Vissen in het Westland


Plaats reactie
Thijs van Anraad
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-03-2016 19:47

28-03-2016 20:02

Hallo mensen van dit forum,

Ik snuffelde al vaker op dit forum rond op specifieke onderwerpen, maar aangezien ik nu zelf een vraag had heb ik een account aangemaakt, dus hallo iedereen :).
Ik wil graag meer te weten komen over het vissen in het Westland, hier een aantal vragen:
Hoe kan ik meer op de wat grotere karpers vissend dan op de kleinere? Ik heb wel gemerkt/ gelezen dat in het Westland veel kleinere karpers zitten maar kan je die er misschien eruit filteren? :|.
En wat is ongeveer de beste plek om de grotere vissen te vangen? (Prinsenbos,plas van allewinde oferterwijl de brasem plas :(, oranjekanaal woon ik ook dichtbij, of misschien de kreeftplas?)
Alvast bedankt!

Groetjes,
Thijs
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

28-03-2016 21:11

Hoi Thijs,
Het bestand is niet meer zoals 20 jaar terug,over het algemeen kleine schubkarpers en hier en daar een uitschieter van een project spiegel.
Het oranje kanaal is nog steeds leuk zeker het gedeelte tussen de oude watertoren en de eerste brug of verder naar achteren bij het zij stuk alleen staar je niet blind op grote vissen maar geniet van elke aanbeet.
Succes
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-03-2016 07:00

Als je al tijdje rond snufgelt weetje toch dat mensen niet zomaar de plekken van de grote vissen door geven aan andere.
Ga erop uit spot, vis, vang en onderzoek zelf dat is het mooie aan onze hobby..

En kijk ook eens buiten het westalnd... pak het kanaal of iets.

Genoeg keuzes..
Oja joh!!!
Thijs van Anraad
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-03-2016 19:47

29-03-2016 07:26

Op de eerste plaats bedankt voor je reactie.
Ik weet inderdaad dat er geen preciese stekinfo word gegeven maar er worden wel degelijk tips over wateren gegeven. Maar aangezien ik nog niet volwasse ben kan ik ook niet met een auto buiten het westland komen, en fietsen is toch wel erg ver.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-03-2016 07:53

er zijn zat tips over wateren in het westland, maar waar de grotere zitten moet je denk toch zelf uitzoeken..

en wat betreft het fietsen, je moet er wel wat voor over hebben,.. toen ik 13/14 was fietse ik me de klere met me viskar heb wel wat kilometers afgelegd.. van delft naar den haag, of naar de lier, zelfs de hoek pakte ik mee... en daarbij heb je 1 voordeel als je veel fietst,.. je komt op plekken waar je met een auto niet of nauwelijks komt en je komt ook dus andere wateren tegen waar je dan even vis kan spotten of er wat zit en dan ken je daar je tent op zetten..

dus kom op kerel, pak de fiets en ga er op uit en doe moeite voor je hobby,.. want als je na vele keren dan toch die dikke 30tiger pakt dan heb je daar meer voldoening aan dan dat het voor gekauwd wordt niet waar ;)

Cheers.
Oja joh!!!
Thijs van Anraad
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-03-2016 19:47

29-03-2016 08:03

Ik ben nu ook die leeftijd, dus dat word maar sparen voor een fietskar. Ik wil veel over hebben voor mijn hobby maar ik vind het uiteraard ook leuk om wa te vangen, vandaar dus dit topic. Ik dacht als ik wat meer info heb over die stekken zou ik daar heen kunnen fietsen of met mijn vadere een x met de auto gaan.
Maar wederom bedankt voor je reactie!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

29-03-2016 10:03

Thijs,

Ook handig, omdat je nieuw op het forum bent, en je nogal jong bent: kijk vooral in de beginnershoek. Er staan daar zo ongelooflijk veel tips en tricks dat het je eerst gaat duizelen,
maar daarna zeg je, ja daar heb ik wat aan. In eerste instantie denk je : dat doe ik niet, maar als je later terugleest zie je isschien toch dingen waar je van leert.
Filter je eigen dingetjes eruit, en ga vooral zelf proberen. Praktijk is de beste leerschool.


Daarnaast is het leuk als je je even voorstelt in de voorstelhoek. Vertel wie je bent, je leeftijd (handig voor wie er op jouw vragen antwoorden), waar je woont, wat jouw "ervaring" is, en of je penvist, statisch of allebei doet, etc.

In ieder geval: welkom hier!

Grtz

Frenk
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-03-2016 19:50

Thijs van Anraad schreef:Ik ben nu ook die leeftijd, dus dat word maar sparen voor een fietskar. Ik wil veel over hebben voor mijn hobby maar ik vind het uiteraard ook leuk om wa te vangen, vandaar dus dit topic. Ik dacht als ik wat meer info heb over die stekken zou ik daar heen kunnen fietsen of met mijn vadere een x met de auto gaan.
Maar wederom bedankt voor je reactie!



Ook die kleinere vissen tellen mee.. en ik kan je wel wat wateren vertellen waar dikke vis zit maar of je ze vangt is een 2e.. maar dan nog als wij jou de plassen vertellen zijn wij straks onze plekjes kwijt of lezen mensen mee en gaan ze er zitten en vangen ze de vis en wordt hij over gezet en zijn wij hem kwijt... en daar hebben de meeste geen trek in.

