Stekkenpezer voert mijn stek dood


Jack Baars

12-03-2016 23:55

Beste Collega karpervissers,

Vandaag heb ik de grootste noob aller tijden een gigantische hoeveelheid boilies op mijn voerplek zien gooien. Ten eerste is het verboden om op dit water te nachtvissen en meneer komt om 23:45 aangescheurd in zijn tokkie Seat ibiza met een veel te grote uitlaat die te veel kabaal maakt.
Vervolgens zie ik deze man letterlijk zo een 200 a 300 boilies precies op mijn voerstek gooien.

200 a 300 boilies :o :o :o :o in Maart. Terwijl de Karper langzamerhand weer op zoek gaat naar "natuurlijk" voedsel. Begint meneer met een voerstrategie die een beetje karpervisser pas in Mei zou uitvoeren.

Ik heb daar de afgelopen week netjes om de dag zo een 10 tot 15 halve boilies gevoerd, en de keren dat ik daar heb gevist ben ik daar gaan vissen met slechts een single hookbait. Dit was natuurlijk meteen succesvol maar de laatste dagen vond ik het al raar dat ik geen runs meer kreeg op de gebruikelijke aastijden van dat water.

Ik heb gelijk mijn spullen ingepakt en ben witheet naar huis gegaan. (Ik moest toch al stoppen aangezien je er niet mag nachtvissen). Maar deze man heeft letterlijk in één avond (waarschijnlijk meerdere) deze stek helemaal doodgevoerd.

Ik heb nu alweer gezien dat het te lekker weer wordt om nog op dat water te vissen. Als winterstek was het leuk. Maar ik ga nu weer op zoek naar een nieuwe stek in the middle of nowhere op een veel groter en moeilijker water waar dit soort idioten niet eens aan durven te beginnen. Ver weg van idioten die met een rod pod vissen en 200 - 300 boilies in Maart het water ingooien rond een tijdstip wanneer je niet eens mag vissen. Wat wil deze idioot eigenlijk bereiken? Dat de karper gaat azen wanneer niemand daar vist? Of wil hij ervoor zorgen dat het karperbestand de aankomende maand verzadigd is? Ik snap gewoon niet wat er door zo een simpele ziel zijn hoofd gaat :evil:.
Ik kijk er ook niet raar van op als hij ook de dader is van al die scheve karperbekken die ik heb aangetroffen tussen dat bestand.

Dus!!!! Jack gaat vanaf 1 April op een water van 20 kilometer lang vissen en als dat me niet bevalt ga ik alleen nog op open wateren vissen zoals het kanaal. :wink: :wink: :wink: Jack is WOEST!!!!!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

13-03-2016 00:09

Sommige mensen zullen het nooit leren... als hij een paar keer niets vangt is ie weer weg...

Op een groot water of een rivier heb je dit probleem zo goed als niet omdat de meeste er niet aan durven te beginnen (te laag bestand, je vangt er niets bla bla.)

Als je op dit soort wateren de trekroutes en de tijden in kaart hebt gebracht dan kun je in korte tijd gewoon vissen vangen.

Beste runs zijn toch wel de rivier runs, rook komt bijna van de molen af als ie gaat en in de stroming duikt.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

13-03-2016 00:17

Vervolgens zie ik deze man letterlijk zo een 200 a 300 boilies precies op mijn voerstek gooien.



miss werkt 200 a 300 boilies voor hem wel.....

Ver weg van idioten die met een rod pod vissen


ok een rodpod mag ook niet meer want dan ben je een idioot?????

en 200 - 300 boilies in Maart het water ingooien rond een tijdstip wanneer je niet eens mag vissen.


lijkt me dat als die gast niet geweest was dan had je er nog steeds gezeten.
en 23.45 dan had je je boete toch al gehad is al 4 uur na zonsondergang terwijl er 2 uur na mogen.

Dat de karper gaat azen wanneer niemand daar vist?


dat gebeurt toch wel als de vissen merken dat ze rond dat tijdstip kunnen azen zonder gestraft (gehaakt) te worden
Jack Baars

13-03-2016 00:58

Bedankt voor de Motivatie Arno!
Ik ga mijn best doen op open water!
Ja kanaalruns vind ik al hard, dus op de rivier zal het er denk ik nog harder aan toegaan inderdaad.
Laatst gewijzigd door Jack Baars op 13-03-2016 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack Baars

13-03-2016 01:06

@wally de weijer

Nou speciaal omdat jij denkt dat zoveel boilies voor hem wel werken zal ik er morgen even 25kg voor hem bijgooien. En ik weet niet hoe jij gemanierd bent. Maar ik vind het brutaal en respectloos om precies bovenop mijn haakaas een paar emmers met honderden boilies leeg te kieperen.

Ja ik sta volledig achter de uitdrukking. "pods are for nods!" Dat ik dit vind betekent niet dat het ook zo is maar naar mijn mening zitten er te veel nadelen aan het vissen met een rod pod.

Nee hoor wally om 23:55 zou ik alles in de achterbak kieperen en wegrijden. Ik ben namelijk zeer snel en efficiënt. En de visregels zijn in iedere gemeente anders. Sterker nog mogen wij van de wijkagent gewoon vissen tot 00:00. En jij kent mij verder niet, dus ik begrijp niet hoe jij over mij kan oordelen tot hoe laat ik daar zou blijven vissen. Ik begrijp de logica niet....

Ja en precies daarom ben ik tegen te veel voeren, eindelijk begrijp je mijn hele punt! Als er geen voer voor ze ligt op tijden dat niemand vist kunnen ze hier ook niet aan wennen. Verder blijft de karper zoeken naar voedsel en blijven ze hongerig.

P.s. Ik had net aan de waterkant twee opties. A: Die man ondersteboven in het water hangen B: Niets zeggen en maar naar huis gaan en mijn hart luchten op het carpboard. Ik heb voor de meest wijze optie gekozen aangezien ik van mijzelf weet dat ik een heel kort lontje heb.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

13-03-2016 02:01

Pods voor noobs? Ff serieus hoe vis jij op een stijger of betonnen ondergrond. Wil jou nog wel de steunen de grond in zien draaien dan.
Zodra banksticks kunnen worden die gepakt, maar mocht het niet anders kunnen gaat de pod mee.
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

13-03-2016 02:23

Kort lontje?? You don't say!!

Maar ff zonder dollen, tja het is vervelend voor je. Maar zolang hij niets tegen de regels doet is ie vrij om te gaan en staan. Of in dit geval jou haak-aas te bedekken met 200-300 bollen.
Het gebeurt overal ik zag vandaag nog 2 mannen op een lang kanaaltje letterlijk naar elkaar toe vissen op 50 meter van elkaar aan dezelfde zijde van het kanaal. Die hebben vast en zeker ook gezellug samen karpers gevoerd....... want er was slechts 6 Km aan water ter beschikking in dat vak dus waarom alleen proberen als je tegen elkaar kan vechten.
Kortom eikels heb je overal don't become the next asshole!!..

Gr
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

13-03-2016 06:08

Zolang 80% van karpervissend NL van het type veters????? ik heb toch klittenband!! is zal je deze toestanden wel blijven houden.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

13-03-2016 08:40

Ik ben gestopt met lezen toen ik de woorden "mijn stek" las. Huur een BOA in en laat streng controleren op "jouw" water. Ik snap niet dat anno 2016 mensen nog spreken van mijn, terwijl die "idioot" in zijn Seat Ibiza hoogstwaarschijnlijk ook netjes betaald om te mogen vissen op "jouw" water en "jouw" stek.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

13-03-2016 09:33

Misschien zat je wel op zijn stek! Er is niets van jou bij hoor. Maar goed jij zit er te vissen er er gaat er één op die plek voeren. Geef je geen reactie naar hem dan en zag hij jou niet? Misschien onbewust op dezelfde plek bezig, dat kan ook nog. Bij stekkenpezen denk ik aan: iemand komt bij je langs , ziet je wat vangen en zit de volgende dag op die plek. Op gangbare plekken kan je er al helemaal niet van zeggen. Er zijn slechts enkele situaties waar je wel recht van spreken hebt.
Let op slagboom !
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

13-03-2016 09:54

Het meest ergerlijke vind ik dat ie op dat tijdstip aan komt scheuren met veel kabaal. De rest mag ie toch zelf weten? Wat maakt het uit of iemand een rod pod gebruikt. Lekker belangrijk hoe een ander vist.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

13-03-2016 10:06

Jack Serberie schreef:Beste Collega karpervissers,

Ten eerste is het verboden om op dit water te nachtvissen en meneer komt om 23:45 aangescheurd in zijn tokkie Seat ibiza met een veel te grote uitlaat Jack is WOEST!!!!!


