doelen voor het komend jaar

Plaats reactie
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

06-10-2004 17:56

Heb er dit jaat tweehonder uur uit weten te persen, 3 buitenlandse sessies niet meegerekend.

Een nacht voor Bart is een uur voor Kwintey...


Zoals moeders altijd al zei; schooltijd is de mooiste tijd.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

06-10-2004 18:01

Ook vandaag, als mijn klasgenoten zitten te zwoegen op school.
Ff een dagje vissen hoor, kalm aan :)

Vanmorgen onderweg, kreeg ik een sms van school "5de en 6de uur vervallen" dus had nog maar 3 uur les.

Goede beslissing genomen vandaag dus :)

Weer niks gemist 8)

Was wel een blank, maar een heerlijke blank.
Tot 3 keer toe een ijsvogeltje gezien, een flinke roofvogel zien jagen en lekker kunnen genieten in de zon. En dat in de schoolse tijd, wat wil je nog meer :)

Bart,
de men with de golden balls ;)

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

06-10-2004 18:44

Vorig jaar wel Herwin, toen waren het een 180 nachtjes :lol:,

Heb er dit jaar (buitenland meegeteld) een 116 gevist (1368 uur), waarvan 9 nachten in Frankrijk (213,5 uur) en in Belgie 17 nachten (285 uur)(heb er dus drie bijgelogen Jos).

Dus in Nederland "maar" 90 nachten (869,5 uur) gevist op 8 verschillende wateren. Moet hier wel bij zeggen dat dit effectieve visuren zijn. Voeren (avonden mee kwijt!), Observeren, Lopen naar de stek, Aas maken (gaat wel lekker snel :wink: ) en opbouwen/afbreken niet meegerekend met deze uren. Denk dat je het dan met enkele duizenden niet goed zal maken wat ik in totaal bezig ben met het vissen. En nog tijd over om hier op KWO een beetje te ouwehoeren :lol: !
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

06-10-2004 18:48

Kan volgens mij beter helemaal niet meer naar het buitenland gaan :o , in Nederland een gemiddelde van 1 op 10N en in het buitenland een gemiddelde van 1 op 26N :roll: . En het gros van de vissers rijdt naar het buitenland om een grote vis te vangen! Des te rustiger wordt het hier :wink:

Ik had volgens mij beter m'n logboek in de auto kunnen laten liggen :-?
mvg

Bart van den Hurk
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

06-10-2004 19:07

Bart, ik had vorig jaar 1 op 3.moet wel zeggen dat ik maar 19 nachtjes gevist had.Ben ik blij dat ik al dat gedoe een beetje kan relativeren.het is zo dat wie het nu ziet zitten om er echt voor te gaan een stuk gemakkelijker grote vissen vangt dan vroeger.waarom?? er zwemmen er nu eenmaal veel veel meer.ik lees dat kwint vroeger op een bepaalt water vissen ving tot 35 pond,diezelfde vissen worden nu gevangen op om en bij de 50 pond.is Kwint daarom een minder goede visser dan de vangers nu,nee dus.Nietemin proficiat met je vangsten Bart en niet in het minst met wat je ervoor doet.
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

06-10-2004 19:19

En is dat een beetje gelukt afgelopen jaar Wil?

We doen net alsof het jaar al voorbij is, terwijl er (hopelijk) nog een mooie maand voor de boeg is.

MVG Stefan
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

06-10-2004 19:39

Helemaal met je eens Geert,

Wat op sommige wateren de vissen de laatste jaren (zeg maar 5) zijn gegroeid door het vissen voer wat er door de vissers gevoerd wordt is onvoorstelbaar. Het "algemene besef" dat aas zonder conserveringsmiddelen beter voor de karper is dan met heeft ook hieraan bijgedragen. Ik heb alleen maar lof hoor voor de vissers die vroeger hun vissen wisten te vangen en dat nu nog doen! Ik hoop dat wanneer ik die leeftijd heb nog net zoveel plezier aan het vissen mag beleven als dat ik nu doe. Want het wordt voor mij nu na 14 jaar op karper nog elk jaar leuker! Gelukkig maar!

Niettemin mag je vind ik trots zijn op je vangsten, ik heb wat dat betreft ook een hekel aan de Nederlandse geheimhoudingscultuur die er in veel regio's heerst (In Belgie is dit iets minder). Ik heb voor al die vissen gewerkt en zijn voor mij een beloning na jaren in die wateren geinvesteerd te hebben. Buiten de laatste dan, wat meer een geval is van op het goeie moment op de goeie plaats.

Jij vist zelf op 't land van Ghow, nietwaar? Daar is het weer een heel andere prestatie om hetzelfde aantal grote vissen te vangen, puur omdat er veel meer zwemmen dan hier in Nederland! Even goed respect voor je vangsten, daar hoor je mij niet over, maar in mijn ogen blijft het wel een andere prestatie. Over het topwater van Belgie gesproken :wink:

Stefan, voor Wil begint het jaar nu pas :o , lekker in z'n eentje aan de waterkant wat visjes vangen :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

06-10-2004 19:53

Jullie zitten daar perfect in het zuiden jongens....vorige week deed ik er 5.15 uur over voordat ik ( vanuit mijn woonplaats ) in Maastricht was, dan staan jullie al aan lac Liez denk ik. Een TDI heeft in Nederlang geen enkele nut meer...

Die paar honderd uurtjes ( what's in the name ) van mij zijn ook zuivere visuren, als je alles metelt en je zou ervoor betaald krijgen...een new weekend miljonair is born! In mijn situatie ben ik vooral afhankelijk van mijn voorbereiding zoals voeren, voeren, en nog eens...dan die bollen nog eens maken ect. peilwerk, zoeken en kilometers maken, en vooral veel lullen :D

Heb bijvoorbeeld dit jaar een kleine 10 nachten gevist in NL, inclusief vrienden weekend. Vroeguh waren dat er ook drie a vier per week. Daarvanuit gezien geniet ik ook van de verhalen die het fanatisme uitstralen zoals het verhaal van jou Bart. Des al niet te min krijg ik bij jou niet (!) het idee dat je succes louter afhangt van het uren kloppen.

Groet,

Herwin
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

06-10-2004 20:03

Dat iss idd waar Bart wat ghow betreft,alleen dit jaar word er gevist op vrije stekken en echt simpel is het toch ook niet.bovendien is het nachtvissen zo goed als aan banden gelegd wat het nog moeilijker maakt.man man ,wat kan een mens problemen hebben met meeuwen en meerkoeten,iets wat je s,nachts niet hebt.Ik vind dat je idd fier mag zijn op je vangsten ,heb ik vorig jaar ook voordurend gemeld op het carp.be forum wat ik ving.maar toen viste ik wel op een voerstek en dat werd gerespecteert.Dit jaar meld ik mijn vangsten maar na het seizoen,kwestie van als ik een dikke vang er de dagen erna nog eens te kunnen zitten (remember vrije stekken dit jaar).Mijn doelen liggen ook niet zo hoog als de jouwe want met een 15 tal dertigers en een vis of 2 van boven de veertig ben ik dik tevreden elk seizoen,zeker als je weet dat ik in zijn totaliteit maar +- 500 uur vis per jaar.Maaaarrrrr ,dit mag ook gezegt,niemand zegt dat ik maar 500 uur moet vissen he in een jaar. :wink:
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be
raoul pelzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 01-10-2004 13:22

06-10-2004 20:14

hey Jeffrey,
ben jij die blonde gast die ik vaker daar gezien heb vorig jaar??
samen met die euhm getinte jongen(sorry weet niet hoe hij heet)?
heb je er al 4 verspeeld das wel veel ja is dat dit jaar geweest??
is t nog druk daar?
heb die vis ook al lang niet meer gezien word idd tijd ie er es uitkomt anders vrees ik toch ook t ergste...
maja tis afwachten he.
aleee greetz
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

06-10-2004 22:37

Stefan is inderdaad gelukt,gelukkig wel.

