visverbod spiegelplas nederhorst den berg


Plaats reactie
Gebruikersavatar
rob blom
Berichten: 21
Lid geworden op: 07-05-2012 21:04

17-05-2016 20:47

hallo

Natuurmonumenten verbied voorlopig het vissen op de spiegelplas in Nederhorst Den Berg. Natuurmonumenten blijkt de nieuwe eigenaar/beheerder te zijn van de spiegelplas.
Wel word er nog overwogen of dit een tijdelijke of definitieve maatregel zal zijn.
Ik mag toch hopen dat sportvisserij nederland er werk van maakt om dit mooie water met het schitterende bestand aan zware vissen voor de sportvisserij toegankelijk te houden!
Meer nieuws hierover op de webside van Hoving Hengelsport onder nieuwsblog
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

18-05-2016 07:29

Ik mag toch hopen dat sportvisserij nederland er werk van maakt,
ga eens op verschillende sites kijken hoe SN voor de hengelaars zwaarwegende zaken oplost of proactief achter aangaat,
Dan is je hoop snel weg
Denk dat het toch van een plaatselijke HSV of andere organisatie af moet komen,met een beetje geluk een welwillende federatiebestuurslid :lol:
Sn heeft meer belangrijkere zaken aan het hoofd ,welke dat zijn is voor de gewone hengelaar niet te achterhalen.
Gr Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

18-05-2016 09:33

Nog even en dan mag Klop (beroepsvisser) er wel vissen, het nationaalpark de Biesbos is al bijna leeg.. Sterkte!
I love it when a plan comes together!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

18-05-2016 18:16

Ze zijn ons beu, neergemaaid door ons eigen commerciële 'succes' en vooral door alle stront die dat heeft aangetrokken.
Kicke dit en dat gewoon in Nederland!!!

Nog even en we mogen visbelasting gaan betalen op een hoefijzerputje volgeplempt met 5ton kreperels, lekker overzichtelijk en iedereen in het gelid.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

23-05-2016 18:30

Zo zwart wit als hier beweert wordt is het gelukkig niet. De kans dat er definitief niet meer gevist kan worden op de Spiegelplas is écht nihil.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

24-05-2016 06:39

En Niels op welke info baseer je jouw uitspraak,
er zijn voorbeelden van plassen die zijn uitgesloten voor de hengelsport ,
omdat er een groen eenoog tsu tsu vogeltje zijn ontlasting heeft gedropt .
in de buurt van Leiden kan ik er al 2 noemen.
Nieuwkoopse plassen zijn diverse plassen uitgesloten van hengelsport en toerisme in het algemeen.
Bij Bodegraven ligt een van de mooiste plassen , met een bestand die al 25 jaar niet officieel bevist mag worden.
de groen mafia ligt op de loer
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

24-05-2016 09:43

Natuurmonumenten heeft weinig op met sportvissers, als ze de plas voorlopig afsluiten kan je verwachten dat in het beste geval je een deel van de oever nog mag bevissen, het water zal waarschijnlijk gesloten worden voor vissers van 16 maart tot 15 juni om de broedvogels en vogelaars niet te verstoren, het zal verboden worden je tussen zon onder en zon op aan het water te bevinden om de rust van diezelfde vogels en vogelaars te waarborgen en als ontmoedigingsbeleid slash vissertje pesten ;shelters verboden, voeren verboden, voerboten verboden (hoewel veel vogels die wel kunnen waarderen) , boten verboden, etc etc.

Wel jammer want de Spiegelplas stond nog op mijn bucketlist om er te gaan snoeken.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

24-05-2016 22:18

Henk, ik ken de oude visrechthebbende van de Spiegelplas ( Hoetmer ). Deze is nu volop in gesprek met Natuurmonumenten. Uiteraard zullen er wat beperkingen gaan gelden op de plas, maar naar het nu naar uitziet is van een algeheel hengelverbod nog absoluut geen sprake.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-05-2016 11:51

ik zie grote mogelijkheden :D

Afbeelding

Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Plaats reactie