Belachelijke BOA maasplassen


Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

31-05-2016 15:58

Oh en Henk, van de laatste 5 bekeuringen die ik heb gehad zijn er 3 geseponeerd.
De Officier van Justitie zal dus ook wel een jankert zijn, maar gebruikt gelukkig wel gewoon z'n hersenen.
siemen post
Berichten: 215
Lid geworden op: 22-01-2016 10:23

01-06-2016 01:14

cees@
als ik nu aan de andere kant/ tegen over jou, van het kanaal sta?
dan zeg ik, de hengels die aan het kanaal staan. :wink:
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

01-06-2016 07:09

Niets aan het handje dus, totdat er zo'n overijverige contact gestoorde diender langs komt........
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

01-06-2016 09:14

Cees v Opstal schreef:.... totdat er zo'n overijverige contact gestoorde diender langs komt........


Is dat nu een Pleonasme, een Tautologie of beiden......
I love it when a plan comes together!
andre janssen
Berichten: 39
Lid geworden op: 24-12-2009 12:12
Locatie: Geleen

08-06-2016 17:52

hallo

ik zie mijn verhaal plotseling hier staan , daar ben ik best wel blij mee en als er vragen over het gebeurde zijn stel ze gerust hoewel het meeste wel in mijn verhaal staat.

ik wil wel even benadrukken dat ik totaal niks tegen boa's heb integendeel zelfs maar het optreden van deze specifieke boa (Ton Kuijpers van natuurmonumenten) slaat echt nergens op !!

hij vertelde ook nog eens dat hij zelf tegen het vissen met 3 hengels was (hoezo persoonlijk ??) zelfs de afstand tussen mijn hengels heeft hij niet eens opgemeten , ik vraag me af of hij een ingebouwd meetlint in zijn kop heeft zitten ??

de enige verdere vissers op het water zaten zeker 100 meter verder op en die heeft hij niet eens gecontroleerd , daar is hij zo langs gefietst !!

ik ga in ieder geval bezwaar aantekenen tegen dit proces verbaal , hoewel ik 139 euro natuurlijk zonde geld vind is dit niet eens mijn belangrijkste reden.

de belangrijkste reden van mijn kant is gewoon het feit dat niemand die gewoon lekker van zijn hobby aan de waterkant zit te genieten zo behandeld dient te worden als hij onbewust een simpel foutje maakt , een simpel gesprek waar je hier op gewezen word is hier veel meer op zijn plek dan meteen je macht laten blijken en meteen te gaan schrijven ....gewoon omdat je het mag en kan !!

in ieder geval mochten er nog vragen over het gebeurde zijn of wil je er over discussieren zal ik zeker antwoorden.

andré
Etienne Gardeniers
Berichten: 8
Lid geworden op: 20-10-2013 13:30

23-04-2017 22:31

Hallo,

Ik heb in juni 2016 ook de belachelijke boete gekregen van deze heer van Natuurmonumenten,

2 -keer in 48uur op 2 verschillende stekken gecontroleerd,bij de 2e controle kreeg ik zonder pardon meteen die boete!

Ook alleen op het water,papieren in orde enz, enz

Ik heb bezwaarschrift geschreven en ben op de rechtbank in Roermond moeten komen voor deze € 130,- boete en mijn bezwaar te verdedigen!

Je wordt als crimineel behandeld,meneer zelf is niet bij de zitting aanwezig!

Uiteindelijke uitspraak van de rechter was:
Schuldig zonder boete!

Deze maand heeft hij me op de maasplassen weer gecontroleerd,

Bezwaar en uitspraak voorgelegd ,maar dat doet die man niks,die wil naar vogeltjes kijken en daar kan hij geen karpervissers bij gebruiken!

Russische,poolse en Duitse vissers loopt hij met een boog omheen!
"Die hebben alles keurig in orde" zegt hij als je hem er naar vraagt!
Triest dat het zo moet!

De Nederlandse visser die op zijn vispas te traceren is wordt beboet want die boete wordt werkelijk ge-int! Bij buitenlanders gebeurd er niks mee omdat dit niet te achterhalen is!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-04-2017 08:16

Etienne Gardeniers schreef:
Russische,poolse en Duitse vissers loopt hij met een boog omheen!
"Die hebben alles keurig in orde" zegt hij als je hem er naar vraagt!
Triest dat het zo moet!

De Nederlandse visser die op zijn vispas te traceren is wordt beboet want die boete wordt werkelijk ge-int! Bij buitenlanders gebeurd er niks mee omdat dit niet te achterhalen is!


Naar mijn idee moeten buitenlanders die hier niet ingeschreven staan boetes direct betalen hoor :wink:
Echter zal het je verbazen dat die lui toch 9 van de 10 x hun papieren op orde hebben, maar het controleren op het mee nemen van vis bijna niet te doen is.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

24-04-2017 17:39

Pfff. Dat zo'n BOA van justitie geen berisping krijgt wegens het overduidelijk verkwisten van belastinggelden!?

Ik ben zelf zo'n geval die het GLvNV boekje wel doorleest. Maar het 'mooie' is dat er verder geen ruchtbaarheid aan (o.a.) deze 3e hengel - onderlinge afstand - regelgeving is geschonken. Anders zouden mensen misschien nog wel eens extra nadenken voor het kopen van een zegel. Zeker wanneer je bijvoorbeeld veel op een smal kanaal of vaart vist, en je volgens regelgeving dus haaks op de oever moet vissen. Dan zijn twee hengels al een ellende. En helemaal die stok onder je eigenkant, die langs alle kanten verstoort kan worden!

Het zelfde gaat trouwens op voor de nachtviszegel. Denk je met die halve maan zegel, en een afbeelding van die maan en tent in de lijst, ik kan lekker aan m'n water nachtvissen! Dan kan je er gedeeltelijk, maar helaas wel flink naast zitten...

Vooral wanneer je gaat liggen.

Die nachtvisserij is dan ter plaatse oké bevonden, en dat schuilmiddel (max. 2.80m x 2.20m!) mag ook. Maar die tent afbeelding geeft totaal geen legitimiteit om te mogen slapen. Evenmin die maanzegel. 'Gaat u maar hele nachten op een stoeltje zitten, want een stretcher - met slaapzak - kan heel makkelijk aangezien worden voor een slaapmiddel (of er voor zorgen dat je in slaap valt), en dat mag niet meneertjuh'.

Oh ja, nog een mooie voor de ruk bunker mannen; Je mag op een stek maximaal 3 x 24 uur - da's dus met je ogen open :o :D - verblijven. Anders ook dikke kans op een prent. En verhuis je na 72 uur van. Dan minimaal 1000 meter verderop. Anders wederom een prent.

Nee, gezellig langs meerdere wegen cashen mensen. Of anders wel mensen in onzekerheid langs de waterkant laten zitten, omdat men niet weet welke pet een schappelijke, menselijke pet op heeft.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

13-05-2017 12:18

Als je weet dat je je dingen in orde hebt, geef je pasje niet uit handen maar houd het vast.
Als de boa dan kan zien dat je je 3e hengenvergunning hebt, maar je ergens anders voor wilt naairen, geef je helemaal niks aan de man. Bel de politie maar.
Bovendien is de prijs van 1 beetmelder vaak al goed voor 3 tot 5 vjaar vispas. Je zal hem dus wel hebben.
Juist van die vaste stok vissers die op de grond zitten of vissers met gare spullen, zijn vaak degenen zonder geldige pas.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-05-2017 13:00

:roll: Michiel, jij geeft je rijbewijs tijdens een politie verkeerscontrole zeker ook niet af, haha...

Hoezo zou een BOA geen recht hebben om je pasje daadwerkelijk in zijn/haar handen te nemen? Die heeft voor zijn/haar bevoegdheden echt geen politie nodig. Een BOA, Buitengewoon Opsporingsambtenaar, heeft namelijk vanuit justitie specifieke opsporingsbevoegdheden toegewezen gekregen en is beëdigd. Dus op hun werkvlak (bijvoorbeeld visserij) dezelfde bevoegdheden als een OA / politieambtenaar.

Het zijn geen veredelde beveiligers of verenigingscontroleurs :D .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).