Kanttekening is wel zoals Bart al aangaf dat mijn visserij eigenlijk nu pas gaat beginnen,zomermaanden vis ik niet,doe in die tijd liever wat met moeder de vrouw zodat zij ook nog het gevoel heeft dat ze niet voor niets is getrouwd.

Dus voornemen voor de komende 7 maanden is veel vissen en daarin plezier te hebben,zomertijd is weer rust tijd.

Kan me wel voornemen om groot te vangen maar verder als een pond of 8 kom ik toch niet,de grote karpers mijden mij altijd.

Arme ikke :cry:
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

06-10-2004 22:39

Jeffrey en blond :o :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hij is meer euhm ............ 8)

Juist die ja.

Oja hij is ook degene die op dit moment mijn site naar het hier namaals aan het helpen is :o
Laatst gewijzigd door Wil Jeurninck op 06-10-2004 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

06-10-2004 22:43

Lijkt meer op die andere ja :lol:

Herwin, ik reken aan Koos ook € 30,- per uur, weet ie zelf alleen nog niet :lol: , heb de rekening van vorig jaar ook nog openstaan, ach ik was toch al toe aan een nieuwe voiture. Dat grijs kenteken doet me dadelijk de das om. Van 40 euro per kwartaal naar 192!! Ach, gaat het uurloon toch weer wat omhoog, heb na dit jaar wel wat opslag verdient :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Rene molenveld
Berichten: 27
Lid geworden op: 06-01-2003 01:00
Locatie: groenlo

06-10-2004 22:57

Die geheimhoudings cultuur is er niet voor niets.
Weet zeker dat het daar drukker wordt .
Het lekt toch uit waar je die vissen uit KW hebt gevangen
Je hebt er geen last meer van maar je moet ook blij zijn dat je voorgangers niet zo open zijn geweest .

waarom zullen we naar Frankrijk gaan ?
Denk daar maar eens over na als je weer achter de stokken ligt .
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

06-10-2004 23:13

Beste Rene,

Momenteel ben ik mezelf wat aan het richten op het plasje wat Evert Aalten enkele jaren geleden publiceerde. Hier werd het water met naam en toenaam genoemd en dat vind ik persoonlijk fout, maar dit is wel een van de redenen dat ik er nu ga vissen. Kom ook eens in de 2 a 3 weken in een hengelsportzaak in Maarssen (Sander's) en daar wordt je ook elke keer weer lekker gemaakt door de foto's die er hangen, dit speelt ook zeker mee. Hier is in het begin zeker een grotere drukte geweest (naam publiceren), maar dit is in de loop der jaren weer behoorlijk afgezwakt.

"Mijn water" staat niets over geschreven, het is een grindplas in het zuiden van Nederland, ga maar zoeken ik wens je veel suc6! Het karperwereldje is wel klein en als ik hoor hoe snel mijn vangsten de ronde deden toen ik deze vissen daadwerkelijk had, verbaasde dit me wel. Er was dus al een grote groep vissers die van de vangsten af wist en degene die er zouden willen vissen waren er dan ook wel achter gekomen. Daar ben ik echt niet bang voor. Er zullen er idd wel een paar komen volgend jaar die het zullen proberen, ik wens ze veel suc6 dan de komende paar jaar. Ikzelf schrijf gewoon graag, maar ik zou dus geen enkele vis mogen publiceren puur omdat ik dan het risico loop dat iemand er zou gaan vissen. Dit is in mijn ogen niet te doen, moet zeggen dat ik tot nu toe trouwens enkel positieve reacties heb gehad zelf. Heb wel wat negatieve opmerkingen in de wandelgangen gehoord, maar niet direct. Maar die blijf je altijd houden, je kan het nu eenmaal niet voor iedereen goed doen, wel?
mvg

Bart van den Hurk
Ralf Seems
Berichten: 81
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Beegden
Contacteer:

06-10-2004 23:49

Hey Raoul,

Ik ben die blonde kleine, en die pinda
(jef je weet wie t zegt he :oops: ) dat is jeffrey.
Wij zijn t duo punotti team samen :wink:

Volgens mij is t niet meer zo druk daarzo. We zijn er nu n tijdje
aan t struinen. maar niemand meer gezien. en ook geen vissen
op de kant. maar dat is er om vragen he?

