Agressieve vissers


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-07-2017 15:15

Nou R., ik vis vooral voor mezelf als je het niet erg vindt. En dan nog, haha.

Verder heb ik iets te vaak "vissers" meegemaakt met weinig begrip dat m'n pennetje een paar meter voor m'n neus stond te dansen, of vissers bij wie het in het brein niet opkwam dat ik misschien m'n lood montages links en rechts slechts maximaal metertje of 10 verderop onder het eigen kantje had liggen, of sowieso dat iemand misschien gewoon ter ontspanning even naar de waterkant gaat om juist niks aan z'n kop te hebben (duhhh)...

Nope, men hoort vooral zichzelf graag (zou ik persoonlijk een forum voor kiezen :wink: ). En aso vissers zoals aangehaald, die vermijd ik als het mogelijk is en zou ik het liefst onder de grond stoppen. Maar ja, dat zou mij dan weer een aso maken (helaas de gedachte aan aso ledematen boven vers omgewoelde grond ook :D ).

Dus ja, ik vraag mezelf dus vooral af of een ander wel behoefte aan een praatje heeft. En een blik naar voren gericht van een andere visser terwijl ik langs kom lopen/rijden zegt mij genoeg. Ook al zit 'ie vol in 't zicht. En zoek ik het zicht zelf bewust op, dan kan ik met een bezoekend gezellig oud baasje wel leven hoor. Die hebben gemiddeld genomen gelukkig heel wat minder territorium en/of geldingsdrang dan karper gewichten kotsende (blabla) jonge honden.

PS ik houd erg van muziek, maar voel me zeker bezwaard wanneer ik een muzikant - zoals maandag een voor mij onbekende repeterende gitarist in de aula van een muziekschool - z'n spel zou willen onderbreken omdat ik zo nodig een praatje over muziek moet maken. Wacht ik wel of hij zelf contact zoekt of dat 'ie verder wil spelen...

Zo heb ik uiteindelijk van spel en woord genoten :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

24-02-2019 18:51

Vanmiddag een stekkenclaimer van de ergste soort tegen gekomen. Notabene in mijn eigen vaste ‘achtertuinstek’, ik deelde hem mee dat ik daar al 18 jaar regelmatig zit. Nou... dat kon nooit, want hij had mij nog nooit gezien. En inderdaad, 18 jaar klopt niet. Het zijn er inmiddels al meer dan 20.

Maar goed... het verhaal....

Van de week ging ik vissen, op een vaste stek van mij. Dat is overigens de meest toegankelijke stek van geheel Breda centrum, zitten regelmatig andere vissers. Maar dit ter zijde.

Ik vis afgelopen 35 jaar bijna altijd op karper. Laatste paar jaar ook het vliegvissen ontdekt. En dat doe ik ook al die jaren op de bewuste stek. Soms een tijdje niet, soms dagen achter elkaar. Vaak ff een uurje of twee.

Wat nieuw is, ik ben eind vorig jaar begonnen met snoeken, plan is een hengel dood aas op snoek, een op karper, en een met de vlieghengel.

Vorige week, voor het eerst sinds weken gaan vissen, was lekker weer. Ik had een hengel op snoek en een op snoekbaars. Tot zover een saai verhaal, niks aan de hand.

Ik vang mijn grooste snoek ooit, echt niet normaal wat een beer. Nog nooit zo iets gezien. Was er van slag van, maar goed. Supervet natuurlijk.

Tien minuten later komt er een jongen aan lopen, met een voeremmer. Vraagt of ik op karper zit. Nee antwoord ik, op snoek, maar nomaal ook op karper. Oh... uhmmm ik wil gaan voeren en jij zit op mijn hotspot te vissen. Ok.. maar ik zit op snoek, dus dont worry, lekkere voeren.

Maar dan ga jij op mijn stek zitten hier, op karper.

