

Met respons door gebruikers , doel je waarschijnlijk op respons op het nog te puliceren onderzoek. Is dat niet een beetje het paard achter de wagen spannen?
Had graag mijn, overigens niet zo talrijke ervaringen inz. BTW's met onderzoekers gedeeld.

Pieter,

Wijsheid komt dan misschien "met de jaren"; kennis is een ander verhaal.
Naief acht ik mezelf niet, maar ja je weet nooit hoe een ander dit beoordeelt.


Ik begrijp dat de uitslag van het onderzoek binnenkort te verwachten valt,
dus ik wacht maar af.
Twijfels even opbergen en we zullen doorgaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.

mvg

Jan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-01-2004 08:34

Jan,

Zet maar op schrift en stuur deze op.

MVG

klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-01-2004 09:00

Jan,

Klaas geeft het antwoord al.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

19-01-2004 09:03

Jan en Lexus,

Ik snap werkelijk niet hoe jullie mij bevooroordeeld kunnen noemen. Voor zover ik weet hebben we elkkaar nooit persoonlijk ontmoet en over dit onderwerp van gedachten gewisseld. Ik heb ook met voorstanders van sommige betaalwateren op een normale manier van gedachten gewisseld, in dit geval heb ik me ook geprobeerd te beperken tot wat ik op TV heb gezien. Jammer dat dat niet goed overgekomen is en gelijk de conclusie wordt getrokken dat ik per definitie tegen ben. Ook ik zal me nu van verdere reacties onthouden omdat het nu te persoonlijk wordt gespeeld.

Groeten,

Mark
jan van kranenburg

19-01-2004 14:24

Mark, Je hebt een pb
Jan
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

19-01-2004 14:35

Je hebt bericht terug.

Mark
Laatst gewijzigd door Mark Noorman op 19-01-2004 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.