De koperen plas


Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

18-03-2016 18:54

Na het stuk gelezen te hebben op een andere website over het nieuwe betaalwater 'de Koperen Plas', krijg ik altijd weer een beetje een naar gevoel, ik kan ook niet zo goed uitleggen waarom precies.

Ik zie een groeiende markt in Nederland. Van drijvende rukbunkers op de Vinkeveense Plassen en een drijvend tuinhuis in de Biesbosch.

Altijd hoop ik stiekem op geen succes en weinig animo voor dergelijke praktijken en betaalwateren. Hoop op een veels te kleine groep welke dergelijke bedragen neer telt om op deze manier de hobby te beoefenen, waardoor het runnen van dergelijke constructies niet rendabel is op lange termijn.

Maar het zal in eerste instantie wel weer je strot in geduwd worden door een opname van een gratis flipsie flaps dvd van Korda, Nash of Fox. Of tegenwoordig Vis Tv of Studio Vis TV. Niet dat ik verplicht ben te kijken hoor, maar het wordt er allemaal niet leuker op... Is het wel?

Wat is jullie gedachte hierover?

Oh ja, voorbeeld de Koperen Plas.
Een vraag die bij mij op komt is:
Verdwijnt hierdoor bijvoorbeeld voor de locals een dergelijk water uit de vergunning en moeten zij dit schoorvoetend aanzien?
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

18-03-2016 19:23

Ik heb er niks mee en ik zal er nooit iets mee krijgen ook,.let maar op straks zie je al die promotie kneuzen van diverse firma,s voorbij komen met een verhaal hoe mooi en goed het allemaal is.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-03-2016 19:39

Mike Verhoeff schreef:
Wat is jullie gedachte hierover??


Enof ik hier een gedachte over hebt!!

Groet, Peter

Ps ik gedraag me volwassen en dat heb ik beloofd, maar wil wel even vermelden dat dit een uitdagende vorm van oproer is. Al met al een KUT posting dus!!
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

18-03-2016 20:04

Het is een forum Peter. Heb de topic geplaatst in de discussiehoek. Mag hier niet over worden gediscussieerd?
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

18-03-2016 20:16

Heb er niets mee, en al zeker in Nederland waterland onzinnig..
Heb zelfs al eens een discussie gehad met iemand van een BTW die TEGEN de adviezen van
een bioloog NA opvissing, toch weer extra ging uitzetten.( met het bestand zat het goed/al iets teveel massa)
De reden: Er werd te weinig gevangen!
De mensen die op karper visten vingen weinig. :roll:
Een Karpervisser heeft er regelmatig gevist, en ving altijd :wink:


Kortom...ik heb er niks nie mee...
Vind het een slechte "vooruitgang"

Een vorm van oproer... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
We weten allemaal wie dat roept, dat scheelt dan weer :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

18-03-2016 20:22

Waarschijnlijk nieuwe uitzetting snelgroeiers, schaars beschubte spiegelkarpers... Ik vind er persoonlijk geen hol aan, maar goed.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

18-03-2016 20:24

Ben eigenlijk wel benieuwd of deze plas ooit van een Hsv is geweest, dan zit je als lid raar te kijken hé. Opgekocht en betaalwater. Of kan zoiets eigenlijk helemaal niet, uit verenigingswater?
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

18-03-2016 20:36

Schijnbaar mag je op dit commerciële forum niks negatiefs meer zeggen over een BTW want je post wordt meteen verwijderd!!! Beetje KANSLOOS KWO.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

18-03-2016 20:36

Mike Verhoeff schreef:Waarschijnlijk nieuwe uitzetting snelgroeiers, schaars beschubte spiegelkarpers... Ik vind er persoonlijk geen hol aan, maar goed.


Die zaten er dus al na 1-2 onderhouds uitzettingen. De groeicurve liet zien dat ze dat
visvoer echt wel aten :wink:
Wat betreft je andere punt: Daar ben ik ook wel "nieuwsgierig" naar, alhoewel deze
waanzin toch niet meer te stoppen valt :cry:

Gelukkig ben ik creatief zat...
Ach man..Ga toch vissen !!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

18-03-2016 20:38

Remon v Wanrooij schreef:Schijnbaar mag je op dit commerciële forum niks negatiefs meer zeggen over een BTW want je post wordt meteen verwijderd!!! Beetje KANSLOOS KWO.


LANG LEVE DE COMMERCIELE VAART !!! :roll:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-03-2016 20:50

Remon v Wanrooij schreef:Schijnbaar mag je op dit commerciële forum niks negatiefs meer zeggen over een BTW want je post wordt meteen verwijderd!!! Beetje KANSLOOS KWO.


Ook dit klopt niet, wordt helemaal niets verwijderd aangaande betaalwateren!! Enkel reacties die ongepast zijn en niet sfeer bevorderend zijn!! :wink:

Ps ook weer een KUT posting dus.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

18-03-2016 20:51

Remon v Wanrooij schreef:Schijnbaar mag je op dit commerciële forum niks negatiefs meer zeggen over een BTW want je post wordt meteen verwijderd!!! Beetje KANSLOOS KWO.


Klaag ik KWO aan wegens aantasting in vrijheid van meningsuiting :lol:

Nee gein, maar kom op zeg, je mag toch een mening hebben, er mag op een forum toch kritisch worden gekeken naar bepaalde zaken, er mag toch buiten de lijntjes worden gekleurd en worden gediscussieerd. Of laten de heren zich teveel sturen door de links in beeld staande bannerbrigade Remon? En mag je alleen maar binnen bepaalde kaders iets schrijven? Zal toch nie hè

Maar we dwalen af. Uhm de Koperen Plas...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-03-2016 20:53

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

18-03-2016 20:55

In de discussiehoek komt Peter voor een goede sfeer? Maar het mag hoor Peter, jij mag dit topic niet vinden bijdragen aan een goede sfeer.

