beeindigen hobby?

Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

17-12-2003 13:46

Heren,

een heel groot bijkomend ding is, is hetgeen dat er ook vissers zijn, die naarmate een bepaalde periode (hoeft helemaal geen vaste tijd te wezen) even uitgebrand raken. Hun 'karpervuurtje' staat dan even op 0,1 te branden, i.p.v. op de volle 10,0. Ik heb het iedee dat sommige van deze vissers dan direct het gevoel hebben dat het nooit meer hoeft voor ze, en ze alles te koop aanbieden.

Toon,

ik ben één van die vissers die soms wel eens uitgebrand raak, ben ik daarom geen echte bikkel, omdat ik deze winter niet doorvis ? ; )

Gr,
Christiaan.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

21-12-2003 19:32

Ik vis nu zo'n 12 jaar, ongeveer. In het begin heb ik er gigantisch veel tijd ingestoken, elke dag was ik wel aan het water te vinden. Complete weekenden werden aan het water doorgebracht, en het spookte elke dag wel door je hoofd heen. Ik had ook werk wat niet zo zwaar was, niet zo vroeg beginnen enzo. dus ik ging zelfs door de week regelmatig en nachtje vissen en dan 's morgens niet al te laat mijn tent uit en de boel opruimen en dan naar het werk.

Maar goed, tijden veranderen, kreeg een andere functie op het werk, studie enz. Zwaarder werk, vroeger mijn nest uit, dus viste ik alleen nog maar in het weekenden. Maar als je de hele dag met rolcontainers van pakweg 500 kilo loopt te slepen dan heb je vrijdag's avonds niet veel puf meer om dan ook nog met visspullen 400/500 meter te sjouwen. Dus worden en dan alleen nog maar korte sessies gevist, en de vakanties natuurlijk. Maar dan heb je ook andere dingen te doen dus dan komt het er ook niet altijd van.
Komt bij dat de pc zijn intrede deed in mijn leven. Hele leuke hobby, je hoeft er de deur niet voor uit. Is het pokkeweer? Maakt niet uit, want je kunt er lekker voor binnen blijven. Het enigste wat je hoeft te doen is 3 knoppen indrukken en je kunt aan de slag, terwijl je met vissen eerst de hele santakraam moet versjouwen en opbouwen. Als je de hele week al in touw bent geweest en je hebt het dan wel gehad, dan is de keus niet zo moeilijk. Komt ook nog bij dat er zo af en toe eens een vrouwtjes om de hoek komen kijken die ook wel wat aandacht vragen.

Het is niet zo dat het vissen is tegengevallen kwa resulaten enzo. Dan was ik al na 4 jaar wel gekapt. Ik heb echt wel door dat je niet gelijk van die biggen vangt en dat er eerst een stuk waterkennis bij komt kijken. En dan heb je nog niet de garantie dat je succes hebt.
wat ik volgend jaar doe weet ik nog niet. Het kan zijn dat het weer begint te kriebelen, misschien ook wel niet. Kan zijn dat er de ommekeer komt of dat ik de tijd verdeel tussen de hobby's en de andere bezigheden. Kan ook wel wezen dat er iets gebeurt in mijn leven dat het helemaal afgelopen is en dat de boel hier in het voorjaar te koop staat, We zien het wel. Hengels eten niet dus het kost niets extra's als het eens een jaartje werkeloos ligt.
Vissie kump zo!
jan van kranenburg

22-12-2003 01:46

Lukas,

Mooie posting.
Denk dat ik 't wel begrijp.
De P.C. boeit, vooral in het begin.
Buiten zijn, aan de waterkant, genietend van alles om je heen is wel wat anders.
Doe vooral je visspullen niet weg. Je zal er spijt van krijgen.

Je moet alleen een juiste balans zien te vinden tussen het karpervissen en "the rest of your life".
Veel sukses en geluk daarmee,

mvg

Jan
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

22-12-2003 07:44

Tja, zoals met alles wat je doet is het schipperen tussen je verschillende bezigheden. Zo legt het werk en voetballen ook wel een grote druk op mijn tijd, met mijn vriendin valt dat gelukkig wel mee (die gaat wel eens mee). Maar toch, bij veel hobby's zijn er min of meer verplichtingen in de vorm van trainingen en wedstrijden op vaste dagen. En als je dan het vissen hierin moet inpassen dan schiet het er meestal nogal bij in.

Dit heb ik namelijk ook gemerkt sinds ik van school af ben. Dit heeft er bij mij toe geleid dat ik mijn stijl van vissen flink heb aangepast. Vooral in het voorjaar en zomer ben ik overgestapt op het struinen en aan de oppervlakte, hetgeen mij zeker geen windeieren heeft gelegd. Het is gewoon zaak om het maximale rendement uit je tijd te halen. Daarnaast heb ik dit jaar ook voor het eerst enkele doordeweekse nachtjes meegepakt, vermoeiend maar in dit geval wel lonend.

