HUH? Hoe vang ik een karper op een kanaal?


Plaats reactie
Jose gerrits
Berichten: 15
Lid geworden op: 30-06-2017 02:49

25-07-2017 12:52

Vorig weekend voor het eerst op een kanaal gevist, veel gevoerd, zwaar lood, langs de kant op (naar mijn idee) plekken waar karper zou kunnen zitten.....maar helemaal niks, nog geen piepje. Wat doe ik fout? Ik krijg totaal geen feedback van het water, als je begrijpt wat ik bedoel. Wie kan me helpen?
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

25-07-2017 15:57

Welk kanaal? En wat moet ik verder zeggen... Tsjah, meer dan 1 keer vissen in ieder geval. Geduld.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Jose gerrits
Berichten: 15
Lid geworden op: 30-06-2017 02:49

25-07-2017 17:27

Twentekanaal, in een mooi kommetje met over de rand groeiende struiken. Geduld, ja dat begrijp ik, maar mis ik iets in het water? In vergelijking met een kolk lijkt een kanaal dood! Geen belletjes, geen schaduw, waar moet ik op letten?
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

25-07-2017 17:59

Ik snap je frustratie. Op een vijver of plas zie je vaak springende vis of bellenplakkaten, op een kanaal is dat stukken moeilijker. Soms zie je zelfs niets. Je zult er toch doorheen moeten.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

26-07-2017 13:46

Inderdaad doorbijten. Vis zelf ook regelmatig op het twente kanaal. Zit je op de vis, is het niet zo moeilijk... Dus als je instant vist, zou ik van 20.00 tot 21.30 het kanaal af rijden en kijken of je op een strook wat actie ziet. Geeft een stek ongeveer 20 minuten en kies de stekjes zo dat je een goed uitzicht hebt en dat ze mooi over betreffend sluistuk verdeeld zijn. Draaiende witvis kan ook al voldoende zijn om uit te pakken. Beter dan op een stekje gaan zitten waar niks te zien is. Eventueel voer je nog een stekje aan om (na een nacht zonder actie),de ochtend van 4 tot 10 te vissen. Dus actief zoeken wanneer het kanaal dood is.
Zorg ook voor degelijk materiaal. Zoals tenminste 40/100e nijlon(dikker mag), tenminste 180 gram lood, en toplood van tenminste 40 gram(liever 60 tot 90, mika verkoopt die onderandere).
Twentekanaal is niet altijd makkelijk, maar je vangt er wel mooie en sterke vis. En als je doorzet kom je vanzelf op de juiste plek op het juiste tijdstip. Vergeet peilhengel niet.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

26-07-2017 20:09

Op basis van wat je verteld is moeilijk te zeggen wat je verkeerd hebt gedaan, al ligt de verkeerde stek het meest voor de hand. Locatie is alles op het kanaal, op stroken waar op dat moment geen of heel weinig vis rondhangt kan je blanken en schrapen tot je een ons weegt. Helemaal geen vis zien bijvoorbeeld, zegt niet altijd alles, maar in combinatie met een blank zou ik dan vrijwel nooit een tweede nacht op die stek blijven.

Maar ook als je wel goed vist kan het soms taai zijn. Ik vis al ruim 14 jaar op het TK en ook ik heb af en toe nog flinke series blanks waarbij je er gewoon niet de vinger achter kan krijgen waarom het niet wil. Zelf heb ik in mijn vakantie vorige maand nog 7 nachten op rij geblankt, op 6 verschillende stekken. Een week later ving ik opeens wel weer gewoon, op stekken waar ik de week ervoor nog geblankt had. Gewoon doorzetten dus.

In vergelijking tot goed bezette putten kan het TK wat dat betreft erg moeilijk overkomen, als je wat hardere wateren gewend bent daarentegen kan het best meevallen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

27-07-2017 08:14

Je kan toch ook gewoon ff naar de winkel lopen, dit is een discussie geen gezeur.
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

27-07-2017 22:39

Theo de Vries schreef:Je kan toch ook gewoon ff naar de winkel lopen, dit is een discussie geen gezeur.

foutje!
Jose gerrits
Berichten: 15
Lid geworden op: 30-06-2017 02:49

03-09-2017 23:36

Bert Timmerman, heel duidelijk uitgelegd, hartelijk dank! Ook Daaf Wolters bedankt voor de bemoedigende reactie! Ik heb ook op minder bezette kolken gevist, toch heb ik dan nog een beetje het idee dat ik met kleine aanpassingen in voeraanbieding of ander aas invloed kan uitoefenen op het resultaat, bij het TK totaal niet, maar denk dat de tips van Bert hierbij zeker gaan helpen!
Plaats reactie