Karpervissers, wordt wakker!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-11-2016 09:03

De heer kalkman en sportvisserij zw hadden een dealtje met elkaar gemaakt, als jij de bemonstering doet van de vis stand, mag je alle paling mee nemen die je tegen komt, is letterlijk gezegd en toegegeven door de directeur van Svn. Achteraf had dit nooit gemogen kwam de directeur van svn persoonlijk hier op het kwo vertellen.
Geen idee wat er nog meer in die bun zat, maar openen deed kalkman niet, en het werd zelfs bijna vechten!

De paling zou de volgende dag netjes terug gezet worden, aldus de directeur van svn zijn belofte.

Afbeelding

Iemand die gelooft dat deze paling weer zijn ronde zwemt.....

Geloof heilig dat er meer van die wanpraktijken afspelen onder beroeps visserij en sportvisserij , er is immers geld gemoeid met dit soort zaken.

We hebben het hier nu alleen over de biesbosch, maar de rottemeren is ook niet meer wat het geweest is vroeger, oudgediende van de gzh laatste nog mee staan praten (willem) . Die woont aan de rotte, en hij is het er roerend mee eens dat de vis stand zeer belabberd is geworden. Er komen zelfs haast geen wit vis wedstrijden meer voor op de rottemeren omdat de brasem het te vaak laat afweten.

Zo is er in 2012 onderzoek gedaan naar de stand van zaken https://groot-rotterdam.nl/water-beheer ... penerwaard

Tot op heden gebeurt er geen flikker, is er steeds minder karper te vinden, en heeft er nog steeds ene klootviool het recht om er beroep te vissen.

Vroeger als ik ging slepen achter de rubberboot knalde er iedere 10 a 15 min een snoek op, 2 jaar terug voor het laatst 2 maal toe met slepen zeer bedroevend gevangen en dat zegt wel iets.

Ook de brasem vorig jaar met de paai, het waren er mischien 20 bij elkaar in een hoek bij de roerdomp, man vroeger waren het er 100den !

Ben ervan overtuigd dat de rottemeren helemaal naar de klote geholpen is door de beroeps, en Willem van de gzh was het er roerend mee eens, niemand houd die gasten in de gaten, en geld gooi je niet terug de sloot in als beroeps, alles gaat mee..... en ja dan zeggen ze dat het door de aalscholvers komt :)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-11-2016 16:57

De Staat der Nederlanden verhuurt het visrecht op de rijkswateren, omdat de rijkswateren staatseigendom zijn. Het Ministerie van EL&I regelt de verhuur. Het ministerie hanteert hiervoor een uitgiftebeleid.


Beleid van het ministerie aan me hoela.

Voor details: download het uitgiftebeleid Visserijrechten - Uitgiftebeleid voor de beroeps en sportvisserij op de staatsbinnenwaterenvisrechten(pdf, 49 kb).


Vreemd dat de bovenstaande niet meer te openen is, of toch niet????

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

24-11-2016 17:11

Ik zeg, op een betaalwater gaan vissen dan weet je zeker dat er vis zit!! Ook geen last van beroepsvissers trouwens!!

Groet, Peter

PS of ben ik nu wel heeeel grappig??
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-11-2016 17:54

Peter van Loo schreef:Ik zeg, op een betaalwater gaan vissen dan weet je zeker dat er vis zit!! Ook geen last van beroepsvissers trouwens!!

Groet, Peter

PS of ben ik nu wel heeeel grappig??


Als het eenmaal zover is dat ik alleen nog daar zou kunnen vissen ga ik postzegels verzamelen als hobby.

Jij ouwe grappenmaker! :)
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

24-11-2016 20:13

Rik koster schreef:Als het eenmaal zover is dat ik alleen nog daar zou kunnen vissen ga ik postzegels verzamelen als hobby.
Jij ouwe grappenmaker! :)


Zover Rik, zal en mag het nooit komen, dit is verdomme ons ding, we moeten met zijn allen in staat zijn een vuist te vormen.
Gebruikersavatar
*Aldert Visser*
Berichten: 125
Lid geworden op: 06-04-2005 14:29

24-11-2016 21:32

herman hulsman schreef: we moeten met zijn allen in staat zijn een vuist te vormen.


Zoals in Spanje van de zomer? Misschien komt dan de boodschap over.
“Unix is user-friendly. It's just very selective about who its friends are.”
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

24-11-2016 21:43

Beroepsvissers kunnen ook nog wat goed doen hoor. Hier in de Haarlemmermeer wordt de brasem massaal weggevangen, en de zoon van de nieuwe generatie zet met enige regelmaat ook zelf spiegelkarpers uit..ze worden ook weer afgevangen maar ze laten ze hier wel lekker groeien. Ik zeg niks mis mee 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neem eens een kijkje zou ik zeggen.

http://www.karperbeheer.nl/karperkweek/ ... /edko-vis/

Verslag van bezoek BVK bestuur:

http://www.karperbeheer.nl/wp-content/u ... -2015C.pdf
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

25-11-2016 02:31

Weet nu in grote lijnen hoe het hele systeem werkt.

Gelukkig is het hier in Friesland (VBC Friese Boezem) prima geregeld. Voor aal en snoekbaars is een quotum ingesteld en de meeste bijvangsten worden door de beroepsvissers weer teruggezet.
De zegenvisserij wordt hier dan ook niet gebruikt, maar juist daar liggen natuurlijk momenteel de problemen in veel andere delen van Nederland. De schubvisrechten zijn in het verleden naar de sportvisserij gegaan, maar wel met bepaalde voorwaarden en daar betaald Sportvisserij Nederland nu de prijs voor, omdat ze niet anders kunnen.
Onbeperkt vissen met zegen en sportvissen gaat m.i. totaal niet samen, het instellen van quota’s is dan een alternatief, wat het beroeps en de sportvissers kunnen bepalen binnen de VBC’s.
Grote spelers als Klop, willen in principe natuurlijk helemaal niks te maken hebben met VBC’s.
Onbeperkt vissen is wat ze het liefste willen, want voor bijna elke vissoort is wel een afzetmarkt.
Onbeperkt vissen met zegen vind ik persoonlijk dan ook pure stroperij en wat mij betreft mag het hele zegenvissen verboden worden. Is niet meer van deze tijd. Het IJselmeer is al leeg gevist en dat zou een wijze les moeten zijn.
Duurzaamheid en kleinschaligheid passen veel beter in de huidige tijd en dan gaan het beroeps en de sportvisserij prima samen en dat zie je hier in Friesland.
Ergo, de grote jongens zou je m.i. veel beter kunnen gaan saneren. 500.000 vispassen genereren tenslotte heel veel geld. Wat wordt daar allemaal mee gedaan?

Tot slot nog even iets over de rol van SBB in de Biesbosch, ik blijf dat echt onbegrijpelijk vinden.
Een Nationaal Park, waar de bescherming van de natuur de hoogste prioriteit heeft, geven ze een aantal beroepsvissers toestemmingen om in bepaalde delen onbeperkt te kunnen zegenvissen.
De omgekeerde wereld ten top!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

25-11-2016 10:58

Weet iemand trouwens ook van de perikelen op het Volkerak af?

..Ze gooien het natuurlijk op blauwalg maar dat heb ik er al jaren niet meer gezien en is ok makkelijk te voorkomen.
Hetzelfde lot gaat natuurlijk ook voor het Zoommeer (e.a. zoals het spuikanaal) op, waar overigens periodiek wel degelijk blauwalg vanuit de verte te zien en te ruiken is. Maar het is idioot dat een systeem van zout naar zoet gaat en er vervolgens verwacht wordt dat alles binnen 25, 30 jaar oke is. Natuur moet zijn weg vinden, en is daar aardig op weg!

En wat is de vooruitblik van een zoute variant met beperkte doorstroming? Bijna dood water met mega 'sla' velden, zoals er in de Zeeuwse delta al te vinden is..!

http://www.totalfishing.nl/laatste-nieu ... k-zoommeer

Maar nogmaals; De zaken die hier besproken worden m.b.t. wat SVN constateert/onderneemt, dat valt gewoon te lezen in het Visblad. Nee, wat er evt. wel of niet in achterkamertjes besproken wordt niet.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

25-11-2016 11:12

Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

25-11-2016 16:49

Robert Lamboo schreef: de zoon van de nieuwe generatie zet met enige regelmaat ook zelf spiegelkarpers uit..ze worden ook weer afgevangen maar ze laten ze hier wel lekker groeien. Ik zeg niks mis mee 8)

En waar komen die dan vandaan???

