Zeehonden in woonwijk


Plaats reactie
Etienne Straatman
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00
Locatie: Den Helder

05-09-2021 11:03

Hallo allemaal,

Ik zit net op de website van KWO te lezen, dat er een stuk is geschreven over de zeehond in de woonwijk.
Ik heb geen facebook, maar ik woon in Den Helder dus weet precies waar het over gaat.

De zeehonden (het zijn er 2) zitten al sinds 2019 in dat water, omdat toentertijd de moeder van de 2 geboorte gaf aan de ander (dus).

Ik weet niet wat er al over geschreven is op fb, maar zowel de gemeente als de instanties (Ecomare en Pieterburen) willen en gaan er niets aan doen.
Dat weet ik, omdat ik ze zelf gevraagd heb wat de mogelijkheden zijn.
Zij stellen dat het onmogelijk is om de zeehonden te vangen of dat het nadelig kan zijn om hun routine te verstoren.

Het feit is echter (in mijn ogen dan) dat vangen niet een optie moet zijn, maar het begeleiden naar hun eigen habitat.
Het zijn immers zeehonden…en niet kanaalhonden o.i.d.
Over het verstoren van de habitat van de zoetwaterdieren (karpers, snoeken, eenden) wordt niet gesproken….dus dat zou dan van ondergeschikt belang zijn krijg ik het idee.

Jullie snappen wel dat ik er wel iets van vind (en ja, ik ben als karpervisser wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk), omdat er in mijn ogen met 2 maten gemeten wordt.

Of zeg ik nu iets heel geks?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

05-09-2021 19:10

Is toch leuk. Wat heb je er voor last van?
Let op slagboom !
Etienne Straatman
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00
Locatie: Den Helder

05-09-2021 19:53

Je bedoelt behalve wat die beesten alles eten wat ze tegenkomen?
Plaats reactie