Dus nogmaals kerel spaar voor die kar of maak er 1 met je vader en ga erop uit leer eerst is de kracht van karpers kennen en hoe te drillen en ga dan steeds verder op zoek naar de grotere jongens... praat ook met vissers uit jou omgeving en laat zien dat je serieus ben.. want gelijk ak dikke 30tigers of 40tigers pakken gaat ook vervelen en ben je straks klaar met je hobby snapje...

Je komt er heus wel en oja blanken dus niks vangen ook geen witvis hoort erbij...

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

29-03-2016 19:56

Uitstekende kritiek Mr. R. De Winterrrr
Mvgr, Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Thijs van Anraad
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-03-2016 19:47

29-03-2016 21:10

Heel erg bedankt voor alle reacties!!
Ik zal hier zeker wat mee doen en veel gaan uitproberen.
Gelijk maar even in de beginnershoek kijken, tips komen altijd van pas.
Wessel de kok
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2015 20:20

11-07-2016 09:07

In t Westland heb je niet echt mega karpers. Op aantal wateren zitten ze maar de die vang je niet snel
.als ik jou was zal ik een keer met een pennetje gaan vissen bij al die sloot en langs de kassen je staat er versteld van hoeveel je vangen kan. hoop dat je er iets aan heb.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-07-2016 10:27

aanvullend:

Ik ben nu ook die leeftijd, dus dat word maar sparen voor een fietskar.


Nieuw, met hoes:
https://www.vidaxl.nl/p/90020/fietskar- ... -140-liter

Omschrijving van Fietskar met afdekhoes 140 Liter

Deze handige fietskar is ideaal voor het vervoeren van bagage en boodschappen. De fiets kar is voorzien van een grote waterdichte afdekhoes met een afmeting van 70 x 56 x 36 centimeter een inhoud van 140 Liter. Met een belastbaar vermogen van maar liefst 80 kilogram is de fiets aanhanger ook zeer geschikt voor het vervoeren van zware voorwerpen. De bagagekar kan via de meegeleverde koppeling aan het wiel bevestigd worden. De koppeling is een speciale veiligheidskoppeling, waarmee de fiets aanhanger overeind blijft staan als de fiets omvalt. Zo weet u zeker dat uw spullen niet uit de bagage kar zullen vallen bij eventuele ongelukjes.

Max laadvermogen is 80 kg.

succes!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

12-07-2016 06:31

Wessel de kok schreef:In t Westland heb je niet echt mega karpers. Op aantal wateren zitten ze maar de die vang je niet snel
.als ik jou was zal ik een keer met een pennetje gaan vissen bij al die sloot en langs de kassen je staat er versteld van hoeveel je vangen kan. hoop dat je er iets aan heb.


Geen mega karpers???? Goed zoeken ze zitten er echt wel.

Cheers.
Oja joh!!!
john klaasman
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-08-2015 20:33

12-07-2016 10:33

Een maandje terug ff mijn dochter op de manege gedropt in maassluis. Die was er een dagje zoet met een evenement. Voor mij dé kans om "even" te voet de vele omgevingswatertjes te verkennen.. idd veel kleine fouragerende karpertjes gezien..Aan de schenkeldijk ter hoogte van de hockeyvereniging zwom een enorme kneiter rond in zo een slootje van krap 4 meter breed vol met wier.. genoeg uitdaging dus...
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

12-07-2016 12:52

[quote="R de Winter"][quote="Wessel de kok"]In t Westland heb je niet echt mega karpers. Op aantal wateren zitten ze maar de die vang je niet snel
.als ik jou was zal ik een keer met een pennetje gaan vissen bij al die sloot en langs de kassen je staat er versteld van hoeveel je vangen kan. hoop dat je er iets aan heb.

Geen mega karpers???? Goed zoeken ze zitten er echt wel.

Ik deel je mening niet hellemaal,.in het verleden genoeg mooie vissen gevangen tussen de 10 en de 15kg (oranje kanaal,plas van alle winde enz enz) maar de laatste jaren is het op het open stelsel bikkelen voor zo,n vis op een enkele verdwaalde Haagse SKP vis na.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-07-2016 06:57

mike de jong1 schreef:
Ik deel je mening niet hellemaal,.in het verleden genoeg mooie vissen gevangen tussen de 10 en de 15kg (oranje kanaal,plas van alle winde enz enz) maar de laatste jaren is het op het open stelsel bikkelen voor zo,n vis op een enkele verdwaalde Haagse SKP vis na.



Dus zoals ik al zei.... goed zoeken ze zitten er echt wel.... en er zijn meer plassen dan die jij noemt he.. westlamd stikt van de wateren...

Cheers.
Oja joh!!!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

13-07-2016 07:51

Alleen het meeste is helaas zo ondiep, dat is erg jammer.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

13-07-2016 15:33

Meestal vang ik in het Westland alleen maar lege bierblikjes :lol: :lol:
Stop wishing... Go fishing!
Plaats reactie