Nee kerpelaartjes die hun visje vangen klagen niet nee, dat dat over een ander z'n rug gaat :roll: :roll: :roll:
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

26-11-2016 02:09

En toen werd het stil.

Veel geschreeuw en als puntje bij paaltje komt helemaal niks doen, daar komt het op neer.

Lijkt me dan ook vooral pure frustratie, omdat de vangsten van de heren zelf terug lopen en de rest is dus waarschijnlijk allemaal gelul.

Greedy pigs, meer zijn het denk ik niet, 25-30 metersnoeken en vul het allemaal maar in.
Hebbe, hebbe, hebbe!

Ik ben er helemaal klaar mee, probeer je een constructieve bijdrage te leveren, omdat het mij persoonlijk wel echt aan het hart gaat, maar is dus gewoon verspilling van tijd.
Bottom line is natuurlijk het zijn zelf ook een stelletje veredelde stropers, niks meer of minder. En maar geilen op de foto's van die metersnoeken!
Schijn bedriegt en waar ik ook een pesthekel aan heb, is dat meerdere boarders ook niet met hun eigen naam op op het forum geregistreerd staan. Sommigen hebben natuurlijk ook nog een alter ego.
Who the fuck is b.v. Michel Tja?

Weer wat geleerd dus!

U wordt bedankt en zoek het maar uit.
jerry weijers
Berichten: 95
Lid geworden op: 31-03-2016 20:26

26-11-2016 10:11

Cees v Opstal schreef:Weet iemand trouwens ook van de perikelen op het Volkerak af?
Het top snoekwater van Europa met heel veel potentie om een gigantische toeristische industrie op te zetten.
Hier samen met Bart 8)
SAM_0210.JPG

Nee men gaat het zout maken, vooral vanwege de plantjes, de heren met een dikke bal in hun keel (de zeilbootbeziters) klagen namelijk over de plantjes. Die mannen worden namelijk wel serieus genomen. Ze gooien het natuurlijk op blauwalg maar dat heb ik er al jaren niet meer gezien en is ok makkelijk te voorkomen.

Wat krijgen we er straks voor terug, brak kansloos water, zoetwater wordt toch zo schaars in de toekomst???, en wat sprotjes.
Bedankt SPROTVISSERIJ NEDERLAND.
02_69472.JPG

Het is 1 pot nat :evil: :evil: :evil: :evil:


Cees

Ook in brak water kan de snoek zeer goed gedijen , kijk maar naar de Oostzee en de Scherentuin
Winde en baars trouwens ook brasems helaas minder

gr jerry
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-11-2016 13:34

Jerry, kroppen sla kweken doe je beter in kassen. Heb je als zoetwatervisser meer aan.

..En ja, daar is de promotor van het Visbladweer. Voor 13 euries per jaar - zelfs vaak een minder bedrag via een HSV - op de hoogte blijven van spelende zaken. En wat is er in December nr.42 te lezen;

- Sport en beroepsvisserij op het Volkerak - Zoommeer, pagina 30.
- Waterplanten: Lust en last, pagina 13.

Maar ook;

- Succes in strijd tegen waterkracht centrales, pagina 15.
- Pleidooi voor forse reductie beroepsvisserij IJsselmeer, pagina 18.
- Marker wadden. Nieuw natuurparadijs, ook voor vis.
- Zeebaarsmanagement...

Maar ook het verzoek tot deelname aan een landelijk sportvisserijonderzoek op pagina 17, m.b.t. Nederlands viswater, de visstand etc.. Allerhande lopende zaken.

Hilco
Greedy pigs, meer zijn het denk ik niet, 25-30 metersnoeken en vul het allemaal maar in. Hebbe, hebbe, hebbe!
Wanneer je de uitleg niet wilt lezen waarom er hoofdzakelijk nog grote dames gevangen worden...

Lees dan ook het Visblad ff :D .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-11-2016 21:20

Hilco Meijer schreef:En toen werd het stil.

Veel geschreeuw en als puntje bij paaltje komt helemaal niks doen, daar komt het op neer.

Lijkt me dan ook vooral pure frustratie, omdat de vangsten van de heren zelf terug lopen en de rest is dus waarschijnlijk allemaal gelul.

Greedy pigs, meer zijn het denk ik niet, 25-30 metersnoeken en vul het allemaal maar in.
Hebbe, hebbe, hebbe!

Ik ben er helemaal klaar mee, probeer je een constructieve bijdrage te leveren, omdat het mij persoonlijk wel echt aan het hart gaat, maar is dus gewoon verspilling van tijd.
Bottom line is natuurlijk het zijn zelf ook een stelletje veredelde stropers, niks meer of minder. En maar geilen op de foto's van die metersnoeken!
Schijn bedriegt en waar ik ook een pesthekel aan heb, is dat meerdere boarders ook niet met hun eigen naam op op het forum geregistreerd staan. Sommigen hebben natuurlijk ook nog een alter ego.
Who the fuck is b.v. Michel Tja?

Weer wat geleerd dus!

U wordt bedankt en zoek het maar uit.


Dat ben ik, en ik heb geen facebook en ik kom niet naar bijeenkomsten,beurzen,geen lid van wat dan ook,ben niet te vinden op truttenputten btw of ander popi jopie water,ik geil niet op vieze dikke varkens vissen ik poch niet met mijn vangsten en praat niet met vreemde vissers(buiten enkel dit forum om),ik ruim niet een ander zn troep op,wens daar ook niet op aangesproken te worden en wil niet aangesproken worden op de misdragingen van een ander. Meld al jaren geen skp vissen meer terug,ik vis voor mn plezier en niet voor een zooi gelul en gezeik.

Ik heb een aantal keren actie ondernomen in het belang van vele vissen maar helaas heeft de HSV,de waterschappen en het min.van verkeer en waterstaat en ook het doen en handelen van mijn medevissers en zogenoemde weldoeners mij meerdere malen zodanig telleurgesteld dat ik het met je laatste zin volledig eens ben.

ze zoeken het allemaal maar lekker uit.
en dan doe ik dat lekker ook.
verder laat ik het hier maar bij.
Laatst gewijzigd door michel Tja op 26-11-2016 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-11-2016 21:30

..Vuurtje Tja 8) :D ?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

27-11-2016 00:37

.
Laatst gewijzigd door Robert Lamboo op 27-11-2016 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

27-11-2016 00:38

Cees v Opstal schreef:En waar komen die dan vandaan??? Nee kerpelaartjes die hun visje vangen klagen niet nee, dat dat over een ander z'n rug gaat :roll: :roll: :roll:


Ahem..

Om te kunnen kruisen en te kijken hoe de ouderdieren het zouden doen importeerde Edwin van Egmond rond 2007 EDKO-VIS een partij van 1500 kilo Hongaarse spiegels uit het buitenland. Een groot deel van die Hongaarse spiegels werd in de kweekpolder uitgezet. Deze vissen wegen anno 2015 tussen de 10 en 20 kilo. Dat verkaart het feit dat EDKOVIS ook grote karper ter verkoop kan aanbieden.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

27-11-2016 03:15

michel Tja schreef:
Dat ben ik, en ik heb geen facebook en ik kom niet naar bijeenkomsten,beurzen,geen lid van wat dan ook,ben niet te vinden op truttenputten btw of ander popi jopie water,ik geil niet op vieze dikke varkens vissen ik poch niet met mijn vangsten en praat niet met vreemde vissers(buiten enkel dit forum om),ik ruim niet een ander zn troep op,wens daar ook niet op aangesproken te worden en wil niet aangesproken worden op de misdragingen van een ander. Meld al jaren geen skp vissen meer terug,ik vis voor mn plezier en niet voor een zooi gelul en gezeik.

Ik heb een aantal keren actie ondernomen in het belang van vele vissen maar helaas heeft de HSV,de waterschappen en het min.van verkeer en waterstaat en ook het doen en handelen van mijn medevissers en zogenoemde weldoeners mij meerdere malen zodanig telleurgesteld dat ik het met je laatste zin volledig eens ben.

ze zoeken het allemaal maar lekker uit.
en dan doe ik dat lekker ook.
verder laat ik het hier maar bij.


Oké, ik had jou er niet bij moeten betrekken, kwam toevallig zo uit.
Las ooit eens in een topic dat Michel Tja niet jouw echte naam is, vandaar.
Feit is natuurlijk wel dat meerdere boarders, ook meerdere acounts hebben, oftewel alter ego’s. Daar zal een ieder zijn redenen voor hebben, maar het is niet mijn manier.
Het was in ieder geval niet persoonlijk bedoeld.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

27-11-2016 07:32

Robert, ik geloof geen beroepsvissers geen enkele als jij dat wel doet is dat je goed recht.

Hilco, ik weet niet of je met 15 verkeerde benen uit bed bent gestapt maar het lijkt er anders wel op.
Ik beschik over mijn eigen privacy en doe daar niemand kwaad mee, dat m'n naam nu nog niet gewijzigd is is eerder een miscommunicatie.

En kom op zeg mij een greedy pig noemen, dat doet me pijn heel veel pijn, heb je centjes gehad van Klop om je er niet meer mee te bemoeien??????
Je lijkt me een slimme vent met toch wel wat connecties.
Gast ik ben op uitnodiging naar het Veluwemeer geweest, als je vaak gasten meeneemt op je eigen bootje valt dat op en nodigen andere gasten je ook uit.
Daar begonnen we om half 7 met vissen en de teller stond om half 12 op 19 snoeken 3 x 110 en een 120.
Heerlijke onbegrijpelijke dagen heb ik gehad want daarna heeft ie mij nog 3 keer uitgenodigd waarbij één dag het ook als een sneltrein liep.
2 hengels kon je er toen niet bijhouden.
Ik kan daar gewoon naartoe gaan wanneer ik wil, wie zou me tegen moeten houden???
Dat ik dat nooit heb gedaan is enerzijds uit respect voor degene die me uitnodigt, anderzijds omdat het te makkelijk was en daar haal ik geen voldoening uit.
Misschien een vreemde vergelijking maar het lijkt wel een beetje op BTW vissen ook al is het open water.
Tegenwoordig tel je in zo'n haven daar op zaterdag gerust 78 dobbers :o Yep je leest het goed.
Het trekt vooral veel kerpelvissers aan die er niet in slagen om een kerpeltje in de winter te strikken en te dom om op ander water succesvol te zijn, de spullen zijn zo omgebouwd.
De teringzooi die ze achter laten is dan ook weer kerpelvisserts eigen, nee ik scheer niet iedereen over één kam maar ga uit van eigen ervaringen.
Ik heb ze er een 98'er zien vangen, KUT weer geen meter en pleurde hem zo van de ONTHAAKMAT het water in, jammer dat er nog 2 meter kade en een stuk steiger in de weg zat. :evil: :evil: :evil:

Als ik 19 snoeken op een doodaasseizoen vang in de Biesbosch heb ik een TOP seizoen, ik haal het alleen niet........ en met z'n drieen ook niet 5 jaar geleden misschien net nu nog niet bijna.

Excuses zouden dan ook meer dan op hun plaats zijn, man wat laat jij je opeens kennen :roll:
Ik sprak m'n waardering nog wel uit voor je hulp.

SVN heb ik ook gemaild hoor er alleen niks van terug, een vismaat van me is er onlangs bij gaan werken en die heb ik van de week ook aangesproken, gisteren ben ik hem weer tegengekomen op een forumdag in de Vinketering, heerlijke dag gehad kei hard GEBLANKT maar wat hebben we gelachen.
SVN had het te druk met een leuk itempje.

Onze Duitse vrienden worden de volgende die ik aanschrijf, hopelijk komen die met een mannetje of 40-45 SVN even uitvegen.

Ps, vanmiddag trek ik m'n zwemsuite weer aan en ga ik de winterholding van de kerpels hier op de zandput eens opzoeken, het litertje maden ligt al klaar in de koelkast. Denk je dat dat voldoet aan de zelfselectie van vissen?? Of eten ze dat enkel op dinsdagen????

