Belachelijke BOA maasplassen


Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-05-2016 18:30

Gevonden op de site van Total Fishing

Hallo, vanmorgen was ik op een van de maasplassen (omgeving wessem , stevensweert) op karper aan het vissen toen plotseling 2 mannen op fietsen bij me stopten.
de een roept meteen : Hey ...je vist met 3 hengels !!
dat klopt , antwoord ik
dat mag niet!! zegt hij
Jawel hoor dat is hier toegestaan als je de juiste papieren hebt geef ik weer terug als antwoord.
sinds wanneer is dat dan ??
sinds vorig jaar antwoord ik weer.

hierop legitimeert hij zich plotseling als BOA en wil mijn papieren zien.

uiteraard vind ik dat geen probleem maar wat schetst mijn verbazing als meneer meteen een bekeuring begint uit te schrijven van 130 euro ??

mijn lijnen waren niet recht vooruit maar de linkerhengel lag een paar meter naar links en de rechterhengel een paar meter naar rechts en dat is niet toegestaan schijnt het.

let wel.....ik vis maar een paar meter uit de kant dus het ging maar om een paar meter !!

verder stonden de de linkse hengel en de rechtse hengel een meter of 7 uit elkaar en die mogen schijnbaar ook niet meer als 5 meter uit elkaar staan.

let wel...de volgende 2 vissers zitten 100 meter verderop met de vaste stok te vissen en dat zijn de enigen verder aan het water dus ik hinder helemaal niemand !!

ik had nog nooit van deze regeltjes gehoord en attendeerde hem dat hij me er ook gewoon op kon wijzen en dat ik ze dan gewoon opnieuw zou inleggen , geen enkel probleem .

hierop kreeg ik als antwoord dat ik alles moest weten wat in het boekje stond waarop mijn antwoord was dat hij toch ook niet wist dat je hier met 3 hengels mocht vissen!!

dat ontkende hij nu ineens want dat had meneer uiteraard wel geweten...yeah right !!

dat ik hiervoor 130 euro moet betalen vind ik triest maar wat ik het ergste vind is dat die kerel er echt alleen maar op uit was om me te bekeuren....eerst voor 3 hengels en toen dat niet lukte zocht hij verder tot hij iets vond waarvan ik niet eens wist die regels bestonden !

de vaste stokvissers zijn naderhand nog een praatje met me komen maken en wat blijkt .....hun heeft hij niet eens naar de papieren, etc gevraagd ...is er gewoon voorbij gegaan.

ik heb sportvisserij limburg hier al over gemaild en gevraagd waar ik hier over een klacht kan indienen want dit was echt te gek voor woorden.

Deze BOA kickt echt op zijn machtspositie en liet dat ook echt blijken , hier viel echt niet mee te praten.

diep en diep triest dat er door instanties en verenigingen zo'n mensen worden aangesteld om de orde aan het water te handhaven!!

begrijp me niet verkeerd ...voor de rest heb ik steeds goede ervaringen met BOA's gehad en vind ook dat ze hard nodig zijn maar deze persoon verziekt het eerder dan dat hij onze mooie hengelsport promoot.

nu ben ik eens nieuwsgierig of er nog meer mensen zijn die soortgelijke ervaringen met deze persoon hebben ??

hij controleert altijd in de omgeving Stevensweert , wessem, ohe en laak , etc.

Groet

André
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

28-05-2016 19:24

Ik heb nog nooit gehoord dat je niet opzij mag vissen of je hengels niet verder dan 5 meter uit elkaar.. Je hebt toch een vergunning voor het water, en hoe je er vist maakt toch geen zak uit?!
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-05-2016 19:59

Volgens mij is datbwel degelijk zo. Wel.belachelijk dat boa in dienst van sportvisserij limburg en dus betaald.door de sportvissers zelf, op deze wijze zijn werk uitoefend. Zelfde dat de anwb extra flitspalen gaat neerzetten van jou abbonementsgeld
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

28-05-2016 21:41

Volgens het boekje pagina 5:

Bepalingen voor het vissen met 3 hengels:
De afstand tussen de buitenste hengels mag ten hoogste 5 meter bedragen.
De lijn moet zoveel mogelijk haaks ten opzichte van de oever, dus recht voor de hengel, in het water liggen.

