Hulp nodig !!!


john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

09-05-2017 12:21

Hoi forum leden
Ik heb hulp nodig ivm een arrestatie in duitsland
De politie/justitie geloofd niet dat karper vissers veel al eerst naar een water gaan kijken voordat ze er een weekend of week gaan vissen!
Graag had ik van jullie commentaren hierop of nog beter eventueel visverslagen waarin dat vermeld staat.
Jullie zouden mij hier mee een heel groot plezier mee doen

groet
john snackers
beter 1 uur gevist dan 8 gewerkt !!!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

09-05-2017 12:57

John, misschien is het beter om wat uitgebreider te omschrijven hoe en wat de situatie is, zoals ik het nu lees, ben jij of iemand die je kent gearresteerd omdat je een water bekeek, dat klinkt op zijn zachtst gezegd zeer vreemd.
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

09-05-2017 13:04

herman hulsman schreef:John, misschien is het beter om wat uitgebreider te omschrijven hoe en wat de situatie is, zoals ik het nu lees, ben jij of iemand die je kent gearresteerd omdat je een water bekeek, dat klinkt op zijn zachtst gezegd zeer vreemd.


Nou een vismaat waar ik mee op pad was is opgepakt met drugs,
Ik zat rustig onder in het hotel een kop koffie te drinken terwijl hij boven in hotelkamer drugs was aan het verhandelen!!! Waar ik helemaal niks van af wist. !!
Maar ik ben toch opgepakt, heb 3 maanden in voor arrest gezeten en heb nu mijn proces.
Ik ben met hem mee gereden omdat wij wel vaker in dtsl en belgie naar viswater gaan zoeken,....
Nu geloven ze daar alleen niet dat een karpervisser wel vaker op pad gaat om viswater te bekijken.
Nu zoek ik dus verslagen waarin duidelijk word dat karpervissers wel degelijk alleen op pad gaan om water te bekijken etc.
In duitsland ben je dus schijnbaar schuldig totdat jij je onschuld hebt bewezen.
Zo doende,....
Ik verlies zo mijn baan huis etc,....
ik ben potverdorie leraar geen drugsdealer...
pfffffffff
beter 1 uur gevist dan 8 gewerkt !!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

09-05-2017 13:17

Jezus dat is nogal een verhaal zeg,... m.a.w. van je vrienden moet je het hebben,..
Maar als je opgepakt ben voor die handel samen met je vriend, dan heeft het weinig te maken met vissen lijkt mij zo of zie ik dat verkeerd??

Maar goed zolang je ergens langs het water loopt om vissen te spotten ook al vis je dus niet, dan heb je altijd een Genehmigung nodig,.. dit is een toestemming van de visrechthebbende. Deze kun je meestal wel in de plaatst zelf halen bij verschillende winkels.. dus zodra jij gecontroleerd wordt en gevraagd wordt wat je daar doet en je zegt ja vissen spotten,.... dan weten ze genoeg ;)

En heb je dit niet ja dan ben je in overtreding... heb je die wel, dan heb je ook nog een Fischereischein nodig. dit is een staatsvergunning om te mogen vissen en deze heb je altijd nodig als je gaat vissen en is een jaar geldig kost iets van 12 a 14 euro per jaar of iets van 30 a 40 voor 5 jaar.
want vissen in duitsland valt onder het jagen en daar zijn ze streng als er dingen niet kloppen en kun je dus een dikke boete verwachten of nog erger,... mee in het befaamde goen witte busje ;)

Ook heb ik wel eens gelezen ergens dat je een soort van examen moet doen, maar daar weet ik niet het fijne van..

anders even op google zoeken er zal vast wel ergens wat meer informatie staan.

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

09-05-2017 13:20

zo, dat is nog eens een verhaal.

waar praten we over? een paar gram wiet, of kilo's coke?

als het echt dealen is geweest dan is het verkennen van wateren natuurlijk niet de reden geweest van de trip, een dekmantel of wellicht toch wat wateren bekijken omdat jullie (of je vismaat) er toch moest/moesten zijn.

lijkt me heel lastig om hier uit te komen. in ieder geval ben je zelf niet betrapt met drugs op zak, maar ik kan me best voorstellen dat je als medeplichtige wordt bestempeld, zeker als je nog dezelfde hotelkamer deelde. of er voor of na het dealen wel of geen viswater bekeken werd lijkt me niet echt relevant.

verder heb je het over je vismaat. als zo'n figuur je in zo'n situatie brengt, zou ik toch in ieder geval overwegen om deze vriendschap per direct op te zeggen. heeft hij je proberen vrij te pleiten of niet?

succes in ieder geval.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

09-05-2017 13:30

Pittig verhaal John, zoiets wil je niet en al zeker niet in het buitenland, wij Nederlanders hebben hierin nogal een reputatie. Ik geloof vanuit jou verslag in jou onschuld, zaak is dat je de Duitse justitie hiervan gaat overtuigen. Heb je al een jurist cq advocaat in de arm genomen?
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

09-05-2017 13:59

Even gebruik makend van dit topic en geheel los van het verhaal van John, graag het volgende. Met het oog op de vele vissers die hun visgeluk in het buitenland zoeken, in tegenstelling tot het gedoogbeleid in ons eigen land, wordt in de meeste van de ons omringende landen het lurken aan de betere fritezak niet echt gewaardeerd, kijk hier gerust mee uit, zoals ik al eerder zei, wij hebben de reputatie.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

09-05-2017 14:14

@ Herman:
ja we zijn berucht. 'ah, Hollande. vous avez drogue?' het iets te snelle neeeneenee uit vier kelen tegelijk was uiteraard reden om 2 hele auto's helemaal te doen laten doorspitten. gelukkig niets gevonden, een voorraad van 2 weken voor 4 man is in Frankrijk toch echt een dealersvoorraad.
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

09-05-2017 14:53

Ja maar weet iemand ergens een verslag waar ze op zoek zijn naar viswateren, en waar ze echt alleen zoeken en niet echt gaan vissen !!!
beter 1 uur gevist dan 8 gewerkt !!!
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

09-05-2017 15:20

hele verslagen daarover zijn moeilijk te vinden denk ik.

de reden is dat je vooral wateren zoekt om zelf te gaan vissen. daar dan een heel verslag van maken en meteen op internet pleuren lijkt me niet verstandig met het oog op concurentie.

wat je wel kan vinden zijn natuurlijk tips om er hengelloos op uit te trekken om zelf wateren en stekken te onderzoeken zoals bijvoorbeeld een paar regels uit dit stuk:

http://www.carpfeeling.com/carptalk/art ... re-finding

''Het vinden van een goede stek verschilt vaak per water. Op het ene water zal je de vissen alleen maar onder de kanten vandaan weten te plukken terwijl je ergens anders de vissen steevast in het midden vangt.

Trek er eens een dag voor uit om er achter te komen waar de vissen zich ophouden. Dit kan door te observeren, praatjes te maken met de locale vissers, het water te verkennen met een boot / dieptemeter of te peilen met een peilhengel. Deze investering heb je er meestal zo weer uit. Je leert het water namelijk kennen wat het gemakkelijker maakt een plannetje te smeden. Alle informatie is bruikbaar.''

had je zaken bij die een en ander kunnen ondersteunen? peilhengel, polaroid zonnebril? plattegrond van de streek met aangekruiste wateren om te bezoeken? verrekijker? of andere visgerelateerde zaken?

toch ben ik bang dat je aan een dood paard aan het trekken bent. ik kan in Amsterdam een overval plegen, en aantonen dat ik daar ook het plaatselijke museum heb bezocht zal niets uitmaken lijkt me zo.
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

09-05-2017 15:51

Heb je niet meer aan bonnetjes van recente aankopen voor de vistrip, waaruit blijkt dat jij er echt heen ging om te vissen?
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

09-05-2017 15:54

We hadden zelfs 1 complete visuitrusting bij ons om eventueel de bodem te kunnen peilen etc !!!
beter 1 uur gevist dan 8 gewerkt !!!
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

09-05-2017 16:07

nou, als je je visuitrusting bij je had, lijkt me het toch wel duidelijk.

dan lijkt me ook duidelijk wat de Duitse justitie denkt, die visuitrusting en al dan niet gaan peilen is niet relevant aan het gepleegde delict. je moet je duidelijk distantieren van je 'vriend', en als het even kan neemt jouw vriend de algehele verantwoordelijkheid betreffende het drugs dealen. dus dat hij jou vrij pleit. wat ook meewerkt is dat als er geen drugssporen in jouw bagage zaten en dat jouw vingerafdrukken niet op de drugs zaten.

denk je trouwens dat de vistrip het doel was, of dat jouw vriend je onder valse voorwendselen heeft meegenomen voor zijn drugsdeal?

verder zou ik al helemaal niet meer in de wij vorm praten en al helemaal niet in het onderzoek, zal alleen maar tegen je werken. het gaat over nu over jou, en om jou uit de bak te krijgen. wat er met jouw vismaat gebeurt is jouw probleem niet.
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

09-05-2017 16:16

Joost Rippen schreef:nou, als je je visuitrusting bij je had, lijkt me het toch wel duidelijk.

dan lijkt me ook duidelijk wat de Duitse justitie denkt, die visuitrusting en al dan niet gaan peilen is niet relevant aan het gepleegde delict. je moet je duidelijk distantieren van je 'vriend', en als het even kan neemt jouw vriend de algehele verantwoordelijkheid betreffende het drugs dealen. dus dat hij jou vrij pleit. wat ook meewerkt is dat als er geen drugssporen in jouw bagage zaten en dat jouw vingerafdrukken niet op de drugs zaten.

denk je trouwens dat de vistrip het doel was, of dat jouw vriend je onder valse voorwendselen heeft meegenomen voor zijn drugsdeal?

verder zou ik al helemaal niet meer in de wij vorm praten en al helemaal niet in het onderzoek, zal alleen maar tegen je werken. het gaat over nu over jou, en om jou uit de bak te krijgen. wat er met jouw vismaat gebeurt is jouw probleem niet.


