Stop de skp's maar, klop op volle toeren...


Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-04-2017 14:47

jazeker....en ben jij zelf wel eens bij vergaderingen van svn geweest?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

09-04-2017 21:22

Uit zelfbescherming kan ik dat maar beter niet doen.....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-04-2017 10:31

James warner schreef:Wat ik een nog grotere schande vind is dat die petitie maar 3000 keer ondertekend is. We zijn met honderdduizenden sportvissers en dan dat schamele aantal. Schandalig! In het tijdperk van facebook wordt het door genoeg mensen gelezen. Zolang het maar niet op je eigen thuiswatertje gebeurd is het wel best zo. Een beetje solidair zijn kan geen kwaad :o


Een van de oorzaken is dat het bij veel sportvissers niet uitmaakt wat er in de Biesbosch gebeurt. Zij vissen er niet, en meerendeel komt alleen maar op het lokale gebeuren. En daar worden dan de vissen van de BB weer ingepleurd. De 'Ver-van-mijn-bed' show is best bekeken hier

Die Belgische putten is ook een doorn in het oog, verstandig beheer is ver te zoeken en handelaren plaatsen zelfs advertenties met 'Nederlandse Zomerbrasem te koop' in het blad van de Federatie Vlaanderen (althans, was een tijdje terug zo en zeer kwalijk te noemen).
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

10-04-2017 10:48

Die brasems zijn gewoon gratis af te halen hoor! :D
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

10-04-2017 13:54

8.492 ==> 8)
of 9.000 signatures
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

10-04-2017 14:36

Even een antwoord op de reactie van Sven.

Het klopt dat er door vishandelaren/kwekers reclame gemaakt wordt met omschrijvingen als 'Nederlandse zomerbrasem'. Deze advertenties leveren zij zelf aan en deze worden inderdaad regelmatig geplaatst in het magazine van Sportvisserij Vlaanderen.

Een hele tijd geleden heb ik het voorstel gebracht op de bestuursvergadering van SVV om de betrokken handelaren te contacteren met het feit dat wij als SVV niet achter deze omschrijving kunnen staan, omdat je zo mee deze legale koehandel in stand blijft houden. Slechts de delegatie van de Vlaamse Roofvisfederatie en wijzelf van VBK zagen hier het nut van in, al was het louter om het statement te doen. Na een heel betoog van mezelf werd de afspraak gemaakt dat de betrokken handelaren beleefd zouden worden aangeschreven, maar dat is wellicht nooit gebeurd. SVV draait al anderhalf jaar vierkant namelijk.

Ondertussen ben ik zelf opgestapt als bestuurslid van SVV en steek ik m'n tijd enkel nog in VBK. Van onze federatie kan je 100% zeker zijn: wij betrekken geen vissen via dergelijke kanalen. We hebben zelfs geïnvesteerd in een eigen kweekcomplex, zodat we alvast de kweek van karper volledig in eigen beheer kunnen doen.

Veel succes in jullie strijd tegen deze totaal achterhaalde en de spuigaten uitlopende business. De enige oplossing ligt bij de politiek, en zal moed en handen vol geld kosten.

Grts
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-04-2017 16:09

Ik had al een reactie van je verwacht Mark, duidelijke taal :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-04-2017 17:12

Hoedemakers Mark schreef: en handen vol geld kosten.

Opleveren bedoel je toch???
Je kip met de gouden eieren slachten is namelijk niet verdienstelijk.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

10-04-2017 17:56

Handen vol geld kosten om die lieden hun verworven rechten af te kopen. Klop en consoorten liggen voor op afstand en op punten...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-04-2017 19:09

Afgezien van de politieke keus voor partijen met een zwak voor ondernemers is uitkopen gewoon te duur. Gaat niet gebeuren. De verhouding tussen sportvisserij Nederland en het beroep is totaal gefrusteerd. Compromis is uitgesloten
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

