Notities het hoe en wat?


Plaats reactie
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

27-10-2018 03:24

Zoals beloofd...meteen maar even

Wie maakt er notities, wat gebruik je daarvoor, schrift/telefoon/tablet/schilderij etc en wat noteer je evt allemaal?

Ik ben vooral benieuwd naar het hoe en hoe hou je het overzichtelijk.

Zelf begonnen met een schrift maar snel overgestapt op mijn telefoon/android/documenten, altijd bij de
hand, kunt fotos toevoegen wat het voor mij makkelijker maakt om sessies te herinneren
IMG_wierdavy 3.jpg
(61.49 KiB) 993 keer gedownload
en je vangstfotos kun je bij het verslag zetten en de evt stekinformatie.

Nadeel...IK kan geen tekeningen maken en raak het overzicht een beetje kwijt aangezien ik per sessie een nieuw document maak, moet het per stek gaan documenteren ofzo?

Ik heb ook de swim mapper van fox op mijn telefoon maar nog niks mee gedaan, app waarmee je oa stekinfo kunt noteren en een foto kunt toevoegen van de horizon waar je stek ligt en dan kun je daar een marker inplaatsen voor je werprichting. Dat laatste leek me handig maar nog niks mee gedaan dus....

Ben benieuw welke programmas oid jullie gebruiken
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

27-10-2018 10:19

Tot en met 2017, op een oude laptop, gewerkt met KIS, het karper informatie systeem, een oud en wat bewerkelijk programma, wat alleen nog op Windows '95 werkt. Wel leuk om zo een grote hoeveelheid gegevens te hebben. Ik houd nu wat gegevens bij in een Exel sheet.
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

29-10-2018 16:07

Dank je Theo

Kun/kon je in KIS alleen je eigen informatie terugzien of van alle gebruikers? Heb volgens mij ooit een andere/nieuwere? variant voorbij zien komen.

Noteer jij alles nu op volgorde van sessie/datum of per stek oid?
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

30-10-2018 07:37

Op KIS, kan je alleen je eigen gegevens zien. Leuk zijn de statistieken, bijvoorbeeld de water temperatuur, verder kon er foto,s bij zetten en je kon zoeken naar hoeveel spiegels je in een bepaald jaar gevangen hebt bij welke wind. Het was een bewerkelijk programma en helaas lukt het niet om het op een modernere laptop of pc te zetten. Ik houd nu in excel de basis gegevens bij, stek, gewicht, lengte, aas enz. Een ding wat ik geleerd heb, is dat niets vaststaat in de karpervisserij en dat houd het voor mij nog steeds leuk.
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

01-11-2018 15:12

Dank je Theo duidelijk verhaal

Nog anderen die iets willen delen?
Plaats reactie