Nachtvissen in België


Plaats reactie
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-06-2016 21:09

Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

13-06-2016 09:46

Wel, Peter, daar heb je gelijk in.

Het hoeft niet zover te komen, en er zal zeker nog geen verregaande actie worden ondernomen om de boel effectief te gaan inperken. Maar, de emmer is wel flink vol aan het lopen. Een gemeente waar het kanaal door stroomt kan perfect op een maand tijd een politiereglement invoeren dat het nachtvissen niet meteen verbiedt, maar dat wel het verblijven aan de waterkant tussen bepaalde uren verbiedt. En er is wel degelijk draagvlak bij sommige handhavers om de klok terug te draaien wat algehele nachtvisserij op de kanalen betreft.

Wij kunnen als vereniging niet aan handhaving doen, laat staan beboeten. De K in VBK staat bovendien voor karpervissers, niet voor kleuterleiders. Wat we wel kunnen doen is sensibiliseren en in dit geval - op vraag van ANB - een krachtig signaal geven. Dat is bij deze dan ook gebeurd, door rechtuit te zijn, door paard en kar te noemen.

Groetjes
Mark
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

16-06-2016 19:12

Zal hier in Nederland ook nog wel gebeuren dat nachtvisverbod.
Als je ziet wat er tegenwoordig allemaal langs de waterkant gebeurt,ben je voortaan wel geneigd om iets van een wapen,pepperspray of weet ik niet wat in je tent te hebben liggen.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

16-06-2016 19:41

Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

16-06-2016 20:47

Het is eigenlijk heel triest om dit te moeten zeggen na al het harde werk van Mark en het VBK (waar ik persoonlijk veel respect voor heb), maar op sommige wateren was het eigenlijk beter wanneer je er nog niet wettelijk mocht nachtvissen. Toen zag je eigenlijk over het algemeen enkel fanatieke vissers op zo'n wateren en akkoord, toen waren er ook wel incidenten, maar nu lijken sommige wateren meer op een camping/discotheek/vuilnisbelt.

Waarmee ik niet wil zeggen dat we terug moeten naar vroeger, maar misschien moeten de regels en controles naderhand maar eens veel strenger gaan worden...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-06-2016 22:56

Met de komst van de boilie is de toegankelijkheid voor Jan met de pet een makkie geworden in onze karpervisserij. Trekt volk aan die hun ego makkelijk flink op kunnen krikken. Waar is de beleving nog waar je alles nog zelf uit moest vinden. Dacht je het gevonden te hebben ging je natuurlijk weer op je gezicht. De beleving is er bij de massa allang niet meer de gewichten met verkrachte foto’s moeten het doen.

Als vereniging als VBK en KSN zou je je af moeten vragen gaan we als club voor kwaliteit binnen onze hobby of kwantiteit. Moet je het willen om te streven naar zoveel mogelijk leden om je bestaansrecht vorm te geven. De gekte van WK en andere vormen van wedstrijden trekt alleen maar meer rand figuren aan. De populariteit heeft veel neven effecten die zich nu tegen ons gaan keren. Wens mannen als Mark voor wie ik veel respect heb veel wijsheid toe. Vis op dit moment zelf alleen nog in het buitenland waar de gekte en regelgeving nog niet echt speelt.

Groetjes uit Spanje,
Peter
Ed van den berg
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-05-2016 21:27

20-06-2016 19:10

Als dit maar geen trend word om stukken water af te sluiten ,aan de andere kant kan ik sommige dingen wel begrijpen. Het moet niet gekker worden :cry:
Plaats reactie