Karper op de plek krijgen


Plaats reactie
remco visser74
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-07-2011 21:58

04-06-2019 14:51

Beste mede-karperaars,

Ik zit met situatie waar ik me even geen raad mee weet.
Ik heb een vakantiehuisje aan het water waar ik nu de laatste paar seizoenen karper probeer te vangen. Het bestand op het water is niet gigantisch maar toch redelijk als ik zo de andere karpervissers moet geloven. En op zich vang ik ook geregeld (veel) karper als ik verder op tegen de weilanden aan het vissen ben. Maar op mijn eigen stek wil het niet lukken. Ik ben er in principe alleen in de weekenden en 3 weken in de zomer vakantie.

Ik heb een situatie schets erbij attached. Mijn stek is het sterretje. In het eerste seizoen heb ik met duivenvoer op de vrijdagen van de weekenden en de eerste twee weken geprobeerd maar resultaat over het hele daar was 3 graskarpers en veel zeelt. Tweede seizoen heb ik niks gedaan behalve op het moment wat gerichte plekjes met handje vol boilies daar er een karpervissers 50m verderop geregeld kilo's boilies dropte. Resultaat 1 karper dat jaar en heel veel zeelt. Dit jaar al een paar weekenden gezeten maar teller staat nog nul vis, überhaupt. En ze worden toch echt wel gevangen.

Extra informatie, veengrond bodem met takken/wortels. Geen vegetatie. Ja tegen de weilanden aan maar niet op mijn plas.

Bedankt alvast voor de reacties
Remco
Bijlagen
Karperplek.jpg
(18.2 KiB) 520 keer gedownload
Plaats reactie