Korda masterclass 3


Plaats reactie
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

08-04-2016 22:40

Jan Nanne schreef:Meneer de Winter: Niemand zegt dat het moeilijk is. Ik heb die Nash film ook niet uitgekeken had er na 20 minuten namelijk genoeg van. Volgens mij mag je op een forum gewoon je mening geven, sterker nog daar zijn ze voor bedoeld.
Ben absoluut niet jaloers ben namelijk zelf zzp'r en kan vissen wanneer ik wil. Alhoewel die Kevin Nash met zijn privé waters…

Tof merk trouwens Nash heb er een hoop spullen van en met Alan Blair is ook niets mis lijkt me een prima gozer alleen een beetje hyper.



Precies dus zeg ik wat ik er van vind, en ik zeg toch ook niet dat niemand zijn mening mag geven of wel dan? Verder wel eerst mijn post goed lezen alvorens commentaar te leveren... en ik vind dat je je zinnen moet afmaken met je alloewel kevin nash met zijn prive waters... snap alleen niet waarom je kevin erbijj haalt daar heb ik het niet eens over volgens mijn is die zelfs dood hahaha en alain is ook een goede gozer maar als sommige hem beoordelen op zijn uiterlijk ipv zijn kennis en hoe hij zijn hobby beoefent ja dan begrijp je het denk ik niet.. maar goed ieder zijn ding ik ben van mening dat mensen zich te deuk maken om ewn dvd wn jij om mijn post hahaha

Ajuuuuu parapluuuu.
Oja joh!!!
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

09-04-2016 05:23

Jan Nanne schreef:Meneer de Winter: Niemand zegt dat het moeilijk is. Ik heb die Nash film ook niet uitgekeken had er na 20 minuten namelijk genoeg van.....


Da's dan wel jammer want na 38 minuten begint een aller aardigst stuk over Redmire.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

09-04-2016 09:54

Ik heb ook genoten van de nash dvd,.alleen ergens aan het einde ze aardig aan het hakken waren vriend blair even een emmer voer maakte met 3 zakken key bollen key flakes pellets en een paar emmers hennep enz enz toen dacht ik daar had je ook 3 paar air max,en voor.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

09-04-2016 20:48

Haha idd pracht stukje vond ik dat ook op bled.
Voor de prijs van zon emmertje voer ken je een voerboot kopen haha.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

10-04-2016 13:24

Nou ik snap alle ophef niet zo.
Heb alleen het stuk over nederlandse kanalen gekeken en vond het een leuke film.
Met mooie beelden en goede tips.
Alleen op zon dvdtje ziet het er altijd zo makkelijk uit. Zoek de vis, nou ik heb in die 17 jaar dat ik op mijn kanaal vis nog nooit een karper zien zwemmen :-?

Toch goed om te zien dat danny ook op openbaar water kan vangen, want van daryll wist ik dat wel :roll:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

11-04-2016 16:58

trouwens even nog over die dikke pad van korda,... ;)

op het eerste deel zo iets voor de 17 minuten staat er een mafketel gewoon ff met een elektrische trimmer los te gaan en ff een pad te maken voor zijn stek,.. weet het niet maar volgens mij ben je dan niet helemaal lekker en mogen ze van mij dikke boetes uit schrijven voor dit soort gedrag,...

ze hebben ook elke keer wat daar bij korda is het niet je lood verliezen dan is het wel de natuur verkloten en weg kappen....

of is dit weer zo'n actie dat ze ineens in het voorjaar met de korda trimmer op komen doeken en de korda heggeschaar hahaha..

maar goed lach er wel om maar slaat natuurlijk negrens op wat ze de laatste tijd doen daar bij dat korda,....

Cheerioooo
Oja joh!!!
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

11-04-2016 17:45

R de Winter schreef:trouwens even nog over die dikke pad van korda,... ;)

op het eerste deel zo iets voor de 17 minuten staat er een mafketel gewoon ff met een elektrische trimmer los te gaan en ff een pad te maken voor zijn stek,.. weet het niet maar volgens mij ben je dan niet helemaal lekker en mogen ze van mij dikke boetes uit schrijven voor dit soort gedrag,...

ze hebben ook elke keer wat daar bij korda is het niet je lood verliezen dan is het wel de natuur verkloten en weg kappen....

of is dit weer zo'n actie dat ze ineens in het voorjaar met de korda trimmer op komen doeken en de korda heggeschaar hahaha..

maar goed lach er wel om maar slaat natuurlijk negrens op wat ze de laatste tijd doen daar bij dat korda,....

Cheerioooo


En jij heb boter op je hoofd?,.nooit een stek gemaakt of wat riet met je schepnetsteel aan barrels gehakt?Ik namelijk wel!!! oke een bosmaaier is wat drastisch maar subtiel ge/misbruikt super handig en het bespaar je een schepnetsteel.
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

11-04-2016 18:13

Bojan van der Linde schreef:Nou ik snap alle ophef niet zo.
Heb alleen het stuk over nederlandse kanalen gekeken en vond het een leuke film.
Met mooie beelden en goede tips.
Alleen op zon dvdtje ziet het er altijd zo makkelijk uit. Zoek de vis, nou ik heb in die 17 jaar dat ik op mijn kanaal vis nog nooit een karper zien zwemmen :-?

Toch goed om te zien dat danny ook op openbaar water kan vangen, want van daryll wist ik dat wel :roll:



Je denkt toch zeker niet dat ze dit helemaal alleen hebben gedaan? Alle informatie hebben ze gewoon gekregen van een lokaal persoon ver van te voren, het kanaal word al weken aan gevoerd en de stekken zijn al lang uitgezocht. Wanneer het juiste weer aanbreekt rijden ze deze kant op, ze maken een dvd, denk je echt dat ze alles dan aan het toeval overlaten?
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

11-04-2016 18:14

Ik heb het niet gezien nog. Maar het gaat toch over onkruid langs een kanaal? Zelf een stek creëren hou ik wel van. Het idee dat er nog nooit iemand heeft gezeten vind ik heerlijk. Niet te mooi maken anders gaat er een ander zitten hé! :wink:
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-04-2016 18:52

Uiteraard is er voorbereiding geweest van buitenaf, een local op de beurs mischien bij Zwolle die een balletje op gegooid heeft.... wie zal het zeggen.

Feit blijft wel dat het eindelijk openbaar water betreft, er altijd wel wat te klagen valt over iets, maakt niet uit wat uiteraard, iedereen heeft wel iets. Maar globaal gezien is dit de reclame dvds die ik graag in de toekomst meer van wil zien.want het is hoe dan ook toch wel een prestatie, want ook goed voor voeren op een kanaal is een prestatie van "team" korda.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

12-04-2016 14:28

mike de jong schreef:En jij heb boter op je hoofd?,.nooit een stek gemaakt of wat riet met je schepnetsteel aan barrels gehakt?Ik namelijk wel!!! oke een bosmaaier is wat drastisch maar subtiel ge/misbruikt super handig en het bespaar je een schepnetsteel.


Dit zegt al genoeg naar wat voor niveau mijn geliefde hobby (en jou) aan het afzakken is, dat je zo reageert en het dus maar normaal moeten vinden :oops:.
Mocht ik jou of iemand anders ooit met zo een apparaat een stek zien creëren zal ik niet eens de moeite nemen om er iets van te zeggen maar gelijk de aan de bel trekken bij de beheerder of desnoods de politie bellen in de hoop dat je er met een hele dikke boete vanaf zult komen :D
Gelukkig nog nooit een gek tegen gekomen langs de waterkant met intentie om mbv zo een apparaat een stek te creëren.
En het dan nog vast leggen en op dvd zetten in je reclame/promotie film is al helemaal een lekker voorbeeld voor de jeugd(en gasten als Mike) :wink:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-04-2016 14:40

