Waar gaat het in dit land naar toe.........?

Plaats reactie
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-11-2003 19:35

Toen ik straks naar de tv zat te kijken, was
ik aardig verbaast en nijdig! Waarom? Omdat
als winkel personeel een dief aan houd en
deze agresief is tegen het personeel, dan lijkt het wel of het winkel personeel niks
meer mag doen, met andere woorden je moet je
zomaar laten slaan!
In deze reportage kregen de winkel bedienden
nog meer straf als de dief, eigenlijk kreeg
de dief helemaal geen straf! :evil:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

26-11-2003 20:06

Ja Benny ik weet het, Ik erger me er zo erg aan he dat wil je niet weten.

Wat ze hier in nederland moeten doen is 100x harder optreden gewoon een paar keer met het knuppeltje erop dan leren ze het van zelf af nee maar tegen woordig mogen ze 1 nachtje komen logeren,eten,tv kijken en lekker slapen volgende ochtend mogen ze weer lekker gaan...!

Waar zijn ze hier toch mee bezig slaat gewoon nergens meer op. Het winkel persooneel zou gewoon het nodige mogen doen om de verdachten aan te houden vind ik en als ze een klap krijgen gewoon een paar terug geven... Ten eerste je laat je niet slaan en ten 2e de politie is toch te laat en dus kan de verdachten gewoon weer op vrije voeten verder met jatten.

Wanneer worden ze hier toch wakker in Nederland!

MVG Kevin :wink:
Jelle Rijmt
Berichten: 202
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00

26-11-2003 20:30

langs ene kant kan ik best begrijpen dat je als slachtoffer niet de toestemming gegeven wordt om zelf het recht in eigen hand te nemen. Dan verlaag je je immers tot het niveau van de misdadigers... En dan nog, als iedereen zomaar op eigen houtje mag optreden tegen onrecht, wat gaan we dan krijgen? Wie gaat dan uitmaken wie gelijk heeft, wie niet, snap je? Dan wordt de chaos alleen maar groter... Stel dat een winkelier nou net een slechte dag heeft en dan knalt ie omwille van zijn slechte humeur een kruimeldiefje overhoop... dat is ook niet alles he :smile: Krijg je vicieuze cirkel...
Wat ik wel vind is dat ze inderdaad stukken harder moeten optreden tegen misdadigers, indien dit gebeurd door de juiste instanties. Het systeem stinkt, jaja, ik weet het... :grin:

Cheers
JVR :razz:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

27-11-2003 02:18

Het systeem stinkt, heel erg! En niet zo'n
klein beetje ook.........!!!!!!!!!!!!!! :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

27-11-2003 07:26

Eergisteren op de radio:

Op schiphol was een 100% controle gehouden van 2 vliegtuigen. We werd 33 kio cocaine gevonden! En wat gebeurt er met deze mensen? .... nou? ..... die worden teruggestuurd!! Lekker logisch, een goed voorbeeld van een verkloot rechtssysteem.

Je kan zonder problemen iemand vermoorden, want hij had een slechte jeugd!

Martin
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

27-11-2003 09:05

Stel je voor: wordt je wakker van gestommel, ga je onder kijken zie je iemand die je videorecorder en tv wil “lenen”. Dan moet je dus eerst waarschuwen dat ie zich op verboden terrein bevindt en verzoeken of ie wil vertrekken. Verder mag je al-leen gepast geweld gebruiken, dus eerst laten slaan, dan mag je terugslaan. Maar ja, slaan doen ze tegenwoordig niet meer, tegenwoordig krijg je een mes tussen je ribben of een kogel in je kop!

Dit heeft niks te maken met slap optreden van de politie (zij zullen vaker een oogje dichtknijpen als je zegt dat ie van de trap is gevallen), maar een klote-rechtssysteem! Zou jij als politie-agent je functie op het spel zetten door (te) hard op te treden?

Niet vragen, klop erop en in de fundering voor de aanbouw ermee!

Groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

27-11-2003 10:11

een groot stel mietjes hier in holland laat ze eens zeggen waar het op staat! ingrijpen met de knuppel erop, de helft kon niet eens nederlands lekkere integratie! nog meer geld erin stoppen kunnen ze misschien beter stelen! al die dieven aanpakken vooral die geweld gebruiken bah, loopt de spuigaten uit. dan die formele lullen die eerst willen eerst bewijs hebben hoe erg de situatie is!! niet goed wijs!
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

27-11-2003 10:48

Aah, rauwe emotie… Heerlijk :smile:

Helemaal mee eens Frank.

Groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-11-2003 11:54

Tjah ik werk zelf in een winkel en heb al vaak van dit soort dingen meegmaakt, vaak komt het omdat het proces verbaal van de polietie niet deugd en de rechter aan de hand daarvan zijn uitspraak moet doen! Ik vind zelf niet dat je mag natrappen en zeker ook niet teveel geweld mag gebruiken! Maar toch mensen, er is een ding waaraan dit land naar de klote gaat en dat is het volgende: 90% procent van de nederlanders grijpt niet in bij het zien van een diefstal, bedreiging oid, nee want ik wil geen mes tussen mijn ribben! is dan het argument! dikke flauwekul want hierdoor word nederland nog onveiliger en de volgende keer dat jij in een benarde situatie bent word je ook niet meer geholpen!
Albert Reinders
Berichten: 126
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

27-11-2003 20:27

Idd, heb het vorige week meegemaakt op mijn stage. Een vrouwelijke collega werd op straat door een kerel die twee keer zo groot was in elkaar geslagen. Er stonden wel 10 mensen om heen, maar niemand deed wat. Zo gaat dat tegenwoordig.

Een dronken zwerver die opgepakt wordt heeft tegenwoordig gewoon een nachtje hotel. Stop die dan gewoon in de isoleer, kan die nuchter worden.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

27-11-2003 21:19

Benny, bij de wet is geregeld dat je gepast geweld mag gebruiken.

Dus als de dader 1 klap geeft, mag je jezelf in zo verre verweren om de situatie te doen ophouden.

Niet te gek maken anders heb je te maken met noodweer-exes, waarbij jij dus wel strafbaar gesteld kan worden.

Ook mag iedere burger bij wet, mensen aanhouden bij betrapping op heterdaad van een strafbaar feit.


RC
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

27-11-2003 21:58

Robert,

Kan wel zijn, maar ik krijg steeds meer de
indruk dat de dieven het aan het langste
einde trekken! Het zou net andersom moeten
wezen!
Maar wat word verstaan onder "gepast geweld"?
Als iemand je slaat, en je slaat terug en je
slaat hem perongeluk in het ziekenhuis of
nog erger, wat dan?
Wat ik pas op tv zag, vond ik gewoon te be-
lachelijk voor woorden! Het winkel personeel
werd gewoon door de rechter een beetje behan-
deld als "zware" misdadigers! Belachelijk!!!!
Dus mensen wees maar niet bang om als dief in
Nederland door te brengen, want straf kennen
ze hier niet, wel voor te hulp schietende
mede burgers die alleen hun goederen verde-
digen!
Dus politiek Nederland F*CK OFF, en bestraf
echte dieven, en niet NORMALE BURGER!

groetjes Benny
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

02-12-2003 12:44

Dieven moeten ze gewoon de handen afhakken, sowieso moet nederland strenger worden. Voor een moord krijg je hier enkele jaren en het leed van de slachtoffers is levenslang dus ik ben wel voor de invoering van de doodstraf
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

02-12-2003 15:43

Doodstraf???

Hoeveel onschuldige mensen zitten er vast in gevangenissen Remco??


RC
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

02-12-2003 16:30

Albert, je deed zelf ook niks toch?


:wink:

vr gr Sjoerd
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

02-12-2003 16:53

Met alle respect,

maar als er een inbreker mijn huis in zou komen dan stamp ik hem eerst het huis uit vooraleer ik ga vragen wat hij eigenlijk komt doen. Sommig winkelpersoneel meende dat ze vanwege de reactie van Prins Bernhard een vrijbrief hadden om zomaar iedere winkeldief de grond in te meppen, zoiets hoort natuurlijk ook niet. Als iemand je slaat mag je zeker terug slaan, maar overdrijf het niet.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

02-12-2003 18:57

Het is anders wel behoorlijk krom hier in Nederland.
Als er bv bij mij ingebroken zou worden,de inbreker(s)negeren mijn afgesloten hekken rond om mijn huis,lezen van het bordje Pas op voor de hond wordt genegeert,breken mijn achterdeur(of andere deur/raam)open en wandelen mijn huis binnen waar ze "begroet"worden door mijn Boerboels(en juist daar wil je geen ruzie mee)
Het gekke is echter dat ik fout ben,ben nl verantwoordelijk voor mijn honden,en deze hebben bij de inbraak lichaamlijk letsel toe gebracht.
Is dit letsel ook nog ernstig(dikke kans als je ruzie hebt met 3 boerboels)worden vervolgens mijn honden afgemaakt en krijg ik een boete.

Tjsa ik snap dit niet helemaal,maar zo is de wet.

Wil.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-12-2003 19:30

En Albert wat deed jij zelf op dat moment?
Vissen is een hobby, geen religie!
Albert Reinders
Berichten: 126
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

02-12-2003 19:47

Even voor de goede orde, ik hoorde dit nadat het gebeurd was en was niet op de plaats des onheils aanwezig. Als ik er wel bij had gestaan...weet ik nog niet wat ik gedaan zou hebben :S

gr.
Albert
Willem Barnas

02-12-2003 22:01

Waar het in dit land naar toe gaat?

Goeie vraag, stel 'm iedere dag meermaals...

Zalig zijn de schelen, heerlijk de fantasie en ziek is het systeem!

Triple Tschuss,
WB :wink:
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-12-2003 22:44

Ben helemaal verdwaald hier, maar Douwe, back in town? :smile:
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Plaats reactie