10-04-2017 19:13

Met andere woorden: de Nederlandse beroepsvisserij op binnenwater zal ons allen overleven? Of ben ik te pessimistisch/realistisch?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-04-2017 19:30

Wachten tot de beroepstak niet levensvatbaar meer is is de strategie van Sportvisserij Nederland. Ik vrees dat dit een heel lange adem vergt. Blijft over, op veel water heeft het beroep geen schubvisrechten. Maar de Biesbosch is een van de uitzonderingen waar de beroepsvisser alle rechten heeft.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-04-2017 20:32

Wie kan me vertellen wat de zin is om in deze situatie met veel tamtam er steur, zalm, karper ……… uit te zetten. Zal wel weer gekke Henkie zijn maar ik snap er niets van. Jaren geleden al gewaarschuwd voor deze situatie werd toen door personen die hier heilig waren niet serieus genomen.

Kees is meer dan het Biesbosch, heel het benedenrivierengebied wordt op deze manier met toestemming van onze overheid leeg gestroopt.

Ha ha SVN ze uitkopen en het ministerie van economische zaken geeft dan weer vergunningen uit om met toestemming te stropen.



Ps. Helaas de wereld waar we met zijn alle zo trots op zijn gaat naar de klote. Enkel het tijdstip waarop het gebeurt staat niet vast.
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

10-04-2017 20:40

Wat ik mij vooral afvraag: Wat heeft de status van nationaal park, en het op de lijst van beschermde natuurgebieden staan voor meerwaarde?

Ik zou als een gebied die status krijgt en op de lijst van beschermde natuurgebieden gezet wordt er meer begrip voor hebben als er helemaal niet meer gevist mag worden.. dus ook wij niet...

Wat denken ze te beschermen in de Biesbosch? De bevers (waarover steeds meer gepraat wordt dat het er teveel worden) Die drinkwaterbakken? (Wordt het drinkwater te vies van die grondvissen als brasem en karper?) De vogels (ze willen alleen de ganzen liefst schieten) ik zal het wel niet begrijpen allemaal...
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-04-2017 23:50

Er wordt zat aan verdient maar dan door een enkeling, allerlei hoge heren van allerlei instanties en de rest heeft het nakijken.
Natuur interesseert niemand geen biet alleen als het ze uit komt.

Ze hebben er trouwens geen Heerlijke of Zalige Visrechten maar vergunningen die iedere 6 jaar opnieuw uitgegeven worden, stoppen ze daar mee dan is het dus afgelopen voor hem.
Gewoon een politiek spelletje en daarbij wordt flink met geld geschoven.

Die steur, zalm, forel en SKP projecten zijn gewoon zoethoudertjes om het volk dom te houden, vroeger had je daar nog gladiatoren voor.
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

11-04-2017 11:06

Nogmaals:

'wat gebeurt er als je met een groepje a 20 man de boel gaat saboteren?
dus zorgen dat zo'n firma hun werkzaamheden niet kunnen uitvoeren.

Ontstaat er dan een handgemeen of komt de politie de actievoerders dan afvoeren?
lijkt me toch de meest effectieve manier als niks anders werkt'
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

11-04-2017 11:34

Kees Ouwehand schreef:Wachten tot de beroepstak niet levensvatbaar meer is is de strategie van Sportvisserij Nederland. Ik vrees dat dit een heel lange adem vergt. Blijft over, op veel water heeft het beroep geen schubvisrechten. Maar de Biesbosch is een van de uitzonderingen waar de beroepsvisser alle rechten heeft.