Een grote bek over een beetje groen snoeien is mooi hoor, als je altijd alleen op wateren vist waar het zo druk is dat elk beetje stek al mooi open en platgetrapt is.
Op veel kanalen en rivieren is gewoon de realiteit dat je geen stek hebt als je er niet af en toe zelf een maakt. Hoewel ik zelf daar nooit een bosmaaier voor gebruikt heb maakt het naar mijn mening weinig uit of hij daar nou een paar uur gaat staan knippen met een heggeschaar of een paar minuutjes zo'n ding overheen rost. Op witvis wedstrijdstukken gaat de vereniging ook gewoon met de bosmaaier langs om om de 20 meter een stekje te maken. Het is ook niet dat daar nou kwetsbare natuur gesloopt wordt, het zijn gewoon riet, bramen en brandnetels. Hou je het niet bij dan zie je er aan het einde van het jaar niks meer van.
Het zal wel niet 100% legaal zijn, maar als niemand hier langs het kanaal ooit een stekje zou maken houden we kilometer onbevisbaar kanaal over met alleen af en toe bij een brug of op een kade een stekje.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

12-04-2016 14:55

Liever z'n zelf gemaakt stekkie dan een vierkant aangelegde grindstek.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

12-04-2016 15:03

@mike de jong: zou je aub niet over mij willen oordelen of ik boter op me hoofd heb,.... ik heb inderdaad nog nooit een stek gemaakt door zulke acties uit te halen,.. Daarbij is een beetje DOOD riet weg halen in mijn ogen geen probleem, maar zie wat deze gasten doen ze maaien alles maar om,.. maar als jij denkt dat dit normaal is zou ik als ik jou was eens goed na denken of het dat wel zo is.... maar aan je reactie te zien heb ik zo me bedenkingen...

@Daaf,... *ZUCHT*

@mark bres,.... blij dat er toch nog mensen het zelfde denken als ik,.... ;)

Maar goed het is weer lekker gezellig hier en dat allemaal om een dvd hahaha,... ik zeg ajuus en ik ga lekker vissen...

Ciao!!
Oja joh!!!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

12-04-2016 15:27

@ Daaf, ik vind dat jij trouwens ook een aardig grote bek hebt.. :evil: wanneer er één iemand die juist niet op de door jou aangehaalde stekken vist ben ik het wel.
Ik ga elk jaar minstens 2 maal naar een deel van de Moezel waar ik ooit één Nederlander ben tegen gekomen en vis dan meestal op de niet nachtvis zones, oordeel aub dus niet te snel over mij :roll:
En ja soms wel eens een minimaal stukje riet weg geknipt om mijn hengels tussendoor te kunnen steken maar op het moment dat ik stekken moet creëren met een bosmaaier haak ik af, ook op een ongelegen stek waar ik bijna niemand tegen kom.
Ik vis al zeker 20 fanatiek statisch en vis 9 van de 10 keer op met 3 hengels en heb regelmatig op plekken gevist waar het verboden is en heb slechts één keer in mijn leven een boete gehad voor nachtvissen en dat was na te zijn verraden in Frankrijk.
Regelmatig gecontroleerd en ook betrapt in die afgelopen 20 jr maar heeft me in Nederland nooit in de problemen gebracht omdat snel duidelijk was dat ik respect had voor mijn omgeving.
Ik heb meer dan eens verhalen moeten aanhoren van beheerders of boa,s hoe een hekel ze hadden aan de gemiddelde karpervisser juist vanwege eerder genoemde zaken.
Ik denk ook dat gasten met een mentaliteit als Jou Daaf het voor een groot deel verpesten in Frankrijk voor goed willende.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

12-04-2016 15:42

Ach ja, het kan altijd erger.
Op Madine wel eens Fransen voorbij zien komen richting een stuk waar toch echt geen stek was.
30 minuten later werd de kettingzaag aangetrokken en een uur later hadden ze 2 grote wilgenstruiken weggezaagd. Het hout werd netjes opgestapeld en in de loop van de sessie gebruikt om de muggen te verdrijven (vers hout rookt nogal als je het opbrandt).
Ik heb als ik naar Frankrijk ga altijd standaard een snoeischaar, heggenschaar, takkenzaag en beugelzaag bij me.
Al heel vaak gemak van gehad al heb ik de beugelzaag slechts 1 keer nodig gehad.

