Korda masterclass 3


Plaats reactie
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

13-04-2016 09:10

Peter van Loo schreef:Groet, Peter

Ps had ik niet op een grindstek gezeten dan ik op zeker m'n bosmaaier meegenomen!!


Kijk, en dit is nu precies de reden dat ik een groot voorstander van betaalwaters ben...

Ps, wel lekker dat ze daar ook wifi hebben hé, kun je tijdens je grote Frankrijk avontuur gewoon lekker door gaan met die andere hobby :D :D
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-04-2016 11:19

Rik koster schreef:Ik werk ook gewoon 40 uur in de week hoor, maar dat wil niet zeggen dat je na het avond eten niet een paar uurtjes kan gaan vissen toch....



eens rik, maar bedoelde meer dat mensen reageren op tijden dat vele aan het werk zijn, dus om dat te gaan vissen wordt lastig,.. zal je baas niet leuk vinden ;) Vandaar dus de reactie op het feit dat je aangaf ga lekker vissen mensen.... sommige wel willen maar niet kunnen/mogen van hun baas haha.

Cheerio.
Oja joh!!!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

13-04-2016 12:00

Ik ben eigen baas, werk minimaal 60 uur per week, moet soms ergens op wachten en zit dan op het board en ben vannacht ook nog eens wezen vissen!
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

13-04-2016 14:24

mark bres schreef:@ Daaf, ik vind dat jij trouwens ook een aardig grote bek hebt.. :evil: wanneer er één iemand die juist niet op de door jou aangehaalde stekken vist ben ik het wel.
Ik ga elk jaar minstens 2 maal naar een deel van de Moezel waar ik ooit één Nederlander ben tegen gekomen en vis dan meestal op de niet nachtvis zones, oordeel aub dus niet te snel over mij :roll:
En ja soms wel eens een minimaal stukje riet weg geknipt om mijn hengels tussendoor te kunnen steken maar op het moment dat ik stekken moet creëren met een bosmaaier haak ik af, ook op een ongelegen stek waar ik bijna niemand tegen kom.
Ik vis al zeker 20 fanatiek statisch en vis 9 van de 10 keer op met 3 hengels en heb regelmatig op plekken gevist waar het verboden is en heb slechts één keer in mijn leven een boete gehad voor nachtvissen en dat was na te zijn verraden in Frankrijk.
Regelmatig gecontroleerd en ook betrapt in die afgelopen 20 jr maar heeft me in Nederland nooit in de problemen gebracht omdat snel duidelijk was dat ik respect had voor mijn omgeving.
Ik heb meer dan eens verhalen moeten aanhoren van beheerders of boa,s hoe een hekel ze hadden aan de gemiddelde karpervisser juist vanwege eerder genoemde zaken.
Ik denk ook dat gasten met een mentaliteit als Jou Daaf het voor een groot deel verpesten in Frankrijk voor goed willende.


Je mist duidelijk een groot stuk nuance in mijn post Mark. Ik heb het nergens gehad over zoals Cees het zegt een nieuwe A2 aanleggen, dat praat ik ook niet goed. Een beetje snoeiwerk ontkomen we allemaal niet aan. Wat is nou het grote verschil tussen een stukje riet wegknippen of wat bramen en brandnetels weghalen? Die bramen worden gewoon zo hoog doordat die oevers zelden of nooit gemaaid worden. Dat heeft dan weer veel meer te maken met besparen op maaikosten dan met wat voor natuurwaarde dan ook. Wat maakt het precies uit of je dezelfde begroeiing knipt of maait?

Ik heb de kanaalfilm bekeken, de andere twee nog niet, maar ik zie daar niks wat ik onacceptabel zou vinden. Ik zie de heren gewoon éénpersoons stekjes maken en ik zie later ook bij dat stukje vissen in de natuurvriendelijke oevers dat daar gewoon een hengel tussen de begroeiing door gestoken wordt. Natuurlijk zullen de heren wat lokale hulp gehad hebben, daar is ook niks mis mee. Of de stekken, zoals hier gesuggereerd werd, al weken waren voor gevoerd weet ik niet. Ik zie de heren genoeg zoeken en laat op zetten dat ik in elk geval niet de indruk krijg dat de stekkeuzes al van tevoren vast lagen. Ik ben niet bekend met dat kanaal, maar ik weet wel dat het op de kanalen die ik bevist heb ook weinig zin zou hebben om stekken weken voor te gaan voeren. De vis zoeken en een paar dagen voeren is veel effectiever en het is ook wel te zien dat de heren tijdens hun verblijf wel links en rechts wat bollen droppen op potentiële stekken.
Misschien is dat wel hoe ze het willen laten lijken, maar misschien zijn hier ook gewoon genoeg mensen die altijd wel wat te zeiken moeten hebben.

