Stop de skp's maar, klop op volle toeren...


Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-04-2017 15:34

Teken de petitie even mannen, links boven in de banner !
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-04-2017 18:44

De visserijwet kent het voor ons geldende begrip SKP niet. Is aan visrechthebbende die in samenwerking met eigenaren vaak in de vorm van VBC komen tot bindende afspraken. Die zullen nooit in strijd mogen zijn met de thans geldende visserijwet. Ken persoonlijk geen situaties die verschil in regels kent tussen spiegel en schubkarper. Sta er al enige tijd wat verder van af mogelijk is men gekomen met aanpassingen in verschillende delen van het land. Is een uitgezette karper aan de daar geldende minimum maat en ben je in bezit van de juiste vergunningen. Dan mag je hem gewoon meenemen als je vergunning daar in voorziet. Klop kan dus heel veel doen daar onze overheid al jaren heel veel dingen heeft beloofd aan de georganiseerde hengelsport. Maar slappe knieën heeft, met alle winden mee waait waardoor de hengelsport de lul is.

In het verleden heeft een minister van landbouw en visserij verklaard dat als de beroepsvisserij niet mee wil werken in een bepaald gebied bij het tot stand komen van een VBC. Het desnoods maar zonder de beroepsvisser moet die tegenwerkt. Hoor het de toenmalige voorzitter van SVN nog zeggen tijdens een vergadering. Om vervolgens als ministerie alles maar weer op de lange baan te schuiven tot de dag van vandaag.

Vernam dat opsporingsambtenaren van SVZWN (boa’s) zelf de heer Klop niet meer mogen controleren? Zou dat kloppen dan is het de vraag wat de zin van controles nog is door boa’s die betaald worden uit onze vergunningen? Je als SVN voor het karretje van de overheid laten spannen en zelf niets in te brengen hebben als het om regelgeving gaat.

Groet,
Peter
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

05-04-2017 20:08

Martijn Nederpel schreef:Wat denk je zelf?
SVN kan geen ijzer met handen breken.


nee dat hoeft ook niet, gewoon onze belangen behartigen zonder een dubbele agenda, dat is meer dan genoeg.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

06-04-2017 08:50

Dat gaan ze dus nooit niet doen, stelletje lamstralen.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

06-04-2017 09:40

Hoe is het mogelijk dat dit nog steeds gebeurt, echt ongelofelijk. Al die fuiken die ik tegenkom vindt ik al niet meer van deze tijd maar wat er in de Biesbosch gebeurt staat echt alles! Zo frustrerend. Al zwemt er echt nog wel wat alle zin om te gaan vissen wordt je wel ontnomen. Petitie's? Tja ik snap dat het onder de aandacht gebracht moet worden. Op KLOPjacht gaan? Tja je bent er toe in staat! Voor hun is het werk en geld en zijn er waarschijnlijk van kinds af aan mee opgegroeid. De ellende is dacht het materiaal en de technieken ook in de loop der jaren zijn meegegroeid. Er hebben in ieder geval bestuurders zitten slapen en nu de kunst om die als de sodemieter echt eens wakker te schudden. Op welke manier dan ook!


P.s. Moeilijk hé om je in te houden als er van de week een boaatje komt zeiken over een vast grondzeiltje of zo!
Let op slagboom !
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

06-04-2017 14:40

Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-04-2017 07:38

Houd de zakdoekjes alvast maar gereed, die vent is zoooo zielig :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

07-04-2017 12:55

Wat ik een nog grotere schande vind is dat die petitie maar 3000 keer ondertekend is. We zijn met honderdduizenden sportvissers en dan dat schamele aantal. Schandalig! In het tijdperk van facebook wordt het door genoeg mensen gelezen. Zolang het maar niet op je eigen thuiswatertje gebeurd is het wel best zo. Een beetje solidair zijn kan geen kwaad :o
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

07-04-2017 13:00

7000 inmiddels.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

07-04-2017 13:31

James warner schreef:Wat ik een nog grotere schande vind is dat die petitie maar 3000 keer ondertekend is. We zijn met honderdduizenden sportvissers en dan dat schamele aantal. Schandalig! In het tijdperk van facebook wordt het door genoeg mensen gelezen. Zolang het maar niet op je eigen thuiswatertje gebeurd is het wel best zo. Een beetje solidair zijn kan geen kwaad :o


idd James, het ver van mijn bed verhaal, solidariteit is vaak ver te zoeken
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

07-04-2017 13:49

Voor de mensen die de petitie nog niet getekend hebben:

https://www.petitiestarter.nl/petitions ... ardinxveld

Het kost je 15 seconden :wink:
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-04-2017 17:41

Al het open water staat met elkaar in verbinding dus al het openbaar water staat onder druk.
Maar weinig bedjes in NL die er echt ver vanaf staan, probleem is dat de kerpelaars graag blijven liggen slapen
.
Bedenk wel dat karpers zich niet laten stoppen door een sluis, dus ook de 'binnenvissers' kunnen beter gewoon stemmen, gaat die vis er doorheen en dat doen ze dan zie je hem nooit meer terug.

22 april gaat ons aller SVN de rechtszaak bij de Hoge Raad wederom grandioos verliezen want die prutsen lekker verder en is het voor ons over en uit. :cry:
Er is nog geen platte meer te vangen :evil:
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

07-04-2017 18:56

Harm Rademakers schreef:Al het open water staat met elkaar in verbinding......
Er is nog geen platte meer te vangen :evil:


Daar heb je gelijk in. Ik stond zaterdag bij iemand te kijken op de dordtse kil, hij vist daar elke week wel een paar keer. Hij zat te feederen en zei dat ze bijna geen brasem en voorn meer vangen. Wel grondels (en beesten die erop lijken) windes en kopvoorn. Hij zei dat die plaag van grondels alle witvis eitjes opvreten en dat er daarom geen brasem meer zit.

Waarschijnlijk zijn er meerdere oorzaken??!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-04-2017 19:12

Die grondels profiteren van de situatie, tafeltje dekje komt u maar.
Windes en roofblei zijn wat lastiger te vangen met een zegen, die werden tijdens het onderzoek ook nauwelijks gevangen.
jerry weijers
Berichten: 95
Lid geworden op: 31-03-2016 20:26

07-04-2017 19:23

ik laat in mijn keuze dit soort zaken altijd behoorlijk zwaar meewegen.[/quote]


Als je VVD CDA SGP en de PVV hebt gestemd tja dan zat je even mis want partijen hebben veel op met de visserijsector en landbouw
Het CDA vindt bv dat het beroep meer mogelijkheden moet krijgen voor vissen op randmeren , IJsselmeer etc , Volendam stemt graag PVV omdat dat die voor de visserman is zeggen ze daar


gr jerry
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

07-04-2017 20:40

Petities zijn net zo zinloos als stille tochten.

Het enige wat helpt is niet meer kopen, want zo lang er afzet mogelijkheden zijn blijft het lucratief.
Wellicht een handschoen om op te pakken door SVN door verenigingen die afnemen te royeren.
Anders kunnen we (zinloos)doorgaan tot petitie nummer 898789897 ......
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

07-04-2017 21:45

Het gros van de witvis gaat of naar overbezette wedstrijdputjes in het buitenland (waar jaarlijk 1/3-1/2 van het vestand sterft door overbezetting) of naar de industrie welke er vismeel van maakt en laten wij dat nou graag in onze boilies gebruiken ...
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

07-04-2017 21:48

Volgens mij zijn de voorntjes voor de Russische markt die eten ze gedroogd. Dat is tegenwoordig ook zo irritant vroeger was het paling en snoekbaars nu is het alles wat vinnen heeft.
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

07-04-2017 23:49

http://www.komanvis.nl/nl/de-visserij

Zij vissen er ook en als ik mij niet vergis is er nog een 3e beroepsvisser in de biesbosch. Ik kan zo snel op mijn tablet niet vinden wie het is.

Van hun site:
“”
DE VISSERIJ
In de wintermaanden vissen wij zelf op het Hollands-diep en in de Biesbosch op schubvis. Met onze 2 vissersboten slepen we een net van ongeveer 250 meter lang door het water. Deze manier van vissen heet "zegenvisserij". Hoofdzakelijk vangen we snoekbaars, brasem, voorn, winde en roofblei. De snoekbaars gaat als delicatesse naar de restaurants en groothandel. De brasem en voorn wordt hoofdzakelijk in Belgie en Nederland uitgezet op visvijvers voor visverenigingen
.