Ik zei nou.... ik beloof dat ik die stek komende tijd met rust laat, notabene een stek waar ik dus al jaren en jaren op vis..... maar ok.... mij maakt het niet zoveel uit, als jij daar gaat voeren, mijd ik die stek, wel even, doe daar niet moeilijk over.


Ok... nou, hij voeren, ik naar huis.

Nu ga ik vanmiddag weer richting water, wil op die stek gaan zitten, weer op snoek, maar helaas.... daar zat al iemand anders. Ok, jammer, dan ga ik wel een stuk naar rechts zitten. Zet mijn spullen weg en die gast krijgt beet, vangt een hele mooie karper, en vraagt aan mij of ik wat fotos kan maken. Ja natuurlijk wil ik dat. Ik kon hem ook van vroeger van school. Prachtige vis, hij zet hem terug en ik wil naar mijn spullen lopen, komt ineens die jongen van vorige week aangelopen.

En die is meteen boos!!! Vraagt of ik hier op karper zit te vissen. Uhmm, nee, die gast zit daar te vissen, en ze konden elkaar. Ik zei, ik ga daar verderop, op snoek.

Enuuh.... ga je hier dan nooit op karper? Ik zei, dat doe ik al 18 jaar hier, en over twee weken is het gesloten tijd, en dan ga ik weer op karper over.

Ja.... maar dat kan zomaar niet. En de toon wordt steeds dreigender, je komt hier ineens op mijn stek, als je hier nog een keer ga zitten dan..... ik ga de hele stek kapot maken dat niemand meer wat vangt bla bla bla....

Ik heb godver twee keer aangeboden om ‘zijn’ stek te mijden komende weken. Hoe mooi wil je het hebben? Wat wil die nou? Dat ik daar nooit meer ga zitten? Omdat een of andere flapdrol mij daar weg wil hebben, terwijl ik daar al 20 jaar regelmatig zit?

Ik snap zulke mensen niet hoor. Alsof de hele wereld van hem is. Hem gezegd dat als die zo een toon aan slaat er volgende keer maar 1 stek keuze is voor mij en dat is precies waar hij voert.

Ik laat me niet weg jagen door zo een pannenkoek die meent dat zowat de hele singel van hem is. Ik wil graag rekening houden met anderen, heb dat ook aangeboden, maar dan nog zo dreigen?

En zulke mannetjes kom ik toch echt alleen bij het karpervissen tegen, die stekkenclaimers.

Zogenaamde karpergestapo.

Het heeft mij nog nooit een reet uitgemaakt wie waar gaat vissen. Als ik een vette stek heb, en iemand anders gaat er op, wens ik hem succes en zoek ik wel een andere voor die dag. Maar als je gaat karpervissen mag je blij zijn als het geen vechten wordt. Echt te zielig voor woorden.
Zit hier wel vis?
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

24-02-2019 21:41

Het is gewoon hufterig gedrag, maar laat je a.u.b. niet intimideren, hoe vaker ze er mee wegkomen des te vaker ze het (gaan)doen.

Don't feed the troll...

Wat ben je aan het doen ik voer hier!
ja en? je bent zoals je kan zien niet de enige die dat doet... als jij hier had gezeten dan had ik pech gehad toch? hoe zou je het dan vinden als dan tekeer tegen jou ging? precies fijne dag verder.

Als je weet dat iemand ergens voert of bezig dan kun je er rekening mee houden, als je het niet weet dan is het gewoon niet anders... het zijn immers geen vaste plaatsen.

Op park en cultuur wateren is het gewoon druk met vissers, als je daar denkt een stek te kunnen claimen dan mis je toch een stukje ergens...

Van mij mogen ze een grote vergunning invoeren (die je moet halen met een examen!) om te mogen karper/snoek/meerval vissen.

Hou je je niet aan de regels, bedreig je mensen, maak je rotzooi of wat dan ook> weg vergunning.
Enige dat werkt :)