Dat hele moralistische toontje, alsof die heren iets verschrikkelijks doen, terwijl we zelf ook allemaal wel eens wat wegknipppen, daar stoor ik me aan. Geldt overigens niet alleen voor jou hoor Mark, laat dat duidelijk zijn.

Als je het gaat hebben over mijn mentaliteit in Frankrijk heb je echt geen idee waar je het over hebt. Ik durf wel te stellen dat mensen met een mentaliteit als jij een heel stuk meer kapot maken, dat lekker nachtvissen waar het uitkomt ipv waar toegestaan hangt menige garde de peche en local aardig de strot uit in veel gebieden. Ik veroordeel je niet hoor, ik beweer ook niet dat ik roomser dan de paus ben, maar ik hou me wel meer dan 90% van de tijd keurig aan de regels in Frankrijk (en in NL wat dat betreft). Als je dan begint over een mentaliteit als die van mij die de boel kapot zou maken dan schiet dat me behoorlijk in het verkeerde keelgat ja.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-04-2016 15:11

Daaf Wolters schreef:Je mist duidelijk een groot stuk nuance in mijn post Mark. Ik heb het nergens gehad over zoals Cees het zegt een nieuwe A2 aanleggen, dat praat ik ook niet goed. Een beetje snoeiwerk ontkomen we allemaal niet aan.

Dat hele moralistische toontje, alsof die heren iets verschrikkelijks doen, terwijl we zelf ook allemaal wel eens wat wegknipppen, daar stoor ik me aan. Geldt overigens niet alleen voor jou hoor Mark, laat dat duidelijk zijn.


je spreekt je zelf tegen daaf,... want niemand zal iets melden als de heren en ook wij zelf een paar plantjes weg halen,.. maar hier wordt duidelijk een aardig pad gemaakt om even te vissen en als je goed kijkt zie je langs het kanaal op de film zat andere plekken waar ze kunnen zitten. Net als danny die los gaat met zijn heggenschaar terwijl als je goed kijkt je 1 meter naast wat hij weg knipt gewoon plek zat is!!! Verder is het ook bij wet verboden dit soort acties uit te halen,.. en of het nu wel of niet aan groeit is niet relevant het gaat om het principe van het flink weg snoeien van begroeiing... want ook de jeudige vissers zien dit en denken oke, als hun het doen mogen wij het ook... en zie hier hoe mensen er over denken.... denk ook eens verder,.. stel steeds meer karpervissers gaan dit doen wat denken de niet vissers dan wel niet,.. precies het zijn weer die karpervissers en wat gaat er dan gebeuren straks,... precies we mogen er niet meer vissen of er komt weer een andere regel naar boven die ons belemmert om te vissen..

en wat betreft een toontje,... zou ik als ik jou was eerst even in de spiegel kijken alvorens te oordelen over tonen van andere mensen,.. want als er 1 iemand een grote bek heeft zoals jij dat dus zegt ben jij het wel (no offence) en daar zet je dan wel gelijk een toon mee ;)

ajuusssssssss
Oja joh!!!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

13-04-2016 15:41

Daaf heeft absoluut geen grote bek en legt het zeer netjes en beschaafd uit.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-04-2016 16:04

Als je goed had opgelet dan had je ook gezien dat naast waar hij aan het knippen was de boel verhard was waar je dus geen bankstick de grond in krijgt.
Als je goed had opgelet had je meegekregen dat de heren proberen te vissen waar de vis zit en niet waar je leuk kunt zitten.
Dat houd dus in dat je soms zelf een plek moet maken, voor de meesten is dit sowieso veel te veel moeite.
Hoe denk je dat die plekken waar je wel kunt zitten ontstaan zijn, iemand heeft ooit die stek gemaakt.
Ik weet wel zeker dat ook Mark aan de Moselle op dat soort plekken vist, maar omdat hij die niet zelf heeft gemaakt is dat ineens ok.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

13-04-2016 16:12

@ R: Leg mij nou eens uit waarom die bosmaaier not done is, als het resultaat hetzelfde is als met een heggenschaar.

