carp choice???? Een foto doet wonderen.......


Gebruikersavatar
Arjan Gijs Verkoelen
Berichten: 324
Lid geworden op: 24-09-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

06-10-2003 20:52

We stoppen er maar mee jongens want voor je het weet............

De voorbeeld functie voor degene die het ontgaan was, is de inzet van mijn topec geweest.

Met afsluitende groet,


Arjan Verkoelen
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

06-10-2003 21:23

Jaren tachtig? Wie weet...wie zal het zeggen.
Misschien is die foto wel zo oud...of misschien staan er 50 begeleiders omheen. Of misschien....Kortom, ik zie niets vreemds aan de foto, ik ken dan ook verder de achtergrond niet. behalve dat die bovenste vis wel heeeel erg mooi is.
Een karper die op een 'perfecte' foto staat (met dikke mat, emmer water ernaast, goed vastgehouden, enz) kan ook eerst drie keer over de grond zijn gestuiterd, alvorens de haak er met grof geweld uit getrokken is.

Groeten ChrisN
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-10-2003 21:50

Jaren '80?
Carp Choice??

Gr Henk
Arjen Lans

07-10-2003 08:39

[quote]
Op 2003-10-06 21:50, schreef Henk ter Maat:
Jaren '80?
Carp Choice??
[quote]

Jaren 80, jaren van Rini en hele series op het natte gras/ natte bewaarzak. En niemand die daar moeilijk over deed. Zo hoorde dat toch? Gelukkig hebben we tegenwoordig de onthaakmat, maar ik krijg soms wel de kriebels als ik sommige postings lees.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

07-10-2003 12:43

Arjen,

is het niet zo dat er toen geen gebruik werd gemaakt (uberhaupt niet) van de onthaakmat? Als de onthaakmat toen ook 'geintergreerd' was, had waarschijnlijk Rini ook een hele seri foto's van de Jaren 80 mét onthaakmat! Als er nu geen optonics uitgevonden waren, konden wij toch ook moeilijk op de foto staan met die dingen?

Gr,
Christiaan.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-10-2003 20:07

Wat ik nu voor de derde x naar voren wil halen is;
Dat ik het wel heel erg jammer vindt van de Heren Carp Choice om op die manier hun Freezer Baits te promoten.
Tja "Een foto doet wonderen", niet?
Jammer dat een echte karpervisser zich met zijn mooie buit laat prostitueren, alsof ze gevangen waren dankzij die Carp Choice Freezer Baits.
(citaatje Carp Choice)
Een combinatie van Engelse kwaliteit met Hollandse nuchterheid.
NUCHTERHEID????

Maarja een foto doet ....., och laat ook maar, je zal maar jeugd zijn en de toekomst hebben....!!


Sportieve groeten Henk.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk ter Maat op 2003-10-07 20:18 ]</font>
gerrit koop

08-10-2003 08:13

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 26-08-2004 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom Boer

08-10-2003 09:04

heren, na al deze zeer interessante praat wil ik toch eens vragen wat de ervaringen zijn met deze freezers. ik heb ze zelf een paar keer in mijn handen gehad en zelfs een zakje gekocht en er goed mee gevangen. dit was de superfish mix.
wat zijn jullie ervaringen met deze boilies?

een heel groot voordeel ten opzichte van proline zijn de hele mooie 15mm boilies die proline nog steeds niet verkoopt terwijl vele klanten erom vragen.
ik ben benieuwd.

henk wat ik dacht dat jij wijzer was

De jeugd de toekomst, als ik de jeugd was kocht ik zeker regelmatig freezerbaits, beter dan de chemische rommel van ready mades.

groeten tom
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

08-10-2003 09:09

Ik vis sinds dit jaar met een nieuwe mix. Mij hoor je niet zeggen dat ik door die mix nu zo'n goed seizoen heb, zeker niet, maar het helpt wel mee in mijn ogen.

Ook ik ben van mening dat als een karper honger heeft, gewoon alles pakt wat er ligt, maar dan heb ik er liever een goed samengestelde home made bol liggen dan een of andere ready made die bulkt van de conserveringsmiddelen. Maar op lange termijn kan goed aas zeker het verschil maken, dat moet ook jij met me eens zijn Henk. Feit blijft wel dat ik het ook erg zwart-wit vind dat je jouw vangsten verklaart door jouw aas.

mvg
stefan

ps. Tom, natuurlijk zal er jeugd zijn die met freezers vist, maar weet jij wat dat kost? En vooral als je eens serieus aan de slag wil? Denk niet dat de jeugd dit kan betalen, ik niet.
_________________
Aan het water vergeet, leef ik...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stefan Slechten op 2003-10-08 09:10 ]</font>
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

08-10-2003 10:03

hoi Stefan,

ik betaal minder voor mijn freezers en home made bollie dan elke willekeurige chemich produced highland balletje
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

08-10-2003 11:15

Freezers zijn er meestal rond de 4 euro per kg, dan kan je ze beter zelf draaien, ben je vaak met de helft van dat bedrag al klaar.

Daar doelde ik op.

mvg
stefan
Ron Weesp
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-10-2003 02:00

08-10-2003 12:35

Stefan dat klopt die 4 euro, ik heb ze ook voor dat bedrag gekocht destijds -proline- en er ook wel op gevangen...
ik doe het alleen tegenwoordig anders ben nml van mening dat de duurdere freezerbaits waaronder: Dynamite, Carp Choice enz. mits je ze goed inzet meer aanbeten geven, de kwaliteit staat garant er zit -en dat hoop ik- gewoon kwalitatiever spul in, een vw golf is ook niet voor niets bijna 2x duurder dan een fiat :wink:

maar goed ik combineer nu een kilo eigendraai vismeel van 3,- euro met een kilo duurdere freezerbait, de laatst tijd de denmark fish van CC en die combi werkt niet slecht.

succ. Ron
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

08-10-2003 14:03

Om op de werking van de boilies te komen, ik heb de Mint-Garlic gekocht toen ik een paar promoters van deze boillies op een beurs gesproken heb. Het was niet hun verkoop-praat (integendeel, sorry) maar m'n nieuwsgierigheid naar de boillies. Ik had begrepen dat de instant-heid van de boillies erg goed moest wezen, helaas. Heb er een paar sessies (6) mee gezeten, en er helaas niets op gevangen. Totdat ik vorige week geen zin meer had om de boillies in de vriezer te bewaarde. Ben er toen maar mee gaan voeren, samen met m'n vismaat (die had ook nog meer dan de helft van z'n zak over (2,5kg)) Heb er daarna wel 1 vis opgevangen (mag ook haast wel, als je zo gek bent om een voer-'campagne' op gaat zetten met freezers!) Voor mij helaas geen Carp-Choice meer, mischien werken ze voor andere mensen beter, dat kan ik niet beoordelen, helaas voor mij pakte het niet zo goed uit.

Gr,
Christiaan.
Ron Weesp
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-10-2003 02:00

08-10-2003 20:11

Beste Christiaan

Mij zegt het niet zoveel als ik 6x met bv dynamite knikkers heb gevist en vang niets, dat is zo relatief man... Ik ken een gast die zo'n duur emmertje van Nash had gekocht -scopex-squid- en dat is niet de minste mix, hele emmertje opgevist welgeteld een vis gevangen en nog een brasem ook dan kun je toch niet meteen de boilie de schuld geven?
Met carlic is mijn ervaring trouwesn -die van proline daar heb ik ervaring mee niet die van CC- dat je ze toch even moet introduceren en dan heb je niet veel aan 2,5 kg. Instant heb ik er ook mee gevangen daar niet van. Denk trouwens dat als je voorla instant gaat vissen of hit en runnen dat je meer hebt aan een nash knikker -scopex- of een Strawberry Cream van CC die doet 't bij mij altijd wel aardig.


En wat bedoel je gek te zijn om te voeren met freezers??? Daar zijn die ballen juist voor gemaakt kerel!
gr Ron
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

08-10-2003 20:22

Ron,

zodra ik met freezers moet gaan voeren om aan m'n vangsten te komen, is het gedaan met het merk. Met mainline hoefte ik ook niet te introduceren, waarom wel met CC ? Omdat het zo'n apparte smaak is ? Tuurlijk, zal vast, maar helaas laat m'n portomonnee het niet toe om met freezerbaits te gaan voeren, en laat staan een voercampagne op te gaan zetten, helaas ben ik niet zo gezegend met een bedrag van 6nullen voor de komma op m'n bankrekening!

Tuurlijk zegt 6x vissen niets, voor jou mischien niet, voor mij wel! De een vind dat hij een conclusie pas na een seizoen kan trekken, de ander vind van iets eerder. Helaas vond ik het dit keer iets eerder. Aangezien ik goed genoeg 'getest' heb met deze boillies, en ze sloegen jammer genoeg niet aan. Helaas, geen aanval voor de boillie, alleen wel een klant minder!

Gr,
Christiaan.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Christiaan van Klaveren op 2003-10-08 20:23 ]</font>
Ron Weesp
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-10-2003 02:00

09-10-2003 10:27

Duidelijke taal christiaan

maar ik gaf je al erder de tip om een deel eigendraai te voeren en het andere deel bv freezers, sla je 2 vliegen in een klap.

je bespaart wat geld, immers eigendraai zijn idd veel goedkoper en vaak niet slechter, alleen moet je wel je winkel vetrouwen dat 't inderdaad vers spul is... en dat is maar al te vaak niet zo, de vliegjes en larven in de meel geven dan wel wat extra eiwitten maar daar zitten we niet op te wachten in die vorm niet?

je bespaart tijd want het blijft een crime eigendraaiers, door een deel freezers erdoor te mengen dus bv 1kilo eigendraai en een kilo freezers. Ik neem de laatste tijd een kilo eigen vismeel met rr of knoflook of kerrie maakt niet uit en een kilo denmark fish van CC geloof de goedkoopste vismeelboilie die zij leveren maar volgens mij wel een goed balleke. Ik heb pr weken terug ook eens met die supermix gevist en dat ging instant prima, had eerste nachtje 3 runs, wel op een best bezet water maar een kennis van me vist er al een tidje mee -ben via hem aan cc gekomen- en is er goed over te spreken maw hij vangt geweldig op die supermix. Ik denk als ik daar een kilo van voer smaen met mijn eigendraai dat het nog wel eens harder gaat lopen maar iid die is aan de prijs maar mainline is nog een stukje duurder niet?

okee succes gr Ron
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-10-2003 15:43

Stefan,
Jij schreef:

Maar op lange termijn kan goed aas zeker het verschil maken, dat moet ook jij met me eens zijn Henk. Feit blijft wel dat ik het ook erg zwart-wit vind dat je jouw vangsten verklaart door jouw aas.

Helemaal met je eens Stefan, zelfs het zwart-wit feit van mijn vangsten door mijn aas.
Ik stel zelf mijn mix samen, draai er boilies van en vang er vis mee.
Maar om nadien de foto's ter bescikking te stellen voor een aasfirma met als oogmerk reclame maken, dan pas ik ervoor..
Ik wil best met een vijftiger op een Site, maar absoluut niet in verband met welke merknaam en voor welk bedrag dan ook!!

Sportieve groeten Henk
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

09-10-2003 17:12

Ron,

helaas draai ik niet zelf, maar als ik dat wel had gedaan, had ik waarschijnlijk genoeg vertrouwen in m'n aas gehad, dat ik niet bij hoefte te voeren met ander (merk) freezers. Tuurlijk scheelt eigendraai geld, maar helaas heb ik daar nu nog niet de tijd en de specialiteiten voor.

CC heeft trouwens een tweede kans gekregen, aangezien ik geen zin had om vandaag nog even naar Osdorp toe te rijden om wat mainline te halen. Er ging dit keer 2,5kg en 1kg BirthSeeth (volgens mij) mee naar huis. Hopelijk word de tweede kans beter benut. Ik heb voor birthseeth gekozen, omdat ik het iedee heb dat dit uit een betere samenstelling bestaat. Hopelijk beschaamd CC m'n 'tweede-kans-gunst' niet, en pakt het dit keer beter uit :smile:

Gr,
Christiaan.
ps: mainline is inderdaad een stukje duurder, hier wil je ook geen voercampagne opzetten :smile:
Ron Weesp
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-10-2003 02:00

10-10-2003 12:02

he christiaan

nou succes dan maar he, enne heb je die supermix ook? da's nml volgens mij de beste van cc ook een van de duurdere
Gebruikersavatar
Martijn Bombeke
Berichten: 136
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Schiedam

10-10-2003 13:27

Beste Christiaan,

Wat ongelofelijk nobel van je om een aasfabrikant nog een kans te geven. Ze boffen er maar mee dat een topper als jij (vanwege luiheid) nog eens 3,5 kilo van hun aas heeft gekocht!

En ik maar denken dat het wel of niet vangen van vis aghing van meer factoren dan alleen aas... Domme ik!

Gr. Tinuzzz

p.s. Maak dit toch al onzinnige topic niet nog langer en reageer, áls je al wilt reageren, even met een PB.