Ik denk dat het viswater bekijken een valse voorwendsel was, en ze lachen je gewoon uit als je ze verteld dat karpervisser wel degelijik eerst een water gaan bekijken voor ze er gaan vissen!
Die vismaat zegt in zijn verklaring dat ik er werkelijk niks van af wist!
En toch denken ze dan dat ik er wat mee te maken heb.
Terwijl hij boven op een hotelkamer was en een drugsdeal aan het doen was en ik onder in de hotellobby aan de koffie zat en tv was aan het kijken!!!

Ik kan alleen zeggen kijk verschrikkelijk goed uit met wie je het buitenland in gaat !!!!

Dit is een complete horrorfilm!
beter 1 uur gevist dan 8 gewerkt !!!
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

09-05-2017 16:19

sterkte man!
heftig.
René Staal
Berichten: 15
Lid geworden op: 02-04-2015 16:25

09-05-2017 16:29

Check even you tube filmpjes, de meeste vermelden wel locatie locatie locatie
PR 2015

Schub: 5 stuks, zwaarste 21 pond

Zeelt: 1
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

09-05-2017 17:11

Torsten Mackenzie schreef:Heb je niet meer aan bonnetjes van recente aankopen voor de vistrip, waaruit blijkt dat jij er echt heen ging om te vissen?


dit en misschien nog veel waardevoller, was je al aan het water geweest en heb je daar mogelijk wat mensen gesproken of ben je gezien. Daarmee zou je het tegendeel nog veel beter mee kunnen aantonen. Ik heb even gegoogled op verkennen karperwater, maar kon weinig of niets van betekenis vinden. Wellicht in karperboeken, dat zou je na moeten zoeken.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

09-05-2017 17:32

Het vissen staat echt los van het dealen daar hebben ze echt geen boodschap aan in de rechtzaal...

maar wat werd er gedeald dan en hoe kan het dat jij beneden zat aan de koffie en hij boven en als hij gepakt is jij mee moest. of waren jullie samen toen ze langs kwamen. en hoe wisten ze het dan?? En is het een grote deal geweest waar een planning aan vooraf is gegaan, want dan moet er toch een telefoongesprek of iets zijn geweest of berichten ect ect...

En zo zullen er nog wel 10000 vragen zijn, maar beste is toch echt met een advocaat te gaan praten en dat vis verhaal los te laten, want dat kan zoals eerder vermeld zijn een dekmantel geweest zijn (dat was het uit eindelijk dus ook door die maat van jou) maar dat was het niet voor jou..

En dan kun je wel melden van ik wou gaan vissen of ik wou graag een hond kopen of wat dan ook maar in de tussentijd verkoop ik even een halve kilo, ja zo werkt dat natuurlijk niet dealen is dealen..

Dus ik zou minder tijd hier op karperwereld door brengen en meer met je advocaat hoe kut ook.

wens je heel veel sterkte en succes kerel..

even noge en tip: als die (ex)maat van je al verklaard dat jij er niks vanaf wist, zorg dat je die verklaring zwart op wit kan krijgen en ondertekent door hem, dan sta je een stuk sterker.
Laatst gewijzigd door R de Winter op 09-05-2017 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Oja joh!!!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

09-05-2017 17:41

R de Winter schreef:Het vissen staat echt los van het dealen daar hebben ze echt geen boodschap aan in de rechtzaal...


dat is dus precies wat John probeert duidelijk te maken, hij was daar voor het vissen.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

09-05-2017 17:46

herman hulsman schreef:
dat is dus precies wat John probeert duidelijk te maken, hij was daar voor het vissen.


ja maar daar hebben ze zoals ik al aangaf echt geen boodschap aan,.... dus wat ik net al zei ik kom om te vissen maar deal wel ff een halve kilo tussendoor in me tentje,.. en dan tegen de rechter zeggen, ja maar meneer ik was daar echt om te vissen hoor. dan kan je met 100000en bewijzen komen,.. maar zo werkt dat niet..

als ik john was zou ik een advocaat in handen nemen en niet meer op een forum informatie vragen en het met die advocaat bespreken en die verklaring zwart op wit proberen te bemachtigen met de handtekening van die (ex)maat van hem er onder.
Oja joh!!!
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

