wokkelvin


Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

25-04-2016 13:29

Fred Hazenbroek schreef:_________________
Ach man..Ga toch vissen !!
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

25-04-2016 17:11

ik heb geen vier dagen nodig ik doe dit al 20 jaar en blijf dit zeker ook nog 20 jaar doen.
nog steeds heb ik op alle vissen die ik al gedubbeld heb in al die jaren nog nooit geen wokkelvin gezien.
ik heb er zo meer vertrouwen in dat ik de vis beter of steviger vast heb.

en daar draait het toch allemaal om in de karperwereld volgens jullie.....Vertrouwen....

als jullie zo begaan zijn met jullie visjes dan moeten je gewoon stoppen met vissen dat is het enige dat werkt.
maar het wordt net als met de rest van de maatschappij alles moet volgens de regeltjes........
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

25-04-2016 18:30

Weer zo een dooddoener.. lol

Ik heb trouwens een hekel aan regeltjes,niet aan gezond verstand gebruiken. :wink:

En als de vis gaat spartelen dan kan je hem/haar beter in bedwang houden door je goeie houvast vin? Onzin als je mij vraagt.

De vis laten rusten op je handen werkt net zo goed imo.alleen die vingers hè :P

Ik vind je argumenten kant noch wal raken om het bij vistermen te houden. En de argumenten van mensen die er op tegen zijn wel aannemelijk naar mijn mening.

Doe verder gewoon je ding de komende 20 jaar.

En karpervissen draait om plezier hebben,lekker je ding doen ,vissen vangen en met respect met de natuur omgaan. Dit heeft betrekking op zowel de flora als de fauna.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

25-04-2016 18:38

Wally ben je niet ooit eens helemaal hoteldebotel geweest op die ex van je?
Dingen veranderen inzichten ook, bij sommige dan andere blijven hardleers.
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

25-04-2016 19:17

Los van het feit of het al dan niet bewezen is dat het schadelijk/pijnlijk is, ziet het er toch ook gewoon niet uit?
Snap niet echt waarom mensen dit echt bewust willen blijven doen, terwijl het best wel aannemelijk is dat dit niet bepaald aangenaam voor een vis is...
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

25-04-2016 19:40

er is maar 1 woord voor alles en dat is......Kuddedieren......dus lekker achter iedereen in een rijtje blijven lopen....

dus volgens jullie mag je de vin wel plat tegen zijn lichaam aan drukken en dat is niet ongemakkelijk voor de vis......whahahaha tuurlijk...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-04-2016 22:02

Dat wokkelen is evengoed kuddegedrag Wally, kulargument dus.
Ik heb ook nooit een beschadigde vin gezien waarvan ik dacht dat dat het gevold was van wokkelen, daar moet ik je gelijk in geven. Ik heb zelf ook jaren mijn vissen zo vast gehad, maar ik ben er mee gestopt. Op dat moment vooral omdat ik het niet mooi vond op foto's en vrij snel daarna kwam hier ook die hele wokkeldiscussie. Of het nou wel of niet schadelijk is, de manier van vastpakken is gewenning. Je hebt een vis net zo goed vast als je gewoon over die vin heen pakt, of afhankelijk van de bouw van de vis er voor of achter. Wat dat betreft is er dan ook geen enkele reden om je manier van vastpakken niet aan te passen. Schade zal wel meevallen, maar ik twijfel er geen moment aan dat over de vin pakken veel minder druk zet op de vin dan wokkelen. Is dat geen reden genoeg om het niet meer te doen terwijl er geen enkele goede reden is om het wel te doen?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

25-04-2016 22:53

wally de weijer schreef:er is maar 1 woord voor alles en dat is......Kuddedieren......dus lekker achter iedereen in een rijtje blijven lopen....

dus volgens jullie mag je de vin wel plat tegen zijn lichaam aan drukken en dat is niet ongemakkelijk voor de vis......whahahaha tuurlijk...

Roept het grootste schaap bééééééhhhhhh :lol:

Je rietverhaal misschien er dan even bij pakken, wat denk jij dat er gebeurd met die vin als ie over de bodem schuift of door de takken en het riet gaat?
Gaan we er gemakshalve even vanuit dat ie recht vooruit zwemt en niet achteruit. :P
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

25-04-2016 23:00

Ik zeg, laten we onze lul nou eens goed in erecte toestand in allerlei standen beroeren!!

Groet, Peter

Ps o ja wat het lekkerste aanvoelt wordt ons foto momentje!! Deal???
Tyson Schut
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-03-2016 17:19

26-04-2016 17:48

wally de weijer schreef:er is maar 1 woord voor alles en dat is......Kuddedieren......dus lekker achter iedereen in een rijtje blijven lopen....

dus volgens jullie mag je de vin wel plat tegen zijn lichaam aan drukken en dat is niet ongemakkelijk voor de vis......whahahaha tuurlijk...


Met reacties als bovenstaande kan ik niet eens meer serieus reageren, ik heb het geprobeerd echt waar!
Net als dat een vis geen pijn voelt sla je met deze opmerking ook weer de plank volledig mis. Blijf jij lekker met je wokkelvinvinger door drammen, ga ik wel gewoon vissen. Zonder wokkelvin welteverstaan, want in mijn belevingswereld voelen de karpers dit zeker wel, net zoiets als je vingers tussen de deur, of je penis die dubbelklapt tijdens de daad. Dat laatste is misschien lastig te ervaren voor jou.

whahahaha

:lol:

Oja, nog vergeten om veel puntjes erbij te zetten om het wat krachtiger te laten lijken.

.....................................................................................

Zo.

8)
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

26-04-2016 18:03

Ondertussen al met 1 van de 3 bevraagde biologen contact gehad. Ik wacht even een andere mening af (die misschien gewoon in dezelfde lijn ligt als hetgeen nu reeds besproken is) om het geheel in een stukje tekst te gieten.

Grts
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-04-2016 19:32

Ik zie heel vaak wokkel foto's op het forum.echter zijn die mannen frappant stil op wally na....
Toch stiekem in het achterhoofd wetende dat het niet helemaal pluis kan zijn... bang voor discussies...waarom heeft wally geen mede wokkelaars op zijn topic reagerend....
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

26-04-2016 20:57

Nou daar gaan we Rik,
Ongeacht of je het mooi vind of niet ik heb liever dat 'men' die aarsvin in een wokkel draait dan dat ze de vis laten kletteren op de mat.
Als het voor vissers werkt om die taaie rakkers zo netjes te behandelen tijdens het 'ritueel' van fotootjes nemen wie zijn wij dan om daar een oordeel over te geven?
Het heilige beest amen.

Gr
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

26-04-2016 21:02

@tyson volgens mij kan jij nergens serieus op reageren want dat was in het stekkenpezer post ook al.
en uuhm een dubbelklappende penis??? als ik jou was zou ik ff naar de dokter gaan want er is vast iets mis met je zwellichamen..is bij mij nog nooit gebeurt...
verdiep je maar eens in de pijn van de vis want die heeft geen pijn prikkels volgens de geleerde hier.

@rik ik heb geen mede wokkelaars nodig ik kan het best alleen af hoor......en inderdaad die zullen bang zijn voor discussies of commentaar.....
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

26-04-2016 21:37

Frank Meyer schreef:Nou daar gaan we Rik,
Ongeacht of je het mooi vind of niet ik heb liever dat 'men' die aarsvin in een wokkel draait dan dat ze de vis laten kletteren op de mat.
Als het voor vissers werkt om die taaie rakkers zo netjes te behandelen tijdens het 'ritueel' van fotootjes nemen wie zijn wij dan om daar een oordeel over te geven?
Het heilige beest amen.

Gr



Een vis op de mat laten kletteren heeft nu echt eens niets te maken met het feit ofdat je al dan niet die wokkelvin tussen je vingers hebt zitten...
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

28-04-2016 10:17

Eigenlijk vind ik de hele discussie over het fenomeen "wokkelvin" zwaar overdreven. de vergelijking die meerdere keren gemaakt word met een penis in erecte toestand slaat natuurlijk al helemaal nergens op.
Verder denk ik dat weinig uitmaakt of je de vin wokkeld of niet. Alleen de eerste pen van de vin is hard, en ook als je de vin wokkeld dan word die pen niet scheef gedrukt. De rest van de vinstralen zijn veel zachter en flexibeler, en ik heb niet het gevoel dat je de vis pijn doet als je deze verdraait.
zelf houd ik de vis altijd met platgedrukte vin beet, dus geen wokkel, maar dat doe ik ook gewoon omdat ik die wokkels er raar uit vind zien op de foto.
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Tyson Schut
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-03-2016 17:19

28-04-2016 17:05

wally de weijer schreef:@tyson volgens mij kan jij nergens serieus op reageren want dat was in het stekkenpezer post ook al.
en uuhm een dubbelklappende penis??? als ik jou was zou ik ff naar de dokter gaan want er is vast iets mis met je zwellichamen..is bij mij nog nooit gebeurt...
verdiep je maar eens in de pijn van de vis want die heeft geen pijn prikkels volgens de geleerde hier.

@rik ik heb geen mede wokkelaars nodig ik kan het best alleen af hoor......en inderdaad die zullen bang zijn voor discussies of commentaar.....



Dat klopt, serieus reageren is soms best een uitdaging hier met sommige topics :lol:
Maar ik wil de geleerde wel eens spreken die zegt dat vissen geen pijnprikkels kunnen voelen. Ik heb al heel wat ervaring met vissen in een andere tak van hobby en mij maak je niet wijs dat een vis geen pijn kan voelen :evil:

En ja, ik heb mij in het verleden ook schuldig gemaakt aan de wokkelvingreep. Vooral als het om de zwaardere vissen ging boven de 25 pondjes. Ik dacht toen ook dat ik de vis dan beter onder controle zou hebben, wat totale onzin is natuurlijk. Gelukkig heb ik geleerd om de vis goed vast te houden en ik merk geen verschil qua controle op de vis, wel merk ik verschil in mijn gemoedstoestand 8)
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

12-05-2016 17:21

aaah in het land van de karpers....Frankrijk word het zelfs zo geleerd.....
En Nu dan....?

http://www.frenchcarpandcats.com/blog/b ... hp?seq=131
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

13-05-2016 10:36

Dus als ik een post maak op mijn blog dat een karper opgetild moet worden met de kieuwgreep vind je ook dat dit verantwoord is?

Iets met als ik van een brug afspring...
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

14-05-2016 23:52

dus de conclusie is dat het weer een onzin verhaal is van dat hele wokkelvinnetje........

vis zoals je het zelf het fijnste vist en laat je niet alles wijsmaken alleen omdat de ene het niet mooi vind hoe je die vis vasthoudt.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

14-05-2016 23:55

Dat is jouw conclusie, nog niet gemerkt dat jij de enige bent die dat vindt ?
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

29-05-2016 21:16

Na vele jaren trofee foto's gemaakt te hebben fotografeer ik nu de laatste jaren de vis alleen nog maar op de mat.
Hoef je de vis niet op te pakken dus ook geen last van wokkeltjes
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-06-2016 16:53

zo.

Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

08-06-2016 19:38

http://karperwereld.nl/de-wokkelvin-zin ... edemakers/

Bij deze. Mijn laatste bijdrage in deze discussie. Laat ons maar niet doorslaan. ;)

Grts