Je kan het punt maken dat het misschien tactischer geweest was als ze dat niet hadden laten zien, maar dat is een andere discussie. Het gaat me hier om de actie op zich.
En ik zie inderdaad een pad, ik zou iedereen hier veel succes wensen met het zich door manshoge bramenvelden begeven zonder een pad te maken.

Voor de rest: zie de post van Bert.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

13-04-2016 16:36

Hoi Daaf, allereerst bedankt voor je nette reactie :wink:

Wat ik wel weer jammer vind is dat je me nu denkt terug te moeten pakken op het feit dat ik s, nachts vis op plekken waar het eigenlijk niet is toe gestaan. :roll:
Ik krijg sterk het gevoel dat jij leest wat je wilt lezen om je zelf te kunnen verdedigen, waar ik vis komt normaal gesproken geen garde de peche, zijn namelijk stekken die alleen lopend of met de boot te bereiken zijn.
Ik reageerde binnen deze discussie over het feit dat er in een promo filmpje van een bekende firma gebruik gemaakt wordt van een bosmaaier om een stek naar wens te maken en dat is en blijft voor mij NOT DONE..
Deze reactie is gemeend en mag jij moralistisch vinden.. ik zie het als een heel slecht voorbeeld van een firma die mij via dit verder vermakelijke promotie filmpje mij hun spullen wil laten kopen..
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-04-2016 17:13

@dennis slagboom: lees even een paar replys terug aub en kom dan pas met een reactie over een grote bek,... dan snap je het denk ik wel... want steeds maar een reactie geven op alleen het laatste wat gezegd is schiet niet op,...

@bert: als je zelf goed oplet zie je in het volgende stukje dat ze weg lopen de grond gewoon zacht is,.. en mocht het hard zijn,.. KOOP EEN HAMERTJE ;) verder heb je gelijk dat ze willen vissen waar de vist zit wie wil dat niet,.. maar moet je dan zo te keer gaan met een bosmaaier?? denk het niet.
ik denk dat enkele hier het verschil niet kunnen inzien tussen een klein beetje weg halen en wat ze hier in de film laten zien,.. verder in het stukje van hamid daar wordt ook gezegd dat hij nog nooit op zo'n harde grond een tent heeft op gezet,... en voila wat zie ik daar HARINGEN,.. dus kom niet met of ik wel goed oplet,.. als hamid het kan dan kan danny en zijn knecht het ook toch haha...

@daaf: misschien had ik niet een bosmaaier erbij moeten zetten, maar het gaat mij erom dat er hele stukken kaal worden gemaakt of het nu met een bosmaaier is of heggenschaar dat is in mijn ogen gewoon niet correct,.. maar precies zoals je het zelf al aangeeft had het tactischer geweest om het niet te laten zien haha,.. maar goed zoals eerder gezegd vind ik en mark ook en ik denk nog wel meer mensen het gewoon niet kunnen dat zulke acties worden uitgehaald,.... want zoals ik dus net al uitlegde verkloten straks enkele het voor de rest,...

heb gewoon respect voor de natuur en niet alleen voor het karpervissen,...

voor de rest zie mark zijn reply :P

thats all..

cheers.
Oja joh!!!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

13-04-2016 19:03

Ik lees wel hoor. Maar lees echt geen grote bek, wel dat ie het er over heeft. Maar goed we gaan hier niet uitkomen en ik geloof het eigenlijk verder wel.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-04-2016 21:48

Persoonlijk vind ik een Zwitsers zakmes,leatherman,machete,rambo mes of desnoods een hakbijl meer bij vissen passen als een bosmaaier.
2 handen, 2 voeten en een stok/steel voldoen ook prima in de meeste situaties trouwens.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

17-04-2016 02:08

Gezien!
Hoe triest.
Een vieze vette dikke pad die zo nodig een " dutch" carp moet gaan zakken.
Opzouten pad!!!!!!!
Is het internet ook op zondag open?????
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

17-04-2016 17:48

Dat zeg ik.... dikke korda pad hahaha..
Oja joh!!!
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

17-04-2016 18:59

Ron Som schreef:Gezien!
Hoe triest.
Een vieze vette dikke pad die zo nodig een " dutch" carp moet gaan zakken.
Opzouten pad!!!!!!!