Tja, ik heb het ook niet verzonnen.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

28-05-2016 21:55

Wat een walgelijk triest figuur. Dit is schrijven om het schrijven. Hij zal volgens één of ander regeltje wel gelijk hebben, maar als je deze bon schrijft snap je het leven echt niet.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-05-2016 22:12

welke mongool verzind die regel dat je met 2, of met 3 lijnen mag vissen, max 5 meter uit elkaar, en dat haaks uit de oever.... dus 3 lijnen krom gezegd op 15 meter uit elkaar.... dat is toch verre van ideaal of logica...
Vroeger had je hier in zuid holland ook zo'n figuur die voor alles schreef, slapen mocht niet tijdens het nachtvissen, en ja die achreef hij !

Je blauwe boekje moet je bij je hebben om aan te tonen dat jij er mag vissen, ik had deze bij mijn pc laten liggen, maar me maat had hem wel bij zich. Toen ik deze liet zien zei hij dat deze niet van mij was, en iken duur middagje vissen had vandaag, 85 euro koste het me.

Althans de rechter vond van niet, en ik heb vrijspraak gekregen binnen 1 minuut ! Ik raad diegene dan ook aan om deze zaak voor te laten komen, grote kans op vrijspraak met dit soort zaken, omdat dit niet gezien word als een groot delict of een echt strafbaar feit, maar als vissertje plagen. Maak duidelijk foto materiaal van de situatie etc en leg alles uit.
Gebruikersavatar
Kees Zorg
Berichten: 62
Lid geworden op: 17-08-2015 20:24

28-05-2016 22:23

Jan Nanne schreef:Volgens het boekje pagina 5:

Bepalingen voor het vissen met 3 hengels:
De afstand tussen de buitenste hengels mag ten hoogste 5 meter bedragen.
De lijn moet zoveel mogelijk haaks ten opzichte van de oever, dus recht voor de hengel, in het water liggen.


Rik koster schreef:welke mongool verzind die regel dat je met 2, of met 3 lijnen mag vissen, max 5 meter uit elkaar, en dat haaks uit de oever.... dus 3 lijnen krom gezegd op 15 meter uit elkaar....


Rik volgens de regels moeten alle drie de lijnen dus haaks van de oever binnen een afstand van 5 meter liggen.......

Ik heb het niet bedacht deze kromme regel.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-05-2016 22:58

Die regel is ingevoerd omdat er karpervissers zijn die door de opstelling van hun hengels andere sportvissers in de weg zitten. Ik denk dat je hier een boete voor zou kunnen uitschrijven als dit problemen geeft. Als er voldoende ruimte is kun je dit negeren. Inderdaad lijkt de opstelling van de BOA in dit geval nogal overdreven. Op zijn pik getrapt met zijn onbekendheid van de 3 hengel vergunning. Zal zo niet helpen tot begrip van regels en de handhaving daarvan. Ik zou inderdaad protesteren. Voorbeeld van hoe het niet moet. Maar goed, de regel bestaat wel en hebben we uiteindelijk aan onszelf te wijten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

28-05-2016 23:06

.
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

28-05-2016 23:46

Regels zijn regels laten we eens eerlijk wezen!!!

Groet, Peter

Ps mijn god wat zou ik deze BOA graag op het schavot willen zien. Waarschijnlijk vrouwtje ongesteld.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

29-05-2016 09:45

Vinden ze het gek dat zulke gasten regelmatig met geweld te maken krijgen.
Heb hier ook weleens het petje van z'n kop zien vliegen en dat was gewoon terecht en ik sta ver van geweld af!!!

Zielige figuren bah.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-05-2016 09:48

Klopt als een zere vinger Cees, diegene die mij bekeurt heeft is enige tijd later flink in elkaar geslagen en bewusteloos het water in gegaan. Heeft het maar ternauwernood gered die man ( en ik maar denken dat kwallen konden zwemmen )
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

29-05-2016 09:50

Cees v Opstal schreef:Heb hier ook weleens het petje van z'n kop zien vliegen


Een maat van me is ooit eens gearresteerd na dat hij de pet van de boa in het water had gegooid.
Ik denk omdat de boa de pet nog op had.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

29-05-2016 09:59

Honden uitlaters moeten hier minstens 2 poepzakjes bij hebben.
Brede Tony raapte net een drol van Ringo op en meteen komt de drollen BOA aanzetten, 'Mag ik jouw zakjes zien?" Hierzo en deze heb ik net gevuld. "Je moet 2 lege bij hebben!" Je ziet me net dat ding vullen. "Niks mee te maken, bekeuring."
Brede Tony geeft die gast een paar beuken en komt er uiteindelijk nog mee weg ook, die BOA is nou winkelwagentjes aan het rijden dat kan hij nog net aan.

Politiek is al wat langer de weg kwijt als het om zulke dingen gaat.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-05-2016 10:02

Cees v Opstal schreef:Honden uitlaters moeten hier minstens 2 poepzakjes bij hebben.
Brede Tony raapte net een drol van Ringo op en meteen komt de drollen BOA aanzetten, 'Mag ik jouw zakjes zien?" Hierzo en deze heb ik net gevuld. "Je moet 2 lege bij hebben!" Je ziet me net dat ding vullen. "Niks mee te maken, bekeuring."
Brede Tony geeft die gast een paar beuken en komt er uiteindelijk nog mee weg ook, die BOA is nou winkelwagentjes aan het rijden dat kan hij nog net aan.

Politiek is al wat langer de weg kwijt als het om zulke dingen gaat.


Ja dat zeker! Zo lang door rood rijden,en zonder rijbewijs rijden een lagere boete betreft dan een 3de hengel snap ik niet dat die mensen daar in den haag een goed afgestudeerde opleiding voltooid hebben
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

29-05-2016 10:31

Die bepalen vrij weinig....
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

29-05-2016 12:23

Als je ergens gaat vissen is het handig om eerst je vergunningsvoorwaarden goed te lezen. Daarna kun je zelf afwegen wat het risico is om ze te overtreden en moet je niet droeftoeteren als je een prent krijgt. Klagen over de regeltjes doe je bij degenen die ze hebben verzonnen. In dit geval de visrechthebbende hsv of federatie. Bezoek anders eens een vergadering en leg daar uit wat en waarom. Meestal hebben karperende collega's de boel namelijk verpest door wangedrag.

Blijft staan dat in jouw situatie een waarschuwing best redelijk was geweest...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-05-2016 13:46

Kees, je kunt je wel de vraag stellen of onze belangenbehartigers als KSN en SVN op dit punt hun werk hebben gedaan?

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

29-05-2016 20:01

Het is toch gewoonweg crimineel om je hengels 2 meter te ver uit elkaar te hebben staan op een lege plas?

Vergunning in orde, derde hengel vergunning in orde,nachtvis pas in orde? Klaar

Naar mijn mening moet die kerel verder lekker zn bek houden en wat nuttigs gaan doen.zoals op stropers en bosjes homo's jagen of kijken of het beroeps zich wel aan de regels houden. Mafketel.

Moet niet gekker worden... maar lekker makkelijk he vissertjes pesten die niks verkeerds doen. Helpt lekker mee je quota te halen voor het eind van het jaar.

Dit soort gasten praat ik niet eens mee. Ik geef ze mijn papieren en kijk vervolgens weer over het water heen. Ze zoeken het maar lekker uit wat ze ook willen doen.

Stelletje zoetwater nazi's, van mij geen greintje respect voor dit soort flapdrollen.

Daarentegen heb ik zeer veel respect en waardering voor een bekende BOA uit mijn regio. (de snor) Maar ja. Dat is dat ook niet zo een idioot als hierboven beschreven.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

30-05-2016 20:33

Toploodjes zorgvuldig neerleggen dus....
Maar gevalletje karpervisser pesten, het zal wel een verstokte wedstrijdvisser zijn.
Vraag ook altijd naar de legitimatie van de controleur als ie gaat schrijven is het wel zo handig dat je weet wie het is.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-05-2016 21:06

Wat een gejank om niks weer.

En Peter, 'onze belangenbehartigers' kunnen hun werk nooit zo goed doen dat zelfs overtreders vrijuit gaan.
Hou op mee te janken met iemand die niet eerst de plaatselijke regeltjes doorneemt, want dat zijn nou net die gasten waar jij ook als KSN of SVN vertegenwoordiger nooit genoeg voor kan doen. :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

30-05-2016 21:25

pj otte schreef:Kees, je kunt je wel de vraag stellen of onze belangenbehartigers als KSN en SVN op dit punt hun werk hebben gedaan?

Groet,
Peter


Ok, suggestie voor een betere richtlijn? Want ik denk dat de meeste (hoop ik) precies weten wat de reden is van dergelijke regels. Er is nu tenminste iets waarop "men" aangesproken kan worden. Verreweg de meesten begrijpen wel de gedachte achter de regel. Maar ook de eigenlijke onzin hiervan. Maar juist de "grenzen zoekers" zijn de reden van deze bagger regels. Want ga er maar vanuit dat degene die dergelijke regels maakt juist helemaal geen regels willen! En voerboten hebben de noodzaak alleen maar vergroot. En zit je op water te vissen waar je alleen zit, dan ja.. dan ben je in mijn ogen een sukkel als je hiervoor een bon gaat schrijven. Maar ja.. de volgende keer zit je niet alleen en dan komt er onzin uit van "huhhhh vorige keer mocht het wel. En wanneer mag het dan wel, bij twee vissers per ha? Tja, als dat allemaal uitgelegd moet worden omdat bij sommigen het gezond nadenken (tijdelijk?) geblokkeerd is.. ja voor die personen zijn deze "zeik-regels" blijkbaar echt nodig.

Jammer is het wel dat het uberhaupt nodig is. Maar het is net als met matrixborden op de snelweg. Zeuren over files, maar degene die het meeste zeurt houdt zich meestal voor geen meter aan de matrixborden :-(.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-05-2016 12:47

Hoi Henk,

Leg me eens uit waar ik zit te janken? Stel hier enkel een onderwerp ter discussie wat vraagt om een oplossing gezien de reacties op de verschillende sites. Verder ben ik al een paar jaar geen lid meer van de KSN. Om rede dat ik het met het gevoerde beleid niet eens ben. SVN vertegenwoordig mijn persoontje ook al jaren niet meer.

De regel waar hier de discussie overgaat is overbodig op water waar je in de verste verte geen enkele visser tegenkom. Neem de grote rivieren en kanalen in ons land je kunt er weken vissen zonder een ander te zien. Op al het andere water zou je normaal geen derde moeten willen uitgeven!! Maar ja enkel de geldbuidel moet klinken. Vis wel op een privé put waar als er meer dan 5 karpervissers van de 25 vergunninghouders aanwezig zijn de derde hengelvergunning niet meer van toepassing is, werk er prima daar je anders je vergunning kwijt ben. Hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn als men maar wil. Denken in oplossingen is niet aan een ieder gegeven. Hier in Spanje waar ik regelmatig vertoef kom ik die gekheid aan regels gelukkig niet tegen.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

31-05-2016 13:56

Ik ben zelf ook BOA geweest,had niks met vissen te maken maar moest toch vaak regels handhaven
waar niet iedereen het mee eens was. Geloof me, regels handhaven kan ook op veel betere manieren dan klakkeloos voor alles een verbaal schrijven. Gezond verstand, mensenkennis, inlevingsvermogen en
gewoon normaal doen ook al ben je BOA levert vaak zoveel meer op.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

31-05-2016 14:08

Aangezien mijn hengels haast nooit dichter dan 5m van elkaar staan kan dit ook wel een leuke worden voor me.
Vooropgesteld dat ik nooit iemand in de weg zit met mijn manier van vissen.

Een voorbeeldje, ik vis met 2 hengels in een kanaal en er achter loopt een beek waar ik ook 1 hengel in gooi.
Ben ik dan in overtreding?
Wat zijn nu mijn 'buitenste hengels'?