Wat een kabaal om iets wat al sinds mensenheugenis bestaat.. Was op tijd gestopt, had je aan de nachtregels gehouden, dan had je al lang tussen de klamme lappen gelegen en had je nix geweten. Welterusten.. :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

13-03-2016 19:39

.
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

13-03-2016 20:34

Yeah, I'm a parttime nod ! Moet het nog ff verwerken :oops:
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Sil Westerink
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-07-2013 20:58

14-03-2016 08:18

Jack praat in de derde persoon...Waarom praat je in de derde persoon? Dat is pas idioot. Oeps...nou oordeel ik over je zonder dat ik je ken.
Je beticht Wally er van dat hij over jou oordeelt zonder dat hij jou kent. Lees aub nog 1 keer jouw openingspost door en tel het aantal oordelen dat jij hebt over een heleboel mensen die hier op het forum zitten.
Vraag; Waarom heb je meneer niet gewoon zonder oordeel vriendelijk aangesproken? Grote kans dat je nu in ieder geval een stuk minder opgefokt achter je laptopje had gezeten.
Gast doe relaxed....Ga inderdaad naar het kanaal of een grote plas en geniet daar van je visserij met je losse banksticks.....

Swah...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-03-2016 09:20

Lang leve de rivieren en kanalen !
En uuhm... vergeet je rodpod niet voor op de keien.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

15-03-2016 15:46

Kut, dan heb ik nu wel een probleem. Op één van mijn vaste stekken langs de rivier is een prima stukje van de oever met klinkers bestraat vanwege wat baggerboten die hier gelegen hebben jaren geleden. Mijn steunen krijg ik wat lastig de grond in hier, maar wat ik hier zo begrijp is een rodpod voor noobs. Toch zonde, want is echt een prima stek......
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

15-03-2016 17:54

:lol: Wel als je de rodpod op een putje gebruikt met alleen graskant! Of had het zo hard gevroren, afgelopen weken, dat de steunen de grond niet meer in konden?

Groet.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

15-03-2016 18:23

Voorop de klinkers eens de nieuwe set up van korda eens proberen!!

Groet, Peter

Ps heb je geen podje meer voor nodig.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

15-03-2016 18:29

8) Nou, moet dan ook m´n accu tol mee naar de waterkant, handmatig schroeven doe ik niet! Word dan weer afgeschoten :lol: , valt in de categorie bosmaaier/ heggeschaar :wink: .

Groet.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

15-03-2016 18:45

Hoveniers bedrijf Smith, "maakt al uw stekken bereikbaar."

Groet, Peter

Ps inlichting via KWO
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

15-03-2016 18:55

Nee hoor, maar durf wel toe te geven dat ik ook wel eens geknipt, ja zelfs een bosmaaier heb gebruikt om stuk water te bevissen waar ik anders niet bij kon! Deed het wel in het riet en liet het mooie paadje naar de oever achterwege :wink: .

Groet.

Maar dwalen weer af, gaat over stekken pezen hier :) .
Rob Snijders
Berichten: 100
Lid geworden op: 13-08-2008 18:43
Locatie: Harbrinkhoek

20-03-2016 19:53

"Mijn stek" .. haha :lol:
Groei een ruggengraat.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

20-03-2016 19:58

Alles is voor iedereen op openbaar water, geen discussie mogelijk!!

Groet, Peter

Ps tis alles of niet hé
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

20-03-2016 22:01

Peter van Loo schreef:Alles is voor iedereen op openbaar water, geen discussie mogelijk!!


er zijn grenzen natuurlijk....als er op een kanaal iemand zit te vissen bijvoorbeeld, ga je er niet 50 meter langs zitten of voeren...ik noem maar wat

of als je weet dat iemand ergens op een bepaalde stek veel vist, en ook aardig vangt, dan blijf je daar ook weg.. (tenminste ik)

maar dat scheelt beetje per water... er zijn altijd wel de ''bekende'' stekken of stukken kanaalsplitsingen die ieder weekend, en vaak zelfs nog doordeweeks vol zitten... om daar dan te verwachten dat je kan gaan voeren zonder last van anderen te hebben, gaat ook weer wat ver :)