Meneer Korda lacht ons allemaal uit,.hij verdien bakken met geld en in zijn geval als liefhebber want zo zal het ooit eens begonnen zijn kan hij vissen wanneer en waar die wil en iedereen in zijn omgeving geef hem alle informatie om er enigzins bij te horen.
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

17-04-2016 19:11

Beetje triest iemand op zijn uiterlijk pakken. Op internet nog wel flink hoor.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

17-04-2016 19:36

Ik wilde dit ook schrijven, maar mijn mobiel was weer eens uitgelogd. Ik zie 2 bloedfanatieke vissers nog steeds van hun visserij genieten. En o wat is het makkelijk om van achter je pc ze op alles en nog wat af te zeiken. Tot aan uiterlijk toe. Diep triest! Dat je het niet eens bent met dat maaien snap ik, dat je moeite hebt met het zakken van vissen ook. Als het je thuiswater is zou ik ook niet blij zijn, maar om nou over uiterlijk te gaan beginnen snap ik echt niet. Plaats anders ff een foto van jullie zelf hier!
Let op slagboom !
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

17-04-2016 23:36

Dan zie ik toch wat anders. Als je gaat zakken in de zomer??????
Wat mij betreft not done!
Zeker niet als je een voorbeeld functie hebt.
Jou mening, mijn mening, een anders mening, daarom zit je op een forum.
Is het internet ook op zondag open?????
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-04-2016 06:24

Toch slim van korda die marketing die ze doen.... hey Danny. Als we nu een bosmaaier gebruiken .... krijg je zo'n commotie van en discussies....dan weet ik zeker dat iedereen hem wil zien om erover mee te kunnen praten...

COMMMMOOONNNN
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

18-04-2016 06:33

Dennis Slagboom schreef:Ik wilde dit ook schrijven, maar mijn mobiel was weer eens uitgelogd. Ik zie 2 bloedfanatieke vissers nog steeds van hun visserij genieten. En o wat is het makkelijk om van achter je pc ze op alles en nog wat af te zeiken. Tot aan uiterlijk toe. Diep triest! Dat je het niet eens bent met dat maaien snap ik, dat je moeite hebt met het zakken van vissen ook. Als het je thuiswater is zou ik ook niet blij zijn, maar om nou over uiterlijk te gaan beginnen snap ik echt niet. Plaats anders ff een foto van jullie zelf hier!


Zegt de man die met alle windrichtingen mee lult haha en waars jou foto dan ;-)
Trouwens wel fijn dat je het nu wel eens bent met het maaien.... tnx mate.

@jan denk je nu echt dat als iemand hem zo noemt hij er wakker van ligt zie hoe die marokaan zijn rennende vriend noemt verder in de film... gaaaaaaaaaaaay.... precies..laten we daar eens op in gaan of mag dat dan weer wel je medevissers zo noemen... dus laat iedereen in zijn waarde of het nu triest is of niet..

@rik... denk je echt dat ze zo denken. Zou wel bizar zijn dan denk ik zo hahaha maar wel koel zoals ik al.zei als er ineens de korda bosmaaier en heggenschaar gelanceerd wordt op de markt of niet haha.. maar denk dat het niet uitmaakt wat ze laten zien iedereen kijkt hun dvdtjes toch wel want het is en blijft korda en iedereen heeft wel wat van korda gekocht of in zijn tacklebox liggen denk ik zo... ook ik ja haha.

Cheers
Oja joh!!!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

18-04-2016 07:03

Ja van dat maaien vindt ik een overdreven reactie van jullie maar ik snap het wel. Maar Mark, Ron en Ria? de Winter gaan jullie maar lekker met zijn drieën op één of ander trutputje vissen. Met mooie aangelegde stekjes, wel eerst even wachten tot jullie voorgangers klaar zijn. En netjes aan ieder regeltje houden hé.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

18-04-2016 07:12

Dennis maak je niet zo druk kerel.. daarbij is het wel weer apart dat je het niet vind kunnen dat mensen danny een dikke pad noemen maar nu ga je zelf mij ook ria noemen terwijl je weet dat ik niet zo heet.... beetje jammer weer.

Cheers.

Ps.. is er bij jou op de put geen plek meer dan??
Oja joh!!!
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

18-04-2016 07:26

:D Man man man, er wordt nu net gedaan of er honderden dan wel kilometers oever gesnoeid is! Dat vierkante metertje van DF en laat 2 bij 4 rietkraag zijn + paadje :P, noem maar wat op he´

Groet.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

18-04-2016 07:38

haha nou robertino,.. dan hoop ik dat jij geen hovenier ben, want als mensen dan zeggen of jij wat weg wil snoeien is straks heel die tuin kaal haha :P

cheers.
Oja joh!!!
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

18-04-2016 07:41

:wink: