Driezumer Mar


Plaats reactie
Erwin Huiberts
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-08-2019 14:03

28-08-2019 19:28

Hallo,

Zal mezelf even voorstellen, mijn naam is Erwin. Ik ben vooral fanatiek roofvisser maar karpervissen fascineert me ook heel erg. Heb wel basis kennis van het karpervissen en ook wel gevangen. Nou is er vlakbij mijn woonplaats een zandafgraving genoemd 'Driezumer Mar' of vroeger het 'Driesumermeer' genoemd. Het is een prachtig stuk water waar veel vis zit (en groot). Nou gaan er verhalen dat hier een klein oud karperbestand zou zitten met echt grote karpers. Er gebeurt veel aan de oppervlakte als ik er vis maar ik kan zelf niet waarnemen of dit om karper, zeelt of wat dan ook gaat. Op internet kan ik geen informatie vinden over deze zandput. Is hier iemand die iets over het karperbestand weet? En als ik dat zelf moet ondervinden, wat voor aanpak qua voer en aas? Het meer heeft diepe afgravingen tot wel 15 meter maar ik neem aan dat ik het meer bij de oppervlakte en kant moet zoeken en daar voorvoeren? Jammer dat er niets valt te vinden over dit prachtige water. Heeft iemand hier enige info of kunnen jullie mij op gang helpen karper te vinden?

Gr. Erwin.
Oscar de Waard
Berichten: 59
Lid geworden op: 26-07-2005 18:34
Contacteer:

29-08-2019 12:34

Heb hier ook wel eens naar gezocht inderdaad niks over te vinden
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

30-08-2019 20:09

Geen info op inet over een water.

Erg?

Juist niet!

Zou toch vervelend zijn als hier iemand gepost had : Nou, het bestand is zoveel karpers en de grootste is Joopie van 21 kilo en is vorige week nog gevangen op zus en zo boilies.

Ik zou eerst voor oppervlakte gaan,

Blijkt dat mega winde/ruis/roofblei te zijn dan idd. voor de kant.

Daar over is dan wel weer veel over te vinden op inet.

En hou het simpel.

Succes
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Erwin Huiberts
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-08-2019 14:03

31-08-2019 04:30

Inderdaad, het heeft ook wel wat dat er geen info te vinden valt. Ik ga het proberen, heb laatste dagen boilies gevoerd op een stuk van 10 bij 40 waar ik ga vissen. Heb totaal zo'n 3kg boilies gevoerd deze dagen. Lijkt me niet overdreven veel als hier inderdaad grote karpers zijn. Er zit hier ook grote zeelt, die lusten dat vast ook wel. Gooi nu wat particles erbij op de plekken waar ik morgen ga vissen deze tijd. Misschien doe ik het niet helemaal goed maar ben verder ook geen expert. Zolang ik m'n hengels uit heb maak ik kans, kijken of ik wat geluk heb. Laat wel weten of er actie is geweest.

Gr. Erwin
Erwin Huiberts
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-08-2019 14:03

01-09-2019 09:59

Net terug van een ochtendsessie, een paar zwijnen van brasems en een zeelt gevangen. Helaas geen karper maar een mooie zeelt is ook wel leuk.

Iets verder dan mijn stek zag ik af en toe een grote vis recht omhoog volledig boven water komen. Kon door de afstand niet zien wat het was behalve dat het groot was en de contouren van een brasem, karper oid. had.
Heb wel gelezen over karpers die dit gedrag vertonen of kan het net zo goed gewoon een brasem geweest zijn?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-09-2019 16:14

Als hij recht op zijn staart omhoog kwam, vaak met een klappend geluid er bij dan is dat karper. Brasem en zeelt doen dat niet.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie