Krabben op je stek: Tips and tricks


Plaats reactie
Jelle Van Duysen
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-05-2012 10:02
Locatie: St. Niklaas

08-08-2016 20:25

hoi allemaal!

Vandaag desondanks de weersvoorspelling mooi weer gehad, dus dachten mn vismaat en ik eens lekker wat karper op de mat te toveren...
Helaas, geen enkele karper melde zich aan, maar het regende van de 'valse aanbeten'.
Waker ff fors naar omhoog, naar beneden, terug omhoog, fors naar beneden en stil bleef het.... raar!
Een ervaren local kwam een eindje verder van ons zitten, had hier ook last van en vertelde ons dat het die rotkrabben waren die los aan het komen zijn, een ware pest op dat water!

Nu is mijn vraag: heeft er iemand tips and tricks om ervoor te zorgen dat deze rotbeesten je rig met rust laten? (Hetzij ander aas, andere aaspresentatie,....) Ik viste op het moment met een coated onderlijn.
Het lijkt me ook sterk dat er, waar die krabben aanwezig zijn, karper deze plekken precies mijd.
Iemand hier mee info over??

Alvast bedankt!
Grtz
Jelle
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-08-2016 21:48

Karper mijd die plekken niet....!

-geen vismeel
-hard aas, liefste met een krimpkous erover.
-tijgernoten
-pop ups ( geen fluo)
-andere particles en met plastic mais erop ( duivenvoer )

Verder blijft het gewoon klote, en soms kun je er niks tegen doen behalve je eigen kapot ergeren en een kilometer verderop kijken hoe het daar zit.
siemen post
Berichten: 215
Lid geworden op: 22-01-2016 10:23

08-08-2016 23:46

die kunnen je voerplek echt om zeep helpen,
een soort van terratorium gedrag, en kunnen er wel honderden zitten :(

idd niets met vis, rund,kip.
en tijgernoten, zoete boillies pinda,s gaan gebruiken.

wat ook werkt is ,wil je doorvissen op deze plek.
grote pellets verder op gaan voeren, zodat ze daar naar toe gaan.

vis je op de rivier?
Jelle Van Duysen
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-05-2012 10:02
Locatie: St. Niklaas

09-08-2016 21:05

Rik koster schreef:Karper mijd die plekken niet....!

-geen vismeel
-hard aas, liefste met een krimpkous erover.
-tijgernoten
-pop ups ( geen fluo)
-andere particles en met plastic mais erop ( duivenvoer )

Verder blijft het gewoon klote, en soms kun je er niks tegen doen behalve je eigen kapot ergeren en een kilometer verderop kijken hoe het daar zit.


Thnx Rik!
Viste zowiezo al niet met vismeel boilie, momenteel met zoete boilie aan de slag.
Over die krimpkous volg ik je ff niet... Zou je mss iets kunnen verduidelijken?
Tijgernoten ga ik morgen eens proberen, weet wel niet of de karper daar op aast (nog niet geprobeerd daar...)

En een kilometer verderop kijken is geen optie, ik zit namelijk op een vijver te vissen die dmv een pompstation in verbinding staat met de Schelde. En helaas is dit maar een klein vijvertje.
Die kerel zei dat ze momenteel aan het los komen zijn, die krabben... Dus bemoedigend klinkt dat mijn insziens niet zo heel erg... :-?

Greetz
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

09-08-2016 21:19

Dit bedoelt Rik, Jelle
Afbeelding
Afbeelding

krimpkous voor over je boiilie, zodat de krabben er niet bij kunnen, zijkanten van de boilie zijn vrij.

Van o.a Korda of even langs je plaatselijke electronica zaak voor een schijntje van de Korda prijs.
http://www.korda.co.uk/fishingtackle/baiting-up/super-wrap/
Mvg Bas
Jelle Van Duysen
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-05-2012 10:02
Locatie: St. Niklaas

10-08-2016 21:40

Bas Bro schreef:Dit bedoelt Rik, Jelle
Afbeelding
Afbeelding

krimpkous voor over je boiilie, zodat de krabben er niet bij kunnen, zijkanten van de boilie zijn vrij.

Van o.a Korda of even langs je plaatselijke electronica zaak voor een schijntje van de Korda prijs.
http://www.korda.co.uk/fishingtackle/baiting-up/super-wrap/


Had ik nog nooit van gehoord...
Zo leert een mens nog eens elke dag wat bij! Om te onthouden!
Vandaag weer sessie gehouden: 1 schubbermans weten te landen, maar daarna was het krabbenleger weer een invasie begonnen, desondanks de mierzoete boilie...

Thnx guys!
Grtz
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

10-08-2016 21:56

Bij ons op het kanaal is het ook onmogelijk te vissen in het najaar.
Binnen een uur is je bol eraf en soms knippen ze zelfs je rig door.
Maar toch komt ertussendoor ook vis op de stek.

Had een keer een sessie waarbij ik 2x snachts mijn aas controleerde en de bollen waren er beide keren af. Na het bevestigen van een nieuwe bol kreeg ik zowel snachts als vroeg in de morgen binnen het uur een fluiter. :roll:
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

12-08-2016 09:40

Ellendige beesten!! :evil: :evil:

Als ik een water bevis waar kreeft/krab op zit, vis ik standaard met een krimpkousje om mijn boilie heen(of tijgernoten aan de hair). Er is niks zo ergerlijk dan vroeg in de morgen binnendraaien om te verversen en er dan achter te komen dat er geen aas meer aan je hair zit. Je hebt voor Jan Lul zitten vissen.. Maar hoelang? Heel de nacht? Zonde van je tijd!

Zelfs als je met een kreeften bestendigd haakaas vist is het probleem nog niet helemaal verholpen. Ze gaan ermee lopen spelen en verneuken heel je aaspresentatie. Onderlijnen die niet netjes meer liggen, onderlijnen in de knoop tot aan doorgeknipte onderlijnen toe.

Ik vraag me altijd het volgende af: Stel dat je 1,5 kilo bollen over een wijde plek strooit met daar tussenin ergens je haakaas. Als je haakaas dan snel gevonden is en al snel de Sjaak is...... Hoeveel dan die pokkebeesten moeten er dan wel niet op je stek liggen?? :o :o
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

12-08-2016 19:28

Die krimpkous helpt amper als er veel van die kwelduivels zitten. Ze knippen het gewoon kapot...
Van pinda's en tijgernoten (niet flavouren) blijven ze wel af.

David, op een water hier in de buurt hebben ze met fuiken eens 800kg afgesleept. Het moet een bizar zicht zijn onder water...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-08-2016 21:11

Van pinda's en tijgers blijven ze zeker nooit af hoor...
Ze blijven helemaal nergens van af zelfs !
Het enigste wat je doet met de aanpassingen is je tijd verlengen om een karper te haken, met tijgers heb ik ook wel een een afgeknipte hair gekregen hoor, en pinda's exact hetzelfde.
Vincent Graaf
Berichten: 91
Lid geworden op: 29-06-2015 09:25

01-09-2016 13:30

Ik heb van de week bij fortgaten gevis had hier ook behoorlijk last van probeer met mega pellets en mega bolies te vissen. Het liefst zulk hard mogelijke bolies proberen en ik weet zeker dat je zult vangen.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

01-09-2016 14:16

huh krabben? bedoel je rivierkreeftjes?

ik had er last van op de maas. beste bol was vismeel, maar de rivierkreeftjes (alsmede de kopvoorns) vonden die ook heerlijk. het kan niet missen, als je inhaalt zie je dat je mooie ronde bol niet meer rond is en er allemaal hapjes uit zijn genomen. en dan weet je zeker dat het rivierkreeftjes zijn.

in plaats van ander aas heb ik destijds gewoon de hoeveelheid opgevoerd en ben wat vaker mijn aas gaan checken. en gewoon goed gevangen! dus niks aan de hand
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

01-09-2016 14:27

Het gaat hier om de wolhandkrab Joost, op sommige wateren tegenwoordig een regelrechte plaag.
Het kanaal hier zit er vol mee en ik ben er met het vissen en tijdje geleden gestopt omdat ze alles vernielden. Nu hoorde ik pas dat het vissen met houten ballen in combinatie met stiff rig en voeren met knoflook boilies nog het beste schijnt te werken. Mogelijk ga ik het eens testen.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

01-09-2016 14:34

ah, oke Jan. in mijn geval dacht ik aan de Amerikaanse Rivierkreeft. en die is nog wel om te doen. die nemen kleine hapjes uit de bol in plaats van er snel korte metten mee te maken. doorgeknipte hairs/onderlijnen heb ik nog nooit gehad.
Plaats reactie