Agressieve vissers


Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

13-05-2016 07:49

Als ik hier iemand kerpels omhoog zie dreggen kan hij van mij toch ook wat tatten verwachten :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-05-2016 07:53

Enigzins begrijpelijk als je een vis gaat lopen dreggen tijdens de paai, maar ja geruchten ..... Dat je in 1 seizoen 3 vissen vangt zegt niets over zijn sessie.
ik ken ook een hard water, in 3 maanden tijd, vele voerbeurten en veel uren blanken was er 1 nacht bij waar ik 8 vissen pakte in 6 uurtjes vissen... zeg het maar :wink:
Jaar erop zelfde tijd zelfde plek kwam ik aan de 20 vissen in 2 weken. Daarna waren ze weer pleite. En ja dit was ook met de paai. Hierna moet je ze zoeken op de taluds. En dat zijn echt heeeeeel veel taluds tot 40 meter diep.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

06-06-2016 12:49

Op een kanaal waar stekken genoeg zijn en weinig tot geen vissers???
En dan precies tegen over een andere (karper)visser gaan zitten......??
En dan ook nog gaan klagen op een forum dat je wordt bedreigt en uit gescholden.....???

Mensen schaam je ....... heel het kanaal voor je zelf en dan tegen over een mede visser gaan zitten.......moet echt niet gekker worden.

Maar steun deze jongen en doe er nog een schepje boven op.....

Had eens een visser die op een put van 6 hectare die naast mijn kwam zitten.......Die ging GVD de volgende dag bij het bestuur zitten klagen dat ik hem s'nachts wakker hield door 6 runs te verzilveren.
mijn piepers stonden te hard......... Ik praatte niet eens met deze meneer.......omdat ik het al sowieso onbeschoft vond dat er zoveel ruimte is, en dan 8 meter naast iemand te gaan zitten......Nederland wordt steeds GEKKER EN GEKKER.....

Vonden ze het ook nog raar dat ik deze meneer niet meer wilde spreken.....en tot zijn dood nog geen woord meer tegen deze mens heb gezegt.......en vele mensen zeggen dat ik teveel praat.

Maar inderdaad gezellig op het kanaal naast elkaar gaan zitten en tegen over een mede visser......

Gewoon een mede visser vragen waar deze naar toe vist is er niet meer bij tegenwoordig.
Lekker achter je toetsenbord je gelijk halen met vele mensen die wel een gedrags code hebben....

En dan vaak ook nog vragen aan mij....." kees waarom ben jij niet meer zo actief?''
Iedereen doet zich slimmer voor dan hij is maar er zitten tegenwoordig een partij slimme mensen hier.......
Hier laat ik mijn laatste portie GAL even op het board(spuwen)
Mensen denk eens na waar we mee bezig zijn.

Groeten een uitgeviste oude vissert uit de oude doos......die bijna nergens zijn rust niet meer kan vinden aan de wateren(van meer dan 100 den hectares)
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

06-06-2016 13:28

Ik ben het gedeeltelijk met je eens Kornelis. Toch begrijp ik Kenny ook heel goed want waarschijnlijk had Kenny hem niet eens zien zitten, vervolgens worden er verscheidene dreigementen naar hem gegooid.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

06-06-2016 13:56

Nou normaal praten helpt vaak niet meer als mensen zelf de weg van de minste weerstand opzoeken om iemand zijn stekje niet met rust te laten.......

Zit de laatste jaren zeer veel op de grote randmeren te vissen voor de rust maar inderdaad respect van vele mede vissers is beneden peil.

Gaan ze op afstand zitten te kijken met een verrekijker en zo gauw ik inpak om me van verse boodschappen en kleding te voorzien en ik kom terug zitten ze op je stek.....

En dan ook nog liegen om te zeggen "O dat had ik niet gezien......maar het water is toch van iedereen" Inderdaad maar respect voor een mede vissert is er weinig tegenwoordig.