09-05-2017 18:10

Sorry jongens het probleem ligt dat de rechtbank gewoon niet geloofd dat ik mee was om visstekken te bezichtigen en eventueel uurtje te vissen.
Mijn (ex) maat heeft al in rechtbank verklaard dat ik er niks mee te maken had !!!
dus voor de rechter en voor officier van justitie.
Maar maak maar eens niet karpervissers duidelijk dat het een normale zaak is dat je een nieuwe vijver eerst een gaat verkennen peilen etc voordat je er weekend gaat zitten,...
beter 1 uur gevist dan 8 gewerkt !!!
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

09-05-2017 18:54

john snackers schreef:Sorry jongens het probleem ligt dat de rechtbank gewoon niet geloofd dat ik mee was om visstekken te bezichtigen en eventueel uurtje te vissen.
Mijn (ex) maat heeft al in rechtbank verklaard dat ik er niks mee te maken had !!!
dus voor de rechter en voor officier van justitie.
Maar maak maar eens niet karpervissers duidelijk dat het een normale zaak is dat je een nieuwe vijver eerst een gaat verkennen peilen etc voordat je er weekend gaat zitten,...


ik wil het niet harder voor je maken dan het is, maar een aantal mensen hier probeert duidelijk te maken dat het voor de rechter echt niks uitmaakt of je er nu kwam om waters te verkennen, een uurtje te vissen of een hele nacht.

een aantal hier heeft het al over een advocaat gehad. die gasten zijn uiterst geschikt om rechtbanken te overtuigen dat jij niks met het dealen te maken had. je kan beter zo'n gast inschakelen en hem al jouw info te geven, dan kan die kijken wat het beste is om die Duitsers te overtuigen. nu lijk je persoonlijk een strohalm aan te grijpen die waarschijnlijk naar een dood spoor leidt. deze actie doet mij denken aan iemand die geeneens een advocaat heeft.

je gooit het er nu op dat alles valt of staat met het al dan niet overtuigen van de rechters dat karpervissers wel eens wateren verkennen, en daar geloof ik niks van. want ook dan kan het voor hen een dekmantel zijn, of gewoon mensen die hun werk (dealen) met hobby combineren (ach we zijn er toch, kunnen we net zo goed even een hengeltje uitwerpen)

je hoeft het niet te zeggen hoor, maar ik ben wel nieuwsgierig geworden naar het gepleegde feit. had je vismaat een kennis in de buurt wonen die had gevraagd een onsje hollandse wiet mee te nemen, had hij een zak pillen bij of is hij een echte drugsdealer die met kilo's op stap gaat? vooral bij het eerste maakt het nogal uit welk departement het feit gepleegd is. er zijn een aantal departementen waar ze wat losser zijn als het over softdrugs gaat, maar er zijn er ook waar ze daar ook streng voor zijn.

ik ben geneigd om te denken dat het over een niet al te grote hoeveelheid softdrugs gaat, want anders laten ze je echt niet vrij na 3 maanden voorarrest. en als je dan een beetje mazzel met het departement hebt en en het niet te veel wiet was, zou je straf best gelijk kunnen zijn aan die 3 maanden voorarrest en zit je je druk te maken om niets. nou ja, 3 maanden vastgezeten hebben is niet leuk voor je natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Joost Rippen op 09-05-2017 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

09-05-2017 19:08

Ik ben al 3 keer naar een procesdag geweest! moet er nog 2,...
Ik heb 2 duitse advocaten.En die zijn goed!
Hij had 500 gram coke bij zich !!! wist ik echt niks van, ik wou dat ik het geld daar voor had hahaha
ik zat onder in de hotellobby toen hij boven in een hotelkamer met een undercover agent en nog 3 duitsers die deal wou doen!
En toen werden we dus opgepakt, en na 3 maanden mocht ik van de "haftrichter" naar huis in afwachting van proces, omdat hij verklaard had dat ik er niks mee te maken had...
Maar dit is een andere rechter!
Hij heeft dus al mondeling en schriftelijk verklaard dat ik er niks mee te maken heb!
Het probleem zit hem echt dat ze niet kunnen geloven dat 2 man in de auto 3 uur rijden om een visplas te bekijken en te onderzoeken,....
En dat als dekmantel gebruikt word!
Maar ja hoe bewijs je dat he !!!
beter 1 uur gevist dan 8 gewerkt !!!
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

09-05-2017 19:14

owww een halve kilo coke! jezus mina!

ik zou je Duitse advocaten een in Duitsland bekende karpervisser als ervaringsdeskundige laten oproepen, die dan onder ede verklaart dat dit de normaalste zaak van de wereld is voor karpervissers.

pff. ik wens je echt ontzettend veel sterkte, het is toch wel veel erger dan ik in eerste instantie dacht. wat een nachtmerrie moet dit zijn!

succes!