Die levensvatbaarheid wordt op 2 manieren kunstmatig in stand gehouden, enerzijds door overheids subsidies en anderzijds, hoe bizar dan ook, door de vis uitzettingen. Met andere worden, zo'n lange adem bestaat er niet.
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

11-04-2017 19:17

en niet te vergeten de verenigingen herman
er zijn nog veel verenigingen die vis afnemen van beroeps vissers
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

11-04-2017 22:25

jannes hooijer schreef:en niet te vergeten de verenigingen herman
er zijn nog veel verenigingen die vis afnemen van beroeps vissers


Al eerder aangehaald hier, maar op 1 of andere reden lijkt nou juist dat kwartje hier niet te vallen.
Als de vraag stopt/stagneert, dan is er geen, of in ieder geval veel minder, reden om voor aanbod te zorgen.
Alle HSV's zouden dus een "niet-daar-kopen-verklaring" moeten tekenen. Lijkt me ook veel sneller te regelen te zijn. Dan wordt het "intern" geregeld en is er niemand van buitenaf nodig, en ben je ook niets verplicht aan iemand (voor-wat-hoort-wat/politiek).

Hoe simpel zou het kunnen zijn. Of ben/denk ik nu weer te simpel(aan het redeneren)?
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

12-04-2017 07:15

Op dit moment 9075 handtekeningen. Het gaat niet zo snel meer.

Zoals iemand anders al zei valt dat erg tegen in verhouding met het aantal vissers in Nederland. Ik dacht ook dat alle groenlinks/partij vd dieren stemmers plus alle prius en outlander rijders zo voor de natuur zijn.... heel vreemd want alles moet maar duurzaam, ecologisch, groen, co2neutraal, sociaal, bewust en rekening houdend met het klimaat zijn maar voor dit soort dingen is er bijna niemand thuis....
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

12-04-2017 07:31

Harm Rademakers schreef:Natuur interesseert niemand geen biet alleen als het ze uit komt.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

12-04-2017 10:33

Die oneliner van Harm is hard, maar slaat flink nagels met koppen...

HSV's trachten een intentieverklaring te tekenen is een stap in de goede richting inzake bewustmaking. Of daar ook bewust worden aan wordt gekoppeld is een ander verhaal.

http://www.vbk.be/2015/07/01/vbk-op-de- ... -magazine/
Voorzichtige conclusie na de oproep uit bovenstaande link: er is een groot mentaliteitsverschil onder vissers. Het gros van de oudere vissers dat op verenigingswater vist boeit het niet waar pootvis vandaan komt. Als de dobber of de hengeltop maar minstens 30 maal per uur beweegt, en als er op het einde van het seizoen maar genoeg geld in kas is voor het breugeliaans eetfestijn...
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

12-04-2017 18:33

Alles te danken aan een slapend SVN :evil:
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

12-04-2017 19:13

Harm Rademakers schreef:Alles te danken aan een slapend SVN :evil:


Nee hoor, alles is terug te voeren op het aloude probleem genaamd hebzucht.

PS: Mark : Stigmatiseren van "oudere vissers" is nou ook niet "je van het" als insteek om "verbinding te krijgen" ;-).

Zoals ik al eerder aangaf, ligt het probleem toch echt primair bij de afnemers en niet bij de leveranciers.

Ik zie dan ook liever dat verenigingsleden hierover vragen stellen bij hun vereniging. Het lijkt me dat met alle hier aanwezige leden (of de hier genoemde 9.700 ondertekenaars van de petitie) toch zo ongeveer bij alle lokale verenigingen deze vraag kunnen stellen.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

12-04-2017 20:18

Een belangenbehartiger moet toch om de hebzucht heen kunnen werken, lobbyen lobbyen lobbyen.
Oh nee altijd de Vispas mee.
Denk dat er gauw heel wat minder verkocht gaan worden, de BOOM is over en de vergrijzing slaat hard toe, zie geen oudjes meer langs of op de rivieren zitten hier in de buurt maar dan ook geen een, die zitten alvast achter de geraniums terwijl ze best nog een stok vast zouden kunnen houden.
Een deel is nog mobiel zat om ieder weekend te slijken in een Bels putje.

10 voorns vangen in de Biesbosch is tegenwoordig een hele opgave :evil: misschien wel een leuke voor Vis-TV de missie. :x