Het lijkt er dus op dat ze winde en roofblei weer terug gooien.. over snoek, baars en karper hebben ze het niet dus die zullen ze wel nooit vangen.. als ze die vangen zullen ze ook wel terug gegooid worden... :-?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-04-2017 10:31

Harm Rademakers schreef:Al het open water staat met elkaar in verbinding dus al het openbaar water staat onder druk.
Maar weinig bedjes in NL die er echt ver vanaf staan, probleem is dat de kerpelaars graag blijven liggen slapen
.
Bedenk wel dat karpers zich niet laten stoppen door een sluis, dus ook de 'binnenvissers' kunnen beter gewoon stemmen, gaat die vis er doorheen en dat doen ze dan zie je hem nooit meer terug.

22 april gaat ons aller SVN de rechtszaak bij de Hoge Raad wederom grandioos verliezen want die prutsen lekker verder en is het voor ons over en uit. :cry:
Er is nog geen platte meer te vangen :evil:


Wat makkelijk om de schuld op svn te schuiven. Dat ze de rechtzaken verliezen zegt meer over ons rechtssyteem en de overheid dan aan svn. Vergeet niet dat WIJ als sportvissers dit allemaal kut vinden maar dat de overheid nog steeds dit soort lamzakken de hand bkven het hoofd houd
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-04-2017 17:21

Hebben ze er dan al echt eens serieus aandacht aan gegeven??
Haast niemand weet iets van die misstanden, ik ben zelf met SVN in discussie gegaan en weet je wat er wordt gezegd??? Het ligt aan het heldere water, de aalscholvers en dressuur :roll: maak dat iemand anders wijs.
4 jaar hebben ze af zitten wachten en nu is het kwaad eigenlijk al geschied en het einde is nog steeds niet in zicht.
Ze willen ons ook graag in putjes zien vissen, lekker overzichtelijk.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-04-2017 20:24

leen snoek schreef:Petities zijn net zo zinloos als stille tochten.

Het enige wat helpt is niet meer kopen, want zo lang er afzet mogelijkheden zijn blijft het lucratief.
Wellicht een handschoen om op te pakken door SVN door verenigingen die afnemen te royeren.
Anders kunnen we (zinloos)doorgaan tot petitie nummer 898789897 ......


Ben ik het niet mee eens, bij 40.000 handtekeningen word het namelijk een puntje voor in de 2de kamer, en bij de kranten kom je ook al snel in de bladen etc. Zo lang er aandacht in het nieuws voor is ben je al een hele goede richting op aan het gaan in ieder geval
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

08-04-2017 22:06

Rik koster schreef:Ben ik het niet mee eens, bij 40.000 handtekeningen word het namelijk een puntje voor in de 2de kamer, en bij de kranten kom je ook al snel in de bladen etc. Zo lang er aandacht in het nieuws voor is ben je al een hele goede richting op aan het gaan in ieder geval


Aandacht van de media voor zo'n (op landelijk niveau) oninteressant onderwerp? Een dag vluchtig nieuws in de krant. En we weten allemaal dat daar de volgende dag de vis in verpakt wordt.

Snap ook niet waarom je die aanpak meer ziet zitten dan een aanpak van de afname.

PS: 2e kamer.. daar zit de partij van de dieren. Die stellen gelijk een in een streep een algeheel visverbod voor. Het gaat dan gelijk niet meer over het onderwerp wat bedoeld was. Een politieke partij zet zich alleen maar in als ze er, op een of andere manier, zelf beter van worden.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-04-2017 07:26

Harm

Ik zit vanuit de ksn regelmatig bij svn. Het heeft wel degelijk al lange tijd hun aandacht. Maar wat ik al zeg om dit tegen te houden is veel nodig. Dat visstanden veranderen heeft vele oorzaken waaronder het helder worden van het water. Dit heeft te maken met de verminderde belasting van messtoffen en dus voedsel in het water. Hierdoor neem de hoeveelheid biomassa af.
Maarrrrr gevolg is dus ook dat benutting van die visstand niet meer kan op de schaal die vroeger gebruikelijk was. Probleem is alleen dat dit niet is doorgedrongen bij de politiek.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

09-04-2017 08:28

Misschien moeten ze dan beter hun best gaan doen om dat wel door te laten dringen maar nee hoor met de camera op een visputje dat is veel spannender.

De biomassa in de BB neemt af omdat Klop en kornuiten zich uit mogen leven en door geen enkele instantie gehinderd wordt dus ook geen SVN.

Ben je trouwens ooit weleens in de BB geweest?