Weerhaakloos vissen, een must???


Rik Lemmens
Berichten: 295
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00
Locatie: Gulpen

04-08-2003 14:42

Beste collegae,

Ik vis sinds anderhalf jaar met haken zonder weerhaak en ik moet zeggen dat mij dit prima bevalt. De haakwond is minimaal te noemen, zelfs tijdens zware drills. Ook constateer ik dat de inhaking iedere keer weer perfect is. (dit komt natuurlijk ook door de Line Aligner en D-rig). Ik heb zelfs het vermoeden dat ik gevoelig meer vang op dressuurwateren door het ontbreken van de vaak haperende weerhaak. Ook een voordeel is dat je de haak makkelijk uit je eigen vingers kunt halen. Hoezo "zelfhaak" systeem?

Ik zou iedereen die nog nooit weerhaakloos heeft gevist willen adviseren dit toch eens een keertje te proberen.

Greetzzz

Rik
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

04-08-2003 15:57

Rik,

ik kan je 100% gelijk geven!!!! Dit kunnen we alleen maar aanmoedigen. En een weerhaakloze haak in je buik krijgen is ook een must hoor! :oops:
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

04-08-2003 19:42

Beste Rik,

Ik heb een vraagje, vis je met haken waar de weerhaak van plat geknepen is, of weerloze haken.
Er zit toch wel verschil in, bij een weerloze haak is volgens sommige de kans dat de haak in de bek draait aanwezig.
Bij een haak waar de weerhaak plat geknepen is minder.
Noch een voordeel is, dat je met je eigen merk haken kan blijven vissen.

PS, bedankt namens de Karper.

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-08-2003 19:50

Ik heb het 2jaar geleden al getest en het beviel mij helaas zeer slecht.Ik loste veel vissen tijdens de dril(Ja ik hielt de lijn strak :wink: )
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

04-08-2003 20:46

Hoi Ferenc,