Ben al slecht ter been en kan niet overal meer vissen omdat ik moeilijk ter been ben.
Maar dan op wateren waar je kilometers plek heb op een mede visser zijn stek en plek te gaan vissen.....Nee deze mensen horen van mij niets meer en ook geen tips en tricks..... of boilie recepten....of andere gerelateerde bende

Zo gauw er een kleine (50.000 minder karper vissers) zijn en ik rustig op het in mensen grote randmeer kan gaan vissen zonder .....deze mafketels die naast je moeten zitten en je stekkie over nemen willen.....kruip ik lekker in mijn schulp en wacht ik gewoon tot deze niks meer vangen en stoppen met deze mooie hobby....

Er zijn ook mensen die gewoon netjes aan mij vragen of zij hier ook mogen vissen.......Daar heb ik respect voor en deze mogen dan van mij zelfs nog de top stekken van deze stek weten.....respect verdiend respect.....

Maar elke dag langst deze stek over de N301 rijden waar iedereen je op dit waterkan zien zitten ....Nijkerkernauw/Nuldernauw)https://nl.wikipedia.org/wiki/Nijkerkernauw en dus iemand niet zien zitten, die daar dus 4000 uur per jaar zit te vissen......nee daar kan ik weinig respect voor opbrengen

Maar het schijnt dat ik ook maar een rare kerel ben????
Maar gewoon lekker achter de computer internet vissen is ook leuk.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Thomas v Hastenberg
Berichten: 104
Lid geworden op: 21-12-2014 19:46
Locatie: Een of ander dorpje in Brabant

08-06-2016 20:59

Ken het verhaal.

Ooit toen ik 12 was bekogeld door een stelletje 16-jarige turken met eieren en tomaten. Was best irritant en na een paar uur toch maar ingepakt. Toen ze een van mijn ijzeren paraplu buizen pakten, er eindelijk iets van gezegd en gelukkig teruggekregen. Daarna gelijk weggegaan.
Is niet echt meer normaal wat er allemaal gebeurd, gewoon respect hebben voor je mede vissers zit er indd niet altijd meer in. Velen vissen om te drinken merk ik ook, op mijn waters dan. Niet mijn types en hier kom ik dus ook niet meer bij in de buurt. Ken m'n kringetje van mensen hier nu en wanneer de wateren te vermijden.
Gewoon genieten van t leven, Enjoy!

PB Schub: 26 pond
PB Gras: 17 pond

Snoek: 78 cm riviersnoek
Baars: 30 cm
Brasem: 60 cm
Zeelt: 54 cm
Ed van den berg
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-05-2016 21:27

11-06-2016 02:20

Ja het is bar en boos ,maar goed ,voorheen ging ik ook vaak vissen in de omgeving hier
Amsterdams rijnkanaal en enkele lokale waters .Ook hier viste ik niet veilig naar mijn idee en ben gelukkig naar een ander water verhuist dat gelukkig alleen met een boot is te bereiken ,maar waar ik m,n eigen aan stoor is de generatie vissers die net uit de luiers zijn en dan ook nog doen of dat ze het vissen hebben uitgevonden .De duurste spullen worden uitgestald en zitten er bij of dat ze in een of andere showroom zitten ,vissen in de blubber of op moeilijke plekken zie je ze niet omdat anders hun merkkleding vies word en de taal die ze uitslaan is ook niet voor herhaling vatbaar .Maar goed dit was een stukje frustratie van mijn kant (misschien ben ik wel een zeikerd)
Groeten Ed
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

11-06-2016 11:46

denk niet dat je een zeikerd bent ed
het is gewoon realiteit aan het worden aan de waterkant
succes man
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

11-06-2016 21:59

Niet accepteren die realiteit!!!

Groet, Peter

PS dan maar de confrontatie!!
Spillebeen Kenny!
Berichten: 13
Lid geworden op: 12-06-2014 10:53

28-06-2016 16:02

Aan de reacties te lezen ben ik zeker niet alleen,vind het echt bedroevend,waar is de tijd waar men kon gaan vissen om te ontspannen zie de video van Chris Yates en Terry Hearn,waar vissers een deftig gesprek kon voeren,waar men respect had voor elkaar,toen men bezoek kreeg een kop koffie kreeg aangeboden in plaats van een pak slaag,nee die tijd is gedaan de moraal van de jeugd is nu zelfzucht,zij ja zij alleen willen dikke vissen vangen en met hun domme kop op facebook willen pronken en denken dat ze dan de mannen zijn,een andere trekken ze niks van aan...sorry voor de frustratie...
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

28-06-2016 16:28

Er bestaat een filmpje waarin Chris Yates de moderne gang aan de waterkant ook niet meer kon volgen en hij met een dubbelloops jachtgeweer een elektronische voerboot in actie kapotschoot van een moderne karpervisser.
Natuurlijk was dit in scéne gezet, maar de boodschap was duidelijk. Ach, die goeden ouden tijden!
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

26-06-2017 16:07

Dan ga ik ook maar eens een dubbel loops jachtgeweer aanschaffen..........lol.....woehahahaha.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

30-06-2017 12:20

dus...

werkt misschien nog beter als een dubbeloops jachtgeweer en is toepasbaar voor het nachtvissen en volledig legaal ook nog.

https://www.ledscherp.nl/fenix-tk16?gcl ... 0wodzp8B9w

graag gedaan stelletje bangerikken :wink: :P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-06-2017 16:13

Topic van een jaar geleden ff weer uppen.... goed idee..




















Not.... ;-)
Oja joh!!!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

30-06-2017 17:02

Inderdaad onnodig want het is 2017 en nu zijn we allemaal lief voor elkaar...
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26669 ... Asten.aspx
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

30-06-2017 18:44

Ik was dit weekend bij het haringvliet. Er zat daar een groepje te "vissen" rubberboot op het pad, paar tentjes tegen elkaar, kampvuur erbij, kratten bier en een stel scooters. Een busje erbij met keiharde muziek aan. En een sterke wiet geur.. oh ja volgens mij lagen er ook een stuk of 4 hengels in het water..

Ik liep met de hond langs en kreeg het vriendelijke verzoek om mijn "kankerhond" niet los te laten...
Het is dat mijn vrouw en kinderen erbij waren.. we wandelden maar door.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-06-2017 19:18

Oh.., jij bent karpervisser :roll:.

De associatie met zulk pleurisvolk als Peter beschrijft is helaas snel gemaakt.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-06-2017 20:06

Apart dat mensen zomaar dat roepen naar jou..... en zeker dat je zo door loopt.

Eerste de beste die mij dat zegt heeft een groot probleem wiet rokende en zuipende losers bijten niet, doen ze dit wel bijt ik terug.... en vrouw en kind erbij... loop idd gewoon door maar kom zeker terug....

Maar goed heb het nog niet meegemaakt.. ben ook van mening dat het ook soms aan je zelf beetje ligt.. als ik ergens vissers zie ga ik er altijd ff heen ff babbeltje maken en vragen waar ze liggen en of ze nog wat hebben binnen geharkt dat scheelt een hoop.

En harm... wat jij laat zien van het politie bericht dat is geen visser we hebben het hier over agressieve vissers niet over sportschooltypes.. die zijn vaak aggressief dat soort gasten door een tehoog testosteron gehalte en een inimini lontje ;-)

Cheers.
Oja joh!!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-06-2017 20:19

als ik ergens vissers zie ga ik er altijd ff heen ff babbeltje maken en vragen waar ze liggen en of ze nog wat hebben binnen geharkt dat scheelt een hoop.
Aha, jij bent dus het type dat anderen lastig valt terwijl ze rustig hun ding willen doen...

Bordje om achter m'n stoeltje in de grond te prikken, met de tekst; 'nee nog niets gevangen, kop dicht, opzouten!', is in de maak (bedrukte T-shirts met rug tekst volgen snel) :wink: !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-06-2017 21:05

Als jij dat lastig vind marco dan heb je nog een hoop te leren...

Zeker als je bordjes of tshirts met zulke teksten wil gebruiken of drukken..

Een echte visser is nooit te beroerd voor een klein gesprekje zo kun je dingen van elkaar leren. Mensen zoals jij die dat niet willen en dus bot gaan reageren of iets ja die veroorzaken vaak het probleem het zijn de karpervissers weer..

Want als er nou een oud baasje of eigenlijk gewoon iemand ff langs komt om even wat te vragen of even een babbeltje maakt heb je dan niet een het fatsoen en respect naar zo iemand toe en hem even te woord te staan??......

Of als er een beginnende visser wat wil leren zal die niet bij jou komen en zodoende dus fouten maken wat ten kosten kan gaan van het bestand of natuur ect.. nee vooral zo door gaan...top!!

En een babbeltje hoeft heus geen half uur te duren toch.. ;-)

Cheers.
Oja joh!!!
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

30-06-2017 21:51

R de Winter schreef:Apart dat mensen zomaar dat roepen naar jou..... en zeker dat je zo door loopt.


Mijn hond had eerder (een heel stuk verderop) op het strandje gezwommen dus hij was al nat, mijn zoontje liep te rennen. Ik kan me voorstellen dat ze bang waren dat ik mijn hond daar weer te water zou laten. Dat was ik uiteraard niet van plan. Dan nog kunnen ze het op een andere manier vragen / duidelijk maken.

Voor de duidelijkheid dit was bij een strandje waar veel honden, veel jetskiërs en wandelaars komen dus al ga je daar vissen kan je wat mensen om je heen verwachten.

En nee ik heb niet zo een zin om met vrouw en 2 kinderen + hond erbij ruzie gaan staan te maken met een stel maaskant figuren. :wink:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-06-2017 22:35

Uhm wat heeft het ermee te maken dat je hond al nat was je kleine rond aan het rennen was??

Kijk ze kunnen inderdaad bang zijn dat je hond het water in gaat maar het is niet hun water en als ze bang zijn dat je hond het water in zou gaan kunnen ze dat in mijn ogen normaal melden bij de eigenaar van de hond toch??

En je moet zeker geen ruzie maken met vrouw en kind ect erbij maar zoals ik wel zei had ik door gelopen maar zeker ff terug gegaan en niet om ruzie te zoeken maar wel ff duidelijkheid scheppen ;-)

Maar goed,... respect naar andere toe is voor enkele moeilijk te begrijpen helaas.

Cheers.
Oja joh!!!
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

30-06-2017 23:16

Het heeft er mee te maken dat ik me om die reden nog een beetje kon voorstellen dat zij dachten dat ik mijn hond er weer in liet gaan.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

01-07-2017 10:27

R de Winter schreef:En harm... wat jij laat zien van het politie bericht dat is geen visser we hebben het hier over agressieve vissers niet over sportschooltypes.. die zijn vaak aggressief dat soort gasten door een tehoog testosteron gehalte en een inimini lontje ;-)

Volgens mij waren ze helemaal uit Polen komen reizen en hun visspullen vergeten...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-07-2017 10:43

Peter van zanten schreef:Het heeft er mee te maken dat ik me om die reden nog een beetje kon voorstellen dat zij dachten dat ik mijn hond er weer in liet gaan.



Dan nog kunnen ze dat toch op een andere manier vragen/roepen ben ik van mening en blijf ik het apart vinden dat ze gelijk zo reageren maar goed..

@harm... haha ja dat zou kunnen maar goed als zoiets gebeurd doe je weinig maar dat zijn zoals gezegd ook geen vissers..
Oja joh!!!