Greedy pig met je alles vangende boelies :wink: Sorry grapje mag wel toch :P
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-11-2016 09:19

Hilco Meijer schreef:
Oké, ik had jou er niet bij moeten betrekken, kwam toevallig zo uit.
Las ooit eens in een topic dat Michel Tja niet jouw echte naam is, vandaar.
Feit is natuurlijk wel dat meerdere boarders, ook meerdere acounts hebben, oftewel alter ego’s. Daar zal een ieder zijn redenen voor hebben, maar het is niet mijn manier.
Het was in ieder geval niet persoonlijk bedoeld.


De redactie (Kees) weet mijn volledige achternaam (wat overigens enkel een aanvulling is na Michel Tj..) ,heeft zelfs mn adres ,er staan foto's van mij op deze site ( wordt wel goed zoeken :D ) een paar mede boarders hebben mn telefoonnummer en ken ik persoonlijk.mijn achternaam is maar 1 familie van in nederland en ook zij hoeven niet te weten na 1 google zoekopdracht wat ik hier allemaal bespreek.als je bakker of jansen heet is het wat anders he.
Sorry voor mijn reactie maar vond het ook enigzins vreemd gezien ik geen enkel bericht in deze topic geplaatst had.ik heb verder niks te verbergen en indien ze mij willen bannen is dat ook geen probleem. Ben niet zo van het open en bloot op internet staan. Zou wel eens in je nadeel kunnen werken als je bij Marianne thieme op sollicitatie komt :lol: of bijv. bij een overheidsinstantie en ze zien dat ik wel eens een joint rook of dat ik te laat kom of ziek ben maar zien dat ik om 2 uur in de nacht hier nog berichten plaatste :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

27-11-2016 09:37

Liever een smoker dan een drinker.....
Maar ja de maatschappij hé :roll:
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

27-11-2016 10:46

Interessante en bovenal leerzame topic! Het gaat hier op het board eindelijk weer eens over belangrijke zaken :wink:
Vooral de inbreng van Cees mbt zijn praktijk kennis en Hilco zijn feite kennis worden zeer gewaardeerd.
Jammer alleen dat Hilco in zijn één na laatste reactie ineens zonder goede reden onredelijk om zich heen begint te slaan??

Ik heb persoonlijk te weinig feite kennis om een werkelijke constructieve bijdrage te leveren.
Wat ik wel zie en hoor hier in mijn omgeving bijvoorbeeld dat er nadat de Gul uit onze kustwateren zo goed als verdwenen is de Zeebaars in opmars kwam.
Dit kwam door de deskundigen door het steeds warmer wordende zeewater hier voor de Noordzee kust, maar vraag me nu dan wel weer af waar die (grote) zeebaarzen gebleven zijn..
Met het AlkmaarderMeer hier bij mij in de buurt trouwens een vergelijkbare situatie, qua oppervlak een potentieel top water maar hier zit ook een beroeps visser met schub recht.
Ik weet van jongens die hier vanuit de boot op karper vissen dat het hard achteruit loopt met de vangsten en eigenlijk een niet echt interessant karper water meer is, snoekbaars idem.
De vis wordt tegenwoordig duur betaald en dus is de karper ook steeds interessanter geworden voor de beroepsvisserij..
Jullie snappen dat wat mij betreft mag elke vorm van beroepsvisserij waar dan ook nog liever gisteren dan vandaag afgeschaft wordt.
En Hilco dit zeg ik niet uit eigen belang want vis alleen op karper en viste sowieso weinig op het Alkmaardermeer daar je zonder boot sowieso zeer beperkt bent :o
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

27-11-2016 14:59

Roverheid en Roveropa Mark.
Er staan tientallen km's staand want rond de paaiplaatsen in France en Spanje en onze Europoort staat er ook vol mee, dat is dé ingang voor de zalm en forel van Europa. Een staand want sorteert niet natuurlijk.
Alleen Ierland is netjes bezig, ach een pondje hier, wat steekpenningen daar, wat zwijggeld zus en wij staan weer in de KOU.
Die mannen worden aan alle kanten gesteund terwijl ze de hele boel verpesten, daar kan alleen maar geld achter zitten want niemand gunt een ander zomaar iets in deze tijd!!!!
http://www.sportvisserijnederland.nl/ac ... pdate.html
http://www.sportvisserijnederland.nl/ac ... maten.html

Ps de winterholding was in nevel gehuld, maw iets te troebel dus te weinig zicht :(
M'n plassertje komt wel weer terug, hoop ik :P