But once the day will come!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

07-10-2004 00:34

Bart en Chris,

met betrekking tot as zondag vissen op het water

weet niet of je t leuk zal vinden maar er vind dan een modelboten race plaats!
dat je het ff weet!

Frank
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-10-2004 00:46

Mijn doel voor het volgend jaar, is om een dikke dertiger te vangen in het buitenland. :D
Jeffrey Schouten
Berichten: 131
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00
Locatie: Heel

07-10-2004 09:21

Uhmmm juist ja, ik ben die Pinda die ook nog eens de site van Wil aan het verkloten is :D ...

Raoel, zoals Ralf al heeft aangegeven zijn we bezig geweest met struinen. Zeer effectief maar niet gemakkelijk tussen de struiken. Helaas al 4 verspeeld maar wel een stuk wijzer, is dus niet voor niets geweest.

Ik denk dat ik dit weekend weer ga proberen mits het een beetje weer is...

Groeten,
Jeff...vs Pinda....
Gebruikersavatar
Reinout Spijkerman
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-08-2002 02:00
Locatie: Delft

07-10-2004 09:47

Dus komt ie er nog niet uit dit weekend chris,bart en frank 8)
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

07-10-2004 10:52

Volgend jaar wil ik minimaal 80 nachten vissen, alleen in NL. En wat er dan op mijn mat komt is mooi meegenomen, zal niet makkelijk worden.

Tot nu toe niet echt te klagen gehad dit jaar met een nieuw pb schub en spiegel, (natuurlijk niet te vergelijken met Bart & co) maar heb een aantal goede periode's gemist door school en vervoersproblemen. Draai nu 3 nachten per week, kijken of we de komende maanden de boel nog een beetje kunnen forceren.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

07-10-2004 12:35

Voor volgend jaar heb ik nog geen concrete doelen. Wat ik (wil) vangen is afhankelijk van de tijd die ik beschikbaar heb om te gaan vissen. Dat ligt er weer aan hoe druk het wordt met school. Die keren dat ik kan gaan vissen wil ik dan ook daadwerkelijk gebruik van maken en zo goed mogelijk inspelen op de omstandigheden om zo het beste eruit te halen.
Nu gaat nogal wat tijd in school en werk zitten. Daarnaast gaat veel vrije tijd op aan mijn vriendin. Maar daar hoor je me ook niet over klagen hoor :wink:
Ze is zelfs al een aantal keer meegeweest, dus het is enigszins te combineren. Maar je kunt natuurlijk niet hele dagen gaan vissen, dan gaat haar lol er ook snel af denk ik.
Dus al met al zie ik wel wat het jaar gaat bieden. Zal wel veel instant vissen worden...
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

07-10-2004 12:54

Wie weet Reinout :wink: , ik zal het toch zeker niet nalaten om te proberen! Al moet ik zeggen dat ik hem/haar zelf ook pas volgende week verwacht. We zien wel wat het wordt, in ieder geval lekker naar de zoemende bootjes luisteren zondag overdag. Denk dat ik de walkman maar weer eens meeneem :lol:
mvg

Bart van den Hurk
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

07-10-2004 13:21

[quote="Bart van den Hurk"]Tja,

Om de drive er goed in te houden ga ikzelf volgend jaar voor tien twintigers waarvan minimaal 1 vijfentwintiger. Van die 10 min. 7 Nederlandse. Maar dit moet toch haalbaar kunnen zijn met de wateren en tijd die ik tot mijn beschikking heb :smile:

mvg

Bart[/quote]


10 twintig ponders bedoel je??

:-?
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

07-10-2004 13:24

Amai, gullie belgiekskes praten toch ook altijd over kilo's :wink:
mvg

Bart van den Hurk