Sinds bermen etc niet meer gemaaid worden zul je het zelf moeten doen als je ergens een leuk stuk vindt.

@Mark, dus onkruid weghalen is verkeerd maar nachtvissen waar dat niet mag is ok ?
Vreemd.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

12-04-2016 16:09

@Bert, in mijn optiek wel de jouwe dus duidelijk niet en dat mag natuurlijk.. en mijn ervaring is dat de gemiddelde boa natuurbeheerder er het zelfde over denkt, jij ziet struiken en boomtakken schijnbaar als onkruid dat mag natuurlijk en ook hier denk ik duidelijk weer anders over :-?
Je directe omgeving vernielen vergelijken met illegaal nachtvissen is mijn,s inziens trouwens appels met peren vergelijken.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-04-2016 17:09

Mannen..... ga lekker vissen joh . Stelletje zuurpruimen
8)
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

12-04-2016 20:54

Godverdomme hey, allemaal tegelijk ongesteld dames ? :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

12-04-2016 22:40

Joehoe, op dit moment zit ik op een grindstek!!!! Bosmaaier maar thuis gelaten trouwens. :wink:

Groet, Peter

Ps had ik niet op een grindstek gezeten dan ik op zeker m'n bosmaaier meegenomen!!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

13-04-2016 06:39

Hadden ze dat grind niet kunnen storten terwijl jij er zat te vissen! :)
Let op slagboom !
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

13-04-2016 07:01

Ooit weleens van de truc met de stiek gehoord?????
Lijkt mij het stomste dat je kunt doen een visitekaartje achterlaten voor de rest van karpervissend NL.
Komt allen op MIJN stek :P Maar o wee als je er zit dan is het ruzie :evil:

Heb geen probleem met een beetje knipwerk, snoeien is groeien namelijk.
In de Biesbosch vissend vanaf de kant ontkom je er niet aan, wat ik doe een klein openingetje maken waar je je hengels kwijt kan, dan meteen een eind links of rechts lopen en daarna pas een padje maken voor je kampement.
Recht lijnen in de natuur vallen van km's afstand op :wink:

Staatsbosbeheer is regelmatig op bezoek gekomen en vond deze aanpak maar wat prachtig.
Gasten die als eerste een nieuwe A2 aanleggen gaan meteen op de bon en terecht!!!
Met een bosmaaier :cry: :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

13-04-2016 07:35

mike de jong schreef:Ik heb ook genoten van de nash dvd,.alleen ergens aan het einde ze aardig aan het hakken waren vriend blair even een emmer voer maakte met 3 zakken key bollen key flakes pellets en een paar emmers hennep enz enz toen dacht ik daar had je ook 3 paar air max,en voor.


mooi verwoord idd

ik heb altijd een heggenschaar bij me. vooral dat ziek snel groeiende kolereriet, reuzeberenklauw en brandnetels, moet weg
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-04-2016 08:35

inderdaad cees,.. een klein beetje is heus niet erg, maar om inderdaad een nieuwe snelweg aan te leggen en fucking met een bosmaaier te werk gaan is gewoon NOT DONE!!! maar dat schijnen sommige niet te intereseren, maar ach blij dat die gasten niet op plekken komen waar ik kom.. zo blijft het lekker groen hierzo.. en kan ik lekker rustig verscholen achter en in de bossen vissen...


En rik,... je heb helemaal gelijk om lekker te gaan vissen, maar helaas moeten denk de meeste toch echt werken van hun baas niet iedereen heeft zo'n fijne baas als jij ;)

cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-04-2016 08:47

Ik werk ook gewoon 40 uur in de week hoor, maar dat wil niet zeggen dat je na het avond eten niet een paar uurtjes kan gaan vissen toch....