Voor volgend jaar zijn de vooruitzichten weer wat beter. Nou verkeer ik in de gelukkige positie dat ik in mijn nieuwe werk in de koude maanden wat meer kan werken en punten verzamelen, die ik in de zomermaanden kan inzetten voor vrije tijd. En aangezien ik niet zo'n wintervisser ben heb ik hier geen problemen mee :smile: We zullen zien.

Lukas,
al eens aan een laptop gedacht? Kun je de zaken mooi combineren :smile: In ieder geval, zoals je al aangeeft (en Jan ook), hou die visspullen, want er komt een tijd dan krijg je zeker weer wat meer tijd.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Koen de Been

22-12-2003 20:17

Het over hebben om geld,tijd en moeite in je hobby te stoppen (geldt niet alleen bij karpervissen) is al een kunst voor de meeste vissers.
Als ik moest kiezen tussen m'n hobby of een vrouw, dan wist ik het wel!!

KARPERVISSEN!!!!

Het moet in je bloed zitten, zeg ik maar altijd!!

mvg koen
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-12-2003 21:21

Koen,
dan hoop ik voor je dat je tegen de tijd dat je die keuze werkelijk moet maken niet in gemeenschap van goederen bent gehuwd,
want dan kan je de helft van je karperspulletjes bij haar of hem??? inleveren
als je pech hebt.dan trekt het bloed wel even onder je nagels vandaan!
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

22-12-2003 22:05

Oei, hier spreekt een man van de ervaring?

Hoop 't niet..

Met nooit meer bindende groet,
Toon
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

22-12-2003 22:06

Christiaan,

Nee hoor, als je 's winters niet doorvist kan je nog steeds een bikkel zijn :smile: Bij mij staat het vissen nu ook op een laag pitje, en da's voornamelijk vanwege de regen.. (en 't feit dat ik grieperig ben)

Hopelijk is het weerbeeld wat beter in week 2, wanneer ik VRIJ ben :grin:
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

22-12-2003 22:12

Het is idd met ups en downs, ligt aan
werk en andere bezigheden, maar als je eens
terugkijkt naar postings van
het jaar 2002 zie je een heleboel namen
tegenwoordig nooit meer terug, is de lol er vanaf of hebben ze alles al een keer gehoord, want ook ik merk dat veel vragen steeds terugkomen.
Je blijft niet telkens antwoord geven op dezelfde vragen, of zouden ze alleen nog lezen ??
R K
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

23-12-2003 12:57

Ook ik was na 15jr even opgebrand.Maar ik heb gelukkig nooit m,n spulletjes verkocht, ik heb vijf jaar geen stok meer aangeraakt maar sinds aug ben ik weer helemaal terug.
Als je bent opgeroeid met vissen moet je nooit je spulletjes verkopen "het"komt allemaal weer terug. En voor al die andere die nog nooit een voorntje met een vaste stok hebben gevangen en dan maar eventjes drie a vierduizend euro'tjes uitgeven en denken ff te gaan scoren en van een kouwe kermis thuiskomen zeg ik "manne, ik zal jullie niet missen"

rinus
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

23-12-2003 16:36

heb er geen problemen me dat mensen de spullen wegdoen, laatst nog een setje opgehaald, geheel compleet voor net 300 euro, het meeste welliswaar weer doorverkocht, maar heb er voor heeeeel weinig geld, toch zeer mooie spullen aan overgehouden
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

23-12-2003 18:29

Rinus en Erik snappen em :grin: En wat spullen hier en daar opkopen is idd niks mis mee, hebben de serieuze vissers leuke spulletjes bij, en blijven de minder serieuze vissers weg. Olé!

Met grieperige groet,
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

23-12-2003 18:53

Toon,

Hou vol man, het blijft hartstikke leuk om te doen en laat je niet gek maken door mensen die vissen boven hun vrouw verkiezen(jezus, wat een idee we hebben het tenslotte alleen maar over een hobby!)
En succes met je griep.
Koen, deze uitspraak moet je goed bewaren voor later, als je het vissen boven de liefde van je leven zet ben je wat mij betreft het spoor VOLKOMEN bijster.

rinus

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rinus zoetebier op 2003-12-23 19:12 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rinus zoetebier op 2003-12-23 19:14 ]</font>
Koen de Been

25-12-2003 22:21

Rinus,

Een ding wat ik zeker weet is dat ik voor heel m'n leven blijf vissen, al hoor ik sommige karpervissers zeggen dat ze een overweging maken om een punt achter hun hobby te zetten en hun spullen te verkopen :-? :-? :-? maar dat is iets dat ik niet kan begrijpen..
en een vrouw op z'n tijd is lekker maar een dikke karper in je handen met een grijns :D op je gezicht die alle bittere tijden doet vergeten vindt ik een stuk mooier!!!

maar wijsheid groeit met de jaren maar misschien komt dat nog wel!!!
mvg koen
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

26-12-2003 09:22

Vrouwen komen en gaan, de vissen zullen altijd op je blijven wachten.

Mits we er met z'n allen verstandig mee omgaan, natuur en vis.


VRG

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#