Ik stel enkel een paar vragen, waarover ik van gedachte wil wisselen? Daar gebruik ik het forum voor in ieder geval.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

18-03-2016 20:56

zakje krijt d'r bij?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-03-2016 22:18

Even het log nagekeken, maar er is door een moderator niks verwijderd uit dit topic. Eerder beetje kansloze kritiek lijkt mij. Nogmaals plaatsen dan maar?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

18-03-2016 22:35

Voor zover ik weet is dit nooit van een hsv geweest, net als zoveel zandafgravingen langs onze autowegen. Ik heb er heel vroeger wel eens gevist, nog voor de karpertijd en ik weet niet beter dat het van niemand was. Later heeft Hennie van de Most het gekocht samen met de watertoren.
Zie het maar als een bungalowpark met een vijver erbij waar ze nu het vissen commercieel gaan aanpakken. Er is nu eenmaal behoefte aan zulke wateren en daar is niks mis mee.
Zitten die visserts jullie ook niet in de weg op het openbaar.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

19-03-2016 16:04

Ik persoonlijk heb niets tegen betaalwaters. Nog nooit geweest, maar dat gaat zeker gebeuren. En nee ik ga niet voor de kiloknallers, maar meer voor de voorzieningen etc.
Gewoon, lekker vissen.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

19-03-2016 19:15

Wat mij betreft kunnen er niet genoeg van dit soort wateren in mijn directe omgeving zijn.
Dit soort wateren trekt over het algemeen toch ook een bepaald slag vissers (zal geen namen noemen :D ) en dit zijn vaak de vissers die ik liever niet langs de waterkant tegen kom :-? .
Er zijn op deze wateren vaak reglementen en door het aanwezige toezicht zal men zich daarom sneller aan de reglementen houden omdat dit financiële gevolgen kan hebben, op openbaar water is dit niet aanwezig en de gevolgen laten zich soms raden.
Laat wel duidelijk zijn dat dit geen beschuldiging is naar elke liefhebber van betaalwateren en sluit voor me zelf ook niet uit in de toekomst ooit eens een betaalwater te bevissen.(mits het bestand uiteraard eerlijk is verkregen)
Zeker voor ouderen mensen met een handicap of mensen die zich onveilig langs het water voelen is een betaalwater een goed alternatief.
Wanneer dit dus als gevolg heeft dat ik minder vissers langs de waterkant zal tegen komen, dan zeg ik doen :wink:
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

19-03-2016 21:23

mark bres schreef:
Dit soort wateren trekt over het algemeen toch ook een bepaald slag vissers (zal geen namen noemen :D ) en dit zijn vaak de vissers die ik liever niet langs de waterkant tegen kom :-? :


Ook hier heb ik uiteraard een mening over!!!

Ps Laat ik het maar houden op wederom een stukje KUT posting.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-03-2016 21:52

Ik moet er niks van weten in ieder geval.
Maar wat ik echt niet begrijp is dat je als Nederlander in je eigen land naar een betaalwater gaat tenzij je minder valide bent mischien, maar daar blijft het ook bij.
In Nederland spreek je de taal, weet je de regelgeving , en heb je werkelijk tig 1000 wateren waar je vrij kan gaan en staan waar je wilt, en waar ook dikkere vissen zwemmen.
Dat men in frankrijk een water boekt kan ik nog wel begrijpen.
Al met al respecteer ik elke visserij, word alleen soms moe van die onzinnige reclame over welk aas het voor elkaar kreeg etc.
Dit vind ik op een betaal water allemaal totaal irrelevant , elke vorm van promotie via betaalwater overigens ook 8)

Sorry Peter, weer een kut post.... :lol:
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

19-03-2016 22:22

Rik, ik denk dat het puur om de grote van de vissen gaat. Ik maal er verder niet om en zal er nooit gaan vissen.

Voorbeeldje:
Het karperbestand op Carplantis is uitzonderlijk te noemen. Het gemiddelde gewicht van de karper ligt boven de 16kg met een groot en snel stijgend aantal vissen boven de veertig pond (20kg). De grootste karper die tot op heden is gevangen (juni 2015) woog 53 pond (26,5kg). De kans op het vangen van een echt grote karper is dus aanzienlijk
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

19-03-2016 22:48

Jan Nanne schreef:Rik, ik denk dat het puur om de grote van de vissen gaat. Ik maal er verder niet om en zal er nooit gaan vissen.

Voorbeeldje:
Het karperbestand op Carplantis is uitzonderlijk te noemen. Het gemiddelde gewicht van de karper ligt boven de 16kg met een groot en snel stijgend aantal vissen boven de veertig pond (20kg). De grootste karper die tot op heden is gevangen (juni 2015) woog 53 pond (26,5kg). De kans op het vangen van een echt grote karper is dus aanzienlijk



Het zijn ook nagenoeg dezelfde (promotie) vissers die daar hun ding doen!!!,.gewoon om te kotsen,daarbij lach ik me steeds suf om een kgb en pv clown die elke keer met ze peen en uien hoofd op Facebook verschijn vissend op de plaatselijke putjes en geen ruk kan vangen!! behalve op carplantis dan want daar is hij de koning.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

19-03-2016 23:21

Over drie weken zit ik weer op een betaalwater in la France!! :)

Groet, Peter

Ps kijken hoe mijn bolletjes(en pop ups) het weer doen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-03-2016 07:26

Over een week of 2 zit ik ook lekker in frankrijk.
Beginnend bij de moselle, en waar het eindigen gaat....? Geen idee :wink: