van te voren voeren wel of niet


Plaats reactie
Gast

31-08-2003 18:52

ik ben van mening dat er in elk water gevist word op karper .
en daar om voer ik nooit alleen op de dag dat ik ga vissen en vang wel ,ik heb het ook wel ééns anders gedaan dus wel voeren.
maar ik merk geen verschil.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kev paans op 2003-08-31 18:52 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kev paans op 2003-08-31 18:53 ]</font>
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

31-08-2003 19:21

Dat is echt per water verschillend! Vorig seizoen op een grote zandafgraving gevist. Hierop ving je geen staart als je grote voerstekken had! Ze waren wel te vangen alleen diende je regelmatig (dagelijks) hele kleine hoeveelheden te voeren om toch regelmatig te vangen.
Dit seizoen wederom aan het targetvissen op dit water en nu extreem veel gevoerd op extreme dieptes (tussen 12 en 15 meter!).
Twee sessies tot nu toe (2 middagen) leverde 10 karpers op (waaronder 1 target) en 2 verspeelde vissen en 2 brasems.

Stekken lijken dus rendement op te leveren terwijl een identieke viswijze vorig seizoen (zelfde tijd v.h. jaar)niks opleverde.

Hoe kan dit???????????? Ik weet het niet maar het experimenteren vind ik persoonlijk het leukste van het karpervissen.

MVG John
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

31-08-2003 19:21

Hallo Kev,

dit zal ook weer afhankelijk zijn van het type water. Grootte van het water, bestand,... alles wat ook maar iets ermee te maken heeft. Er zijn idd wateren waar je evenveel vangt met voeren als zonder, maar daarentegen zijn er ook waar je geen enkele aanbeet krijgt zonder voor te voederen.

MVG
Piotr
Gebruikersavatar
Benjamin Conen
Berichten: 108
Lid geworden op: 25-08-2003 02:00
Locatie: Groningen

31-08-2003 20:24

Hallo Kev
Nou zoals al eerder aangegeven is het per water verschillend, maar feit is wel,VERTROUWEN vangt. En het geeft mij vertrouwen als ik op een veelbelovende plek, eerst een paar keer wat van mijn aas in het water pleur alvorens er te vissen.
Rik Lemmens
Berichten: 295
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00
Locatie: Gulpen

01-09-2003 08:12

Een ding is zeker. Indien het water niet aan een gigantische hengeldruk onderhevig is een goed opgezette voerplek waarschijnlijk de beste garantie om onze beschubde vrienden op de onthaakmat te krijgen. Daarnaast hoef je als je een goede voerplek hebt opgebouwd ook niet zozeer meer de nadruk te leggen op de meest uitgekiende rigs. De karper aast met veel minder argwaan op de stek (dit kan natuurlijk in de loop der tijd afnemen. Dat ligt aan het water, de hengeldruk, etc.)

Op een ander water dat ik ken hebben de vissen juist schrik van een traditionele voerplek en is operatie stofwolk aan de orde van de dag. Single hookbaits en vissen waar anderen nooit vissen zijn daar meestal toch goed voor enkele aanbeten. Ook de rig en aasaanbieding zijn hier veel belangrijker. Ook kunnen backleads en slappe lijnen voor een goed resultaat zorgen.

Ik zou je het volgende advies willen geven: ga eerst eens na hoeveel mensen er op jouw water vissen en hoe ze vissen en pas daar jouw tactiek op aan. Het alom bekende motto: "vis anders dan anderen" kan hier voor een doorbraak zorgen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en hoor graag of je dit in de toekomst resultaat heeft opgeleverd.

Met belangstellende groet,

Rik
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-09-2003 11:56

Kev,

Jij doet jou ding en een ander zijn ding. Als je elkaar met rust laat is er niets aan de hand. Er bestaat geen BETER. Wat jij wilt telt. Als je dan een ander geen overlast veroorzaakt is het toch goed?

MVG

Klaas
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

01-09-2003 12:54

Kev,
op een water dat ik tot de zomer bevist heb deed ik mijn ding ook altijd instant (voeren is er in feite niet toegestaan) en heb er ook altijd goed mijn vis gevangen. Een keertje heb ik echter gevoerd enkele dagen op voorhand, en ving toen wel de grootste schub van het water.
Op het water dat ik nu bevis heb ik tot nu nog niet gevoerd maar het gemiddelde gewicht van de vangsten ligt er wel lager dan bij de vissers die er wel een voerstek hebben. Een mogelijke conclusie is dus dat het gemiddelde gewicht van de vangsten wel hoger ligt indien je een voerstek(je) opzet.
Mvg, Rob.
Gebruikersavatar
albertino beunk
Berichten: 89
Lid geworden op: 10-07-2003 02:00
Locatie: Duiven

02-09-2003 18:42

Ik vind het voorvoeren altijd van groot belang, je bereikt er meer vissen mee. De meeste voeren in een gebied van 10 vierkante meter ofzo, probeer nou is een strook te bedekken, je bereikt zo een veel groter publiek. Als je instant vist dan dan bereik je meestal de wat kleinere vissen omdat die minder argwaan hebben. De grotere vissen blijven er steeds meer achter. De kleine vissen moeten laten zien dat er niks gevaarlijk aan is. Zo bereik je ook de slimmere vissen van het water. Probeer is een week of 2 te voeren zonder er door heen te vissen, ik weet zeker dat je een betere prestatie gaat beleven als je voorvoert.

met vriendelijke groeten Albertino
Gebruikersavatar
Tim Sanders 3
Berichten: 116
Lid geworden op: 29-01-2003 01:00
Locatie: Didam

03-09-2003 21:31

Ik voer soms gewoon maar een dag voor en het helpt ook nog. laast avondje gevoerd en er s'ochtends gaan zitten en wel vangen en mensen die er de hele nacht hebben gezeten hadden niks. dus ik doe het altijd wel geeft me mestaal ook iets meer vertrouwen. en als je langer voert krijg je mestaal ook meer en grotere vissen op de kant dan 3 dagen of zo.

groetjes Tim
Plaats reactie